הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



קטיף דובדבן בבוסתן בראשית בגולן


הבוסתן הגדול במדינה המשתרע על כ-100 דונם של עצי פרי שונים מציע לכם ממש בעונה זו של השנה קטיף עצמי של דובדבנים ושפע פעילויות לכל המשפחה - סדנת הכנת ליקר דובדבנים, אפיית פאי, טיול בטרקטור ועגלה עד לנקודת הגבול הסורי, טיולי טומקארים ועוד

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: יוני 2014


קטיף דובדבנים בבוסתן בראשית בגולן, צילום: עדי פרץ

ב'בוסתן בראשית בגולן' בעין זיוון, נפתחה רשמית עונת קטיף הדובדבנים. האתר הראשון והמוביל בין אתרי הקטיף העצמי בארץ מבטיח לכם מלבד הקטיף, עוד שפע של פעילויות לכל המשפחה. פרי הדובדבן הוא ללא ספק אחד הפירות החושניים ביותר גם במראהו וגם בטעמו העז, ואכילתו מעוררת את כל החושים. טעמים רבים לו בין חמצמץ עד מתוק עז, החולצה גם היא חייבת לחטוף איזה כתם של דובדבן ולא יעזרו כל מאמצי המניעה והזהירות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

סביב הדובדבן נבנתה בקיבוץ עין זיוון בצפון הגולן, תרבות שלמה של בילוי ושלל פעילויות לכל גיל. בוסתן בראשית בגולן מתפרס על שטח של כ-100 דונם עצי פרי, ומידי שנה פוקדים את האתר אלפי מבקרים. חווית הקטיף מלווה באכילת דובדבנים ישירות מהעץ ואהובה על כולם ללא קשר לגיל . בנוסף לקטיף העצמי, האתר מציע סדנת הכנת ליקר דובדבנים, אפיית פאי, טיול בטרקטור ועגלה עד לנקודת הגבול הסורי, כולל תצפית, טיולי טומקארים, רכיבה על סוסי פוני, מסלול חבלים חוויתי, פינת זוחלים ופינת חי, בית קפה, פינות ישיבה ורביצה, אוויר צלול ונוף מרהיב.

אלכס קודיש, מנהל המטע בעין זיוון, מתרגש כל שנה מחדש, מהרגע בו מתכסים עצי הדובדבן בפרי היפה ביותר. "השנה, זכינו לחורף שונה מהרגיל, מיעוט משקעים לצד מנות קור טובות שתרמו לטעמו הנפלא של הדובדבן. הפרי שלנו איכותי מאוד, וגם הכמויות יפות. אלפי המבקרים שיגיעו לבוסתן המרהיב שלנו, יהנו מחוויית קטיף, ושלל פעילויות לכל המשפחה".  אומר אלכס.

עונת קטיף הדובדבן קצרה יחסית כ-4 שבועות עד לסוף יוני, לכן מומלץ לבקר לפני שיגמר.
בסיום עונת הדובדבן מתחיל קטיף פירות הקיץ.
שעות פעילות: 9:00-17:00 בכל ימות השבוע החל מתאריך 30.5.14
מחיר כניסה – 27 ₪ ילד / 33 ₪ מבוגר. (המחיר כולל אכילה מהעץ ללא הגבלה)
לפרטים נוספים - www.enzivan.co.il