הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



יום העצמאות במוזיאונים הפתוחים בתל חי, תפן ועומר


המוזיאונים הפתוחים של התעשיין סטף ורטהימר בתל חי, תפן ועומר יהיו פתוחים לקהל הרחב ביום העצמאות 20.4.2010 הכניסה ללא תשלום

פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 7-4-2010

הקהל הרחב מוזמן לבקר במוזיאונים הפתוחים בתל חי, תפן ועומר ביום העצמאות הקרוב בתאריך 20 באפריל 2010. הכניסה ללא תשלום

זוהי מסורת רבת שנים שמנהיג יוזם גני התעשייה והמוזיאונים, התעשיין סטף ורטהימר, מלוחמי הפלמ"ח שגם הקים את גני התעשייה בפריפריה, כתפישה ציונית לחיזוק הנגב והגליל.

את גני התעשייה פותח ורטהימר בחינם, למען הקהילה ולקירוב הקהל הרחב לתעשייה ואמנות. המוזיאונים פתוחים ללא תשלום לחיילי צה"ל בכל ימות השנה.

התערוכות המוצגות בגני התעשייה והמוזיאונים ביום העצמאות:

במוזיאון הפתוח לצילום, גן התעשייה תל-חי
יוסף שמואל שוויג – "צילום כחומר" - התערוכה מתמקדת ב"צילום האמנותי" של שוויג (1984-1902), ומורכבת ברובה הגדול מהדפסות כסף-שחור-לבן מקוריות של שוויג, מאוסף המשפחה, המנוהל על-ידי ילדיו, חנוך, עידו וגדולה עוגן. שוויג נחשב לאמן ההדפס, וגאוותו הייתה על "70 גוני האפור" (כפי שנהג לתאר זאת באופן ציורי) אותם השיג בהדפסותיו על אף איכות האור המקומית. הוא הדפיס את תצלומיו לרוב על נייר אגפא פורטריגה (Agfa Portriga) מט, נייר בעל עומק וגוון חם, ששחור ולבן מוחלטים אינם בטווח הגוונים שהוא מאפשר. נעילה - 31.10.2010.
"ארץ ישראל בתלת מימד"- תערוכה בה 35 צילומים של ארץ ישראל ותרבות החיים בארץ לפני קום המדינה, מסדרת הצילומים "פלשתינה" בהפקתם של האחים אנדרווד, שפעלו בארץ בין השנים
1890-1900. לצופים בתערוכה מחלק צוות המוזיאון משקפיים מיוחדים לצפייה בתלת מימד.
תערוכת קבע: אוסף מצלמות עתיקות, מבחר מצלמות, דגמים וסוגים שונים מראשית ימי הצילום ועד היום.עוד במוזיאון פעילות לכל המשפחה בחדר חושך: אוספים מן הטבע, מציירים ומצרפים טקסט, עורכים את כל החומרים על גבי נייר צילום ויוצרים סמל או תמונה בהשראת החג, חושפים לאור, מפתחים ולוקחים הביתה למזכרת. מחיר הסדנה - 10 ₪.

במוזיאון הפתוח, גן התעשייה תפן
"סיפורי בדים" - שטיחי הקיר של נועה אשכול: בתערוכה מוצגים 35 שטיחים בגודל 3.5 מ' X 2.5 מ', מתוך אלף וחמש מאות השטיחים שנעשו על ידי נועה אשכול החל ממלחמת יום כיפור ועד מותה. השטיחים הינם יצירות אמנות המעוררות חוויה אסתטית עזה ורבת רושם. השטיחים עשויים כולם משאריות של בדים שנאספו והובאו לנועה אשכול במשך השנים. כלל ברזל ביצירת השטיחים אצל נועה היה שאין לגזור שום צורה והשימוש הוא רק בשאריות של גזירות בדים שהיו מיועדים לאשפה. שאריות אלה משמשות לה לקומפוזיציות צורניות וצבעוניות מפתיעות במקוריותן. נעילה - 28.7.2010.

במוזיאון הפתוח, גן התעשייה עומר
"מעבר זמני" - של האמנית אורית חופשי - מוצגות 18 עבודות בגדלים שונים, בחלקן גדולות מימדים עד לרוחב של עשרה מטרים ובטכניקות מגוונות: רישום, חיתוך עץ ,הדפס עץ והדפסת המונוטייפ- הדפס יחידני. התערוכה מציגה בעיקר את רשמיה לאחר המסעות שערכה באירלנד ובאיסלנד, כאשר הנוף הדרמטי, הקיצוני, אופי האנשים המוסיקה והתרבות משפיעים על יצירתה. נעילה - 31.7.2010.
פעילות לילדים בחדר אמנות מדע "בין מציאות לדמיון" - אמצעי המחשה מעוררי סקרנות ומחשבה: קלידוסקופ, הרמונו גרף, ציור באמצעות מראה, משחקי אשליה ודמיון.
בגן הפתוח תערוכות פסלים - "פרי האדמה", אוסף מכוניות קלאסיות – שכולן נסעו על כבישי ישראל.

שעות פתיחת המוזיאונים הפתוחים - ביום העצמאות, 20 באפריל 2010 בין השעות - 10:00-17:00

לפרטים נוספים אודות המוזיאונים הפתוחים - באתר

צילומים: תקשורות-יעל שביט