הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסח 2014 - פעילויות ואירועים לכל המשפחה


האביב הגיע ונמצא בכל פינה ! קבלו את ההמלצות שלנו לבילוי משפחתי באתרי התיירות הכפרית והחקלאית בכל הארץ בחול המועד פסח. מגוון פעילויות בקיבוצים, מושבים, חוות חקלאיות, מוזיאונים, מרכזי מבקרים, גנים לאומיים ושמורות טבע

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: חול המועד פסח

פעילויות כלל ארציות  I  אזור הצפון  I אזור המרכז  I  אזור הדרום   I אילת והערבה  I  אפשרויות לינה


פעילויות כלל ארציות

פסח בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים
חג האביב בפתח - וברשות הטבע והגנים מזמינים אתכם לבלות עם כל המשפחה בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים ברחבי הארץ . לכל הפרטים www.parks.org.il



חוגגים פסח בטיולים ואירועים עם קק"ל
כמידי שנה בפסח, קק"ל מזמינה אתכם ליהנות ברחבי הארץ ממגוון טיולים מודרכים, לחוות אירועים מיוחדים לחג: סיורים משולבים הליכה ברגל ונסיעה ברכב, סיורים רגליים מודרכים, תחנות מידע, צעדת הפריחה השישית ע"ש לירון סעדיה, צעדת הזדהות במאבק במלחמה בסרטן, פסטיבל פיסול בינלאומי באגם מונפורט-מעלות תרשיחא, מרוץ אופניים באופקים, לילות קק"ל - מחנה למשפחות ועוד ועוד...
לכל הפרטים - www.kkl.org.il


אזור הצפון

חוויה משפחתית של קטיף ירקות למען נזקקים
ארגון לקט ישראל, בנק המזון הלאומי, את הציבור הרחב להצטרף לקטיף ירקות למען נזקקים בחול המועד פסח. הקטיף הינו אירוע משפחתי חווייתי בו יכולים לקחת חלק בני כל הגילאים. היבול שייקטף יחולק ללא תמורה למשפחות נזקקים ברחבי הארץ. זוהי הזדמנות לקחת חלק במיזם התנדבותי רחב היקף המהווה חוויה בטבע עם חיבור לאדמה וציונות ממש כמו פעם. ארגון לקט ישראל מספק מזון ותמיכה ל- 140,000 נזקקים מידי שבוע. במטרה להעשיר את סל המזון המסופק לנזקקים, מגדל הארגון ירקות, ובכדי לקטוף אותם הוא זקוק למתנדבים.
הקטיף יתקיים באדמות המושב נהלל שבעמק יזרעאל
יום רביעי, 16 באפריל, בין השעות 10:00-14:00.
הפעילות חינמית, אך מותנית בהרשמה מראש באתר www.leket.org


קטיף למען נזקקים, צילום: לקט ישראל

הרפת הרובוטית במשק עסיס - אבני אית"ן
משק עסיס מזמין אתכם לסיור מודרך של כשעה וחצי הכולל סרט קצר של 6 דק', צפייה ברובוט החולב הגמעת עגלים מבקבוק, חביצת חמאה בעקבות סיפורים על חריצות והתמדה ומשתה שוקו עסיסי לרוויה.
זמני הפעילות: בתיאום מראש . לא בשבתות וחגים.
מחיר : 33 שח' לאדם (10% הנחה דרך מודעה זו)
יצירת קשר : 050-4060311 04-6763563

אלטו - מחלבה כפרית בקיבוץ שומרת
מחלבת אלטו מזמינה את המבקרים להנות מסיור מודרך במחלבה העוקב אחר תהליך ייצור גבינת העזים מרגע קבלת החלב, דרך הפסטור, הגיבון, תהליך ההבשלה והיישון. הסיור כולל הכרות עם משפחות הגבינות השונות והסבר על היתרונות בצריכת מוצרים מחלב העזים. בסוף הסיור טעימות מתוצרת המחלבה. ניתן לרכוש גבינות המיוצרות במקום בחנות המחלבה וליהנות מתפריט חלבי עשיר המבוסס על תוצרת המחלבה בבית הקפה הפועל במקום. המחלבה כשרה.
זמני פעילות: שישי וערבי חג 08:00-16:00, חול המועד 08:00-19:00 שבת וחג סגור.
מחיר: 20 ₪ למשתתף בהרצאה ובסיור
פרטים ליצירת קשר: 04-9854802, 054-5614644, www.altodairy.co.il

פעילות חג חינמית במחלבת שירת רועים - כפר קיש
בחנות המחלבה בכפר קיש ניתן יהיה לפגוש את גבנית מחלבת שירת רועים ולשמוע הסברים על תהליך ייצור גבינות הבוטיק בשיטות מסורתיות. לצד מבחר גבינות הצאן של המחלבה ניתן יהיה לטעום את גבינת תום כבשים עם פטריות כמהין שחורות.
זמני הפעילות -. בין ה15-21/4 בין השעות 9:30-17:30
מחיר- כניסה חופשית
פרטים ליצירת קשר- מיכל 052-2548052 www.shiratroim.co.il

פסטיבל חושים בחוות דרך התבלינים - בית לחם הגלילית
פסטיבל החושים מגיע זו השנה השלישית ברציפות- ומזמין את כולם לעורר את כל החושים עם שפע של פעילויות יצירתיות לכל המשפחה, יריד חושים חווייתי בלב השדות, והכל באווירה הייחודית של חוות דרך התבלינים-בית לחם הגלילית בה אפשר לטעום, להריח, למשש, לראות ולשמוע ולגלות את סוד הקסם שבתבלינים ובצמחים.  בין הפעילויות במקום- מתחם החושים, סדנאות יצירה לילדים, הכנת שקיות ריחניות מצמחי לבנדר טבעיים, כתבי חידה נושאי פרסים, סדנת תיפוף בחומרים מהטבע, קישוט בתבלינים, בישולים ומאפים כשרים לפסח, שוק תבלינים עם מאות תבלינים ותערובות ועוד.
הכניסה לפסטיבל חופשית
חול המועד פסח 15-21/4/2014 בין השעות 10:00-17:00
לפרטים נוספים: derech-hatavlinim.com


מפעילים את החושים בחוות דרך התבלינים

מחפשים את האפיקומן בפארק דרך העץ
למרגלות התבור, במושב שדמות דבורה, חבוי עולם מופלא של טבע, המהווה מרכז תיירות אקטיבי הכולל פעילות אתגרית וקמפינג מפנק לכל המשפחה. פארק דרך העץ מציע בילוי משפחתי שמתאים לכל הגילאים. בואו להתנסות, להרגיש ולגעת בטבע באווירה ייחודית ובדרך אחרת. לכבוד חג הפסח פארק דרך העץ מזמין אתכם לבילוי משותף בחיק המשפחה - בואו למצוא את האפיקומן בעזרת כתבי חידה שיפוזרו במרחבי המבוך. כל שעה עגולה יוגרל מטמון בין מוצאי האפיקומן. בנוסף ניתן ליהנות בפארק מעוד מגוון רחב של פעילויות
לפרטים נוספים: derechaetz.org.il

מטיילים בשביל סובב כנרת
זהו זמן מצוין ליהנות ממזג האוויר הנוח לטיול רגלי ותצפיות על העופות הנודדים בכינרת. רשות ניקוז ונחלים כינרת מזמינה את המטיילים בחול המועד פסח ליהנות מסיורים מודרכים בשביל "סובב כינרת", שייט בכינרת, פריחות האביב ותצפיות עוצרות נשימה אל הכינרת. הסיורים פתוחים לקהל הרחב, כל המסלולים מתאימים למשפחות וילדים (ללא עגלות תינוקות), יש להצטייד בנעלי הליכה.
הסעה חינם חזרה לכלי הרכב. ההשתתפות בפעילות מותנית בהרשמה מראש.
לפרטים נוספים: כוכבית כינרת מכל טלפון נייד - 55477*

"שביל פרות החלב" - מושב בית לחם הגלילית
במשק ברנדס יערכו למבקרים לכבוד חג הפסח "סדר פסח חלבי" מיוחד במינו בו ישאלו ארבע הקושיות. הפעילות במשק משלבת עבודה ברפת עם הסברים על חיי הפרה, מההמלטה ועד היותה פרה בוגרת. הפעילות מתחילה בהסבר על משפחת היונקים, על הריון והמלטה, למה הפרה נותנת חלב ולמי? הילדים יקבלו כלי עבודה ויאכילו את העגלים הגדולים. במכון החליבה ילמדו לחלוב בידיים ויכירו את רובוט החליבה שחולב באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. ימזגו חלב לבקבוקים ויאכילו את העגלים הקטנים בחלב. הסיור יסתיים "במשתה" של שוקו וחמאה ומוצרי חלב שיכינו הילדים בעצמם.
עלות הפעילות: 40 ₪ למבקר החל מגיל שנתיים וחצי.
זמני הפעילות: לאורך כל ימי החג 10:00-16:00
לתיאום מראש: 04-9832437 052-3275682 shvilparot.co.il


פסח בשביל פרות החלב

"דרך החלב" משק קורלנדר - מושב בית הלל
הסיור ברפת של משפחת קורלנדר עובר בין כל תחנות החיים של הפרה- מעגלים בני יומם, דרך מבכירות צעירות ועד פרות ותיקות. הילדים יגמיעו את העגלים מבקבוקי ענק ויקבלו תעודת רפתן. הסיור מתאים לכל הגילאים, ילדים קטנים מלטפים, נוגעים ומבקרים "בבית של הפרה", ילדים גדולים יותר שואלים שאלות ומתנסים בחליבה כמו פעם, וההורים, שבעצמם לא היו ברפת מזמן, יקבלו הסברים מעמיקים. האורחים ברפת קורלנדר חווים מקרוב את התפתחותה של רפת החלב המודרנית.
עלות: 30 ₪ לכל מבקר מגיל שנתיים ומעלה.
בכל ימי החג- בשעות 12:00 ו- 19:00, ישנה נגישות לנכים. בתיאום מראש.
לתיאום מראש: 052-4585058, 3672758 -052 (טומי). www.kurlender.co.il

מי ומו - משק קרמר במושבה יבניאל
משק קרמר הינו משק ותיק הפועל למעלה מ- 100 שנה. כיום פועלות במשק שתי רפתות כשהחדשה שבהם פועלת בשיטת החליבה הרובוטית.  למעשה, הרפת היא אחת מהרפתות המושביות הגדולות בארץ. היא ממשיכה לגדול וכל העת נולדים בה עגלים ועגלות חמודים.
במסגרת הפעילות לחג ייהנו המבקרים מאווירת חג הפסח ברפת גם שם יערכו ביעור חמץ, יאכילו את הפרות במזון כשר ויכינו גבינות כשרות לפסח, בנוסף, יוקרן סרט מיוחד על 100 שנות פעילות, הילדים יוכלו להתנסות בעבודת הרפת, השקיית עגלים קטנים, במקום פינת ליטוף, פינת חי ותערוכת כלים חקלאיים.
עלות הפעילות: 30 ₪, למבקר מגיל שנתיים ומעלה.
בימי חול המועד ובימי שישי ושבת החל מהשעה 10:00. בחג- סגור.
לתיאום מראש: 04-6708141 052-4696128 www.me-v-moo.net


פסח במשק קרמר ביבניאל

לטייל "בדרכם" - שביל גולן
עמותת בדרכם הוקמה לזכר עשרת חללי חה"ן הצנחנים במילואים, שנפלו במלחמת לבנון השנייה. העמותה הוקמה ע"י חבריהם, מתוך רצון לתת ביטוי ייחודי לחברות ולרעות שהיתה חלק משמעותי מחייהם וכדי לבטא את הערכים לאורם חיו, את הנחישות, אהבת הארץ ושמחת החיים. זו השנה הרביעית בחול המועד פסח, בו יוזמת העמותה מסע רגלי להנצחת הנופלים, בחלקו מאתגר ובחלקו מיועד למשפחות. המסע הינו בן שלושה ימים בשילוב "ונגיעה" בערכים כגון אהבת הארץ, רעות ושמירה על הטבע והחי. השנה יתקיים המסע ברמת הגולן ויציע למיטבי לכת ולמשפחות שלושה ימים מרתקים של נופים, פסגות וגבי מים. המסע כולל כלכלה מלאה כשרה לפסח, לינה במקומות מוסדרים, הדרכה מקצועית על האזור, ערבי תרבות משותפים סביב המדורה ושירה בציבור, פעילויות מגוונות לילדים ובעיקר - חוויה ערכית וחברתית יוצאת דופן.
לפרטים נוספים והרשמה ניתן להתקשר לטלפון: 072-2721889
אתר עמותת "בדרכם" www.bedarkam.org.il

מכוורת גליל - קיבוץ שמיר
המכוורת הוותיקה בקיבוץ שמיר מזמינה את הציבור הרחב למרכז המבקרים, בו ניתן לראות את סודות המכוורת, הדבורים העמלות ומלכת הדבורים בכוורת זכוכית ענקית. ניתן לצפות בריקוד הדבורה, בפועלות החוזרות עם אבקת הפרחים והצוף, במלכה המטילה ביצים ובדבורים הבוקעות מתאי החלות. הסברים מדבוראים מקצועיים וצפייה בסרט המציג את חיי הדבורים ואת אופן הפקת מוצרי הכוורת. פינת הטעימות בחנות המפעל, בה ניתן לרכוש את מוצרי הכוורת. הפעילויות ללא תשלום.
טלפון לתיאום: 04-6947826 קבוצות בתיאום מראש.


מכוורת גליל בקיבוץ שמיר - באדיבות מכוורת גליל

דבש מכמנים - איכות מהגליל
בשנת 1980 הקימה משפחת רק במצפה מכמנים שבגליל מכוורת קטנה. ניתן להגיע ולבקר במכוורת ולשמוע על 'טבע תרפיה' ריפוי במוצרי הדבורים, אבקת פרחים, פרופוליס, טיפול בעקיצות, יערות דבש ועוד ולהוסיף פעילות יצירת נרות דונג מעוטרים וסדנאות יצירה נוספות. סיור באתר "דרך התנ"ך אל הטבע", כפר תנ"כי אקולוגי, סיור האורך כשלוש שעות ומשלב ביקור במכוורת, הפעלות והכנת כיבוד מהטבע: הכנת מצות, לבנה, זעתר ותה צמחים. בסיור מבקרים במצפה מכמנים, בחאן האבן, בתצפיות נוף מדהימות, מסיירים בערוגות הבושם וטועמים טעמים מהמטבח העתיק.
סיור "בדרך התנ"ך אל הטבע" כולל סיור במכוורת: 45 ₪.
חול המועד ושבתות- 10:00-17:00- שישי וערבי חג- 10:00-14:00, בתיאום מראש.
טלפון לתיאום: 04-9881337, 052-2476768, אתר: www.michmanim.co.il

דבורת התבור - בשדמות הדבורה
סיור לכל המשפחה החושף את אחד הסודות הגדולים של הפרעונים – חניטת המומיות אותה למדו הפרעונים במצרים מהדבורים. במהלך הסיור תגלו את חומרי הכוורת המיוחדים שבעזרתם אפשר היה לשמר מומיות ותצפו כיצד מכינות אותו הדבורים במצפה דבורים מיוחד ישר מהטבע. הילדים ייהנו מהכנת שוקולד דבש על מצה, הכנת שכמיית דבורה, וציור קלף מצרי. בעונה זו ייהנה הקהל מביקור באולם גידול המשי היחיד בישראל. צפייה באלפי פקעות המשי הלבנות ובבקיעת הזחלי המשי. אירוע הקורה רק פעם אחת בשנה באביב. פינת חי מהנה עם עיזים ננסיות אותן ניתן להאכיל בהאכלת יש לרשות המבקרים.
מחיר: 35ש"ח למבוגר 48 ש"ח לילד.
4-27 באפריל כל יום כולל שבת וחג בין השעות: 9.00-17.00 כניסה ב-15.00.
 יום שישי כניסה אחרונה 13.00
טלפון לתיאום: 04-6769598, 050-5637645 אתר: www.dvorat-hatavor.co.il


פרעונים בכוורות בדבורת התבור, צילום: דבורת התבור

לילות במערות - גן לאומי בית שערים
הרפתקה מרתקת וקסומה לכל המשפחה. על רחבת הדשא נקבל את המבקרים במופע של האנסמבל האתני של הקונסרבטוריון טבעון ואחר כך נצא לסיור חוויתי במיוחד במערות בו נפגוש דמויות מן העבר שיפתחו לנו צוהר אל תקופת המשנה.
מתי: חמישי, חוהמ"פ 17.4 בשעות 18:00 ו- 20:00
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים
פרטים נוספים: כוכבית בטבע *3639 או www.parks.org.il

יערת הדבש - אלוני אבא
הפעילות ב"יערת הדבש" כוללת סיור במכוורת שנמצאת בסמוך למרכז המבקרים, צפייה בסרט על חיי הדבורה, צפייה בכוורת זכוכית וחיפוש המלכה ולאחר מכן ניתן להתנסות ברדיית דבש עם חלות דבש אמיתיות. במסגרת הרדייה הילדים מפעילים צנטריפוגה ידנית קטנה ורואים איך הדבש זורם מתוכה לחבית ומוזמנים לקחת כפיות ולטעום כאוות נפשם. הפעילות אורכת כשעה, מותאמת לבני חמש ומעלה, בתיאום מראש בלבד בהשתתפות 6 ילדים ומעלה.
עלות: 15 ₪ לילד מגיל חמש, 10 ₪ למבוגר.
שעות פעילות: בימי חול המועד ובימי שבת- 10:00-16:00, בימי שישי- 10:00-14:00
טלפון לתיאום: 054-4437402, 077-9136549.


מכוורת יערת הדבש, צילום: יערת הדבש

חגיגת פרחים במוזיאון המרציפן בכפר תבור
מוזיאון המרציפן בכפר תבור מזמין את מבקריו לחגיגה אביבית חווייתית: תערוכה ייחודית בארץ ובה מוצגים יצירות ממרציפן בנושא עולם האנימציה . בואו לצפות בדמויות אהובות ומוכרות, סרטים מציורים, פיות קסומות והכל ממרציפן ,אגדות ילדים, אישים פוליטיים ועוד.. מיצג חדש ומרהיב בנושא ה"אחר הוא אני" והכל ממרציפן!. הדרכה וסרטון משעשע על תהליך ייצור המרציפן. חדר סדנאות קסום ובו סדנאות יצירה מתוקות המשלבות מרציפן ושוקולד. כל משתתף מקבל ערכת יצירה בה מרציפן גולמי במגוון צבעים, שוקולד בשני צבעים ועוד מגוון קישוטים מהם יפסל בעזרת כלים ועזרים פרחים ממרציפן לרגל האביב.
בחנות המפעל של שקד תבור תמצאו את מגוון מוצרי השקד והמרציפן של כפר תבור וכן מוצרים של יצרני בוטיק גליליים מבית גלילי'ס.
ערב חג ושישי: 09:00-14:00 ,חג ושבת -10:00-17:00, חול המועד 09:00-17:00
מבוגר- 22 ₪ ילד כולל סדנא- 52 ₪.
לפרטים נוספים: טלפון – 04-6772111 www.shakedtavor.co.il

האימפריה הרומית חוזרת - מנהרת הזמן בגן הלאומי בית שאן
כמה פעמים חלמנו לחזור ולו לרגע קל לאחור במנהרת הזמן אלפי שנים לאחור? בפסח תוכלו להגשים את המשאלה הזו. רשות הטבע והגנים ועיריית בית שאן ומזמינים לחוויה רב חושית בגן הלאומי בית שאן- העיר העתיקה "סקיתופוליס" והאימפריה הרומית חוזרים בחגיגה צבעונית, גדולה ואותנטית. המבקרים יוכלו לשוטט ברחובות העיר העתיקה, בשוק העיר, יצפו בקרבות גלדיאטורים ויחוו את חיי הרומאים כפי שחיו בעבר - לפגוש את הרוכלים הרומיים כשהם מקימים לתחייה את ה"קארדו"- שהיה מרכז מסחרי של העיר והופכים אותו לשוק שוקק חיים, שומעים סיפורים מרתקים על אלים עתיקים, מתנסים במלאכות קדומות, פוגשים סנאטורים, מתגנדרים כגברות רומיות וחוגגים בטקס היין החגיגי עם הקיסר פאיוס.
במסגרת החגיגה הרומית, סדנאות יצירה לילדים, פונדק דרכים אותנטי, הפעלות תיאטרליות, שוק כפרי ייחודי, דוכני מכירה, דוכני הפעלה ויצירה.
16-17 באפריל בין השעות 15:00-11:00 מבוגר 40 ₪, ילד 24 ₪.
ללא תשלום למנויי רשות הטבע והגנים.
להזמנות: 04-6481122 3639* רשות הטבע והגנים www.parks.org.il


האימפריה הרומית חוזרת לחיים, צילום - באדיבות קבוצת בלבלו

פעילות חווייתית בחצר הישנה בקיבוץ עין שמר
קיבוץ עין שמר מזמין את כל המשפחה לפעילות חווייתית בקיבוץ שכוללת ביקור במוזיאון הטרקטורים, ביקור במוזיאון ההיסטורי של הקיבוץ, סיור בעגלה רתומה לטרקטור כולל ביקור ברפת והפעלת חלוצים במסגרתה מתחפשים לחלוצים ומתנסים בעבודות של פעם: כביסה בגיגית עם קרש כביסה, הקמת אוהל, ריצוף בנייה ועוד
זמני פעילות: חוה"מ פסח בין השעות 10:00-15:00
מחיר: 25 ₪ למבקר מעל גיל שנתיים. 20 ₪ לאזרח ותיק (מותנה בהצגת תעודה)
פרטים ליצירת קשר: 04-6374327

פסח במרכז המבקרים של יקב הרי גליל
בחג האביב, הגליל העליון לובש ירוק, מטעי הפרי החלו לפרוח, הכרמים מתחילים להתעורר, השדות, העמקים והוואדיות מוריקים. יקב הרי גליל, ביראון, הממוקם בנוף הכרמים ומטעי הפרי, מזמין בחוה"מ פסח, משפחות- הורים וילדים, נופשים, מטיילים ואוהבי יין לביקור במרכז המבקרים, לראות ולחוות את תהליך יצירת היין, ללמוד טעימת יין, להיות חלק מההתעוררות המחודשת והמרגשת אותה מביא האביב וליהנות מחוויה ייחודית באווירה גלילית ופסטורלית. הביקור משלב הליכה במסלול המלווה את תהליך ייצור היין, ותצפית על הנוף הגלילי בליבו שוכן היקב.
לפרטים נוספים - 04-6868748, www.galilmountain.co.il


כרמי היין ביקב הרי גליל

יום "פקחים צעירים" בשמורת טבע חוף דור הבונים
בואו להיות פקחים צעירים ליום אחד ותלמדו לזהות ציפורים, איך מתנהל ציד ואיך הוא פוגע בטבע, על פעולות כיבוי שריפות יער, על הצלת צבי הים, מתי נסגרות מערות העטלפים ולמה, איך משיבים בעלי חיים לטבע, אילו צמחים מותר לקטוף לסלט ועוד. ביום זה יעברו הילדים ובני משפחותיהם בתחנות שונות שיוצבו ברחבי השמורה, שם ימתינו להם פקחים ומדריכים של רשות הטבע והגנים ויציגו להם את תחומי העשייה המגוונים ברשות תוך הסברים המלווים בשלל מוצגים מרתקים. בסוף היום תיערך תחרות "רב פקח" – הילד או הילדה שיצליחו לענוד תגים רבים ככל האפשר של "פקח צעיר" שאספו מאתרי הרשות ברחבי הארץ, יזכו במדליה ובפרס!
שבת 19/4 10:00-15:00 פרטים נוספים: www.parks.org.il

תחרות פיסול בחול - חוף בית ינאי
התחרות המשפחתית, שמתקיימת זו השנה ה-18 בגן לאומי נחל אלכסנדר - חוף בית ינאי, מחפשת כישרונות צעירים וותיקים לחגיגה שמחה ולתחרות שעוסקת בשמירת טבע ומורשת, גנים לאומיים ושמורות טבע וכל מה שקשור לחגיגות יובל של רשות הטבע והגנים. נוסף על כך יהיו הדרכות חוף, פעילות נופש פעיל, סדנאות עפיפונים ומוסיקה.
מתי: יום שני, 21/4 בשעות 14:00-10:00
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר.
פרטים נוספים: כוכבית בטבע *3639 או www.parks.org.il


אזור המרכז

חוגגים פסח עם רשות העתיקות
המרכזים הארכיאולוגיים-חינוכיים של רשות העתיקות יפעילו במהלך הפסח סדנאות בנושאים הקשורים בארכיאולוגיה. הפעילויות החוויתיות חושפות את המשתתפים לעולם הממצאים העשיר שנתגלה בחפירות ארכיאולוגיות ברחבי הארץ.
* מצרים העתיקה מתעוררת לחיים – סדנאות יצירה ללא תשלום בקניון רננים ברעננה
17-16.4, 19:00-16:00 ברחבה שמול חנות סטימצקי
יצירת דגם אישי מניר פפירוס, היכרות עם תעשיית היופי המצרית וצמחי התבלין האופייניים ויצירת בקבוקון בושם או שקיק ריחני אישי
* ארכיאולוגים ליום אחד – חפירות ארכיאולוגיות וסיורים עם רשות העתיקות בחורבת בורגין שבפארק עדולם בשפלת יהודה - ימים ב' 7/4 וד' 16.4, בשעות 13:30-9:30.
עלות: 20 ₪ למשתתף.
הפעילות מגילאי 6 ומעלה. מס' המקומות מוגבל.
הילדים והמבוגרים יוזמנו לזחול במחילות מסתור מימי הבית השני, לחפור במערכת תת קרקעית, לשטוף חרסים ולהכיר את הממצא שהתגלה בחפירה.
לפרטים ולהרשמה: טלפון: 02-9921136, פקס: 02-9925056


פעילות פסח של רשות העתיקות. צילום: מירב שי, באדיבות רשות העתיקות

לאורך "מסלול הדבש" - מכוורת עמק חפר
הפריחה בשדות, במטעים ובפרדסים מגיעה כעת לשיאה ועונת רדיית הדבש בפתח. מכוורת עמק חפר פותחת את שעריה במתכונת מורחבת בכדי לחשוף את עולם הדבורים והדבש בפני ילדים, בני הנוער והמבוגרים. המבקרים יוזמנו לסייר לאורך "מסלול הדבש", שיחל בצפיה בסרט קצר על עולם הדבורים וימשיך במגוון פעילויות יצירה בנושא דבורים, פריחה ודבש. המבוגרים יוכלו להאזין להרצאה מרתקת מלווה בשקופיות. משם ימשיך הסיור למפגש עם דבוראי שיפתח כוורת וידגים את עבודתו. בסיום יוזמנו המבקרים אל בית האריזה של המפעל לטעימות מתוקות של מוצרי המכוורת, דבש בטעמים שונים, קונפיטורות פרי, פולן, מזון מלכות, תחליף דבש לחולי סכרת וסילאן אותם ניתן יהיה לרכוש.br> 6-22 באפריל , כולל חול המועד, ימי שישי וערבי חג.
המכוורת כשרה ולכן לא יתקיימו סיורים בשבתות וימי חג.
הסיור נמשך כשעה וחצי ומתאים לגילאי 3 ומעלה וכן למבוגרים.
מכוורת עמק חפר בסמוך לכניסה לקיבוץ משמרות ליד פרדס חנה-כרכור.
ההשתתפות מותנית ברישום מוקדם בטלפון:04-6370105
פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק: www.facebook.com


לאורך מסלול הדבש, מכוורת עמק חפר

משק ברגר - מושב כפר הס
הרפת במשפחת ברגר הוקמה בראשית שנות הארבעים של המאה הקודמת, אז נקנתה עגלה אחת וממנה התפתחה הרפת. כיום הרפת מונה 65 חולבות.
במשק יחגגו את חג הפסח בו יוכלו הילדים ללמוד על הרפת האקולוגית, יראו כיצד מתבצע גז כבשים, יאכילו כבשים, יבצעו הגמעה בבקבוקים של עגלים ועגלות וייהנו בפינת היצירה.
עלות הפעילות: 35 ₪ למבקר מעל גיל שנה.
זמני הפעילות: לאורך כל ימי החג- 10:00-16:00.
לפרטים נוספים: 050-2646925 www.meshekberger.co.il

משק דבורים לין - כפר בילו א'
משק לין הינו משק משפחתי אשר כבר יותר משלושים שנה הדבורים הם חלק מהמשפחה. המבקרים ילמדו על החיים המופלאים של הדבורים, על תרומתם היקרה מפז לטבע ולאנושות. הילדים יתחפשו לדבורים ודרך משחקים ילמדו על עבודת הדבורים ביצור הדבש. הילדים ילבשו בגדי דבוראי ובעזרת משחקים, צפייה בסרטון ובכוורת זכוכית, ילמדו על עבודת הדבורים בשדה, על תקשורת בין דבורים ועוד. המבקרים יראו פתיחת כוורת אמתית דרך מצפה דבורים, יטעמו דבש ויקנחו ביצירת נרות מדונג דבורים. הפעילות מתקיימת בצל עצים או באזור מקורה.
עלות: 30 ₪ לילד מגיל שלוש. 20 ש"ח למבוגר.
לאורך ימי חול המועד תתקיים פעילות בתיאום מראש בלבד.
ב- 17 באפריל, תתקיים פעילות למשפחות בין השעות: 10:00-12:00 בתיאום מראש.
טלפון לתיאום: 054-2207965 www.linfarm.co.il


פסח במשק לין, צילום: משק לין

פעילות חגיגית בשביל עיזים – מחלבה ודיר בוטיק, מושב טל שחר
שביל עיזים מציעה ללקוחות סיורי טעימות, סדנאות גיבון, פעילויות חוויתיות, וארוחות חלביות עם גבינות עיזים. בחול המועד סוכות מתקיימת במחלבה פעילות "שביל החלב" לכל המשפחה במחיר מיוחד. הפעילות כוללת:היכרות עם העיזים והגדיות בדיר ועם עולם החלב והגבינות מפגש עם העיזים בדיר, לסיפור הרגליהם וממשק הגידול שלהם. האכלה וליווי ל'מחלוב' להדגמה ולהתנסות של חליבה ידנית. לימוד על תהליך הכנת הגבינות, הדגמה של הכנת גבינה כפרית ביתית. בסוף הפעילות מוזמנים המבקרים לביקור במעדנייה לטעימת מוצרי המחלבה הנפלאים.לכל משתתף תוענק תעודת חליבה וחוברת מתכונים להכנת מוצרי חלב בסיסיים בבית.
משך הפעילות כשעה ורבע.
זמני פעילות: חוה"מ פסח בין השעות 9:00-16:00
מחיר: 36 ₪ לאדם (במקום 44 ₪) מגיל 3
פרטים ליצירת קשר: 9495964 - 08 אתר: www.shvilizim.co.il

חגיגות אביב בפארק נאות קדומים - מודיעין
אירוע חווייתי לכל המשפחה בעקבות עולי הרגל הקדומים. סיור - סיפורו של העולה לרגל הנרקם לאורך מסלולי פעילות חווייתיים וצבעוניים המפגישים את המטיילים עם דמויות ופעילויות של בעלי מלאכה קדומים כגון: קליעת סלים, רקיחת צבעים ואריגת בדים. בנוסף למפגשים השונים יתקיימו שפע פעילויות: סדנת יצירה ברוח הווי העולים לרגל, מופע מוסיקלי, מתחם הרפתקאות וחבלים, מתחם ג'ימבורי ושעשועים לקטנטנים . מטבעה משוחזרת למטבעות (בתשלום) טחנת קמח המונעת בכח המים ועוד... תיורית- רכבת השמורה בסיור מרתק בין מתקנים חקלאיים עתיקים ונופי אביב מרהיבי עין. (בתוספת תשלום).
16-18 לאפריל ימים ד-ו' 09:00 - 16:00 (למעט יום שישי עד 13.00)
המחיר: 40 ₪ מגיל 4 ומעלה
למידע נוסף ולשאלות: 08-9770770 www.n-k.org.il


חגיגות אביב בפארק נאות קדומים

הפנינג ב'חווה של חוה' בקיבוץ חפץ חיים
בחווה של חוה מזמינים את כל המשפחה לבלות בחוות חיות ענקית ולהנות משפע של פעיליות: הכנת מצות, חליבת עזים וגיבון גבינה, רכיבה על חמורה, חצר ליטוף, רכבת לרפת, הפרחת יונת דואר, כרכרה בחווה, מתנפחים, ג'ימבורי ועוד המון הפתעות.
6-10/4 - חופשת טרום פסח - 9:30-16:00
חול המועד פסח (16/4,17/4,22/4) - 9:30-18:00 ,
ימי שישי וערב חג (18/4 , 20/4 ) - 9:00-14:00
המקום כשר למהדרין וסגור בשבתות.
מחיר: 47 ₪ לילד מגיל שנתיים. 25 ₪ למבוגר מגיל 15. המחיר כולל את כל הפעילויות בחווה ללא הגבלה. הנחות : חבר , בהצדעה , מועדון טוב , מגה לאן , קרנות השוטרים , הסתדרות המורים ועוד
פרטים ליצירת קשר: 08-8593876 054-2471227 www.havafarm.co.il

טיול מסביב לעולם בגן הבוטני בירושלים
הגן הבוטני האוניברסיטאי שבגבעת רם בירושלים מזמין את הציבור בחול המועד פסח לטיול מסביב לעולם. צורתו המיוחדת של הגן הבוטני מאפשרת לחזות בנופי יבשות שונות בעולם וזאת בתקופתה היפה והפורחת ביותר של הגן – תקופת האביב. במסגרת הפעילות, המבקרים יטיילו וייהנו מסיורים מודרכים, סדנאות יצירה והפעלות לכל המשפחה בכל אחד משלושת היבשות ויצאו למסע מרתק וחוויתי המלא בתגליות מלהיבות וייחודיות לאותה יבשת
ימים רביעי וחמישי 16-17 לאפריל 10:00-17:00 (סגירת שערים בשעה 16:00)
שישי וראשון 18 ו-20 באפריל 10:00-15:00 (סגירת שערים בשעה 14:00).
הכניסה לגן בחול המועד חינם בחסות בנק הפועלים
פרטים נוספים בטלפון: 02-6794012 או באתר


הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם, צילום: יהודית מרכוס

תחרות פיסול בחול - גן לאומי חוף פלמחים
תחרות משפחתית, שמתקיימת בפעם השלישית בחוף פלמחים, מחפשת כישרונות צעירים וותיקים לחגיגה שמחה ולתחרות שעוסקת בשמירת טבע ומורשת, גנים לאומיים ושמורות טבע וכל מה שקשור לחגיגות יובל של רשות הטבע והגנים. נוסף על כך יהיו הדרכות חוף, פעילות נופש פעיל, סדנאות עפיפונים ומוסיקה. הכרזת הזוכים וחלוקת פרסים בשעה 14:00.
מתי: שבת, 19/4 בשעות 14:00-10:00
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר.
פרטים נוספים: כוכבית בטבע *3639 או www.parks.org.il

פסטיבל חמד של אבירים – כפר אבירים ביער
מצודה אימתנית, עצי ענק מוריקים, פלג מים, פונדק ואבירים מהווים תפאורה הולמת לכפר האבירים שהוצב בדרך לירושלים. המלך ארתור והמלכה גווניביר, הנגר המוכשר ושולייתו השלומיאל, טרובדור מאוהב ומעריץ, נסיכה ודרקון, קרב חרבות אש, הסיפור האמיתי של רובין הוד מיער חמד ואחרים יציגו את שלא ניתן לדמיין כלל. שחקני קבוצת "בלבלו" ישלהבו את הדמיון וישעשעו קטנים וגדולים. להביא חרבות.
היכן: גן לאומי עין חמד
מתי: ימים רביעי-חמישי ושבת, 16-17, 19 באפריל בשעות 11:00 – 15:00
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים
פרטים נוספים: כוכבית בטבע *3639 או www.parks.org.il


אזור הדרום

שביל הסלט - מושב תלמי יוסף
שביל הסלט מזמין אתכם לחוויה חקלאית בלתי נשכחת בין יבולי חבל הבשור כשעה ורבע מת"א. במהלך הסיור נלמד נטעם ונקטוף הישר מהשתיל לפה הסיור יודרך בצורה חווייתית ע"י צוות שביל הסלט בהנחיית האגרונום אורי אלון ונבקר במגוון שדות וחממות
כל יום בימי חול המועד פסח כולל שישי -שבת בשעה 10:30, בתיאום
אורך הסיור כשעתיים וחצי שלוש שעות מחיר הסיור 45 ש"ח למשתתף
הסיור בהרשמה מראש בלבד: 08-9982225


שביל הסלט - מושב תלמי יוסף

'חיים שכאלה' למלך הורדוס - גן לאומי הרודיון
אל מול הנוף הקסום של מדבר יהודה ניצב אחד הארמונות המרשימים של העת העתיקה - ארמונו של המלך הורדוס. מי היה הורדוס? גאון או משוגע? מלך היהודים או עבד הרומאים? בואו לראות ולשמוע את סיפורו המרתק של 'המלך הבנאי' ולחזות ב"חיים שכאלה" למלך הורדוס - תיאטרון "מקום" יפגיש אתכם עם המלך ודמויות מעברו במסע ססגוני ומצחיק אל העבר.
מתי: בימים רביעי-חמישי 16-17.4
הצגות יתקיימו בשעות: 10:30 12:30 14:30.
סיורים מודרכים יצאו בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00.
עוד באתר: סדנאות יצירה ארכיאולוגיות לילדים (בתשלום), וניתן יהיה לטייל עם חוברת פקחים צעירים ולערוך התחייבות בסוף כל יום בשעה 15:00.
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.
פרטים נוספים: כוכבית בטבע *3639 או www.parks.org.il

מתבלבלים עם בלבלו - אתר השומרוני הטוב
אירוע מצחיק ומפתיע בשיתוף הקהל לכל המשפחה. בואו לפגוש בפינות שונות באתר את הנסיכה מליסנדה ורעים מספר הסיפורים ולהקשיב לחרסים עם פסיפולוס.
סיורים מודרכים ייצאו בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00.
ההצגה "על אהבת חינם ומעשים טובים" תוצג בשעות 11:30 ו-13:30.
כמו כן יעמדו באתר דוכני יצירה וחוויה ארכיאולוגית (בתשלום), הפעלת חידות עצמאית משפחתית בין הפסיפסים וכניסה למערה לצפייה בסרט החדש.
מתי: בימים רביעי - חמישי 16-17.4 בין השעות 10:00 – 14:00
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים
פרטים נוספים: כוכבית בטבע *3639 או www.parks.org.il

פסטיבל פסח ביד מרדכי
קיבוץ יד מרדכי מזמין משפחות עם ילדים בכל הגילאים לפסטיבל פסח מיוחד, מלהיב וחוויתי שיתקיים בחוה"מ פסח. בשמורת נחל שקמה בנוף קדומים של ארץ גושן, ישחזרו המשפחות את האירועים שחוו בני ישראל במסלול יציאת מצריים. הם יתלבשו כבני ישראל ויצאו אחרי משה רבנו למסע במדבר במהלכו יחצו את ים סוף ויאכלו מן מהשמיים. במתחם מיוחד שמוקם לרגל הפסטיבל, יוכלו המשפחות לצפות בפתיחת כוורת על ידי דבוראי של מכוורת יד מרדכי.
משם ימשיכו לפעילות מתוקה בבית הדבש והדבורה, מרכז המבקרים של דבש "יד מרדכי"- המכוורת הגדולה בארץ, שם יצפו בעבודת הדבוראי, יציצו אל תוך נבכי הכוורת, ילמדו על אורח חיי הדבורים, יערכו היכרות מעמיקה עם המלכה והפועלות, ילקקו דבש טהור, מתוק ובריא ויכינו נרות עשויים דונג אותנטי.
משם ייצאו המשפחות לאטרקציה האהובה ביותר על הילדים - סיור מיוחד ברוח הקיבוץ, על עגלה רתומה לטרקטור שיוביל אותם לתחנות מלהיבות ברחבי הקיבוץ: ביקור ברפת, שם ילמדו הילדים על חייהן של הפרות, על התהליך שעובר החלב מהרפת אל קרטון החלב ויצפו בחליבה. משם יגיעו המשפחות לביקור בבית "קיבוץ של פעם" עם פעילות חווייתית על ראשית חיי הקיבוץ. לסיום יגיעו לאתר שחזור קרב תש"ח. הילדים יוכלו לטפס על טנקים אמיתיים, לשבת בתוך משוריין, לצפות בכלי נשק אותנטיים מהתקופה, להתגנב בתעלות הקשר ולשמוע את סיפור הגבורה של חברי הקיבוץ שלחמו בצבא המצרי בתש"ח.
במקום מתחם מיוחד לילדים עם מתקני ג'ימבורי לפעוטות ולילדים.
את הפסטיבל ילווה רדיו דרום אשקלון בשידור חי מהקיבוץ, עם מוסיקה, תחרויות, ראיונות עם משפחות ושלל פעילויות נוספות.
הפסטיבל ייערך בחוה"מ פסח 16-18.4.14, ימים ד'-ה'-ו' גם בשאר ימי החג, ניתן יהיה ליהנות מפעילות חוויה מתוקה בקיבוץ משך הפעילות 2-3.5 שעות. מ-10.00 עד 16.00 בכל שעה עגולה
מרכז הזמנות: 08-6720559 , 052-3923104, אתר: www.ym-tayarut.co.il


ביקור ברפת בקיבוץ יד מרדכי

יום הנשר בגן לאומי עבדת
רשות הטבע והגנים מזמינה את הקהל ליום מרתק ומהנה שכולו בסימן הנשר. בתכנית: סדנאות בנושא הנשרים, ציור ענק בהשתתפות הקהל, צפייה מודרכת בטלסקופים אל קן פעיל ואל תחנת האכלה (בתקווה לבוא הנשרים), הדרכות בסמטאות העיר הקדומה, טקסי השבעה ל"פקח צעיר", כל מה שרציתם לשאול – פגישה עם הפקח והקרנת סרטי טבע.
פרטים נוספים באתר רשות הטבע והגנים
מתי: חמישי 17.4 בשעות פעילות האתר
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים
פרטים נוספים: כוכבית בטבע *3639 או www.parks.org.il

פארק אקטיבי בגן לאומי פארק הבשור
לקפוץ, לטייל, לנווט ולנפוש. טרמפולינת ענק ומתקני שעשועים(בתשלום), מתנפחים וסירות פדלים במעיינות (בתשלום), מסלולי אופניים משולטים, ערכת ניווט אישי/משפחתי בפארק (בתשלום), מעיינות ציוריים, בריכות שכשוך, מתקני פיקניק, כרי דשא ופינות חמד לרוב.
בנוסף, חינם! מסלול דיסק גולף חדש! הראשון במזרח התיכון
מתי: בימים שלישי – שני 15-21.4
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים
פרטים נוספים באתר רשות הטבע והגנים
פרטים נוספים: כוכבית בטבע *3639 או www.parks.org.il

"השוק הנבטי" - חוויה בת 2000 שנה
רחוב השוק המקורי מתעורר לחיים, חוזרים אל הבזאר ברחוב השוק הקדום, להתחבר אל ניחוחות העבר, להתרגש מחוויה "היסטורית" צבעונית וקסומה של מראות, ריחות וטעמים. סוחרים אותנטיים פורשים את מרכולתם: שלל שטיחים, "ענתיקות", כלים, דברי נחושת, תבלינים, מור ולבונה... לצד דוכני אומנים ובעלי מלאכה. כל זאת בליווי מוזיקה, ריקוד ואווירה ציורית שקשה להסביר במילים... מפגש עם בעלי מלאכה מסורתיים: מנפח הזכוכית, הקדר, הנגר, נגנים ורקדנית, שפע סדנאות ייחודיות לילדים, מתחם משחקי חשיבה עתיקים, קדרות באבניים, בנייה בלבני בוץ, טיפול הוליסטי ופינוק לגדולים, נגינה אתנית מרגשת של להקת ממשית וריקוד "בלאדי" בבית האורוות הקדום, אוהל מספר סיפורים והדרכות בסמטאות העיר כל שעה עגולה החל מהשעה 11:00 (חינם).
היכן: גן לאומי ממשית, אתר מורשת עולמית
בימים רביעי עד שני 16-21.4 החל משעה 10:00 ועד 22:00.
עוד באתר: "שוק לילי"- אווירה קסומה ומסתורית בלב העיר הנבטית, מופע מוזיקה סיפור וריקוד בשעה 20:00 לאור עששיות, אינספור כוכבים ולהטוטי אש מלהיבים.
מתי: 17.4 החל מהשעה 10:00 ועד 22:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.
פרטים נוספים: כוכבית בטבע *3639 או www.parks.org.il

פסח למשפחות בחאן השיירות
חאן השיירות ממוקם על דרך הבשמים הנבטית ונקרא על שם שיירות הגמלים והסוחרים הנבטים שעברו לאורכה לפני אלפיים שנה. החאן ממוקם כ- 5 ק"מ דרומית לשדה בוקר, מוקף בנוף מדברי קסום ושופע אטרקציות לכל המשפחה: טיולי אופניים, טיולי ג'יפים, סנפלינג, טיולי גמלים, ועוד. לצד עדר גמלים מקומי, מציע החאן אפשרויות לינה מגוונות: אוהלים בדואים אותנטיים ומרווחים, צימרים נוחים ומרווחים ומתחם קמפינג בצל דקלים. באתר מבנה מושקע של מקלחות ושירותים, עם מים חמים 24 שעות.
לפרטים נוספים והרשמה: 08-6535777 https://www.shayarot.co.il


טיולי גמלים - חאן השיירות

צריף המגורים של דוד ופולה בן-גוריון - קיבוץ שדה בוקר
ד'-ה' 08:30-16:00, ימי ו' וערבי חג 08:30-14:00, ימי שבת וחג 10:00-16:00
הזדמנות מצויינת לטעום פיסת היסטוריה מחייו ופועלו של דוד בן-גוריון ראש הממשלה ושר הביטחון של מדינת ישראל: תערוכת צילומים – 'חזון הנגב בעין העדשה' - אנשים מקומות והגשמה ברמת הנגב, בעקבות החזון של דוד בן-גוריון מייצג היסטורי המספר על חייו של דוד בן-גוריון ועל יחסו לנגב. פעילות מרתקת לכל המשפחה. מופע אור קולי החושף הכרעות 'בן-גוריוניות' בנושאי דת ומדינה, העלייה הגדולה, בניית הצבא, העלייה לנגב, ההכרזה על הקמת המדינה.במכון למורשת בן-גוריון (סמוך לאחוזת הקבר במדרשת בן-גוריון).
לפרטים והזמנה טלפון: 08-6560469, פקס: 08-6560320

חוות נעמ"א - מול מושב תדהר
חול המועד פסח, בין התאריכים 16-18.4, 10:00-16:00
מתחם מיני דיר, פינות חי וליטוף, האכלת גדיים. פעילות ייחודית לפסח ואפשרות ללינה / קמפינג בשטח החווה. שעת סיפור לילדים. סיור למבוגרים בדיר המקצועי וביונקיה. במקום מזנון עם שתייה , חטיפים
המקום כשר לפסח
המחיר :-45 ₪, ילד (בגילאים 2-13) מבוגר 25 ש"ח
פרטים נוספים 08-9934205

חוות צברי אורלי
16-21 באפריל בשעות 10:00 ועד 15:00
רכבת הצבר תסיע את המבקרים ברחבי החווה פינת ליטוף ופינת חי תהיה לרשות המבקרים. פינות יצירה לילדים בענפי צבר, שתילה של שתילי ירקות. סיורים מודרכים יצאו למינימום 20 משתתפים בהזמנה מראש מתנפח לילדים עד גיל 5 במקום במקום ניתן לרכוש ממוצרי החווה המיוחדים כגון : סחוג צבר, קונפיטורות, דבש צבר ממרחים, סברס טרי וסברס מקולף.
לפרטים נוספים  נייד – 0584707070

תפוח אדמה - מהשדה ועד לצלחת..- חווית יונה – מושב פדויים
חול המועד פסח 16-17.4, 10:00-13:00
פינת חי ופינת ליטוף, סיור בבוסתן מרהיב עם עשרות עצי פרי. פעילות ייחודית לפסח הוצאת תפוחי אדמה בשדה, הכנת פירה וצ'יפס, הסבר על תהליך הגידול של התפוח מחיר:25 ₪ לילד 10 ₪ למבוגר המקום כשר לפסח. מיועד למשפחות וקבוצות, בתיאום מראש
לפרטים נוספים – יונה מלכי 052-3902577


אזור אילת והערבה

חלון לחקלאות במרכז וידור - חצבה
תאריכים – 15-22/4 בשעות 09:00-16:00
חדש בערבה – מרכז המבקרים "חלון לחקלאות" מזמין את אורחי הערבה להכיר את החקלאות והעוסקים בה באמצעות סרט תלת מימד, סיור היכרות עם הפיתוחים החדשים בחממות הניסיוניות וביקור בחלל אינטראקטיבי חווייתי.
משך הפעילות – כשעה
המחיר למשתתף – 22 ₪ לילד, 28 ₪ למבוגר
לפרטים והזמנות – 077-6581608


פסח במו''פ ערבה

"תמנע אקשן" – פארק תמנע
תאריכים – 16-18/4
פארק תמנע מזמין אתכם לחוויית לינה, פעילויות אתגר, סיורי יום ולילה ברחבי הפארק, סדנאות יצירה לילדים והכל כמו הפארקים הגדולים בעולם מתחילים את החוויה במיצג "ממלכת הנחושת", צפייה במיצג מרהיב במרכז החווייתי החדש, שיוציא אתכם המטיילים למסע בזמן אל תור הזהב של ממלכת הנחושת.
סיורי יום מודרכים באתרי הפארק המוכרים – הפטרייה, הקשתות ועמודי שלמה האדירים.
מסלולי רכיבה באופני הרים במסלולים לכל המשפחה ורוכבים מיומנים. סדנאות יצירה בחומרים מהטבע, עולם הבמבוק, פיסול באבן ומחזור לכל המשפחה באוהל הפעילויות על שפת האגם.
מתקני אתגר היסטוריות – הטלת כידון וחץ וקשת.
משחקי ענק – פאזל רצפה ודומינו
סיורי שקיעה מודרכים יצאו ממבואת הכניסה לפארק בשעה 15:30 ובהזמנה מראש. מסלול הליכה משפחתי בקשת הגדולה, זחילה במכרות הנחושת, ביקור באתר הפטרייה סיור במחנות התכת הנחושת. בתום הטיול, אתנחתא באגם עם תה צמחים מדברי, מילוי בקבוקים בחול צבעוני ולקינוח סיור לילי בין אתרי הפארק המוארים.
עוד בפארק תמנע בתשלום נוסף - ביקור ב"אוהל מועד" – שיחזור מדויק ומלא של המשכן, סיור בנבכי ההיסטוריה של עם ישראל, השכרת אופניים, שייט בסירות פדלים ומסעדת חאן המלך שלמה (כשר לפסח)
בואו לבלות לילה מדברי זרוע כוכבים באתר הקמפינג המסודר במקום
פרטים נוספים – 08-6316756 www.timna-park.co.il


פסח בפארק תמנע

פסטיבל זורבה הבודהה – אשרם במדבר
תאריכים – 16-20/4
פסטיבל זורבה אביב 2014 חוגג 12 שנים ומביא את בשורת האביב.
באי הפסטיבל ייהנו מחמישה ימים של עומק ושמחה כמיטב המסורת ה"זורבאית" ב-15 מתחמים בהם מדיטציה, יוגה, תרפיה, תיאטרון, תנועה ועוד, בהנחיה של טובי המנחים בארץ. צ'אי-שופ עשיר ושמח עם מסיבות הצ'אי המפורסמות של אשרם במדבר, אוכל משובח, מסיבות מדבריות והופעות חיות עם הרכבים ולהקות.
משך הפעילות – חמישה ימים
המחיר למשתתף – החל מ-389 ₪ במכירה מוקדמת
לפרטים והזמנות – 052-5443349

יוצאים את פסח – פונדק יטבתה
הצטרפו אלינו לביקור חווייתי מודרך ב"דרך השוקו" הכולל הגעה לקיבוץ, לרפת ולמחלבה. תיהנו לפגוש את הפרות החדשות והותיקות ולטעום את טעם יטבתה.
לפרטים והרשמה - 054-9798491
סדנת גלידת יטבתה בחינם! בה נחשוף בפניכם את סודות היצור של גלידת יטבתה עם חלב יטבתה.
ההנאה תטפטף בין האצבעות!
לפרטים - 08-6357449

טיבוע בלב האקולוגיה – קיבוץ לוטן
תאריכים – 14-22/4 בשעות 08:00-10:00
בואו לצפות בציפורים הנודדות ולהשתתף בסימון בתחנת הטיבוע החדשה בלוטן.
משך הפעילות – כשעה וחצי. בתיאום מראש
המחיר – פעילות חינם לכל המשפחה
לפרטים והזמנות – 08-6356935, 054-9799030


כחול חזה, צילום: דוד דוקרקר

"בחומר ובלבנים" – אקולוגיה לוטן
תאריכים – 16-18/4 בשעות 10:00-12:00
איך בונים קשתות? מה צומח בגינה האורגנית? איך מלבנים לבני אדמה ומה בונים בהם?
סיור חווייתי לכל המשפחה עם הפעלות אקולוגיות ב"אקו-כיף" שבקיבוץ לוטן.
משך הפעילות – כשעתיים. המחיר למשתתף – 25 ₪
לפרטים והזמנות – 08-6356935, 054-9799030

לגעת במדבר – קיבוץ אליפז
תאריכים – 14-21/4 בשעה 09:30
אליפז חופש וחוויה בערבה מזמינים אתכם לגעת במדבר בכל ימי החג עם שלל פעילויות לכל המשפחה.
יום של חול – מגלים את דיונת סמר, הדיונה האחרונה בערבה, מתגלגלים ומתפלשים בחול ומפריחים עפיפונים צבעוניים. 14,17,20/4
קניון שחורת – טיול משפחות מקסים אל קניון שחורת החותר בינות סלעים עתיקים, נופים מרהיבים. חקלאות ואנרגיה – סיור מודרך בין ענפי החקלאות בקיבוץ והאנרגיה המתחדשת כולל היכרות עם טורבינות הרוח. חרדונים וציפורים נודדות – סיור מודרך אל שמורת החרדונים והיכרות עם הזוחלים ותצפיות אל הציפורים הנודדות.
משך הפעילות – 2-3 שעות. המחיר למשתתף – 35 ₪
לפרטים והרשמה – 08-6356230, 052-3688384

ללטף תנין ב'קרוקולוקו' – חוות התנינים, עיר אובות
תאריכים – 14-24/4 החל מהשעה 09:00, סיורי ערב בתיאום מראש
בואו ללטף תנין.בחווה הגדולה בארץ לגידול תניני יאור ובה כ-2,000 תנינים, הבוגרים שבהם מגיעים לאורך של 5 מטרים ! סיור מודרך המתאים לכל גיל מאפשר להכיר את התנינים: הסיור כולל סיפורים אודות התנינים ואורח חייהם.
משך הסיור - כ-45 דקות.
לפרטים ולהזמנות– 052-8991088


ללטף תנין בקרוקולוקו

בית האומנויות והיקב – נאות סמדר
תאריכים – 14-21/4 בשעות 11:00-14:00 (סגור בשבת וחג)
בית האומנויות והיקב האורגני בנאות סמדר מזמינים אתכם לסיור עצמאי במחיר מבצע מיוחד לחג הפסח.
נכנסים בשער הקיבוץ וחונים את הרכב בחנייה משמאל לכיכר. ממשיכים ברגל לפי השילוט דרך גני בית האומנויות ופריחת הורדים האביבית אל חצר המבנה המרשים והצבעוני. בגלריה נתרשם ממבחר עבודות אומנות שמיוצרים במקום ונתאם המשך לביקור ביקב לטעימת יין.
משך הפעילות – כשעה
המחיר לאדם – מחיר מיוחד לפסח – 15 ₪
לפרטים והזמנת סיור עצמאי – 054-9798966
להזמנת סיור מודרך - 059798885

טיול בתומקר – עין יהב
תאריכים – 14-22/4, בכל שעות היום
חוויה מדברים צרופה. נהיגה מקצועית בתומקר עם מדריך צמוד בנופי הערבה הקסומה.
משך הפעילות – כחצי שעה
המחיר לאדם – 150 ₪
לפרטים והרשמה– 052-8666246

חוות האנטילופות – צופר
תאריכים – 14-24/4 בשעות 08:30-17:00
חוות האנטילופות מזמינה אתכם לחוויה ייחודית ומרתקת – סיור רכוב ב"פארק הקודו" הסמוך למושב צופר שבלב הערבה. בסיור נפגוש את האנטילופות, שהובאו היישר מאפריקה, מיני איילים, כבשים אקסוטיים, ערוד (חמור בר נדיר) וזברות.
סיור הספארי מתבצע ברכב פרטי, ומאפשר צפייה מקרוב בבעלי החיים הפזורים בשטח הפתוח, ממש כמו באפריקה. בעזרת דפי הזיהוי, שתקבלו, תוכלו לזהות את המינים השונים.
בקרו גם ב"תיבת נח" בה תפגשו סוריקטות, חוטמנים, צבי ענק, שפני סלע, חתול החולות ועוד. היכרות עם הצ'רקס – סרטן מים אוסטרלי כחול ופינות ליטוף, בהן אפשר לשחק עם גדיים. הקומה העליונה מוקדשת למיני תוכים וציפורי שיר.
משך הסיור – כשעה וחצי. לפרטים נוספים– 052-3666041


חוות האנטילופות בצופר

סדנאות סבון עם אלת הערבה – צוקים
תאריכים – 14-22/4
"אלת הערבה" מזמינה אתכם לסדנה ריחנית וקסומה להכנת סבונים בצורות וניחוחות שונים. כל משתתף ירקח לעצמו סבון ייחודי ולקראת סוף הסדנא ייארז באריזת מתנה.
לפרטים נוספים והזמנות – 052-2451490

פותחים את האביב עם בית ספר שדה - חצבה
תאריכים – 16-21/4
חגיגת טיולים לכל המשפחה בערבה עם מדריכי בית ספר שדה חצבה. טיולי זריחה אל שמורת שיזף ותצפיות אל הזנבנים, טיולי בוקר לקטנטנים אל נחל גדרון ונחל שיזף, טיולי משפחות אל גבי ימין, נחל גוב, נחל צפית ונחל פרס, טיולי שקיעה אל שמורת שיזף, גבעת חצבה והדיונות הורדרדות, טיולי עששיות אל חווארי הלשון, טיול לילי אל נחל ביתרון בעקבות עקרבים ופעילויות ערב מגוונות לכל המשפחה.
עוד בבית ספר שדה – חדר אוכל כשר לפסח (לאוכלי קטניות), ניתן להזמין ארוחות בוקר וערב. ייעוץ למטיילים במהלך שעות היום על-ידי מדריכי בית הספר.
המחיר – 35-45 ₪ למשתתף
לפרטים והרשמה – 08-6581546, 08-6581576

מכוורת פורת - מוזיאון הדבורה - עין יהב
מיצג דבורים ראשון מסוגו בארץ- מוזיאון הדבורה ומרכז המבקרים הוקמו על ידי מכוורת פורת והאמנית צ'צ'ה פורת ומכניסים את קהל המבקרים אל עולמה המופלא של דבורת הדבש. בחלל המוזיאון מוצגים עבודות אמנות של צ'צ'ה, מעולם המדבר והמכוורת, צילומי תקריב מעולם הדבורה שצולמו על ידי הצלמים דן בלילטי וגלעד לבני, אלפי דבורי מתכת מעופפות בחלל המוזיאון, גזעים עתיקים, כוורות שקופות ובהן דבורים אמתיות עסוקות במלאכת יומן, וסרט המתאר את דרך פעולתן של הדבורים ואת דרך רדיית דבש טבעי. לקינוח- טעימות דבש בשלל זנים בחנות המכוורת.
מתאים למבוגרים ולילדים מגיל 5 ומעלה, מחיר החל מ-25 ₪.
בימי שישי, בין השעות 10:00-13:00. שאר ימי החג בתיאום מראש בלבד
טלפון לתיאום: 058-5666032 דרך אתר הבית - www.45c.co.il


דבוראים במכוורת פורת עין יהב, צילום: דן בלילטי

חוויה מוטורית בערבה – עין יהב
תאריכים – 14-22/4
חגיגת טיולי שטח מודרכים בנהיגה עצמית בתומקר לבעלי רישיון נהיגה. נסיעה מרגשת ואתגרית אל נופי הערבה הקסומים כולל עצירה לקפה/ תה בנקודת תצפית מרשימה.
רכב התומקר מתאים לשני נוסעים כולל ילדים.
משך הטיול – החל משעה וחצי ועד יומיים כולל לינה וארוחות
לפרטים והזמנות – 052-3745339, 052-3223626

פסח בחי-בר יטבתה
תאריכים 14-21/4 בשעות 10:00-17:00
חגיגת פסח בכל ימי החג בשמורת חי-בר יטבתה, בכל שעה פעילות לכל המשפחה:
 "סיור בעקבות הפקח" – סיור מודרך בשמורה, בעת האכלה
הקרנת סרטון על השמורה וסיור רגלי במרכז הטורפים
 "על נחשים ולחשים" – סיור מודרך בנחשיה וצפייה בהאכלת הנחשים
"ארץ בראשית" – צפייה בסרט הטבע המקסים של משה אלפרט
 "על נדידה ועופות" – פגישה עם הפקח המטפל בדורסים בשמורה
"שקיעה בשמורה" – סיור לעת שקיעה בשמורה בעת האכלה
"מרכז הטורפים" – סיור מודרך במבוך הפתלתל במרכז הטורפים וצפייה בהאכלה
בנוסף, בימי חול המועד שבת וחג שני בין השעות 10:00-15:00 יתקיימו סדנאות יצירה לילדים .
*** שימו לב, חלק מהפעילויות מתקיימות רק בחול המועד, שבת וחג שני, אנא התעדכנו באתר
המחיר - מבוגר – 46 ₪ . דמי כניסה לילד (מגיל 5 עד 18) – 24 ₪., בעלי "מטמון" חינם.
לפרטים והזמנות – 08-6373057, 08-6376018

חוויה בחווה הסולארית – צומת פונדק יטבתה
תאריכים – 16-17/4 בשעות 09:30-16:30, 18/4 בשעות 09:30-13:00
החווה הסולארית שבצומת יטבתה מזמינה את כל אורחי הערבה לחוויה כיפית לכל המשפחה.
שיכון ובינוי חוגגת 90 ואתם מוזמנים לביקור מודרך במתקן לייצור חשמל נקי באמצעות קרני השמש.
הסיורים בהרשמה מראש
המחיר - חינם
להרשמה – אתר האינטרנט www.shikunbinui.co.il