הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



''קול קורא לנדוד'' - יום הנדידה הבינלאומי


רשות הטבע והגנים מציינת את יום הנדידה הבינלאומי במגוון אירועים ייחודיים ובפעילויות חווייתיות בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע בכל הארץ. הפעילות מתאימה למשפחות, ילדים וצפרים חובבים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 5.4.2014


צילום: רשות הטבע והגנים

יום הנדידה הבינלאומי מצוין כבר תשע שנים בכל רחבי העולם כחלק מהפעילות הנגזרת מהאמנה הבינלאומית להגנה על מינים נודדים. מטרתו העיקרית היא להעלות את המודעות לשמירה על הציפורים הנודדות. בשנים האחרונות יום זה מצוין גם בישראל, שהצטרפה למדינות הרבות על פני כדור הארץ שחוגגות את יום הנדידה הבינלאומי. השנה הוא יצויין בדגש על הקשר ההדוק בין נדידת העופות לבין עולם התיירות, במגוון אירועים ייחודיים ובפעילויות חווייתיות בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע בכל הארץ. הפעילות מתאימה למשפחות, ילדים וצפרים חובבים.

"קול קורא לנדוד, לנדוד"
שמורת טבע עין אפק נמצאת בעמק עכו, על ציר הנדידה המערבי של הציפורים. בואו לחגוג את יום הנדידה הבינלאומי ולטייל בשמורת הטבע במסלול טבעתי המתאים לכל המשפחה בין בריכות המים הטבעיות וגשרי העץ. נופי מים מרהיבים, צמחיית מים עשירה, בעלי חיים וציפורים.
בתכנית: הרצאה המלווה בתמונות המתאימה לכל המשפחה: האמת והאגדה מאחורי הפלא השמיני - מה באמת גורם לעופות לחצות ימים ויבשות, פעמיים בשנה, כל שנה מחייהם?
חוויית טיבוע ציפורים: מפגש עם צפר השמורה, הלוכד מזה שנים את ציפורי השיר לצורכי מחקר בעזרת רשתות ערפל - השתתפות בחוויית טיבוע הציפורים ושחרורן לחופשי.
סיור מודרך בין בריכות המים והמעיינות, הכרת פועלה של רשות הטבע והגנים כדי לחיות בדו-קיום עם עופות להקניים הלנים בשמורה ומחפשים את מזונם בבריכות הדגים הסמוכות.
היכן: שמורת טבע עין אפק
מתי: שבת 5.4 בשעות 14:00-10:00
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

הפנינג יום נדידת העופות הבין לאומי
יום הנדידה הבינלאומי, שמתקיים בעשרות מדינות בעולם, נערך כבר שנה שביעית בגן לאומי בית גוברין. החגיגה לכבוד בעלי הכנף כוללת משחקי איתור וזיהוי ציפורים עם משקפות, משחקים והפעלות בנושא ציפורים נודדות, סיפורי ציפורים, טיבוע ציפורים והכרת עבודתו של הצפר, שחרור לטבע של עופות נודדים (דיות וחסידות) פגועים ששוקמו בבית החולים לחיות בר בשיתוף הקהל ועוד.
היכן: גן לאומי בית גוברין
מתי: שבת 5.4 בשעות 11:00–15:00
ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

יום הנדידה הבינלאומי בעין פרת
שמורת טבע נחל פרת נמצאת קרוב לציר הנדידה המרכזי של ישראל ובה מצוקים מרשימים שבהם מקננים וחיים עופות דורסים מסוגים שונים. בשמורה גם נחל זורם, נוף מרהיב, מנזר על מצוקי הסלע ובריכות שכשוך קרירות ונעימות. הפעילות מיועדת לכל המשפחה ותכלול סיורים מודרכים, תחנת הסברה בנושא ציפורים נודדות ופעילות טיבוע ציפורים עם צפר מוסמך. מומלץ להביא משקפות!
פעילות טיבוע: בשעות 09:00, 09:30, 10:00, 10:30, 11:00 (משך ההדרכה חצי שעה)
סיורים מודרכים יתקיימו בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00.
היכן: שמורת טבע עין פרת
מתי: שבת 5.4 בשעות 09:00–15:00
ללא תשלום למעט דמי הכניסה, חינם למנויים

יום הנדידה הבינלאומי בחי-בר יטבתה ובפארק הצפרות אילת
לרגל יום הנדידה הבינלאומי חגיגה שכולה ציפורים ובעלי חיים, הכוללת סיור בוקר בחי-בר ונסיעה לפארק הצפרות.
סיור ספארי: סיור ספארי מדברי והדרכה במרכז הטורפים, הרצאה בנושא נדידת ציפורים מאפריקה לאירופה (וחזרה), הקרנת סרט טבע, הדרכה וטיבוע ציפורים בפארק הצפרות באילת, כולל צפייה בפלמינגו בבריכות המלח.
היכן: בשמורת טבע חי-בר יטבתה ופארק הצפרות באילת
מתי: שבת 5.4 בשעות 14:00-8:00
מחיר: 46₪ למבוגר; 24₪ לילד, חינם למנויים.
בהרשמה מראש בטלפון: 08-6373057

כל הפעילויות (מלבד הפעילות באילת) ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתרים.
הכניסה לאתרים חינם למנויים ולילדים מתחת לגיל 5.
פרטים נוספיםwww.parks.org.il או "כוכבית בטבע" *3639

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק