הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



עונת זחלי המשי במרכז המבקרים 'דבורת התבור'


זחלי המשי של עונת 2014 בקעו, ובחווה היחידה בארץ לגידול טוואי המשי, מזמינים אתכם לביקור עם כל המשפחה. מהיום ועד אחרי פסח תוכלו לבוא ולהתרשם לא רק מאלפי פקעות המשי אלא גם מאלפי זחלים רעבים האוכלים עלים מעץ התות

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: עד אחרי פסח 2014


פקעות משי, צילום: יגאל בן זאב - דבורת התבור

מבקרים רבים שואלים מתי העונה שבה ניתן לראות אלפי זחלי משי? ובכן התשובה היא: עכשיו ! לפני כשבועיים החלו לבקוע אלפי זחלי משי מתרדמת החורף ובימים אילו הם כבר גדולים וחזקים מספיק כדי שניתן להציג אותם לקהל.

מרכז המבקרים דבורת התבור המוכר בעיקר בזכות פעילויותיו בתחום הדבורים והדבש, אך הוא גם החווה הפעילה היחידה בארץ לגידול טוואי המשי (פרפר וזחלי המשי). מהיום ועד אחרי פסח יוכלו המבקרים בדבורת התבור להתרשם לא רק מאלפי פקעות המשי אלא גם מאלפי זחלים רעבים האוכלים עלים מעץ התות.

השנה הוסיפו במרכז המבקרים גם סרטון על טוואי המשי הממחיש את גלגול חיו באופן יחודי, כולל קטעי וידאו שלמים ונדירים שצולמו במיקרוסקופ. הביקור באולם גידול המשי הוא חלק מהסיור המלא בדבורת התבור (וכמידי שנה תתאפשר גם רכישה של זחלים.)

הסיור בדבורת התבור כולל הסבר מלא על גלגול חיו של טוואי המשי ועל סוד גילויו של בד המשי ובנוסף כמובן הסבר במכון רדיית הדבש, ביקור במצפה הדבורים ופעילויות יצירה מגוונות לילדים. פינת חי מהנה עם עיזים ננסיות אותן ניתן להאכיל בהאכלת יש לרשות המבקרים.

הסיור וההסבר על גלגול חיו של טוואי המשי מתקיים כל השנה אך עונת הגידול של הזחלים עצמם הינה חודשיים בלבד.
פתוח כל השבוע כולל שבת וחג: 9.00-17.00
כניסה אחרונה בשעה 15.00. בימי יום שישי כניסה אחרונה ב13.00
מחיר: 35 ₪ למבוגר 48 ₪ לילד.
לפרטים נוספים: www.dvorat-hatavor.co.il