הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



אביב של פריחות וטיולים - יום שני של חוה"מ פסח תש"ע


מזג אויר חמים הוציא את מרבית אזרחי ישראל ביומו השני של חול המועד לגלות את נופי הארץ ואת אתרי הבילוי הרבים בה. חלקה הצפוני של מדינת ישראל הוא לרוב ירוק, שופע מים ואתרי בילוי ונופש


תאריכים: 1-4-2010

מזג אויר חמים הוציא את מרבית אזרחי ישראל ביומו השני של חול המועד לגלות את נופי הארץ ואת אתרי הבילוי הרבים בה. רבים מהישראלים מעדיפים לשהות בחול המועד הפסח מחוץ לבית, לבלות במהלכו ולנוח.

בגליל המערבי טיילו אלפים רבים, באתר התיירות ראש הנקרה ביקרו במהלך שני ימי החג כבר למעלה מ-6000 איש. הבוקר הגיע לאתר שגריר סין בישראל מר Zhao Jun בליווי פמלייתו ובליווי נציגי אגודת ידידות ישראל סין. השגריר התרשם עמוקות מיופיין של הנקרות ומההסברים שקיבל אודות החיים לאורך גבול הלבנון. לדבריו, האתר יכול לשמש מקור משיכה לתיירים מסין. הביקור תואם ע"י מר רן ויינרמן יו"ר העמותה שהוא יליד שנגחאי שבסין. הטיילים הרבים שהגיע לאתר נהנו משלגונים שחולקו ע"י צוות האתר.

גם בבית לוחמי הגטאות, מבקרים רבים אשר ניצלו את ימי החופשה לביקור מורשת במוזיאון השואה, עד כה ביקרו כ-1000 איש בשני ימי חול המועד.

בפארק האוסטרלי גן גורו בקיבוץ ניר דוד מילאו המבקרים הרבים את הפארק, כמעט עד לאפס מקום. נדב כפיר מנהל גן גורו מספר כי מעל 35,000 איש ביקרו באתר בשני הימים האחרונים ונהנו מכניסה חינם לפארק בחסות בנק הפועלים. המטיילים הרבים ביקרו גם בגן השלושה הסמוך ומילאו את הנחלים והמעיינות בעמק המעיינות,. מפאת חוסר מקום בחניה, החנו מטיילים רבים את מכוניתם בקרבת הנחלים ובשולי הכבישים.

בסובב כנרת נרשמה תנועה ערה של מטיילים. רוני מנור מנכ"ל מלון נוף גנוסר סיפר כי המלון נמצא בתפוסה מלאה בכל ימי החג..

הגולן כהרגלו מושך אליו מטיילים ונופשים רבים,. גם השנה פוקדים אלפי מטיילים את אתרי הטבע והבילוי בגולן. פסטיבל פריחת הדובדבן במטעי עין זיוון משך מטיילים רבים - ביניהם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ שביקר אתמול במקום.

בכפר האומנים מתקיים פסטיבל יצירה לכל המשפחה ורבים נהנים בו מפעילויות מגוונות, גם יו"ר האופוזיציה ציפי ליבני ביקרה ואף אכלה במסעדת סוזנה.

שמוליק חזן מנהל אגף התיירות במועצה אזורית גולן סיפר כי אחוזי התפוסה בגולן עומדים על 100% "הגולן מפוצץ ואנו שמחים על כך, המטיילים נהנים ממגוון אפשרויות בילוי במרכזי המבקרים הפועלים בכל ימי חול המועד. הגולן ערוך לקליטת המטיילים ומרכז המידע בקצרין מספק מידע לכל דורש"., אומר חזן

קייקי אבו קייק בפארק הירדן פתחו את עונת השייט למשפחות. המסלול מתחיל בפארק הירדן ומסתיים בגשר אריק, בנוסף באתר מגוון אטרקציות - סנפלינג, פארק חבלים וקמפינג רחב ידיים.

מרכז המבקרים של יקב הר אודם מציע למטיילים סיור מודרך ביקב וחווית טעימות ממגוון יינות היקב. גם בבוטיק השוקולד דה קרינה בעין זיוון מאות מבקרים מידי יום נהנים מסדנאות שוקולד מתוקות ומהכרות מעמיקה עם עולם השוקולד של קרינה צ'פלינסקי, בעלת המקום ושוקלטיירית הבית.

שוש צואלה תיירנית ותיקה מנווה אטי"ב סיפרה כי הפסח הזה הביא התעוררות ופריחה. "האביב שלא כמו החורף, היטיב עימנו התיירנים. אנו שמחים על גל הנופשים שבחרו להצפין אלינו לצפון הגולן"

במבצר נמרוד מתקיים פסטיבל "חצר הסולטן" ורבים הגיעו לקחת בו חלק.

הנחלים בצפון כמובן עוד זורמים בשצף וגם טיול רגלי קצר לכל המשפחה מעלה חיוך על פני כולם. מהחרמון זורמים המים לירדן, שנצבע השבוע בסירות משפחתיות. עונת השייט נפתחה ומזג האוויר הנעים והחמים הביא עימו אלפי מטיילים ששטו ונהנו מחוויה צוננת וקרירה.

גיא ירמק מנכ"ל קייקי כפר בלום עדכן כי היום פקדו את האתר בכפר בלום כ-3500 איש, חווית השייט מהנה לכל גיל (מעל גיל 8) ורבים חוזרים מידי שנה ואף מספר פעמים בשנה.