הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



ערבה AFTER DARK


בזמן שהשמש שוקעת, נופי הערבה המרהיבים נשטפים בצבעי אדום וכתום, וזה האות לצאת אל שלל פעילויות מגוונות ומרתקות לכל המשפחה. בואו לצפות בכוכבים ובפרסאידים סביב האגם בממלכת הנחושת, לגלות את סודות תמנע נשטפים בתאורה ייחודית, לצפות בטורפים מקבלים ארוחת הערב בחי בר יטבתה, לחוות את חליבת הלילה ברפת שבקיבוץ יטבתה, לצאת לטיול על-גבי גמלים, להפריח עפיפונים בדיונות סמר, ועוד שלל פעילויות שהערבה מציעה בחודשי הקיץ

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: יולי אוגוסט 2013



בחודשי הקיץ החמים, בשעות השקיעה, מתעורר איזור הערבה לחיים מחודשים. בזמן שהשמש שוקעת, נופי המדבר המרהיבים נשטפים בצבעי אדום וכתום, זה האות לצאת אל שלל פעילויות מגוונות ומרתקות בערבה. בואו לצפות בכוכבים ובפרסאידים סביב האגם בממלכת הנחושת, לצפות בטורפים מקבלים את ארוחת הערב בחי בר יטבתה, לגלות את סודות תמנע נשטפים בתאורה ייחודית, לצאת לטיול על-גבי גמלים או להפריח עפיפונים בדיונות סמר. בערבה מזמינים אתכם להגיע ולהתארח עם כל המשפחה, בחודשי הקיץ.

לילה לבן של 'כוכבים בערבה' - פארק תמנע
מתי? 12 באוגוסט
מטר של מטאורים צפוי לחלוף בשמי ישראל בוזו הזדמנות נהדרת לארוז שק משאלות, להתארח עם כל המשפחה בחדרי האירוח בערבה, להביט למעלה אל שמי הערבה הנקיים ולהרגיש חלק מהיקום. פארק תמנע בשיתוף "האגודה הישראלית לאסטרונומיה" ו"הדובה הגדולה" מזמינים אתכם ל-"לילה לבן" - חוויה מיוחדת בפארק תמנע עם כל המשפחה. בלילה המיוחד הזה יתקיימו סיורי לילה מודרכים ברחבי הפארק לצד מופעי אש ברחבת "חאן המלך שלמה". הילדים יוכלו להנות מסדנאות והפעלות שונות כשברקע מוזיקה מדברית. במקום יפעלו תחנות מידע בנושא כוכבים ואסטרונומיה וטלסקופים יחכו, מכוונים אל כוכבי לכת. בחצות מכבים אורות וצופים ביחד אל בשמי הלילה הנקיים של המדבר בציפייה לפרסאידים. באי הפסטיבל ייהנו מלינת שטח חינם, יש להצטייד במזרנים, אוהלים ושקי שינה.
מחיר : 69 ₪ למבוגר, 59 ₪ לילד מגיל 3 .
לפרטים נוספים והזמנות - תיירות בערבה - 1-800-225-007



לילותמנע - סיורי שקיעה בממלכת הנחושת
מתי? 23/07 עד 22/08. ימים שלישי, רביעי וחמישי החל מהשעה 17:00 .
פארק תמנע פותח את שעריו בחודשים יולי ואוגוסט לסיורי שקיעה עצמאיים ומודרכים. בכל יום שלישי יתקיים סיור מודרך, ובימים רביעי וחמישי הפארק יהיה פתוח לסיורים עצמאיים. הסיור ישלב צפייה במיצג "ממלכת הנחושת" - מיצג מרהיב שיחזיר אחורה הרחק בזמן אל הקולות, המראות והצבעים הקסומים של ממלכת הפרעונים, מסע אל מעמקי מכרות הנחושת הקדומים בעולם והסודות הנסתרים של ממלכה בת 3,000 שנה. הסיור יעבור דרך אתר הקשתות, ובטיפוס אל הקשת הגדולה. אחרי ביקור וזחילה במנהרות המכרה העתיק ביותר בעולם, הסיור עוצר למנוחה בחאן המלך שלמה, לכוס משקה והתרעננות, לקראת המשך הסיור לאחר השקיעה. עם רדת החשכה נוסעים אל עמודי שלמה האדירים והולכים דרך משחקי אור וצל המעירים לחיים את סיפורי המיתולוגיה המצרית. בתאורה ייחודית יוארו מקדש האלה חת'חור, "ראש הכבש", "האבן התלויה" ו"הספינקס". הסיור יסתיים בתצפית עוצרת נשימה על השמיים המנצנצים במדבר. מומלץ להגיע לסיורים עם נעלי הליכה, כובע ומים. משך הסיור: כשלוש וחצי שעות. הכניסה לפארק - עד השעה 19:00.
מחיר: סיור שקיעה מודרך - 59₪ למבוגר או לילד מגיל 3. סיור שקיעה עצמאי - 49 ₪ מבוגר, 39 ₪ ילד (גילאי 3-14).
לפרטים והזמנות - 08-6316756



סיורי שקיעה והאכלת טורפים בחי-בר יטבתה
מתי? ימי ראשון וחמישי בין השעות 17.00-19.00
כחמש דקות נסיעה מפונדק יטבתה נמצאת שמורת החי-בר, שם בכל ערב יוצאים פקחי השמורה להאכיל את חיות הבר התנ"כיות שהספיקו להיעלם מנופי הארץ. בסיור תיערך היכרות מקרוב עם הראם הלבן, הדישון, הפרא, והיען הסקרנית. פקח השמורה יוביל את המטיילים במרחבי השמורה עד למרכז הטורפים שם הוא מאכיל את הנמרים, את הקרקל, השועל והפנק. אורח החיים של חיות המדבר ייחשף מקרוב עת הסיור יעבור במרחבי המחיה של המכרסמים והנחשים, שפני הסלע, והעופות הדורסים. בחדר חשוך וממוזג ניתן יהיה לצפות בעטלפי פירות אנרגטיים שעה שהם מכרסמים פירות, ובחיות נוספות הפעילות רק בחשכה. משך הסיור כשעתיים.
מחיר: דמי כניסה למבוגר - 46 ₪ . דמי כניסה לילד (מגיל 5 עד 18) - 24 ₪. ילדים עד גיל 5 חינם, בעלי כרטיס "מטמון" חינם. מומלץ להירשם מראש, מס' המשתתפים מוגבל.
לפרטים והזמנות - 08-6373057, 08-6376018



חליבת לילה בטעם שוקו, קיבוץ יטבתה
מתי? 15/7-31/8 בימים שני וחמישי, 20:30
מהרפת הכי מפורסמת במדינה יוצאים סיורים מלאי טעם - בלילה ! הסיור יצא מפונדק יטבתה אל רפת הקיבוץ עם מדריך מקומי להיכרות עם העולם הסודי של "טעם יטבתה". ברפת הקיבוץ המשתתפים יוכלו לצפות בחליבה לילית במכון החליבה הגדול מסוגו בארץ, ולהכיר מקרוב את כל שלבי הייצור של החלב. הסיור יסתיים בפונדק בטעימות שוקו יטבתה. משך הסיור - כשעה. בהרשמה מראש, מותנה במס' משתתפים.
מחיר: 40 ₪ למשתתף (מגיל 3). 25 ₪ למשתתף לרוכשי ארוחה משפחתית בפונדק.
משתתפי הסיור מוזמנים ליהנות מארוחת ערב משפחתית מלאה בפונדק יטבתה טרם היציאה לסיור. הארוחה כוללת ארבע מנות בשריות עם תוספות חמות, צלחת סלטים גדולה, לחמים ושתיה. מוגש בין השעות 18:00-20:30, בעלות 130 ₪.
לפרטים והרשמה - 054-9798491



סיור אנרגטי בקיבוץ קטורה
מתי? ימי ראשון עד חמישי בעשה 18:00
סיור מודרך בקיבוץ קטורה יצא בכל ערב מרחבת "קפה קולות" שבקיבוץ קטורה. בסיור נבקר ברפת ובענפי הקיבוץ השונים ביניהם מפעל לגידול אצות לשימושים רפואיים, ובשדה הסולארי הגדול במדינה. היכרות עם טכניקות מגוונות לשימוש באנרגיה מתחדשת, ופגישה עם עץ התמר "מתושלח" שהונבט מגרעין שנמצא בחפירות מצדה, לאחר שהשתמר כ-2,000 שנה! הסיור יסתיים בגלריה המציגה את יצירותיהם של אמני הקיבוץ. במקום WIFI חופשי. עוד בקיבוץ - בריכת שחיה פתוחה לאורחים בתשלום, וארוחות בחדר האוכל של הקיבוץ. משך הסיור - כשעה וחצי.
מחיר: 30 ₪ למבוגר, 25 ₪ לילד מגיל 3. אורחי חדרי האירוח בקטורה ייהנו מסיור ללא תשלום.
לפרטים והזמנות - 08-6356658



הפרחת עפיפונים וטיפוס על דיונות זהובות, קיבוץ אליפז
מתי? ימים ראשון ורביעי, 18:00
בקיבוץ אליפז שבערבה, בין פרדס הפומלות הדרומי ביותר בעולם ומטעי דקלי התמרים, מתחבאות דיונות החול האחרונות בדרום הערבה. אבני החול בבקעת תמנע מתפוררות לאיטן ויוצרות דיונות זהובות גדולות המזמינות את המבקרים לטפס עליהם, לגלוש ולהתגלגל חזרה למטה. לצד הדיונות ועל רקע הרי אדום אנשי קיבוץ אליפז מפריחים עפיפונים צבעוניים לשמיים. בשני ובחמישי ייצאו סיורים מודרכים אל השקיעה המרהיבה בפארק תמנע.
מחיר: 35 ₪ למשתתף, התשלום כולל ערכה להרכבת עפיפון. סיורים לקראת שקיעה בפארק תמנע בעלות 50 ₪ למשתתף. לאורחי הלינה הכפרית באליפז הפעילות ללא תשלום.
לפרטים והזמנות - 08-6356230, 052-3688384



וואטסו, כוכבים ואקולוגיה, קיבוץ לוטן
מתי? שני עד שבת בחודשי יולי ואוגוסט
בקיבוץ לוטן מכינים עבור המטיילים שפע פעילויות לשעות אחר הצהריים והערבה
ימי שני בין השעות 20:30-22:00 - פעילות וואטסו - בואו להתנסות בשיאצו משפחתי בבריכה.
המחיר למשתתף - 60 ₪
ימי שלישי בין השעות 20:00-22:00 - שחייה לילית בבריכת השחייה בקיבוץ.
המחיר - 10 ₪ למשתתף, אורחי חדרי האירוח חינם
ימי רביעי בין השעות 19:30-21:30 - טיול רגלי מדברי הכולל תצפיות כוכבים ותה סביב המדורה.
המחיר - 60 ₪ למשתתף, אורחי חדרי האירוח - 40 ₪
ימי חמישי בין השעות 18:00-20:00 - פעילות אקולוגית לכל המשפחה ב"אקו-כיף". בית התה פתוח לארוחות ערב עד השעה 23:00.
המחיר - 10 ₪ למשתתף, אורחי חדרי האירוח - חינם
ימי שישי בין השעות 06:30-09:30 - לדיונה עם זריחה. נסיעה לתצפית אל הערבה מהר עיט וגלישה וגלגולים בשמורת דיונת כסוי.
המחיר - 60 ₪ למשתתף, אורחי חדרי האירוח - 40 ₪
ימי שבת בין השעות 20:30-22:00 - סדנת נשימות ופעילות וואטסו בבריכה.
המחיר - 60 ₪ למשתתף, אורחי חדרי האירוח - 40 ₪
לפרטים והזמנות - 08-6356935

חלום ליל קיץ בחצבה
מתי? שישי ושבת, 26-27/7
הלילות הנעימים של הערבה והשמיים הנקיים ממוקדי תאורה מזמינים טיולים מופלאים לאור ירח מלא. ניפגש בשעות הנעימות של אחרי הצהריים לטיול בגבעת חצבה ונקבל את השבת בתצפית מרהיבה על האזור ונתגלגל על הדיונות הנעימות. בערב נצא אל חווארי הלשון הלבנים שליד מושב עידן לטיול ייחודי באור ירח מלא בו נחווה את המדבר בלילה. למחרת בבוקר נסע למקום הנמוך בעולם, עין בוקק, נחל שוקק חיים בשבילי מדבר יהודה. נכנס לערוץ קניון מוצל ומלא צמחיה ונשכשך במים הרדודים הזורמים בו. בהדרכת בי"ס שדה חצבה.
המחיר - מכוניות פרטיות, חבר מבוגר: 222 ₪ חבר ילד: 100 ₪
כולל לינה וארוחות בבי"ס שדה חצבה. תשלום למינימום זוג.
לפרטים ולהרשמה: טלטבע 0572003030



סדנאות סבונים וסבוני שוקולד - אלת הערבה, צוקים
מתי? כל יום בין השעות 09:00-13:00' 16:00-19:00
"אלת הערבה" מזמינה את אורחי הערבה לסדנא חווייתית, רבגונית וקסומה בסטודיו שבישוב צוקים.
סדנת סבוני שוקולד - בואו לחוות שילוב מרגש בין עולם הטיפוח לנפלאות השוקולד.
סבון שוקולד בניחוחות תפוז, קפה, מנטה או קינמון.
נרחק סבון עם שוקולד אמיתי ובמהלך הסדנה נהנה משוקולד בלגי איכותי עם פירות על שיפוד.
הפעילות מתאימה לבני 3-99
בהרשמה מראש, מינימום 8 משתתפים
משך הפעילות - כשעתיים
המחיר - 55 ₪ למשתתף
סדנת סבונים - סדנה ריחנית וקסומה ב"אלת הערבה" בה נלמד להכין סבונים בצורות וניחוחות שונים. כל משתתף ירקח סבון ויביא לידי ביטוי את היצירתיות שבו. לקראת תום הפעילות ייארז כל סבון באריזת מתנה.
הפעילות מתאימה לבני 3-99
בהרשמה מראש, מינימום 5 משתתפים
משך הפעילות - כשעה וחצי
המחיר - 42 ₪ למשתתף
לפרטים והרשמה - אילת - 052-2451490

ללטף תנין ב'קרוקולוקו' - חוות התנינים, עיר אובות
מתי? יולי ואוגוסט, ביום ובערב.
בואו ללטף תנין. בחווה הגדולה בארץ לגידול תניני יאור ובה כ-2,000 תנינים, הבוגרים שבהם מגיעים לאורך של 5 מטרים !
סיור מודרך המתאים לכל גיל מאפשר להכיר את התנינים ואורח חייהם.
בחודשי הקיץ התנינים בוקעים מהביצים לעיני המבקרים.
עצירה איכותית מומלצת.
משך הסיור - כ-45 דקות.
שעות הפתיחה - מתשע בבוקר ועד לקראת השקיעה, אין צורך בתיאום, פשוט להגיע.
מחיר הכניסה - 30 ₪ למשתתף מגיל שנתיים, סיור ערב - 40 ₪ למשתתף .
לפרטים ולהזמנות לסיורי ערב- 052-8991088



מכוורת פורת - עין יהב
מתי ? ימי חמישי בשעה 18:00
בואו לגלות את עולמן המופלא של הדבורים במרכז המבקרים האורחים ייהנו ממיצג מרהיב של אלפי דבורים, פסלים וצילומים, כוורות דבורים שקופות וסרט על חיי הדבורים.
גלריית פסלים של האמנית צ'צ'ה פורת, ולקינוח טעימת דבש.
המחיר - 25 ₪ לאדם, מגיל 3
בתיאום מראש
לפרטים - 052-3666032




» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק