הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



מעיינוח קרים לימי הקיץ החמים


רגע לפני שאתם בורחים מהחום ושוקעים בכורסא מול המזגן, בחברה להגנת הטבע רוצים לגלות לכם כמה פינות חן נסתרות ומפתיעות בהן תוכלו ליהנות ממים קרירים באווירה טבעית

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: כל השנה


צילום: החברה להגנת הטבע

אין ספק שהקיץ הישראלי חם, לח ולפעמים מעיק. אבל בחברה להגנת הטבע מסתכלים על חצי הכוס המלאה וחושבים שלקיץ יש לא מעט יתרונות: שעון הקיץ המאפשר לנו ליהנות מימים ארוכים, האווירה הקייצית המשמחת, הבגדים הקלילים והצבעוניים וכמובן ים, מים ועוד קצת מים. אז בואו נתעלם מהחום הגדול.. ורגע לפני שאתם שוקעים בכורסא מול המזגן, בחברה להגנת הטבע מגלים לכם פינות חן נסתרות ומפתיעות בהן תוכלו ליהנות ממים קרירים באווירה טבעית באזורים שונים בארץ.

פארק המעיינות בעמק בית שאן
עין חומה, עין מגדל ונחל קיבוצים - עין חומה ועין מגדל הם מהמעיינות הגדולים בפארק המעיינות ומקורותיו של נחל קיבוצים. מקורותיהם של שמות המעיינות בקיבוץ ניר דוד (תל עמל) הסמוך, ראשון ליישובי חומה ומגדל. נחל הקיבוצים זורם בתוך הפארק לאורך של כקילומטר וחצי ואז המים מוזרמים אל תעלות המשקות את שדות העמק. מסלול ההליכה בנחל הקיבוצים רטוב ומגיע לעומק של כמטר וחצי.
למסלול מפורט בנחל הקיבוצים  - לחצו כאן

עין שוקק
המעיין יוצר בריכה גדולה ויפה, בעלת מים צלולים. מסביבה עצים המצלים עליה. מעין שוקק מתחיל את דרכו באמת מים מודרנית, הידועה בשם "100-" – בשל הרום שבו האמה מתחילה את דרכה. קיר האבן הבנוי בצד המעיין הוא חלק מבריכה שאגרה את מי המעיין והזרימה אותם לשתי טחנות קמח. הטחנה העליונה (טחונת אל-ג'וסק) הייתה צמודה לסכר, אך לא נותר ממנה שריד. התחנה התחתונה (טחונת אל-אשרף), שחלקים ניכרים ממנה שרדו, בנויה כ-350 מטרים במורד הפלג של עין שוקק. כמות המים הרבה במעיין נוצלה להפעלת שלושה זוגות אבני ריחיים. נראה כי בעין שוקק הייתה בריכה כבר בתקופה הרומית שממנה יצאה אמת מים.

עין מודע
מעיין גדול בצל חורשת עצי אקליפטוס. מי המעיין נאספים בבריכה גדולה, שאורכה כ-40 מטרים ועומקה מגיע לכחצי מטר. דרכי הגעה: עוברים את קיבוץ רשפים מכיוון מזרח (כביש 669), ומיד אחרי הקיבוץ פונים ימינה (מערבה) על סימון שבילים כחול עד שמגיעים למחסום. מחנים את הרכבים וממשיכים על השביל הכחול עד לעין מודע - 500 מטרים ברגל.

מעיינות בהרי ירושלים

לירושלמים, כידוע, אין ים, וכדי להגיע לחוף, הם צריכים לנסוע לפחות עד תל אביב. כפיצוי על היותם מחוסרי חוף, הם מוקפים במעיינות קסומים וקרירים. הרי ירושלים מנוקדים במעיינות, אשר מקבלים את מימיהם מן הגשמים, ולאחר חורף גשום אפשר למצוא רבים מהם מלאים במים קרירים גם באמצע הקיץ. מי המעיינות נאגרים בבריכות אבן עתיקות וכל מי שאמיץ מספיק ולא נרתע ממים קרים מאוד יכול ליהנות מטבילה מרעננת בלב הטבע, אוויר הרים צלול ונוף ירוק עוצר נשימה.

עין חנדק
ביקור בעין חנדק הוא הרפתקה מיוחדת במינה. עין חנדק הוא מעיין תת-קרקעי הנובע בקצותיהן של שתי ניקבות גדולות שנחפרו בסלעי גיר קשה. בכדי להתרענן במי המעיין יש להיכנס אל בטן האדמה וללכת לאור פנסים טבולים במים קרירים.
למסלול מפורט בעין חנדק - לחצו כאן

עין לבן
עין לבן הוא מעיין קסום הנמצא לא רחוק מגן החיות התנכ"י. במקום חורשה מוצלת ונהדרת ושתי בריכות. אחת עמוקה והשנייה רדודה ומתאימה לקטנטנים. מקום מעולה לבילוי משפחתי בשבת בבוקר. לא מדובר בטיול ארוך, אלא בהליכה נינוחה וקצרצרה מהרכב אל המעיין. במקום תמצאו 2 בריכות המתאימות למבוגרים ולילדים. מסביב למעיין עצי תאנה ועצי אגוז, אשר מצלים על האזור ויוצרים פינת מנוחה קרירה אל מול נוף מרהיב של הרי יהודה. הכניסה חופשית ללא תשלום. מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות, כדי ליהנות מהפינה הקסומה במיטבה למסלול מפורט בעין לבן - לחצו כאן

עין שריג - מעיין קסום בהרי ירושלים, סמוך ליישוב אבן ספיר. בימי הקיץ החמים ניתן להגיע ישירות אל המעיין וליהנות מרחצה במימיו הקרירים. ניתן גם לשלב ביקור במעיין כחלק ממסלול הליכה בשביל המעיינות ביער עמינדב, שבו נמצא המעיין. יש מעיין עמוק, בגובה של כמטר פלוס, למבוגרים, ומעליו מעיין נמוך יותר, בגובה של כמה עשרות סנטימטרים, לילדים.
למסלול מפורט בעין שריג - לחצו כאן

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק