הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



חוויה מתוקה מדבש בקיבוץ יד מרדכי


קיבוץ יד מרדכי מזמין אתכם לפעילות מתוקה מדבש בסדנאות בישול, סיור מודרך בכוורת אמיתית, טיול חווייתי על טרקטור בין ענפי הקיבוץ, ביקור ברפת הסמוכה וגם באתר שחזור קרבות מלחמת השחרור. הפעילות תיערך במסגרת פסטיבל האוכל החקלאי הראשון בצפון הנגב 'מהשדה לצלחת'

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 8.6.2013


בית הדבש, צילום- אילן מאירי

הכל דבש ! קיבוץ יד מרדכי מזמין משפחות וילדים לפעילות מהנה, טעימה ומגבשת שתיערך בשבת הקרובה 8.6.13. במרכז המבקרים הנעים והממוזג של הקיבוץ. בסדנאות הבישול המתוקות מדבש, תכינו יחד את עוגת הדבש והגזר המעולה של דליה (המתכון למטה). ביחד עם מומחי הדבש של הקיבוץ, ילמדו הילדים איך הופך הדבש לעוגת דבש, איך לרסק את הגזר ולערבב את כל המרכיבים וכל משפחה תיקח איתה את העוגה הטעימה הביתה. הפעילות תיערך במסגרת פסטיבל האוכל החקלאי הראשון בצפון הנגב "מהשדה לצלחת".

בפעילות "חוויה מתוקה" יוכלו הילדים להציץ לתוך כוורת אמיתית, ללקק דבש טרי-טרי ולהכין נרות מדונג. הפעילות תיערך ב"בית הדבש והדבורה". שם יקבלו הילדים הסבר חווייתי מפי דבוראית מנוסה אודות המלכה והפועלות, אורח חיי הדבורים, תהליך ההאבקה, תהליך ייצור הדבש ועל תרומת הדבש לגוף האדם. בית הדבש והדבורה הינו המרכז המוזיאלי של "מכוורת יד מרדכי"- המכוורת הגדולה בארץ.

בהמשך היום תצאו לטיול חווייתי על טרקטור ועגלה ברחבי הקיבוץ, שיסיע אתכם אל הפרות ברפת הסמוכה, שם ילמדו הילדים על תהליך החליבה, הכנת החלב ועל שגרת הפרות הרפת. לסיום - ביקור באתר שחזור קרב תש"ח בו יוכלו לספוג קצת היסטוריה ולטפס על טנקים אמיתיים.

הפעילות מותאמת לילדים בכל הגילאים והסיורים מותאמים לגילאי המשתתפים.
מתי: בשבת הקרובה בתאריך  8.6 בין השעות 10:00-15:00 בכל שעה עגולה
משך הפעילות: 2.5-3 שעות
כרטיס משולב לכל האתרים והפעילויות- 45 ₪ לאדם (מגיל 3)
08-6720559 I 052-3923104 I www.ym-tayarut.co.il



סיור ברחבי קיבוץ יד מרדכי, צילום- אילן מאירי

*מתכון לעוגת גזר ודבש
באדיבות "המאפים של דליה" קיבוץ יד מרדכי

חומרים: 3 ביצים 1/2 כוס סוכר חום 1/2 כוס שמן 2 כוסות קמח מלא 1 כפית סודה לשתייה 1 כפית אבקת אפייה 1/2 כוס אגוזי מלך קצוצים 1/3 כוס צימוקים 2 כוסות גזר מגורר גס בפומפייה 1/2 כוס דבש 1/2 כוס תה חזק.

אופן ההכנה: מקציפים ביצים, סוכר ושמן היטב. מוסיפים דבש לתערובת ומערבבים. בקערה אחרת מערבבים את החומרים היבשים: קמח, סודה, א. אפיה, אגוזים וצימוקים. מוסיפים לסירוגין את החומרים היבשים והגזר המגורר לתערובת הביצים. מוסיפים את התה. מערבבים היטב. אופים בתנור שחומם מראש ל- 160מעלות למשך כ 45- דקות.

"מהשדה לצלחת"- פסטיבל האוכל החקלאי הראשון בצפון הנגב
פסטיבל האוכל החקלאי "מהשדה לצלחת", אשר מתקיים השנה לראשונה וביוזמת עמותת התיירות "שקמה בשור", יציג את הקסם והטעמים של צפון הנגב, בו ניתן למצוא את חומרי הגלם האופייניים לאזור בפסטיבל יתקיימו סדנאות בישול אינטימיות, ארוחות בראנץ' עשירות, קולקציות מפתיעות של מאפים ולצדם המון חוויות חקלאיות-קולינריות לכל המשפחה, בהן יוכלו המשתתפים לחוות את התהליך שעוברים גידולי האזור מהשדה ועד לצלחת ולהכיר את האנשים המעניינים העומדים מאחוריהם. לפרטים נוספים - www.habsor.co.il