הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



''סיפורי בדים'' - תערוכה ומייצג סביבתי בשמורת נאות קדומים


התערוכה והמיצג משתלבים בנופיה של שמורת נאות קדומים, כשדרך העברת המסרים השונים באה לידי ביטוי במגוון יצירות מתחום האומנות הפלסטית. שורה של יוצרים ואמנים מחבל מודיעין והסביבה, יצרו תערוכה המציגה נקודות מבט שונות ומקוריות על הקשר בין האדם לעץ. השמורה פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום בימי שישי במהלך חודש פברואר כולל סיורים מודרכים בתערוכה הסביבתית

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 1.2.1013 - 1.3.2013



העץ, על בדיו, שורשיו ופירותיו מהווה נדבך תרבותי חשוב בתרבות המודרנית. למרות הקידמה וההתרחקות שלנו, לכאורה, מהתלות בעץ, הוא עדיין מהווה באופן מעשי ואף ברבדים הנפשיים צורך בסיסי בקיום של האדם המודרני. בתערוכה "סיפורי בדים'' אשר ליקטה מיצגי אומנות ייחודיים, מובאות לידי התחושות העזות שעולות כאשר אנו מחפשים מהי המשמעות של העץ בחיינו, מה הסיפור של הענפים? מה מסמלים השורשים? עד כמה אנו מנצלים את המשאב הטבעי ועד כמה אנו מקיימים אותו?

התערוכה והמיצג "סיפורי בדים'' משתלבים בנופיה של שמורת נאות קדומים, כשדרך העברת המסרים השונים באה לידי ביטוי במגוון יצירות מתחום האומנות הפלסטית. שורה של יוצרים ואמנים מחבל מודיעין והסביבה, יצרו תערוכה המציגה נקודות מבט שונות ומקוריות על הקשר בין האדם לעץ, על השונה והדומה בתהליכי צמיחת החיים, ועל השימוש בעץ להעברת מסרים אישיים וחברתיים. הייחוד בתערוכה הינו בבמה המקומית שהוא נותן לאומנים. העשייה המקומית, בסביבת מגוריהם, מאפשרת לאומנים לחשוף את עבודתם באזור תצוגה מיוחד שיש בו טבע המכוון על ידי מגע ידיו של האדם, בינות לעצים וצמחים בנאות קדומים - זהו רקע טבעי לביטוי אומנותי המעצים את העיסוק שלהם בחומר או בטבע.

האומנים מגיעים מקשת רחבה של יצירה: קרמיקה, גילוף עץ, בניה מרחבית באבן, רב תחומי, ציור ומיצגים מחומרים מן הטבע. יצירתם מתכתבת עם העצים, חלקות השדה והשבילים ומבצעת פרשנות אישית, ועכשווית.

התערוכה מציגה בין התאריכים 1.2.1013 - 1.3.2013. שמורת נאות קדומים פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום, בימי שישי במהלך כל חודש בפברואר כולל סיורים מודרכים בתערוכה הסביבתית בימי ו' בשעות 10:00, 12:00. לפרטים נוספים: https://www.n-k.org.il




על כמה מייצגים ומציגים :

מעגל נשימה/ עדי מנחמי – יצירת ינשופים מחומרים טבעיים בלבד שנפלו מעצים סרק. מתוך החומר חסר השימוש יצרה האומנית יצירה "חיה" שחזרה והתמקמה על העץ והחייתה אותו. המבקר מוזמן להקשיב בעזרת סטטוסקופ לגזע העץ – באופן מפתיע אפשר לשמוע קולות חיים מתוך הגזע. הינשופים – מסמלים את החוכמה ומשקפים את חכמת החיים שאנו יכולים ללמוד מן העצים: שורשיו שיונקים מים ומינרלים מהאדמה; עליו הירוקים המייצרים חמצן לנשימה; עלים שנערמו תחת העץ ותפקידם לשמור על לחות הקרקע ולהיטיב עם יצורים זעירים החיים בסמוך ובעצם מסייעים לפוריות ואוורור האדמה וכן הפרחים והפירות שאחראים על ההתרבות וההפצה ולבסוף הדיירים על העץ ובסביבתו הם הציפורים ובעלי חיים אחרים שאחראים לזיבול העץ וסביבתו בגלליהם וכן מסייעם בהפצת הזרעים ...

מעגל עץ ואבן/ ירון בארי שלוין – גדרה עשויה חציה מאבן בבניה יבשה וחציה מגזם עצי זית. חומרי היצירה הם מקומיים, נאספו מן השטח. ההצבה של המיצג נעשתה ללא חומרי מליטה. האומן עבד במשך שלושה ימים גם בקור ובגשם, בהם ערם אבן על אבן וחיבר ענף לענף בתהליך איטי ויסודי שיצר יש מאין – גדרה מלאכותי שנטמעת בטבע. התוצר הסופי הוא גדרה, שאינה סגורה ולכן אינה מגוננת למעשה על העץ סביבה אך היא מהווה מיצג המבטא את הכוח של האבן למול הגמישות של העץ המתמזגת במרחב הטבעי.

קיבוץ גלויות/ אורנה קארו – עליים מעוצבים מטרה קוטה בצבעים טבעיים (ללא גלזורה). האומנית אספה עלים מקומיים, מעץ הערבה המשתפל אל הבריכה – מכל עלה שאספה – יצרה גדם מוגדל ומדוייק שפוסל בחומר ונשרף בתנור קרמיקה בחום גבוה (שריפה זו מקיימת עמידות גבוהה של החומר, כך שגם כאשר עלי הקרמיקה נוקשים זה בזה הם אינם נשברים וגם יוצר צליל גבוהה במגע בין העלים וכך נוצר גם "פעמון רוח" מן המיצג). העלים ניתלו באופן פזור בין ענפי העץ והם משתקפים לתוך הבריכה. העלים עשויים מ4 סוגי טרה קוטה בצבעים שונים – המיזוג בין הצבעים השונים מביא לידי ביטוי את מיזוג הגלויות - על הייחוד של כל אחד ועל הצבעוניות המאחדת את כולם.