הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



חגיגת ט''ו באב ביקב הרצברג בסתריה


סיורים בכרם וביקב, טעימות יין, גבינות צאן, שמן זית, אוכל ומוסיקה. ט''ו באב ימים חמישי-שישי, 2-3 באוגוסט. הכניסה חופשית

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 19-7-2012

חגיגת

יקב הרצברג בסתריה מחדש את מסורת היציאה לכרמים בט"ו באב - חג האהבה ועורך אירוע מיוחד פתוח לציבור הרחב ללא תשלום בימים חמישי-שישי, 2-3 באוגוסט.

המבקרים יוזמנו לסיור מודרך בכרם וביקב, להכיר מקרוב את ההיסטוריה של האזור, שלבי גידול הענבים וייצור היין ולטעום ממבחר היינות. במקום יהיה גם "מיני שוק איכרים" עם יינות, גבינות, שמן זית ודבש של יצרנים מהאזור.

יקב הרצברג נמצא בבעלות משפחת הרצברג, שעלתה לארץ מצרפת בשנת 1968. אהבת היין הביאה את מקס הרצברג לטעת כרם ולהקים יקב ביתי. הזנים הם קברנה סובוניון, מרלו ומלבק והשיטות מסורתיות, ברוח היקבים של בורדו וסנט אמיליון. היקב שם דגש על יינות ייחודיים, שמביאים לידי ביטוי את הפוטנציאל הטמון בפרי. כל העבודות נעשות על ידי בני המשפחה עם עזרה של כח עבודה מקומי של נוער וסטודנטים מהמושב והאזור, ובעונת הבציר גם בשיתוף חברים.

מושב סתריה ממוקם בשפלת יהודה, על מדרון מתון, ומשם שמו של היין- קוטו דה סתריה (מדרונות= coteaux). האזור היה בעבר הרחוק אזור כרמים טבעי וניתן עדיין למצוא גפנים עתיקות הפזורות בשדות הסמוכים. אדמת הכרם חולית ובעומק היא הופכת לאדמת חמרה עשירה שמאפשרת לשורשים אחיזה טובה. הכרם פונה לצפון-מזרח וצפון-מערב. בתהליך הגידול ממעטים בני משפחת הרצברג להשתמש בחומרי הדברה כימיים ומעדיפים שימוש בפרומונים וחומרים טבעיים. יינות יקב הרצברג הם בכשרות בינלאומית של Orthodox Union

החגיגות תערכנה ביום חמישי, 2 באוגוסט, בשעות 17:00-21:00
וביום שישי, 3 באוגוסט, בשעות 10:00-15:00.
מושב סתריה נמצא על כביש 40 צפונית לצומת בילו ליד רחובות.

פרטים בטלפונים: 054-4257381 (מקס), 054-4658259 (יואל)
לעדכונים ניתן להצטרף לדף היקב בפייסבוק.