הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



שעות הפעילות בשמורות ובגנים הלאומיים יוארכו בחודשי הקיץ


לראשונה, כ-50 שמורות טבע וגנים לאומיים יפעלו בקיץ הקרוב מידי יום עד השעה 19:00 בערב. בואו לגלות את אתרי הטבע והמורשת גם בשעות הנעימות וליהנות ממגוון פעילויות לכל המשפחה - סיורי שקיעה וסיורי עששיות, הדרכות ופעילויות מיוחדות בחניוני לילה ופסטיבלים מיוחדים לשעות אחה''צ והערב ועוד

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 9-7-2012

שקיעה

קיץ 2012: יותר שעות, יותר פעילויות, יותר טבע! כ-50 שמורות טבע וגנים לאומיים שבניהול רשות הטבע והגנים יאריכו את שעות הפעילות שלהם בחודשים יולי-אוגוסט עד השעה 19:00 בערב, זאת במטרה לאפשר לציבור הרחב ליהנות ממה שיש לטבע להציע גם לאחר שעות החום הכבדות.

כל זה יקרה החל ב-1 ביולי בהארכת שעות הפעילות של כ-27 אתרים, ביניהם קיסריה, בית שאן, אכזיב, פלמחים, חוף הבונים, אשקלון, חורשת טל, אלמוגים, בית ינאי, עיר דוד, גן השלושה (סחנה), מג'רסה, אשכול, כורסי, כורזים, בית אלפא, ירקון הרודיון, עין חמד ועוד (רשימת האתרים המלאה תתפרסם באתר הרשות). בחודש אוגוסט יפתחו את שעריהם עד לשעות הערב 23 אתרים נוספים.

האתרים הבאים פתוחים (עד סוף חודש אוגוסט 2012) עד השעה 19:00 : קיסריה, בית שאן, אכזיב, פלמחים, חוף הבונים, אשקלון, חורשת טל, אלמוגים, בית ינאי, עיר דוד, נבי סמואל, מבצר נמרוד, עינות צוקים, מג'רסה, מוזיאון השומרוני הטוב, פארק אשכול, גן לאומי כרמל, כורסי, ציפורי, נחל תנינים, כורזים, בית אלפא, ברעם, תל מגידו, כוכב הירדן, בית שערים, קומראן, חיבר יטבתה.

בנוסף יתקיימו מיצגים ופעילויות ערב באתרים הבאים:
ליל העטלף בגן לאומי בית גוברין
ערבי שישי במבצר יחיעם
חגיגת קצב בגן לאומי ירקון
אחד נגד מאב אנשי מערות בשמורת טבע נחל מערות
ילקוט השירים והכזבים בגן לאומי קסטל
לילות שאן בגן לאומי בית שאן
לילות במערות בית שערים
חיזיון אורקולי במצדה מערב
קסם לאור ירח בניצנים

האתרים יציעו שלל פעילויות לכל המשפחה, מסיורי שקיעה וסיורי עששיות, דרך הדרכות ופעילויות מיוחדות בחניוני לילה ועד לפסטיבלים מיוחדים לשעות אחר הצהריים.

זו הפעם הראשונה שרשות הטבע והגנים מכריזה על מהלך כה נרחב של הארכת שעות הפעילות בחודשי הקיץ בהשקעה מוערכת של כמיליון שקלים. ברשות מתכננים להפוך את היוזמה למסורת ארוכת שנים ומקווים כי ציבור המטיילים והמשפחות אכן ינצלו את שעות הפתיחה המוארכות בכדי לבקר בשמורות ובגנים ולהנות מפעילויות, הדרכות, אירועים והפתעות שיש רק לטבע להציע, וכל זה בשעות הנעימות של היום, בשקיעה ואף לאור ירח.

"החלטנו להאריך את שעות פעילות האתרים בחודשי הקיץ לקהל הרחב במטרה לעודד את הציבור לטייל, ללמוד ולהתחבר לערכי מורשת הטבע בשעות הנעימות של בין ערביים.'' אומר שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים. ''אני מזמין את הציבור הרחב להגיע לאתרים וליהנות מיופיים ומשלל הפעילויות המיוחדות המוצעות. כולנו תקווה שהציבור ירים את הכפפה וכי נוכל להפוך את היוזמה הזו למסורת".

למידע מלא על האתרים הפתוחים היכנסו לאתר www.parks.org.il או חייגו לכוכבית 'ב.ט.ב.ע' (3639*).