הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סיורים מיוחדים במרומי החרמון


החברה להגנת הטבע מזמינה אתכם לחגיגת סיורים ללא תשלום במרומי החרמון שלא הכרתם. פריחת ראשית הקיץ, חיות בר, ציפורים מרחפות מעל שמי החרמון, תצפיות על סוריה עמק החולה והגליל המזרחי, פינות יצירה לילדים, הכנת פיתות, יוסף המספר ועוד. יום שני 28 במאי 2012

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 26-5-2012

סיורים מיוחדים בחרמון, החברה להגנת הטבעבית ספר שדה גולן וחרמונים של החברה להגנת הטבע מזמין אתכם לחגיגת סיורים ללא תשלום, במרומי החרמון במקומות שלא הכרתם. הסיורים יעברו במקומות המוגבלים לכניסת מטיילים במשך רוב ימות השנה (לרגל שבועות מאפשר צה"ל כניסה לסיורי החברה להגנת הטבע).

ימים אלו הם שיא תקופת האביב שבחרמון, השורר שם לזמן קצר בלבד. השנה האביב יפה במיוחד בגלל השלג הרב שירד לקראת סופו של החורף ומפשיר לאיטו ויוצר שלוגיות.

הסיור יארך כשעתיים ויכלול הליכה בגבעות הקרב על החרמון, שנכבש ב-73' ע"י חטיבת גולני. בין השאר נבקר גם בדולינה יפהפיה, שהיא קריסה של הקרקע הגירנית בחרמון, בשל חילחול מי התהום ויצירת מערות הקרסט מתחתיה.

הסיורים הם בדגש על פריחת ראשית הקיץ בחרמון - פריחה הייחודית רק לאתר זה. במרומי החרמון הצמחיה שכובה ושרועה, משום שהמקום גבוה וחשוף לרוחות ודרך ההתמודדות של הצמחים עם האקלים הקיצוני הוא הצמדות לקרקע. בין הצמחים נוכל למצוא גם את צבעוני חרמון - פרח נדיר הנמצא כעת בסוף פריחתו הכתומה - כמו את הדובדבן השרוע והכר הקוצי.

בין חיות הבר החיות בגובה זה של החרמון נמצאים חזירי הבר והנברנים, ובתקופות הקיץ ניתן לראות שם גם פרפרים מלבנון, אשר החרמון מהווה את גבול התפוצה הדרומי שלהם. כמו כן נצפה בציפורים המרחפות מעל שמי החרמון. ציפורים כמו בזבוזי לבנון, חצוצרני חרמון וסיטת צוקים ניתן לראות רק במרומי ההר ולא בשום מקום אחר בארץ.

מדריכי החברה להגנת הטבע ידגימו לנו כיצד מתאימים החי והצומח בחרמון את עצמם לתנאי האקלים שבו. הסיור ישלב תצפיות על סוריה, שרשרת התילים הגעשיים של רמת הגולן ועמק החולה והגליל המזרחי. בנוסף תהיינה פינות ליצירה עבור הילדים הקטנים - הכנת פיתות, יוסף המספר ועוד.

הסיורים לכל המשפחה - תינוקות ופעוטות במנשאים (תנאי השטח אינם מאפשרים עגלות).
יום שני 28.5.12, חג שבועות, בין השעות 9:00-14:00 ללא תשלום ! יוצאים כל חצי שעה מהרכבל העליון.

הסיורים מתקיימים לזכרו של יהודה ויס, מדריך בוגר בבית ספר שדה חרמון ונפל במלחמת שלום הגליל.

לפרטים והרשמה: טלטבע 03-6388688