הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



תערוכת ציור חדשה בבית גבריאל בכנרת: סיפור חיים


"ספור חיים" - חיים רותם ז"ל (2007-1947) מועדי התערוכה 15.2.10 עד 13.3.10. פתיחה חגיגית ביום שישי 19 פברואר ב-11:30


תאריכים: 8-2-2010

ציור של חיים רותםחיים רותם נולד ב - 4.9.1947 להוריו רחל ויצחק ולורט, ניצולי שואה מהעיר לויצה בסלובקיה, שעלו לארץ באניית המעפילים "תיאודור הרצל". חיים בן ה - 8 התערה במהירות בחברת הילדים של הקיבוץ, שם זכה לכינוי "חיימון". הוא בלט מאוד ביכולתו הלימודית ובכישוריו האומנותיים כצייר ופסל ולאורך כל השנים תרם מכישרון זה לחברת הילדים ולקיבוץ בכלל.

חיים עסק בהדרכה ובגיל 16 הכיר את פנינה, שהגיעה לדגניה כילדת חוץ והשניים הפכו לחברים עד שנישאו ב - 18.10.1968.

לפני שירותו הצבאי הדריך חיים בתנועת "הצופים" בנהריה במסגרת "שנת שירות" ואחר כך התגייס לסיירת שריון שם עבר קורס קצינים, שבסיומו שינה את שם משפחתו ל"רותם". חיים היה מפקד מוצב בתעלה ונפצע פעמיים במהלך שירותו הצבאי.

לאחר השחרור חזר חיים לדגניה ועבד בבננות, הדריך את חברת הנעורים ותרם כל העת מכישרונו האמנותי לחיי החברה והתרבות, כולל איור קבוע של העלון השבועי "דף לחבר", איור ההגדה של הקיבוץ לפסח והוא אפילו עיצב את ה"תלושים", שאיתם קנו החברים בחנויות הקיבוץ...

ב - 1973 עזבו חיים ופנינה את דגניה ועברו לגור בירושלים, שם למד חיים ב"בצלאל" אומנות. מלחמת יום הכיפורים, שבמהלכה היה מגויס במשך עשרה חודשים, טילטלה אותו טלטלה עזה.

הוא הפסיק את לימודיו ב"בצלאל" ועבר ללמוד כלכלה וגיאוגרפיה באוניברסיטה העברית. הוא סיים את התואר הראשון בגיאוגרפיה ואת לימודי האמנות השלים בסדנאות וחוגים שהעבירו מוריו מבצלאל. חיים עבד כמדריך בפנימיית "בויאר" וגם שם ניכרו כישוריו האמנותיים על גבי הקירות ושיפרו את מראה האגף שבו הדריך. מאוחר יותר עבר לעבוד בעיריית ירושלים ומאוחר יותר בנציבות בתי הסוהר, שם עסק בתחום המחשבים, שרק החל להתפתח אז בארץ. ב - 1983 עברה המשפחה להתגורר במושב מעלה גמלא שברמת הגולן, במושב עבד חיים כחקלאי וגידל בין השאר בננות, ענבים, תמרים, מנגו, פרי הדר ועוד... הוא לא הפסיק לתרום מכישוריו האמנותיים גם במושב ושער ה"מידף" למשל, הינו פרי יצירתו. גם מפת הישוב עוצבה על פי הצעתו ועוד...במקביל עבד חיים כמדריך ב"פרחי מדע" במכללת כינרת בעמק הירדן, כשתחום התמחותו העיקרי הוא אסטרונומיה. הוא עסק גם בהדרכת טיולים והקים עם פנינה את ענף הצימרים המשפחתי "פנינה של מקום" ליד ביתם במושב. במקביל לכך הוא המשיך כל הזמן ללמוד ולהתפתח כשהתחום האחרון אותו למד היה אדריכלות.

ב - 6.3.2007 כשהוא עסוק בהדרכה במכללה בצמח, נפטר חיים מדום לב פתאומי והוא בן 59.

ביום השלושים לפטירתו נערכה במעלה גמלא תערוכה מקיפה מיצירותיו ולזכרו כתבו איתן פרץ ונחום היימן את השיר "סיפור חיים", שהוקלט ע"י מיטל טרבלסי.

מועדי התערוכה - 15.2.10 עד 13.3.10. פתיחה חגיגית ביום שישי 19 פבר' ב- 11:30. שעות הפתיחה בבית גבריאל: ימים ב'- שבת בין השעות 10:00-22:00

לפרטים נוספים מרכז מידע תיירות גולן www.tour.golan.org.il, 04-6962885