הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



יצא לאור: שביל הגולן - המדריך


בימים אלה יוצא לאור הספר "שביל הגולן" - מדריך טיולים המתאר את שביל הגולן - 120 ק"מ מרתקים של טבע ונוף. השביל חוצה את הגולן לכל אורכו, מהחרמון ועד הקצה הדרומי של הגולן, וחושף מרחבים שלא סומנו עד כה. מתכנני השביל חילקו אותו ל-15 קטעים. כל קטע מתאים למטיילים מן השורה ואף לטיולי משפחות


תאריכים: 16-2-2010

שביל הגולן
שביל הגולן הוא טרק מסומן שאורכו 120 קילומטרים. השביל חוצה את הגולן לכל אורכו, מהחרמון ועד הקצה הדרומי של הגולן, וחושף מרחבים שלא סומנו עד כה. מתכנני השביל חילקו אותו ל-15 קטעים. כל קטע מתאים למטיילים מן השורה ואף לטיולי משפחות. מטיילים מיטיבי לכת יכולים לגמוע שני קטעים ביום ולסיים את ההליכה בשביל בשבוע.

המדריך
מדריך שביל הגולן ערוך כך שניתן להשתמש בו בעת הצעידה מצפון לדרום ומדרום לצפון גם יחד. הוא כולל מפות מפורטות, טבלאות מרחקים וטבלאות הפרשי גובה והסברים על האתרים המרתקים שלאורך השביל. מדריך שביל הגולן מביא שפע מידע שימושי, כגון מקומות הצטיידות, אתרי לינה מומלצים בשטח ובחדרי אירוח שבקרבת השביל ואף מידע על "מלאכי השביל" – מתנדבים מאנשי הגולן שנרתמים לסייע לצועדים בשביל. המדריך מביא מידע על מסלולים נוספים בקרבת השביל ועל מעיינות שניתן לבלות במימיהם בקיץ.

לרוכבי אופניים ולרוכבים על סוסים: מידע מיוחד במדריך מביא את תיאור המעקפים, במלל ובמפות, שיאפשרו גם לרוכבי אופניים ולרוכבים על סוסים לטייל לאורכו של השביל.

עוד במדריך: פרק מבואות המביא מידע עשיר על הגיאוגרפיה, עולם הטבע והעבר של הגולן. "שביל הגולן" יצא בפורמט נוח לנשיאה בשטח וברמת הפקה גבוהה מבחינת המידע, עיצובו, המפות וצילומי הצבע שבו. המדריך כולל כ-130 עמודים.

ניתן להשיג את המדריך בעמותת התיירות גולן, טל' 04-6962885. המדריך יופץ בקרוב באתרי רשות הטבע והגנים.
מחיר: 97 ש"ח.

מחברי המדריך
ישראל אשד - איש הגולן והוגה שביל הגולן. ניהל בעבר את עמותת התיירות גולן. עוסק בייעוץ תיירותי ובקידום אתרי תיירות.
יעקב שקולניק - כותב בתחום ידיעת הארץ ועוסק בכתיבה תיירותית ובתכנון שילוט באתרי תיירות.

לפרטים נוספים
ישראל אשד, טל' 050-5446151, eshed@golan.org.il
יעקב שקולניק, טל' 054-7807445, yaacov.shkolnik@gmail.com