הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סופי שבוע עם הציפורים בעמק החולה


נדידת הסתיו בעיצומה וכמות הציפורים המרשימה הופכת לחוויה בלתי נשכחת למבקרים בעמק החולה. במסגרת פסטיבל הצפורים המתקיים בימים אלה בצפון הארץ, מציע כפר הנופש נופי-גונן תכנית סיורים והרצאות גם לאלה שאינם חובבי צפרות מובהקים, סופי שבוע עם הציפורים בעמק החולה עד אמצע דצמבר

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 24-11-2011

צפרות בעמק החולה, צילום: אמנון לויהבמסגרת פסטיבל הציפורים המתקיים בימים אלה בצפון הארץ, מציע כפר הנופש "נופי-גונן" תכנית סיורים והרצאות גם לאלה שאינם חובבי צפרות מובהקים.

מיקומו של עמק החולה בלב השבר הסורי האפריקאי, העושר בבתי הגידול (בריכות דגים, שדות חקלאים, שמורת החולה, אגמון החולה והקרבה הרבה לגולן ולגליל העליון) הופכים את העמק לאחד מאתרי הצפרות המיוחדים והטובים ביותר בעולם כולו.

נדידת הסתיו בעיצומה וכמות הציפורים המרשימה הופכת לחוויה בלתי נשכחת לצופים. עשרות אלפי העגורים בהופעתם המלכותית ובקולותיהם הרמים ממלאים כל פינה בעמק ומגיעים לשנת לילה במקורות המים, שהעיקרי בהם הוא אגמון החולה. בשיא העונה אנו מארחים 70 אלף עגורים בעמק. העגורים הם עופות גדולים וזקופי קומה משקלם כ-5 קילוגרם וגובהם כמטר וחצי. מומלץ לצפות בהתנהגותם החיננית של העגורים לפנות ערב, טרם שובם אל האגמון לשנת לילה. השנה יגיעו לישראל ולעמק החולה כ- 500 מיליון עופות נודדים.

ביום שישי בבוקר נצא לטיול "קסם-הבריאה". השכם בבוקר, בתוך ערפילי עמק החולה, נציץ לעולם העופות הצבעוניים ונזהה מי מגיע לעמק ומה הוא מזונו. נביט בהשתאות אחר סידור הנוצות וטקסי ההשכמה עם התחממות האוויר, במעופם המרהיב של העופות. נסייר עם טלסקופ ומגדירים ונחווה בשעת בוקר מוקדמת את סיפור הנדידה הקסום. מומלץ להביא משקפות אישיות.
שעה היציאה: 05:45, שעת חזרה: 09:30 לארוחת הבוקר.
בתאריכים - 25.11; 2.12; 9.12; 16.12

ביום שישי בערב נשמע הרצאה על נדידת הציפורים בעמק החולה - רק הנסתר על הנגלה. מדי שנה חולפות כ- 500,000,000 ציפורים בשמי הארץ. חלק נכבד מהם חולף מעל עמק החולה והגליל העליון. נקבל הסבר בליווי שקופיות וסרטים, מדוע נעשית הנדידה מעל האזור שלנו ונשמע על הבעיות הסבוכות של הנדידה בכל עונות הסתיו והאביב. בהרצאה יודגש נושא הקונפליקט של האדם מול הציפור באוויר והבעיות האקולוגיות שמולן ניצבות הציפורים וגם אנחנו.
אורך ההרצאה: כשעה וחצי. מרצה : אמנון לויה.
בתאריכים - 25.11; 2.12; 9.12; 16.12

ביום שבת בשעה 10:00 טיול צפרות באזור - סיור בבריכות הדגים של קיבוץ להבות הבשן להכרת עולם עופות המים, משם נעלה לתצפית מרהיבה מהרי נפתלי על העמק ושם נספר על מסלולי נדידת הציפורים, נזהה את שמורת החולה והאגמון ונביט על ישובי הסביבה. נמשיך לאגמון החולה שם נבקר במצפור הצף. המצפור נמצא במרחק של 4 קילומטרים מהכניסה ואפשר להגיע אליו ברגל.
בתאריכים - 26.11; 3.12; 10.12; 17.12

הרשמה מראש בכפר הנופש גונן - 04-6955308, ובאתר