הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



חגיגת עצי הדובדבן בפסטיבל הסאקורה הבינלאומי 2010


פסטיבל הסאקורה הבינלאומי 2010 בגן הבוטני בגבעת רם בירושלים ב-17-19 בפברואר 2010. טקס הסאקי המסורתי, חגיגת פריחת עץ הדובדבן, סדנאות איקבנה ועוד


תאריכים: 9-2-2010

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים, מזמין את הציבור לפסטיבל הסאקורה - הפסטיבל היפני המסורתי לכבוד פריחת הדובדבן, שייערך בימים רביעי עד שישי, 17-19 בפברואר 2010, בין השעות 15:30-18:00, בגן הבוטני הירושלמי בגבעת רם.

מדי שנה, נוהגים היפנים לצאת אל הפארקים, לחוות ולחגוג את פריחת עץ הדובדבן, אשר נמשכת 10 ימים בלבד. פריחת הדובדבן מתאפיינת במראה הלבן האופף את כל עצי הדובדבן וריחה המתקתק של הפריחה נישא לכל עבר ומעניק תחושה של שכרון חושים. ביפן, ממתינים ההמונים שנה שלמה לימי הפריחה המפורסמת, הנקראת: "סאקורה". הזמניות של פריחת הדובדבן היא שהפכה אותה לאהובה כל כך והביאה להנצחתה בתרבות ובאמנות, בבגדים המסורתיים ואפילו במטבח היפני. זרעי הדובדבן היפני הראשונים הובאו לארץ לפני כמעט רבע מאה על-ידי יפנים אוהבי ישראל- תנועת המקויה והוענקו במתנה לגן הבוטני בגבעת רם בירושלים. מאז, מדי שנה, הגן מקיים טקס מסורתי בעת פריחת הדובדבן.

במסגרת הפסטיבל, ייערך ביום רביעי, ה-17.2.10, בשעה 16:30, טקס הסאקי המסורתי והחגיגי, על ידי תנועת המקויה - תנועה דתית ביפן, המאמינה באלוהי תנ"ך ומדגישה זיקה אישית לאלוהים, כאשר בנות המקויה יציגו בטקס את הכיבוד והכלים הייחודיים לטקס הסאקי. כמו כן, ייערכו סדנאות איקבנה - שזירת פרחים יפנית, סושי ואוריגמי, שייערכו בכל יום בפסטיבל. (הסדנאות הן בתשלום סמלי נוסף). בפסטיבל ישתתפו גם חברי אמא"י- ישראלים שעוסקים בתרבות היפנית, שיציגו במשך כל ימי הפסטיבל תערוכת צילומים של פריחת הדובדבן ופסטיבלים ביפן. ביום שישי, 19.2.10 ייערכו ע"י חברי אמא"י הדגמות של איפור פנים יפני ושל אמנויות לחימה יפניות - נאגינטה ואייאידו, כמו כן, חברי האגודה יציגו דוכן של בובות וכובעים יפניים. בנוסף, ייערכו סיורים ברכבת הפרחים, סיורים והדרכות על עצי הבונסאי והדובדבן, הרצאה בנושא "ואן גוך ביפן", שתיערך ביום רביעי, ה- 17.2.10 (במסגרת תוכנית ההרצאות על יפן שנערכת בכל שנת 2010 "יפן בגן").

הכניסה לאירועי הפסטיבל, מלבד הסדנאות, כלולה במחיר הכניסה לגן.

הגן הבוטני האוניברסיטאי נוסד בשנת 1953 והוא פנינה של טבע בלב ירושלים, מוקד לתיירות ובילוי ומרכז לחינוך והדרכה. בגן גדלים כ-10,000 מיני צמחים שונים ממגוון רחב של אזורים גיאוגרפיים בעולם.

מחירי כניסה לגן הבוטני

מבוגר- 28 ש"ח ילד- 18 ₪ (מעל גיל 3)

למנויי הגן הכניסה חינם עם הצגת כרטיס מנוי.

לפרטים:  02-6794012/3,  אתר אינטרנט