הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



הזמנה אישית מבאטמן: לילה לבן עם עטלפים


לראשונה, ישראל מצטרפת לעולם ומציינת את ליל העטלף במטרה להעלות את המודעות לחשיבות השמירה על קבוצת היונקים הגדולה בעולם ובישראל - העטלפים. בואו לבלות לילה לבן עם העטלפים בגנים הלאומיים ברחבי הארץ במוצאי שבת 27/8. חגיגה חווייתית, משעשעת ומלמדת לכל המשפחה, שנועדה להציג את העטלפים באור חיובי, מפתיע ומעניין

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 25-8-2011

ליל העטלף - צילום: ערן לויןרשות הטבע והגנים מצרפת את ישראל לאחד מהאירועים המיוחדים ביותר בתחום שמירת הטבע בעולם, ומזמינה את הציבור ללילה לבן בעקבות העטלפים הישראלים, במסגרת "לילות העטלף", שיתקיימו ב-27 באוגוסט 2011 ברחבי אירופה ובמדינות נוספות בעולם, במסגרת שנת העטלף הבינלאומית.

הפעילות, המתקיימת במסגרת שנת העטלף הבינלאומית, מציעה הצצה אל עולמם הנסתר של עשרות מיני עטלפי החרקים בישראל, ומאות בעולם כולו, שנמצאים בסכנת הכחדה.

לילה לבן עם העטלפים יתקיים בגנים הלאומיים עין חמד, ירקון (מתחם אפק), חורשת טל וקומראן, ויכלול סיור בגן הלאומי, שיחה "בגובה העיניים" עם מומחה, ולאחריה סיור בעקבות העטלפים במקום. זוהי חגיגה חווייתית, משעשעת ומלמדת לכל המשפחה, שנועדה להציג את קבוצת היונקים הגדולה בישראל באור חיובי, מפתיע ומעניין.

בישראל 33 מיני עטלפים, למרות שרוב הישראלים מכירים רק את המין היחיד בארץ של עטלף הפירות, שהוא יחסית גדול מימדים וניתן לראות אותו בקלות גם בתוך הערים. שאר מיני העטלפים בארץ הם עטלפי חרקים, ואלו חיוניים ביותר למערכת האקולוגית בישראל. גודלם נע בין גרמים בודדים ועד ל-30 גרם בלבד, ועם זאת כל עטלף שכזה מסוגל לצוד חרקים במשקל המגיע למחצית ממשקל גופו, בכל לילה. בעבר העטלפים סבלו מתדמית גרועה ואף נרדפו מתוך אמונה שהם גורמים נזקים לחקלאות, אך למעשה קיומם מסייע לחקלאות ולבני האדם בצמצום כמות המזיקים.

ד"ר נעם לידר, אקולוג ראשי של רשות הטבע והגנים: "רשות הטבע והגנים משקיעה משאבים רבים במעקב אחר אוכלוסיות העטלפים בישראל ובהגנה עליהם, ואנחנו שמחים לנצל את ההזדמנות להצטרף לפעילות המיוחדת הזו ולשאר העולם. לבני האדם יש אינטרס בריאותי בסיפור: ללא עטלפי חרקים נאלץ להשתמש ביותר חומרי הדברה וגם הסיכון להעברת מחלות מחרקים לבני אדם יעלה".

פרטים מלאים על זמני הפעילות בגנים השונים באתר רשות הטבע והגנים: www.parks.org.il

הפעילות בתשלום ובהרשמה במוקד המידע 3639*. כל ההכנסות קודש לשמירת הטבע בישראל.

מידע על ליל העטלף באירופה באתר: www.eurobat.org