הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



הגולן לבש לבן


מראה לבן עטף הבוקר את פסגות הגולן הגבוהות, החרמון כאמור תמיד נהנה משלג בימים קרים, אך הרי הגולן לא תמיד. סופ"ש הקרוב צפוי להיות קר וחרפי במיוחד


תאריכים: 4-2-2010

רונן גלבוע מעין זיוון סיפר כי הבוקר לבש הגולן את חליפת השלג הלבנה, מראה ואוירה קסומים מאין כמותם. כבר מזמן לא זכינו ליום שלג ואנחנו תמיד שמחים ומברכים על בואו. בעין זיוון נערם מעל 10 ס"מ של שלג, והילדים נהנים מיום חופש. חדרי האירוח התמלאו בימים האחרונים ועומדים על תפוסה מלאה. התייר הישראלי אוהב לחוות את השלג בארץ, וסופ"ש הקרוב יהווה הזדמנות מצוינת לכך. בתקווה שימשך השלג יצאו טיולי טומקארים לשטח עמק קונטרה המושלג.

מיכאל אלפסי מיקב הר אודם, היקב הצפוני והגבוה במדינה סיפר כי גם בפניהם עמדה משימה לא קלה הלילה, בימים אלו נמצא היקב במהלך מילוי בקבוקי יין השיראז מבציר 2008, היקב שלנו כשר ולמלאכת המילוי צריכים להגיע המשגיחים מהעמק, עקב סגירת הכבישים היה קושי, אך כאמור לא ויתרנו והעבודה נמשכת. למילוי הבקבוקים נדרשת טמפ' היין להגיע ל12 – 13 מעלות צלזיוס, היין חומם לטמפ' הרצויה והבקבוקים מתמלאים ללא הפסקה. במושב אודם ממשיך לרדת שלג כל העת, ונערם לגובה של 10 ס"מ. המראה מרומם, מרכז המבקרים של היקב פתוח וערוך לקליטת חובבי יין בצפון הגולן.

שוש צואלה מתיירות שיאון בחרמון סיפרה כי השלג בנווה אטי"ב נערם והיישוב חזר לעטרתו משכבר הימים, תפוסות גבוהות בכל חדרי האירוח ביישוב, ברגע שיפתח אתר החרמון למבקרים יהיה פה שמח. אנו מחכים לשלג הזה כל שנה ומברכים על כמויות המשקעים היפות שיורדות בצפון הגולן.

שמוליק חזן מנהל תיירות גולן מצפה לארח אלפי מטיילים אשר יגיעו במהלך סוף השבוע הקרוב לגולן וייהנו ממראה מרהיב שהגולן לא נראה כמותו בשנים האחרונות, שלג המתחיל מעין זיוון צפונה, זרימות מים אדירות בנחלים, הטבע נצבע ירוק לכבוד המטיילים. הגולן ערוך ומוכן לקלוט את כל בית ישראל , תפוסות בצפון הגולן 100קירוב, ניתן עוד למצוא חדרים מקצרין דרומה. לחרמון ולמפל סער ללא פקקים מומלץ להגיע דרך הגולן מכביש 98 או דרך ציר 978 מגשר בנות יעקב. גם בדרום הגולן יש מה לראות, פריחת הנרקיסים באחו נוב מרהיבה בימים אלו, וזרימת מפלי הדרום שוצפת בציר המפלים מס' 808 המפל הלבן, השחור, נחל אל על, מפל גמלא הגבוה ביותר במדינה, מפל עייט ומפל האירוסים ובריכת האירוסים. בואו ותהנו.

לפרטים נוספים, תיירות גולן - 04-6962885 אתר האינטרנט

גם בגליל העליון ועל ערוץ הירדן מעלים חיוך מכמויות המשקעים הנאות, גיא ירמק מנכ"ל קייקי כפר בלום, שיתף אותנו בתחושת סיפוק ושביעות רצון מכמויות הגשם היורדות בגליל, הירדן זורם בשצף. אין ספק כי, שפיעת המים המרובה תמשך לאורך כל העונה ומבטיחה לאורחי הקייקים בעונת 2010 חוויה רטובה וצוננת.

בתמונה - שלג בנווה אטיב [צילום: מיקי ענבר]