הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



יום העצמאות במוזיאונים הפתוחים בתל חי, תפן ועומר


המוזיאונים הפתוחים בתל-חי, תפן ועומר מזמינים את הקהל הרחב - ביום העצמאות 10.05 לביקורים ללא תשלום

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 2-5-2011

מבט פנים - תערוכת צילום של מיכה בר-עם (אלברט איינשטיין)ביום העצמאות 10 במאי 2011  יפתחו את שעריהם המוזיאונים הפתוחים בתל חי, תפן ועומר לקהל הרחב לביקור ללא תשלום !

זוהי מסורת רבת שנים שמנהיג יוזם גני התעשייה והמוזיאונים - התעשיין סטף ורטהימר מלוחמי הפלמ"ח, שגם הקים את גני התעשייה בפריפריה, כתפישה ציונית לחיזוק הנגב והגליל.

את גני התעשייה פותח ורטהימר בחינם, למען הקהילה וקירוב הקהל לתעשייה ואמנות. בכל ימות השנה פתוחים המוזיאונים ללא תשלום לחיילי צה"ל!

המבקרים בגן התעשייה ביום העצמאות יוכלו לבקר בתערוכות המוצגות במוזיאונים:

במוזיאון הפתוח לצילום, גן התעשייה תל-חי, החוגג 20 שנים להיווסדו על גבול הצפון

"מבט פנים" - תערוכת צילום של מיכה בר-עם, חתן פרס ישראל לאמנות החזות בקטגוריה של צילום (שנת 2000). התערוכה מתרכזת בשני גופי עבודה פחות מוכרים של בר-עם שנוצרו במשך שנים: האחד כולל תצלומים של משפחתו הגרעינית והשני כולל תצלומים של המשפחות סכניני וסבאג מן היישוב פקיעין, ישוב אותו החל לצלם עוד כשהתגורר בגליל בתחילת שנות ה-50. נעילה - 31.8.2011.

"פנים" - הסלבס של המאה ה- 20- תערוכת דיוקנאות של הצלם המפורסם פיליפ האלסמן- ממציא שיטת הצילום "ג'מפולוגיה", בה קופצים המצולמים תוך כדי צילום. פוליטיקאים, אח"מים, מדינאים, אנשי רוח, סלבריטאים ועשירים הצטלמו אצלו, ביניהם: ריצ'רד ניקסון, הדוכס והדוכסית מווינדזור, מרילין מונרו, ווינסטון צ'רצ'יל, ג'ון קנדי, אלברט אינשטיין ועוד. נעילה - 30.6.2011.

תערוכת קבע: אוסף מצלמות עתיקות, מבחר מצלמות, דגמים וסוגים שונים מראשית ימי הצילום ועד היום.

במוזיאון הפתוח, גן התעשייה תפן

שתי תערוכות, המציצות למגירות הפרטיות של שני האמנים: פרנץ ברנהיימר בתערוכתו מוצגים 56 רישומים של דיו, עפרונות, פחם, שעווה וכן רישום בצבעי אקוורל, כולם על נייר בגדלים של רבע וחצי גיליון אשר בוצעו על פי סקיצות מפנקסי הרישום. ותמרה ריקמן שאיירה את ספר הילדים המוכר "מיץ פטל"- סקיצות ותרשימי הכנה לעבודות, ציורים ופסלים, שחלקם לא מומשו בחומר ואינם מוצגים לקהל בדרך כלל.
נעילה - 30.6.2011.

עוד במוזיאון - משחקי הרכבה וחשיבה לכל המשפחה, צילומי ארץ ישראל בתלת מימד, אוסף המכוניות עתיקות, מוזיאון תעשייה, מוזיאון ליהדות דובת גרמנית מרכז מורשת היקים ועוד.

במוזיאון הפתוח, גן התעשייה עומר

"סיפורי בדים" - שטיחי הקיר של נועה אשכול: בתערוכה מוצגים 35 שטיחים בגודל 3.5 מ' X 2.5 מ', מתוך אלף וחמש מאות השטיחים שנעשו על ידי נועה אשכול החל ממלחמת יום כיפור ועד מותה. השטיחים הינם יצירות אמנות המעוררות חוויה אסתטית עזה ורבת רושם. השטיחים עשויים כולם משאריות של בדים שנאספו והובאו לנועה אשכול במשך השנים. כלל ברזל ביצירת השטיחים אצל נועה היה שאין לגזור שום צורה והשימוש הוא רק בשאריות של גזירות בדים שהיו מיועדים לאשפה. שאריות אלה משמשות לה לקומפוזיציות צורניות וצבעוניות מפתיעות במקוריותן. נעילה - 24.7.2011.

בנוסף - חדר אמנות מדע "בין מציאות לדמיון"- אמצעי המחשה מעוררי סקרנות ומחשבה: קלידוסקופ, הרמונו גרף, ציור באמצעות מראה, משחקי אשליה ודמיון.

בגן הפתוח תערוכות פסלים- של ברני פינק - "זרעים קוסמיים", אוסף מכוניות קלאסיות

שעות הפתיחה ביום העצמאות - 10:00-17:00
פרטים נוספים אודות המוזיאונים הפתוחים ניתן למצוא באתר https://www.omuseums.org.il