הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



הפנינג האביב - פסטיבל ריחות וניחוחות במשתלות גבעת ברנר


בפסטיבל יתקיימו סדנאות המיועדות לכל המשפחה, ליצירת סבונים בניחוחות של צמחי גן אביביים, הפנינג מכירות של מוצרי ספא בסיוע של עובדים אוטיסטים, והדרכות להפקת שמני אמבט מצמחי הגינה. 8, 20 ו-21 באפריל, 10:00-16:00

מערכת פורטל החקלאות
תאריכים: 24-3-2011

סדנא להכנת סבונים ארומטיים מצמחי גןמשתלות גבעת ברנר בשיתוף חברת Es-Sense המעסיקה אנשים עם מוגבלויות, עורכים בחודש אפריל את פסטיבל ריחות וניחוחות, עם סדנאות ליצירת סבונים בריחות אביביים על בסיס צמחי הגן. הסדנאות יתקיימו לצד הפנינג מכירות של סבונים טבעיים, מוצרי ספא איכותיים, מלחי אמבט, שמנים וחמאות גוף.

ביום שישי 8 באפריל, תיערך סדנא המיועדת לקהל בוגר שתעסוק בהכנת סבון טבעי על בסיס שמן זית. המשתתפים ילמדו כיצד להכין סבון ולהפיק שמנים ארומטיים מצמחי הגינה, ולהביא את ניחוחות הגן לחדר האמבטיה. (עלות ההשתתפות בסדנא 40 ₪)

בשעה 10:00 תתקיים הרצאה ללא תשלום של דר' דוד בר, העוסקת בתכונות וסגולות המרפא של הצמחים המרכיבים את הסבון. דר' בר יסביר על הצמחים שניתן לגדל בבית כדי להנות מניחוחות מיוחדים ועל תרומתם הבריאותית של צמחים אלו לטיפול בעור יבש, למניעת קשקשים ולטיפול בבעיות רבות שמוכרות לכולנו.

בחול המועד 20-21 באפריל, תיערך סדנה מודרכת להכנת סבונים לכל המשפחה על בסיס צמחי הגן. הורים וילדים מוזמנים ללמוד בדרך חוויתית על תהליך היצירה של הסבון, להכין סבון אישי מחומרים עדינים המתאימים לילדים ללא בשמים ובהתאמה אישית לפי סוג עור, בשילוב גרגירי פילינג ובחירת רמת הקצפה, צבע מראה וניחוח. (עלות ההשתתפות בסדנא 20 ₪)

לאורך כל היום תיערך תצוגת צמחי מרפא מהם מופקים השמנים, עם הסברים על תכונותיהם ועל המוצרים שניתן להפיק מהם. לצד הסברים על ההבדל בין שימוש בצמחי מרפא בצורתם הטבעית, לשילובם בתכשירים קוסמטיים תעשייתיים הנמצאים בשוק.

חברת Es-Sense העוסקת בייצור סבונים טבעיים ומוצרי ספא בעבודת יד, מעסיקה אנשים התמודדים עם אוטיזם בפעילות כלכלית ויוצרת. בחברת Es-Sense העובדים אינם עוסקים רק בייצור אלא גם במכירת המוצרים וכך מעודדים אותם להיות בקשר ישיר עם הלקוחות, מה שתורם לביטחונם העצמי, להשתלבותם בחברה ולהסרת חששות כלפי בעלי מוגבלויות שקיימים בציבור.

הפסטיבל יתקיים בחודש אפריל בתאריכים 8, 20 ו-21 בין השעות 10:00 - 16:00.

הכניסה לפסטיבל וההרצאה ללא תשלום.

פרטים בטלפון: 08-9443952 מידע על מפגשים נוספים בנושאי גינון, דשא וצמחיית ארץ ישראל באתר: www.gardens.co.il