הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



עושים את הדרך - סינגל צוקים


רשות הטבע והגנים, בשיתוף שביל ישראל לאופניים והמועצה האזורית ערבה תיכונה, מזמינה אתכם להשתתף בהכשרת ''סינגל צוקים'' שבערבה, לקבל מנה גדושה של אווירה מדברית, לפעול למען הקהילה ועל הדרך גם לזכות בחוויה מאוד לא שגרתית. 13-19 במרץ 2011

פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 18-2-2011

הרשמה לסינגל צוקים - רשות הטבע והגניםרשות הטבע והגנים מזמינה אתכם להשתתף בחוויה יוצאת דופן: הכשרת ''סינגל צוקים'' - מסלול רכיבה בערבה, לאורך של כ-10 ק''מ בלב סביבה מדברית, יפה ופראית.

''סינגל צוקים'' יהווה חלק מתוואי ''שביל ישראל לאופניים'', פרויקט לאומי שאפתני רחב-היקף שנועד לספק לרוכבים מהארץ ומהעולם מסלול רכיבה מיוחד במינו, החוצה את הארץ לאורכה ולרוחבה.

הכשרת השביל הכוללת עבודות תשתית בסיסיות וביצוע שילוט - תימשך כשבוע עד שבועיים. אפשר בהחלט להגיע ליום או יומיים, לחיות את המדבר באופן הכי טבעי, ובעיקר - להיות חלק בלתי נפרד ממימוש החזון הממזג ערכים אקלוגיים, סביבתיים וחברתיים, בליווי אנשי טבע ובוני שבילי אופניים מקצועיים.

במהלך תערוכת האופניים BIKES2010 פנתה רשות הטבע והגנים לציבור הרוכבים, על מנת שאלו ייקחו חלק פעיל בהקמת השביל. ההיענות של הרוכבים הדהימה את אנשי הרשות: במהלך שלושת ימי התערוכה נרשמו לבניית הסינגל יותר מ-400 רוכבי אופניים.

הלל זוסמן, מנהל פרויקט שביל ישראל לאופניים ברשות הטבע והגנים: "ההיענות של הרוכבים הפתיעה את כולנו. בהערכות הכי אופטימיות לא תיארנו לעצמנו מצב שבו אנחנו יוצאים מהתערוכה עם רשימה של יותר מ-400 מתנדבים פוטנציאלים. הכוונה היא להסתייע בכל אלו על מנת לבנות את השביל, להסדיר נקודות בעייתיות, לשלט אותו, וכמובן- גם לבחון אותו. להיות חלק בלתי נפרד ממימוש החזון הממזג ערכים אקולוגיים, סביבתיים וחברתיים, בליווי אנשי טבע ובוני שבילי אופניים מקצועיים. זהו שיתוף פעולה שיעשה רק טוב לרוכבי האופניים ולטבע כאחד. אנו פונים לכל הרוכבים וכל אוהבי הטיולים, למי שמחפשים מעורבות ועניין, למי שמבקשים להיות שותפים לבנייה והקמה לבוא ולהצטרף בהתנדבות לבניית השביל המיוחד כאן אצלנו בערבה".

אלי אמיתי, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "רשות הטבע והגנים רואה באופנים כלי מבורך לטיול בשטחים הפתוחים ובציבור המטיילים והרוכבים כציבור שיסייע בשמירת הטבע, הנוף והמורשת. בהתאם לכך שמחנו להוביל את הקמת שביל ישראל לאופניים ואת עבודת הלימוד לקראת הקמתו, לצד שותפינו לדרך ובשיתוף ציבור הרוכבים. המקטע שיוקם הוא סנונית מבשרת ליום שבו רוכב אופניים יוכל לצאת לדרך במטולה ולסיים אותה לאחר מספר ימי רכיבה במפרץ אילת, והכל דרך רצף של שטחים פתוחים, תוך שהוא חווה את הנופים ואתרי המורשת של מדינת ישראל מקרוב."

''סינגל צוקים'' יוצא מנחל צופר שבאזור היישוב הקהילתי צוקים, עובר ממערב לרמת צופר ומסתיים בציר המעיינות. 13-19 במרץ 2011

פרטים והרשמה במוקד המידע של רשות הטבע והגנים 3639*

זכרו, הרכיבה היא על אחריות הרוכב בלבד, אנא רכבו בזהירות ושימרו על עצמכם


תוכנית שבועית - סינגל צוקים