הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל דרום אדום


חגיגת פריחה בפסטיבל ''דרום אדום'' במהלך כל סופי השבוע של פברואר 2011 - שפע של טיולים וחוויות לכל המשפחה במרחבים הירוקים והאדומים בין נחל שקמה לנחל הבשור


תאריכים: 9-2-2011

פסטיבל דרום אדוםהכלניות במרחבי צפון הנגב מתחילות לזקוף ראשן במהלך חודש פברואר, ונפרשות במרבדים אדומים ססגוניים. זו כבר השנה השישית שתושבי האזור חוגגים את הירוק והפריחה בפסטיבל המקסים "דרום אדום" ומציעים במשך סופי השבוע של פברואר 2011 שפע של טיולים וחוויות לכל המשפחה במרחבים הירוקים בין נחל שקמה לנחל הבשור. לבנת גינזבורג, רכזת עמותת התיירות שקמה בשור המפיקה את אירועי דרום אדום: "כבכל שנה אנו ממלאים את פברואר בשלל פעילויות, סיורים ואטרקציות, והפעם בסימן 'אגדות וסיפורים בין הפרחים'. אנו תלויים בחסדי שמיים כדי לזכות בפריחה המרהיבה של הכלניות גם השנה, אך בכל מקרה - מבטיחים פסטיבל עשיר ומגוון!"

בסופי השבוע של הפסטיבל יחכו למבקרים במוקדי הפריחה דמויות מאגדות וסיפורי עם, לצד מספרי סיפורים, להפעלה בטבע, הכל - ללא תשלום! בין הדמויות - שלגיה תפגוש את הגמדים ליד הגשר התלוי בצאלים ותסביר מדוע התפוח מורעל מפסולת הסביבה? על גדות נחל גרר המקראי, בימי שישי בשוקדה ובשבתות בחניון רעים- אברהם אבינו יכניס את המטיילים לעולם המופלא של המים בנגב, מההתיישבות הקדומה עד ימנו אנו. פיטר פן מגיע לארץ לעולם לא, הלו היא דרך מתקני המים בבארי, שם הוא יגן על הכלניות מפני קפטן הוק, ילמד את הילדים לשאוב מים מהבורות ועוד... הפעילות תתקיים בכל שישי ושבת בפברואר, בין השעות 9:00-15:00, בכל שעה עגולה.

"שוק על-יד המים" בגן לאומי פארק אשכול מתקיים גם הוא מידי שבת ובו לצד מעיינות הבשור הנובעים בפארק, שוק איכרים ססגוני מתנובת הנגב, בית קפה בטבע, מסלולים לבעלי אופניים ולניווט למשפחות ועוד. פעמיים ביום יתקיים בפארק מופע קסמים היתולי למבוגרים וילדים, ללא תשלום נוסף! מתחם טיפולים הוליסטי יפעל בכל שבת בחניון רעים ומציע הזדמנות להרגעות בטבע עם אוהל מטפלים ושאר פינוקים. כן יתקיימו בכל סוף שבוע סיורים מודרכים ברכב, ברגל ובאופנים, בכל המרחב אל מוקדי הפריחות בשיתוף קק"ל ורט"ג וסיורים חקלאיים האופייניים והייחודיים לאזור יחד עם שפע אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה. כדאי להגיע לצפון הנגב כבר בימי חמישי, ליהנות גם מ-דרום אדום nights- מופעים והצגות בכל חמישי במהלך החודש, עם הנחות ללנים באזור!

בכל סוף שבוע יתקיימו גם אירועים חד פעמיים. בין הפעילויות המיוחדות בסופ"ש הראשון לפסטיבל - חגיגה חקלאית אקולוגית במצפה גבולות (שבת 5/2), עם הפנינג חוויתי לכל המשפחה, שוק חקלאי ממוצרי האזור וסיורים חקלאיים חווייתיים בשדות האזור כולל טעימות מפרי האדמה. באותו תאריך יתקיים גם מרוץ אפקטיב בדרום אדום- הפנינג ספורט ריצה ואופניים בניר עם, לאורך קו המים הראשון לנגב. המסלול עובר באתרי טבע ונוף ייחודיים ובסיומו הפנינג הכולל הפעלות לילדים, סיורים מודרכים במוזיאון, שוק איכרים ועוד. עוד בסופ"ש הראשון, בשישי ושבת 4-5/2 תתקיים בשביל הסלט בתלמי יוסף, לצד הסיור החקלאי, "סדנת שתילת גן ירק" - הדרכה לכל המשפחה כיצד מכינים גינת ירק פרטית.

עוד מאירועי הפסטיבל בהמשך - ביום שישי 11/2 אירוע ביער שוקדה - הפנינג לכל המשפחה הכולל טיולי אופנים, דוכנים ופירות הדר מתוצרת האזור, בשילוב קבלת שבת בנוסח קרליבך עם אליעזר רוזנפלד " הניגון שבלב".

ביום שבת 12/2 תתקיים צעדת הכלניות המסורתית של קק"ל לזכרה של שושנה דמארי ובתום הצעדה הפנינג ססגוני לכל המשפחה ומופע ממיטב שיריה של הזמרת האהובה בשילוב טקס לזכרה. בשבתות 12/2 ו- 26/2 תתקיים פעילות עשירה "יער שרווד וסיפורי רובין הוד" בקיבוץ ארז, כולל סיור מודרך בטרקטור ושפע הפתעות.

סופ"ש 18-19/2 יהיה בסימן אופנים למקצוענים ולחובבים, עם טקס חנוכת שבילי אופנים משפחתיים חדשים, מרתון אופני הרים בארי ה-4, ואירוע "אופניים בין הכלניות"- הפנינג עממי בבארי.

מטס כדורים פורחים בבתרונות רוחמה יתקיים בחמישי-שבת, 24-26/2, ויכלול מפגן מרהיב של כדורים פורחים בצבעים וגדלים שונים אשר יצבעו את שמי צפון הנגב.

לרעבים, מחלבות האזור נערכו והכינו סלי פיקניק למטיילים, עם גבינות תוצרת האזור ומגוון מטעמים לחוויה מושלמת בטבע. לרוכשים סל פיקניק תיערך תחרות צילומים בטבע עם סל הפיקניק - מעלים את התמונה לדף הפייסבוק של דרום אדום התמונות שיקבלו את מספר הלייקים הגדול ביותר יזכו בכרטיס טיסה זוגי בכדור פורח!

על מנת להתמצא בשפע הפעילויות יפעלו תחנות מידע מרכזיות של קק"ל ורט"ג בצומת יד מרדכי ובצומת בית קמה בימי שישי ושבת. בנוסף ימוקמו תחנות מידע באתרי הפריחה. האירועים והכלניות תלויים במזג האוויר, לכן מומלץ להתעדכן על קיום האירועים ומוקדי הפריחה.

הפסטיבל בחסות המשרד לפיתוח הנגב והגליל, קק"ל ומשרד החקלאות.

חשוב - מזג האוויר יכול להשפיע על האירועים. נא להתעדכן באתר לפרטים נוספים: www.habsor.co.il / מידעפון: 052-9991003 ובפייסבוק - פסטיבל דרום אדום

לתוכניה לחצו כאן