הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



הפנינג נטיעות וטיולים בגולן בט''ו בשבט


הפנינג נטיעות, כמה הצעות לטיול קצר בחיפוש אחר השקדייה וגם מה עוד קורה בט''ו בשבט בגולן


תאריכים: 15-1-2011

מטע שקדיות צילום פורטל החקלאותמחלקת התיירות במועצה אזורית גולן מזמינה אתכם להשתתף בהפנינג נטיעות חגיגי בחניון דליות בשילוב סיורים מודרכים באזור, יריד דוכני מכירה ומופע מרכזי הכולל את הופעת להקת פרחי הגולן והצמד גיא וגל בשירי ארץ ישראל.

הפעילות ללא תשלום. כולם מוזמנים. יריד נטיעות לט"ו בשבט בחניון דליות - 18.1.11, יום שלישי, בין השעות 11:00-14:00

אפשרות ראשונה לפגוש בשקדייה - טיול לאורך המצוק הצופה לכנרת

מסלול המעגלי היוצא מג'ינגס חאן בגולן, שבמושב גבעת יואב, לאורך המצוק הצופה לכנרת. ניתן לראות את נביטת העשב הירוק המתחיל לצבוע את מורדות הגולן ולטשטש את השחור שנשאר משריפות הקיץ, נוף מדהים וכמובן שקדיות שבפריחתן תחל בעונה זו.
להסברים והמלצות ג'ינגס חאן בגולן, שרה 052-3715687

אפשרות שנייה לפגוש בשקדייה - דרום הגולן ומצפה השלום

מסלול קל המתחיל באחת מתצפיות הנוף היפות שיש "מצפה השלום" דרומית לקיבוץ כפר חרוב. עמק הירדן והכנרת נחים בשלווה וכל מרחבי הגולן עד החרמון יוצרים תמונה שכאילו הושאלה ממחוזות רחוקים. ביום גשום פותחים מטרייה ומטיילים לאורך הטיילת הסלולה, הצמודה למצפה, החל מט"ו בשבט מצפים כאן לפריחת השקדייה. המסלול קל ונוח, כ-1.5 ק"מ, מתאים לעגלות ואופניים.

אפשרות שלישית לפגוש בשקדייה - אם לא ממש בא לכם ללכת

נסיעה בכבישי דרום הגולן, סביב המטעים והתילים תתקשט גם היא בפריחת השקדייה. שימו לב, הנסיעה מותרת רק בכבישים מסודרים, לא לחצות גדרות ולא להשאיר שערי בקר פתוחים.

בואו לחגוג את חג האילנות בין העצים, הצמחים והפרחים בטבע

טיול ג'יפים חורפי מדליק ומחמם! לשמוע סיפורים ועובדות מרתקות על עצים, שיחים ופרחים. לטעום ממה שיש לטבע להציע, לטייל וליהנות מהנוף ומנסיעת שטח. לחימום הגוף והנפש עצירה ללגימת כוס תה חם עם צמחים וקליפות הדרים וגם פירות יבשים.
מתאים לכל המשפחה. פעילות בתשלום.
לפרטים והזמנות, פלגי בזלת, אבנר/קרן 04-6734855, 054-2325206

זמירת גפנים

זמירה נכונה, במועד הנכון מבטיחה התפתחות נאותה של הגפן ויבול טוב בשנה הבאה. הצטרפו לצוות הזומרים של טרה נובה, האזינו להסברים, צפו בהדגמה, קחו מזמרה ובואו להשפיע על איכות הענבים של בציר 2011 - חוויה מיוחדת!
גילאים: 6 ומעלה
טעימות יין למבוגרים בתשלום.
פעילות הזמירה ללא תשלום.
לפרטים והזמנת פעילות, יקב טרה נובה, כנף 052-3743643, 052-6700827

תערוכת "העץ שלי 4" במפל עיט

הנושא הנבחר הפעם הוא: "קולות העצים". התערוכה כוללת יצירות של אמני הגולן, כולן עוסקות בעץ היצירות יוצרו מחומרים עמידים והשנה חידוש - כל יצירה תשמיע קול. התערוכה היפה מקשטת את מפל עיט ומשובבת לב הנוסעים על ציר המפלים והמבקרים הרבים הפוקדים את המקום נהנים הן מהמפל, מהנוף ומהתערוכה.
הפתיחה בט"ו בשבט והתערוכה תוצג באתר עד פסח תשע"א.