הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



יום העיון השנתי לצפרות


ביום שלישי הקרוב, 15.12, ייערך יום העיון השנתי לצפרות, שבו נחגוג 30 שנה למרכזי הצפרות של החברה להגנת הטבע בישראל

החברה להגנת הטבע
תאריכים: 10-12-2009

צילום: דורון לבישראל היא ללא ספק מעצמה בתחום הצפרות. מגוון מיני הציפורים, כ-530 מינים מקומיים וכ-500 מיליון ציפורים נודדות בכל שנה פעמיים בשנה, בסתיו ובאביב. אין עוד הרבה מקומות בעולם עם נתונים כל כך מרשימים. בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מגלים זאת, ויוצאים החוצה, עם המשקפת, לראות ציפורים.

הצפרות הממוסדת בישראל החלה לפני 30 שנה.

קבוצה של חובבי צפרות גילו לראשונה קינון של עיט סלעים, הנדיר במיוחד, על עץ בנחל גילה בירושלים. מאחר שהמקום היה מועד לגניבות של ביצים, ציד או הפרעות מטיילים, הוקם גרעין של "שומרי הקן", ובמשך שלוש שנים, כ-600 מתנדבים שמרו על הקן ועל הקינון. הקבוצה האדוקה היוותה למעשה את הגרעין הראשוני של הצפרים המקצועיים בישראל.

מאז ועד היום, הובילו מרכזי הצפרות של החברה להגנת הטבע למהפך - מעשרות או מאות של חובבי צפרות בלבד, חלה פתיחה משמעותית של כל תחום הצפרות גם לכלל "עמישראל". בשנה שעברה הגיעה "שגעת העופות" לשיאה, במהלכה קודם קמפיין הציפור הלאומית. כל המי והמי, כולל כמיליון ישראלים, בחרו ציפור לאומית, שהוכרזה בטקס בבית הנשיא לכבוד ה-60 למדינה.

ביום העיון שייערך ביום שלישי הקרוב באוניברסיטת תל-אביב, 15.12, יספר ד"ר יוסי לשם מהחברה להגנת הטבע ואוניברסיטת תל אביב על 30 שנות צפרות, ד"ר אמוץ זהבי, ממקימי החברה להגנת הטבע, יסקור 30 שנות מחקר זנבנים ודן אלון, מנהל מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, יסכם 30 שנות מחקר של עופות דואים.

כמו-כן יגיעו מיטב חוקרי הצפרות בעולם, ביניהם ד"ר מרקו למברטיני, מנכ"ל בירדלייף - ארגון הצפרות הבינלאומי, שיספרו על מצב הציפורים בעולם ועל המחקרים האחרונים בתחום.

לדברי דן אלון וד"ר יוסי לשם, מנהלי מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע: "במהלך השנים האחרונות הפכה הצפרות לתרבות בילוי של ממש - מאות אלפי ישראלים מבקרים במהלך השנה באתרי צפרות בכל רחבי הארץ: אילת, ירושלים, מעגן מיכאל ובאגמון החולה. אנו תקווה כי יותר ויותר אנשים יתוודעו לעולמן הקסום של הציפורים. אנו נהנים מהמגוון העצום של ציפורים שבו התברכה ישראל, אבל יש לנו גם את האחריות לשמור עליהן".

לפרטים והרשמה ליום העיון:
03-6388688 אתר אינטרנט