הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



טיול שבת חורפי אל פריחת הנרקיסים


טיול מודרך אל שמורת הטבע בתל אנפה המכונה גם ''גבעת הנרקיסים'' בו נמצא אחד הריכוזים היפים ביותר של פרחי הנרקיס בעונה הזו של השנה. בואו להנות מאוויר הגליל, משדות העמק ומשלל הפריחות בטבע. שבת, 15 בינואר 2011

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 11-1-2011

גבעת הנרקיסים, צילום תקשורות-יעל שביטכפר הנופש "נופי גונן" בקיבוץ גונן, מזמין את הקהל הרחב ליהנות מיופיו של הגליל בעונה זו, לנשום את אוויר הגליל הנקי וליהנות משלל הפריחות והריחות בטבע.

ביום שבת 15 בינואר יקיים כפר הנופש גונן טיול מודרך אל תל אנפה המוכר גם בשם "גבעת הנרקיסים".  בדרך אל התל נפרשים בשלל גוונים שדות העמק הירוקים המכוסים בראשית צמיחת הגידולים החקלאיים.

תל אנפה שוכן בצפון-מזרח עמק החולה, על גדת נחל קליל מצפון-מערב לקיבוץ שמיר. בראש התל ובשוליו צומחים עצי אלה אטלנטית, ובחורף הוא מתכסה בפריחת נרקיס מצוי, ומכונה בשל כך "גבעת הנרקיסים" בפי תושבי האזור. התל הוא שמורת טבע ששטחה כ-20 דונם, ובו גם שרידי יישובים מהתקופה הכלכוליתית, תקופת הברונזה, התקופה הפרסית וההלניסטית. חשיבותו של היישוב ששכן על התל נבעה ממיקומו על הדרך המובילה מדמשק לבית שאן.

הנרקיס, מהידועים שבפרחי ישראל, פורח בשיא תפארתו בחודש ינואר בגליל העליון, במיוחד בתל אנפה. לכל פרח שישה עלי כותרת לבנים מעוטרים בכתר צהבהב המפיצים ריח מתוק. הפרח בעל בצל, ממנו גדלים שלושה עד חמישה-עשר עמודי תפרחת, כאשר בכל אחד מהם פורחים שלושה עד חמישה פרחים.

בהמשך הטיול, בכניסה לקיבוץ כפר סאלד, נבקר ב"גן הפסלים של צביקה". צביקה הוא אמן וחבר קיבוץ כפר סאלד, היוצר דמויות אנשים ובעלי חיים הצופים אל נוף עמק החולה, החרמון והרי נפתלי. הפסלים עשויים מתכת מכלים חקלאיים ששימשו את חקלאי העמק ומשולבים בהם חלוקי נחל ואלמנטים נוספים.

היציאה לטיול מכפר הנופש גונן, בכלי רכב פרטיים, ביום שבת 15 בינואר בשעה 10:00 
משך הסיור כשעתיים. המסלול קל להליכה.
מחיר- 40 ₪ למכונית.
לאורחי כפר הנופש גונן - הטיול ללא תשלום!
כפר הנופש גונן  www.nofgo.co.il