הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



תחרות כובשי הזיתים 2011


בואו לגלות את הסודות של טובי הכובשים בישראל, באירוע בו יחשפו שמן זית בריאותי בעל ריכוז גבוה של נוגדי חימצון, עצים המניבים זיתים עם אחוזי שמן גבוהים וטעם משובח ועצים נמוכים קלים למסיק זית ביתי ללא סולם. תחרות כובשי הזיתים 2011, יום שישי, 21 בינואר, משתלות גבעת ברנר

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 10-12-2010

אינספור מתכונים קיימים לכבישת זיתים. כמספר הכובשים, כך הנוסחאות "הסודיות" להכנת הזית הטוב ביותר. במשתלות גבעת ברנר החליטו להעמיד את כבישת הזיתים למבחן ויערכו ב-21 בינואר את תחרות כובשי הזיתים לשנת 2011.

לצד התחרות יתקיים בסוף השבוע הפנינג של יריד מכירות במשתלה, עם סבוני זיתים, שמני זית, זיתים כבושים בעבודת יד, עבודות אמנות הקשורות במוטיב של עצי הזית, ממרחי זיתים בטעמים של עדות שונות, מאכלי זיתים ועוד.

באירוע יחשפו שמן זית בריאותי המשמר בתרכובתו ריכוז של נוגדי חמצון ברמות גבוהות כשל הרימון, המכיל גם חומצות שומן בלתי רווי. עצי הזן החדש מניבים זיתים עם אחוזי שמן גבוהים וטעם משובח.

זן נוסף שייחשף וישמח את אלו המגדלים עצי זית בשטח ביתם, הוא זן של עצי זית נמוכים המאפשר לבצע מסיק ידני, קל ומהיר ללא סולם. מעבר ליתרון הבטיחותי הזן החדש מתאפיין בזיתים גדולים ויבול גבוה.

בפיתוח הזנים הקפידו על שימור טעם הזיתים המוכר וכמות יבולים גבוהה לצד הפחתת כמות ההשקיה שדרושה לעץ.

בשנים האחרונות תחביב כבישת הזיתים הביתית במדינת ישראל הולך ומתרחב, הזית ושמן הזית מהווים מרכיב חשוב במטבח.

אם גם אתם כבר שנים כובשים זיתים בסתר ורק משפחותיכם זוכות לטעום מהם? אולי תהיו אתם הזוכים בתואר כובש הזיתים הטוב ביותר לשנת 2011?

ההרשמה לתחרות הכובשים נעשית מראש, אך אינה כרוכה בתשלום.

הארוע פתוח לציבור הרחב באופן חופשי וללא תשלום.
תחרות הכובשים תיערך ביום שישי, 21 בינואר, בין השעות 10:00 - 13:00.
הפסטיבל יתקיים בימים שישי-שבת, 21-22 בינואר, בין השעות 10:00 - 16:00

פרטים בטלפון: 08-9443952 מידע על מפגשים נוספים בנושאי גינון, דשא וצמחיית ארץ ישראל באתר משתלות גבעת ברנר: www.gardens.co.il