הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל צפרות במצפה הימים בחודש דצמבר


חוות הבריאות מצפה הימים, מרכז הצפרות הישראלי ואגמון החולה. דצמבר 2010 - חוות הבריאות מצפה הימים

פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 7-12-2010

פסטיבל צפרות - עמק החולההשנה יגיעו לישראל ולעמק החולה כ- 500 מיליון עופות נודדים! מספר מרשים המוכיח, כי ישראל הינה ציר מרכזי במסלול נדידת העופות. רוב הציפורים הנודדות מאירופה ומאסיה לאפריקה בוחרות במסדרון יבשתי צר שרוחבו פחות ממאה קילומטרים המגן עליהן ממעוף מסוכן מעל הים שממערב לישראל, בו אין מקורות מי שתייה מספיקים למסע הארוך. הציפורים נהנות כאן משפע מזון ומזג אויר חמים.

בשיא עונת נדידת הציפורים בעמק החולה יתקיים במלון מצפה הימים פסטיבל צפרות מרהיב שימשך לאורך חודש דצמבר. הפסטיבל נערך בשיתוף עם החברה להגנת הטבע, אוניברסיטת תל אביב ואגמון החולה.

אורחי מצפה הימים יהנו מהמראות המדהימים, שלל אירועים, הרצאות וסרטים בנושאי צפרות שיוצגו על ידי המומחים הגדולים בישראל וכן מסיורי שטח, תצפיות ועוד חוויות מתוך העולם הקסום של הציפורים הנודדות.

בין המרצים מארח מצפה הימים גם שני חוקרים ידועים מחו"ל: פרופ' פרנץ ביירליין מגרמניה ופרופ' אלכסנדר רולין משווייץ וכן את המומחים הגדולים מישראל: ד"ר יוסי לשם, ד"ר עופר בהט, פרופ' ארנון לוטם, עמיר בלבן, דן אלון, צפרים וחוקרים נוספים, בעזרתם ייחשפו האורחים אל עולמם המרתק של הציפורים הנודדות בעמק החולה.

האירועים שיתקיימו במלון מצפה הימים:

קוקטייל פתיחה - "הציפורים הנודדות אינן יודעות גבולות", בהנחיית ד"ר יוסי לשם ודן אלון בהשתתפות פרופ' פרנץ ביירליין מגרמניה, ופרופ' אלכסנדר רולין משווייץ.

מגוון הרצאות - "הציפור האהובה שלי" בהנחיית שמוליק יבין, סיפורים על הבזים האדומים בארץ בהנחיית ד"ר אדיב גל, סיפורו המופלא של עמק החולה, גן עדן לציפורים בהנחיית דן אלון, "חיי המשפחה של הנשרים" בהנחיית אוהד הצופה, שימוש של עופות דורסים בהדברה ביולוגית של מכרסמים בחקלאות בהנחיית מוטי צ'רטר.

הביולוג זואולוג וחוקר העופות דורסים ד"ר עופר בהט יספר על "הקונפליקט בין חיל האוויר לנשרים" ופרופ' ארנון לוטם יציג מחקרים בהתנהגות זוגית ומשפחתית בעופות.

מפגשים עם צלמי טבע על הצילומים ותיעוד של ציפורים נודדות וציפורים ייחודיות בארץ ובחו"ל: "חוויית מסע באפריקה- צל ציפורים" בהנחייתו של הצלם חיים זיו שיספר גם על ביקורו המיוחד באלסקה. "בעקבות ציפורים נודדות " בהנחיית צלם הטבע יוסי אשבול ו"נדידה בעולם החי" בהנחיית צלם נשיונל ג'אוגרפיק אייל ברטוב.

בנוסף יוקרן סרטו החדש של עמיר בלבן "פרא בעיר". בלבן, מנהל התחנה לחקר ציפורי ירושלים של החברה להגנת הטבע עקב במשך 7 שנים אחר חייהם המסתוריים של חיות הבר בעיר.

עוד יוכלו האורחים ליהנות גם מ"ציפורים ושאר קולות במוזיקה ובסרטים"- הרכב מוזיקלי "דואו כרמל" בנגינת פסנתר, בסון, כינור וויולה.

במהלך החודש מוזמנים אורחי מצפה הימים לסיורים באגמון החולה, בתשלום ובתיאום מראש.

פרטים נוספים אודות תכנית החודש ניתן לקרוא באתר מלון מצפה הימים- 04-6994-555, www.mizpe-hayamim.com