הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



חנוכה בנמל עין גב במסגרת פסטיבל ''טעם כנרת''


בואו להתענג על ''טעם כנרת'' - פסטיבל גורמה וחגיגה לכל החושים הנערך זו הפעם השישית סביב הכנרת ובעמק הירדן. המסעדות ובתי האוכל המקומיים יציעו מנות מיוחדות בדגש על יצירה קולינארית מקומית, ולצד אלו - כל המשפחה מוזמנת לשלל אירועים, שייט בכנרת, סדנאות, שוק פתוח, ועוד המון הפתעות. חנוכה 2-11 בדצמבר 2010

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 27-11-2010

דייגים בנמל עין גב - צילום באדיבות תיירות עין גבקיבוץ עין גב מזמין אתכם בחג החנוכה, ליהנות משלל חוויות ואירועים הנערכים במהלך החג - חוויה משותפת עם דייגים אמיתיים, סדנאות יצירה מיוחדות לחג, ובמסגרת פסטיבל "טעם כנרת" תוכלו ליהנות משייט בכנרת ומשלל הטעמים במסעדות הנמל

דייגים ליום אחד - בנמל עין גב מוצעת לאורחים חוויה משפחתית בלתי שגרתית - ביום ב', 6/12/10 בין השעות 13:30-15:00, מצטרפים אל הדייג הוותיק מנחם לב וצוות הדייגים של נמל עין גב, על ספינת דייג אמיתית, בדרכם אל לב הכנרת. במהלך השייט והדייג מקבלים הסבר מעמיק מחברי הצוות והסקיפר על סוגי הדגים, שיטות הדייג וניתן יהיה גם לצפות בלהקות השחפים והקורמורנים השוהות באזור.

מזה שנים רבות פעיל ענף הדייג בעין גב, קיבוץ השוכן לחופה המזרחי של הכנרת. הדייג מתבצע באמצעות רשתות היקפיות, שאורכן מגיע למאות מטרים והשלל כולל סרדינים, אמנונים ואף דגי כסיף.

מצטיידים בשכמיות סערה ויוצאים לדייג רשתות - הדייגים מאתרים את להקות הדגים ע"י סונאר, פורשים את רשת הדייג הענקית (אורך 350 מטרים ועומק 50 מטרים), מעלים את שלל הדגים לרשת, משייטים חזרה לנמל ושם פורקים את הדגים שנשטפים ומכוסים בקרח על מנת לשמור אותם טריים. השייט כולל גם טעימות סרדינים, ובסיומו תוענק למשתתפים "תעודת דייג".
התצוגה תלוייה בתנאי מזג האוויר (המחיר החל מ-225 ₪ לאדם)

מאחר שיש סיכוי רב שתחזרו רעבים, מומלץ לרכוש כרטיס משולב הכולל הפלגה שבסיומה ארוחת צהריים באחת ממסעדות הדגל בנמל עין גב: "מסעדת הדגים" או מסעדת "ביסטרו בנמל"
מסעדות הנמל מציעות תפריט מיוחד לרגל פסטיבל ''טעם כנרת'' עם דגש על יצירה קולינארית מקומית: במסעדת הדגים תוגש ארוחה הכוללת פלטת סרדינים וצ'יפס, כדורי פלאפל עם טחינה ירוקה, סלט ירקות "עין גב" טרי, שתייה קלה, בירה ויין ולקינוח תמרים. במסעדת "ביסטרו בנמל": תפריט מיוחד של מרק תמרים, סקלופין פילה בקר עם ירקות חורף מוקפצים ברוטב יין מרסלה ולקינוח ג'אנדויה שוקולד.

כמו כן יתקיימו לאורך החג פעילויות נוספות לכל המשפחה

"סיורכבת" הוא מסע עליז ברחבי הקיבוץ על גבי רכבת זעירה. הסיור המודרך נמשך כחצי שעה ומתאים לכל המשפחה, חולף לצד האזור החקלאי וכמובן - חופי הכנרת.  (מחירים: 16 ₪ למבוגר, 14 ₪ לילד )

סדנאות יצירה לבנייה מעץ בנגרייה של סבא יוסי בעין גבסדנאות יצירה לבנייה מעץ ב"נגרייה של סבא יוסי" בנמל - הילדים צובעים, משייפים, מחברים, מדביקים ויוצרים "חנוכיות ציפור" מיוחדות ולוקחים אותן הביתה. (משלמים על מה שבונים ולוקחים - החל מ- 57 ₪.)

במקום ישנה גם חנות למכירת צעצועי עץ מקוריים וערכות להרכבה עצמית בבית. ומשחקייה - סירת פיראטים ומשחקים מעץ. מחיר הכניסה למשחקייה: 25 ₪.

שעות פתיחה:
"דייגים ליום אחד"- בכל ימי החג למעט שבת. בתיאום מראש
מסעדת הדגים - 12:00-21:00
"ביסטרו בנמל" - ראשון - שבת: 12:00 - עד אחרון הסועדים.
סיור רכבת בקיבוץ - בכל ימי חג החנוכה. מ- 12:00 בכל שעה עגולה עד 16:00.
סדנת יצירה "בנגרייה של סבא יוסי" - ראשון-חמישי, שבת 11:00-17:00 שישי - 11:00-15:00.
לפרטים נוספים - תיירות עין גב - 04-6658036, www.eingev.com