הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



הרפתקאה לילית מיוחדת בחנוכה בגן הבוטני


אירוע באור אחר, שבמסגרתו ישנה הגן הבוטני את צבעיו ויואר בתצוגה מרהיבה של מייצגי אור שעוצבו בהשראתו של אמן התאורה דני פישוף. הקהל יוכל להתרשם ממפגני אור מרהיבים ואינטראקטיביים, יחד עם סיור במרחבי הגן, מופעי תיאטרון בהשראת אגדה חורפית לבנה עם שחקנים בדמויות מרתקות ועיצובים מיוחדים במינם שיכללו פנסים, אפקטים חזותיים מופעי אש ומשחקים לילדים. חנוכה 5-6 בדצמבר

פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 26-11-2010

הגן הבוטני, צילום: יהודית מרכוסבכל שנה במהלך חודש דצמבר, מוארים הפרחים והעצים בגנים הבוטנים בכל העולם. בחו"ל עושים זאת לכבוד חג המולד כאשר רבבות מגיעים לגנים לצפות במחזה המיוחד והמרהיב.

לנו יש את חנוכה - חג של אור ושמחה. הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים, בשיתוף חברת החשמל, חברת מג'נטה ותיאטרון "מסתורין" מזמינים את הציבור להרפתקה לילית מיוחדת בחג החנוכה, שתיערך בימים ראשון ושני, 5-6 בדצמבר בין השעות 18:00-22:00 .

האירוע יכלול מפגן אור מרהיב, שיאיר את הגן וישנה את צבעיו, כאשר גופי תאורה שונים ומיוחדים יפעלו באופן אינטראקטיבי עם הקהל. המשתתפים יוכלו לחזות במופעי אור, להקשיב לקולות הלילה ולטייל במרחבי הגן, שהופך לקסום עם רדת החשכה, בין פריחות מרהיבות שיוארו במיוחד ועוצבו בהשראת הגן ע"י אמן התאורה דני פישוף ומעצבי תאורה נבחרים. לאירוע תצטרף השנה קבוצת תיאטרון "מסתורין" בחסות קרן ירושלים שתכניס את קהל הצופים אל תוך אגדה חורפית לבנה, נסיכה נעלמת על פני אגם בסירה, מלך עצוב בממלכתו העזובה, יצורים מצחיקים ודמויות מרתקות ייקחו את הצופים אל מסע הרפתקאות הכולל תיאטרון חוצות חזותי, בהשראת מדרשים ואגדות עתיקות, בעל עיצוב ותוכן מיוחד במינו יחד עם עשרות פנסים, אפקטים חזותיים, הקרנות וידאו, מופעי אש, קטעי מחול, משימות ומשחקים לילדים ועוד.

במתחם "נתיב האור" של חברת החשמל, תתקיים סדנא בנושא "חשמל בכל החושים" שבה המבקרים יוזמנו להכיר מקרוב את תהליכי ייצור החשמל מתחנת הכוח עד הבית, כללי הבטיחות בחשמל, חיסכון באנרגיה וכן על היחסים בין חשמל לאיכות הסביבה. כמו כן, תהיה זו גם הזדמנות להכיר מקרוב את "שקע ו"תקע".

הגן הבוטני האוניברסיטאי נוסד בשנת 1953 והוא פנינה של טבע בלב ירושלים, מוקד לתיירות ובילוי ומרכז לחינוך והדרכה. בגן גדלים כ-10,000 מיני צמחים שונים ממגוון רחב של אזורים גיאוגרפיים בעולם. הגן משמש כבנק גנים ובו נשמרים צמחים בעלי ערך רב במטרה לשמור על תכונותיהם המקוריות ולמנוע את הכחדתם. בחממה הטרופית, גדלים צמחים מאזורים לחים וטרופים הזקוקים להגנה מפני האקלים הירושלמי. צמחים רבים בגני הנוי בישראל אוקלמו בארץ לראשונה בגן הבוטני. גידול הצמחים בגן מבוקר ונבדקת התאמת המינים השונים לשימוש בגננות, בייעור, בחקלאות וברפואה.

מחירי כניסה לאירוע
מבוגר- 35 ₪ ילד- 25 ₪ (מעל גיל 3). כרטיס משפחתי – 110 ₪ (עד שש נפשות).
למנויי הגן הכניסה חינם עם הצגת כרטיס מנוי.
לפרטים: הגן הבוטני- 02-6794012/3