הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



יוגורט בגולן


הסוד לאריכות ימים - "לערבב". היוגורט הראשון נוצר ככל הנראה, באופן ספונטני על ידי חיידקים שנמצאו בשק מעור עיזים. מאוחר יותר השתמשו ביוגורט כמוצר משמר. היום, מיוצר היוגורט בתנאים מבוקרים עם חיידקים מוכרים וידידותיים בכמעט אינסוף טעמים. הכל על היוגורט ואיפה תמצאו אותו הכי טרי והכי בריא בגולן


תאריכים: 12-10-2010

גילוי היוגורט מיוחס אמנם לבולגריה אך מקור המילה יוגורט הוא כנראה מהמילה הטורקית "לערבב", שמתייחסת לאופן הכנת היוגורט. כפריים בולגרים קשישים משוכנעים כי הם מאריכים ימים בזכות היוגורט החמצמץ, שאותו הם מקפידים לשתות מדי בוקר כבר עשרות שנים. בואו להציץ בכתבה עם טעם.

חיידקים ידידותיים
היוגורט הראשון נוצר ככל הנראה, באופן ספונטני על ידי חיידקים שנמצאו בשק מעור עיזים ששימש ככלי לאחסון החלב. מאוחר יותר השתמשו ביוגורט כמוצר משמר, המגן על החלב מהחמצה. כיום, מיוצר היוגורט בתנאים מבוקרים עם חיידקים מוכרים וידידותיים בכמעט אינסוף טעמים.

איך זה קורה
החיידקים הידידותיים מעכלים את סוכר החלב - הלקטוז, ומשחררים חומצה לקטית היוצרת את הטעם החמצמץ האופייני של היוגורט. בשוק קיימים סוגים רבים של יוגורטים, החל מסוג החלב: עיזים, כבשים או בקר. סוג היוגורט חלב מלא, חלב דל שומן או חלב ללא שומן. טעמים שונים: עם פירות, סוכר, צבע או חומרי טעם.
בכל דרך שתבחרו לאכול את היוגורט שלכם: צזיקי, איירן, מרק טרטור, לאסי, קפיר, עם דבש ופירות או טבעי - תיהנו מטעם טוב ומשלל יתרונות בריאותיים.

מקור טוב לוויטמינים ולבריאות טובה
...או למה כדאי לנו לשתות יוגורט
היוגורט הוא מקור טוב לויטמינים מקבוצה B, חלבון וסידן והוא מתעכל טוב יותר מחלב טרי.
מכיוון שהחיידקים ביוגורט מפרקים את הלקטוז, אנשים עם אי-סבילות ללקטוז יכולים ליהנות מיוגורט ללא תופעות לוואי.
היוגורט שומר על אוכלוסיית החיידקים הטובים במעיים וכך מסייע לבריאותנו.
מומלץ לאכול יוגורט כאשר מטופלים באנטיביוטיקה, מכיוון שהאנטיביוטיקה פוגעת גם בחיידקים הטובים שמאכלסים את המעי, והיוגורט מחדש את האוכלוסייה שנפגעה.
היוגורט עוזר במצבים של בעיות במערכת העיכול כמו: שלשולים, עצירות, נפיחות וגזים.
היוגורט מסייע בטיפול בפטרייה נרתיקית אצל נשים, למניעת אלרגיות, להקלה על מחלות מעיים דלקתיות ועוד.
מחקרים מצאו כי צריכת סידן ממוצרי חלב כמו יוגורט וגבינות עיזים, מסייעת לשמירה על משקל גוף נמוך - ספיגת הסידן מחלב (יוגורט, גבינות עיזים), היא היעילה ביותר בזכות מספר גורמים: לקטוז (סוכר החלב), ויטמין D והחיידקים הפרוביוטים המצויים ביוגורט - לסידן תפקיד חשוב בשמירה על רמות שומן בריאות בגוף, מניעת אוסטיאופורוזיס ועוד.

איפה תמצאו אותו הכי בריא והכי טעים
בגולן מספר משקים חקלאיים המגדלים בעצמם את העיזים או הכבשים ומייצרים את הגבינות, היוגורטים ושאר מעדני חלב.

משק נעמי, משק בוטיק לגבינות ויוגורטים מחלב עזיםמשק נעמי, מושב נטור
משק נעמי הוא משק בוטיק המייצר גבינות ויוגורטים מחלב עיזים. החלב נאסף ומשמש גם לשתייה וגם לייצור מגוון רב של גבינות: גבינות קשות או רכות, גבינות חצי קשות (צפתית, בולגרית, בורסן ועוד), גבינות עובש (רוקפור, סנט מור) ויוגורטים מרעננים בשני טעמים - טבעי וסילאן.
הייחודיות של משק נעמי היא שבנוסף למגוון הקיים של הגבינות תוכלו לבחור ולהזמין גבינה בטעם שלכם: צפתיות בטעמי קצח, שומשום, זרעי שומר, אורגנו, צ'ילי, פלפל שחור ועוד...
ואם בא לכם לארח, במשק נעמי ישמחו להכין לכם, לפי הזמנה, פלטות גבינות ערבות לחיך שירשימו וישביעו את כל האורחים.
הגבינות והיוגורטים במשק נעמי מיוצרים מחומרים טבעיים בלבד, ללא חומרים משמרים ומייצבים והינם כשרים למהדרין.
לתיאום ביקור, פרטים נוספים והזמנות 052-3437580

גבינות, הגבן מהגולןהגבן מהגולן, מושב גבעת יואב
משק צאן ייחודי ויפהפה. במשק מחלבה ומגבנה לייצור גבינות ויוגורטים מחלב כבשים. כבשים, בניגוד לפרות או עיזים, מייצרות מעט חלב שטעמו מושפע מסוג העשב אותו מלחכות הכבשים. לא נהוג לשתות חלב כבשים בשל סמיכותו הרבה, לכן הוא משמש בעיקר כחומר גלם לייצור גבינות ויוגורטים. גבינות מחלב כבשים הן נדירות יותר. מחלב כבשים ניתן לייצר כל סוג של גבינה, אך יש גבינות ייחודיות הניתנות לייצור רק מחלב כבשים: רוקפור הצרפתית, פקורינו רומאנו האיטלקית והפטה המקורית.
את כל אלה ועוד מייצרים במגבנה של הגבן מהגולן.
עוד במקום:
אוהל אירוח מפנק עם כריות ומחצלות, בו יגישו לכם לחם כפרי טרי וטעים וגבינות טעימות ומשובחות.
פינת חי להנאת הילדים.
"חנות מפעל" למכירת הגבינות הייחודיות.
לתיאום ביקור, פרטים נוספים והזמנות 052-5456789

חוות רון קלר, גדת הזוויתן - קצרין
חווה חקלאית טבעית השוכנת בלב הטבע. בחווה עדר עיזים לייצור חלב וגבינות אורגניות. בביקור במקום תוכלו לבקר בדיר, לצפות בחליבה ובתהליך ייצור הגבינות - לטעום ואף לקנות.
עוד במקום: חוות חמורים לרכיבה וטיול לאורך מצוק הזוויתן ומסביב לחווה - עם מדריך צמוד ועם אוכף - חוויה מיוחדת!
לתאום ביקורים, פרטים נוספים והזמנות 050-3217985

לפרטים נוספים, תיירות גולן www.tour.golan.org.il, 04-6962885

הכתבה הוכנה בסיוע משק נעמי ממושב נטור