הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



מסע בעקבות פריחת החצבים בגולן


כשהכל בגולן יבש וצהוב, שחור ואפור. פתאום משום מקום, באמצע השרב, צצים להם עמודי התפרחת הלבנים, היפהפיים, מעירים את הטבע ומקשטים אותו בימי סוף הקיץ. רשימת המקומות הבולטים בגולן בהם תוכלו להנות מפריחת החצבים

פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 13-9-2010

חצבים צילום: מאיר מיקי גולןלא סתם עמוד תפרחת לבן ויפה החצב הזה, גם חכם! מאוד אפילו. בעונה יבשה זו כאשר אף פרח לא פורח הוא עולה מתוך האדמה היבשה, ואז כשהוא לבדו, אין לו צורך להילחם על המאביקים. חרקים, פרפרים ודבורים נהנים מצוף פרחיו ומאביקים אותו להמשך הדורות.

עלי הצמח הירוקים הגדולים לא נאכלים על ידי בעלי חיים בשל החומרים הצורבים והרעילים המצויים בהם, וכך גדל לו החצב באין מפריע וכמעט ללא מאמץ.

הבצל הענק, החבוי בתוככי האדמה במשך הקיץ, אוגר חומרי מזון ומים מהעונה הקודמת ומסייע לו לפרוח מתוך היובש, לפני הגשמים.

שימו לב, לפני שאתם יוצאים לטבע - זהירות לא לגעת! החצב הוא גם צמח מוגן וגם רעיל.

אז איפה, בימים אלה, אפשר לראות אותו - כמעט בכל מקום, מצפון עד דרום. בשדות, בצידי כבישים, בנחלים ובמורדות ההרים.

לפניכם המקומות הבולטים בגולן בהם תוכלו ליהנות מפריחתו:

נחל ג'ילבון - המטיילים בנחל ייהנו, חוץ מהנוף היפה והמים הצוננים, גם מפריחתו המרשימה של החצב, לאורך הנחל ובין שרידי הכפר העתיק דבורה. תחילת המסלול המעגלי על כביש 91 כ-1 ק"מ צפונית-מזרחית לצומת נשוט.

נחל זוויתן - בולט ביותר בחלקו העליון של הנחל, סמוך לקצרין עד אזור הבריכות, מקשטת פריחתו הלבנה את גדות הנחל ושולי הוואדי. תחילת המסלול על כביש 9088 בעיקול הכביש אזור התעשיה קצרין ובין צומת קצרין דרום.

טיילת החצבים - בשולי העיירה קצרין, נסללה טיילת נעימה ונוחה, צופה לנוף יפהפה ומקושטת בפריחת החצבים בעונה. אם יתמזל מזלכם תפגשו ביעלים בורחים מפינת החי של קצרין. השביל מתחיל מאחורי בית ספר שדה גולן ומסתיים באזור כפר הסטודנטים

רכס בשנית - שרשרת הרי געש כבויים במזרח הגולן. הליכה במסלול נוח מקושט במבשרי הסתיו ובראשם החצב. על כביש 98 כ-1.5 ק"מ צפונית למושב אלוני הבשן.