הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סיורי חקלאות אורגנית בשדה אליהו בחופשת הקיץ


ביו-תור שדה אליהו - סיור בקיבוץ, כשהאדמה הטובה לרגליך ובראש - חושבים ירוק! סיורים מודרכים לכל המשפחה במהלך החודשים יולי-אוגוסט 2010

פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 28-7-2010

מטיילים בבריכות הדגים, קיבוץ שדה אליהו ביו-תורביו תור שדה אליהו מציע חוויה של חקלאות אורגנית, עם סיור מפתיע, מרתק ומהנה לכל המשפחה.

עד סוף אוגוסט יתקיימו סיורים למבוגרים ולמשפחות עם ילדים
בימים ב', ד' ו' בשעה 10:00
סיורי שקיעה בימים א'-ה' בשעה 17:00
קבוצות מעל 12 איש יכולות להזמין סיור גם בזמנים אחרים
בסיום הסיור ניתן לקנות מוצרים אורגניים מתוצרת הקיבוץ

אחרי סיור הבוקר ניתן להזמין ארוחת צהרים בשרית בחדר האוכל של הקיבוץ
חדש: "קפה בשדה" - בית קפה חלבי קטן במקום

כל הסיורים בתיאום והרשמה מראש
המחיר: 35 ש"ח לאדם מגיל 5 ומעלה
לפרטים והזמנות: שרה 04-6096986, 054-5640573
www.bio-tour.com

שדה אליהו הוא קיבוץ דתי, שהוקם בשנת 1939 במסגרת יישובי "חומה ומגדל". הקיבוץ שוכן בעמק בית שאן, בין הרי הגלבוע להרי הגלעד, בין מעיינות רבים. בשדה אליהו כ- 120 משפחות המנהלות חיי חברה, תרבות וכלכלה באורח שיתופי וברוח הקיבוץ הדתי.

הקיבוץ מתבסס בעיקר על חקלאות, ובמיוחד על חקלאות אורגנית. רעיון החקלאות הביולוגית-אורגנית עלה בראשית שנות ה-70, כשמובילו הוא מריו לוי, הרואה בחקלאות זו דרך חיים.

במהלך השנים החל הרעיון "לרקום עור וגידים", וקיבוץ שדה אליהו צבר לעצמו מוניטין רבים בתחום. קיבוץ שדה אליהו הפך לשם דבר ולאחד הגופים המובילים בענף האורגני.

מזה שנים אנשים מחו"ל ומהארץ "עולים לרגל" לקיבוץ, מבקשים לראות את גן הירק האורגני של מריו לוי ואת האיש עצמו; ומתעניינים בעולם החרקים של יעקב נקש, שהלך והתפתח למפעל גדול של הדברה ביולוגית: "ביו-בי", הכולל את מחלקת החרקים המועילים בחקלאות, את דבורת הבומבוס המאביקה, ואת המחלקה החדישה ביותר: ביו-פליי. יש המתעניינים ב-sda - מפעל התבלינים; ויש שבאתר הקומפוסט, המהווה נדבך חשוב ברעיון האורגני. גם לכרם הענבים, למטע הרימונים ולמטע התמרים האורגני מבקשים להגיע. רבים מגלים עניין רב בפרויקט התנשמות של שאול אביאל.

לאור הביקוש הרב לסיורים בקיבוץ הוקדם ענף התיירות 'ביו-תור', בו צוות מדריכים שהוכשר ללוות את הקבוצות במקצועיות רבה. ביו-תור מציע לקהל מבקריו מבחר רב של אתרים בקיבוץ. בין היתר, פותח מגוון רב של תכניות לילדים, הן לבתי ספר וגני ילדים, והן למשפחות עם ילדים. הפעילויות לילדים עוסקות אף הן בתיירות ירוקה, כמו: מיחזור ואיכות הסביבה, בעלי חיים והדברה ביולוגית, ומלוות בעזרים ובהפעלות.

אופיין של הקבוצות המגיעות לבקר בקיבוץ מגוון מאוד. כל קבוצה, בסיוע צוות ביו-תור, בהתאם לתחומי העניין שלה, בהתאם לצרכים שלה, בהתאם לזמן ולתקציב העומדים לרשותה, בונה את מסלול הסיור.

הסיורים מתקיימים בזיקה לחקלאות ביולוגית-אורגנית, מתוך הרעיון שזו דרך החיים הנכונה, התמזגות חיי היומיום בחיי הטבע. שדה אליהו הוא מקום ייחודי, המשלב יהדות וכלכלה אורגנית בתוך קהילה תוססת ומגוונת, המנהלת חיי חברה בתנאי שיתוף.

ביו-תור שדה אליהו - סיור בקיבוץ, כשהאדמה הטובה לרגליך ובראש - חושבים ירוק !