הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



אירועי הקיץ של מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש


מגדל דוד מוזיאון ירושלים נפתח מחדש, ומציע שלל אירועים, סיורים ופעילויות קיץ, ביניהם קרקס, תערוכה אדריכלית אינטראקטיבית, משחק בריחה, מסע בזמן בין בעלי המלאכה הכי מעניינים בעיר, ביקור במנזר המצלבה, סיורי שקיעה על הגגות ועלייה לצריח המפורסם, טיול בעקבות אוהבים ירושלמים לכבוד ט''ו באב ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: יולי - אוגוסט 2023

""
סיורי הקיץ לילדים, סיפורי חומות. צילום: ריקי רחמן, משרד התיירות

מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש שבו נפגשים עתיק וחדש, שוכן באחד מהאתרים ההיסטוריים החשובים והמרתקים בישראל – מצודת מגדל דוד. במוזיאון תצוגת קבע חדשה שבה 10 גלריות שמשלבות טכנולוגיה חדשנית, מיצגים אינטראקטיביים, ממצאים ארכאולוגיים ודגמים היסטוריים

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

כאן נפענח את חידת ירושלים; איך הפכה עיר קטנה ביהודה למרכזית כל-כך להמוני אנשים. כאן נחשוף יחד, שכבה אחר שכבה, את סיפורה של העיר שלא דומה לאף מקום אחר בעולם.

הפעילויות יתקיימו בחודשים יולי – אוגוסט 2023
כרטיס הכניסה למוזיאון כולל:
ביקור בתצוגת הקבע החדשה של המוזיאון, סיורים מודרכים במוזיאון, כניסה לחפיר ולקישלה, עלייה לתצפית מגדל פצאל – 360° על ירושלים, ושיטוט בחצר המצודה.
לכרטיסים: https://bit.ly/3NINoew

שעות פתיחת המוזיאון החל מה-1 באוגוסט ועד סוף נובמבר:
ימי א' 20:00-12:00
ימי ב'-ה', שבת וחג: 17:00-9:00
ימי שישי, ערבי חג: 14:00-9:00

פירוט האירועים:

מעלה – מטה
בין ירושלים של הגות, שירה ושיח; לירושלים של יצירה, מוזיקה ואמנות.  בתשעה ועשרה באב, ימים רביעי עד שישי 26-28.7, יתקיימו רצף של אירועים המחברים בין עולמות וקהלים; בין ירושלים של מעלה לירושלים של מטה.

ערב תשעה באב במגדל
יום רביעי 26.7.23
סופרים, מוזיקאים ואנשי תרבות במפגשים על יצירות שעוסקות בירושלים בספרות, במוזיקה ובתרבות. ערב של התבוננות מעמיקה על העיר והאגדה, מול חומות העיר העתיקה. האירוע יכלול קטעי שירה, משחק וספוקן וורד.
בין המשתתפים: שאנן סטריט, נטע אלקיים, יונתן בלומנפלד, האחיות ג'משיד, גלית דהאן קרליבך, תמר וייס גבאי ועוד.

פתיחת דלתות: 20:30
תחילת אירוע: 21:00
הכניסה חופשית, בהרשמה מראש: https://bit.ly/3NKt10y

לילה לבן במגדל
יום חמישי עד שישי, 27-28.7
לילה לבן של תרבות ואמנות. נחגוג את היצירה העשירה המבעבעת בירושלים וניתן במה לבוגרי בתי הספר לעיצוב ולאמנות בעיר.
אמנות ירושלמית תשתלט על הגלריות והמצודה, מופעי במה ופרפורמנס יצוצו בכל פינה, ומופעי מוזיקה יהיו על הבמה המרכזית. בחצות נצלול אל תוך הלילה למסיבה ותקלוטים, ונסיים באור ראשון של יום שישי, 28.7, במופע זריחה בלתי נשכח.
בין המופעים: טדי נגוסה, רייש, איתמר שלמה כהן, רייסקינדר, שן, Hypnotic Discotheque

פתיחת דלתות: 20:30
כרטיסים:
45 ₪ לסטודנט/ית או בהטבת ירושלמי, ברכישה מוקדמת
55 ₪ מחיר רגיל ברכישה מוקדמת
65 ₪ במקום
לכרטיסים: https://bit.ly/3ObFtHX

האירועים בשיתוף הישיבה החילונית, ובתמיכת עיריית ירושלים, הקרן לירושלים והמנהלת ליהדות ישראלית

קרקס המצודה
במהלך חודש אוגוסט ישתלטו על המצודה הולכי קביים ולהטוטנים, אקרובטיות וליצנים, אליהם יצטרפו תחנות קרקס לכל המשפחה: הקפצת כדורי ג'אגלינג באוויר, ריקוד חישוקי הולה הופ, מופעי אקרובלאנס, סדנאות ליצנות ותיאטרון, תחנת בועות סבון, תחנת תחפושות ועוד. במהלך הפעילות יתקיימו סיורים למשפחות ברחבי המצודה. את האירוע נקנח עם המופע "קרקס קבורקה" על הבמה המרכזית. הצגת תיאטרון המתארת את מסעם של בני זוג, ליצנים, המנסים לשלב בין עולם הבמה לחיים האמיתיים. המופע מוצג באמצעות רצף של קטעי ליצנות דרמטיים וקומיים המתובלים באלמנטים מעולם הקרקס.

במהלך חודש אוגוסט בתאריכים: 7-9.8, 14-15.8, 20-24.8, 27-31.8
בין השעות 18:30-16:00
הפעילות מתאימה למשפחות עם ילדים בגילאי 10-5
מחיר: 30 ₪ מבוגר, 55 ₪ ילד. כרטיס משפחתי 200 ₪ (2 מבוגרים + 3 ילדים)
הפעילות משלבת ומונגשת לילדים ומשפחות עם צרכים מיוחדים I בהזמנה מראש ניתן להזמין סיור בשפת הסימנים



הרפתקה במבצר הזמן
משחק בריחה למשפחות ברחבי מגדל דוד מוזיאון ירושלים נוסע בזמן נתקע בתקופות היסטוריות שונות של ירושלים, ופיזר רמזים ברחבי המוזיאון. על המשתתפים לעזור לנוסע לתקן את מכונת הזמן, להביא אותו חזרה אל העתיד ולהציל את ציר הזמן. משחק בריחה ברחבי המצודה. 11 תחנות המשלבות חידות, בהן גם חידות דיגיטליות ואינטראקטיביות, ומשימות לכל המשפחה. המשחק משלב כניסה לגלריות החדשות של מגדל דוד מוזיאון ירושלים. ניתן לרכוש את ערכת המשחק המשפחתית בקופות המוזיאון, בכל שעות הפתיחה. המבקרים מקבלים ערכת משחק, גישה לאפליקציה ייעודית ומתנה בסיום.
המשחק מתבצע עצמאית.
מיועד לגילאי 8 ומעלה, לכל המשפחה
משך המשחק: כשעה וחצי, ללא מגבלת זמן

סיורים מודרכים לקהל הרחב, כלולים במחיר הכניסה:

סיור מרתק במוזיאון, לאורך 4,000 שנות היסטוריה.
בסיור נגלה איך התקדשות ירושלים ליהדות, לנצרות ולאסלאם השפיעה על התפתחותה ועיצובה של העיר לאורך הדורות. הסיור כולל כניסה לגלריות החדשות, המשלבות פרטים ארכאולוגיים מקוריים לצד סרטים, מסכים אינטראקטיביים ומיצגי וידאו-ארט חדשניים, וכולל גם עליה לתצפית מגדל פצאל.

החל מה-1 באוגוסט ועד סוף נובמבר:
סיורים בעברית: ראשון בשעה 17:00, שני, שלישי וחמישי בשעה 11:00, שישי בשעה 9:30
סיורים באנגלית: ראשון בשעה 16:00, שני עד שישי בשעה 10:00

משך הסיור: שעה וחצי
לכרטיסים: https://bit.ly/44hbbcF

זמן שקט
ב-30.7 וב-10.8 בין השעות 17:00 ל-19:00 נקיים במגדל את "זמן שקט", שבו משפחות מיוחדות ובוגרים עם צרכים מיוחדים יוכלו ליהנות מביקור במוזיאון בשעות השקטות.
הסיורים יתקיימו בתצוגה החדשה ויודרכו על-ידי מדריכי המוזיאון. לפי דרישה ניתן יהיה לקיים את הסיורים על-ידי מדריכי המוזיאון דוברי שפת הסימנים.
עלות: 15 ₪ למשתתפ/ת
להזמנות > contact@tod.org.il \ *2884
לשאלות בנושאי נגישות: Access@tod.org.il

סיורים לילדים במוזיאון, כלול במחיר הכניסה
החל מה-1 באוגוסט נקיים סיור היכרות עם מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש והמצודה, המותאם לילדים. הסיור כולל כניסה לגלריות החדשות, הליכה על חומות המצודה, עלייה לתצפית מגדל פצאל והכרות עם ההיסטוריה של ירושלים באמצעות משחקים, חידות והדרכה מותאמת לכל המשפחה.

ימים שני עד חמישי במהלך חודש אוגוסט: 10:30, 13:30
מתאים לגילאי 6 ומעלה
משך הסיור: שעה וחצי



משחקי רחוב – תערוכה חדשה
תערוכה חדשה בגלריה המתחלפת של המוזיאון. חוויה אדריכלית-אינטראקטיבית על-פי ספריו של אדריכל דוד קרויאנקר.
בתערוכה יוצגו איורים של בניינים ושל פרטים אדריכליים המייצגים את חומת העיר העתיקה וחמישה רחובות ירושלמיים: מאה שערים, הנביאים, יפו, רמב"ן ועמק רפאים; דרכם נכיר את מגוון הסגנונות האדריכליים של ירושלים מהמאה ה-16 ועד ימינו.
בואו להכיר את המילון החזותי של העיר, לחבר דלתות, חלונות, שערים ועיטורי אבן זה לזה, וליצור בעצמכם בניין ורחוב ירושלמי. בעזרת מסכי מגע המדמים שולחנות שרטוט תוכלו לשוטט במרחב הירושלמי באופן דיגיטלי, וגם ליצור בניין חדש שיוקרן על קירות הגלריה. הבניינים על הקירות ישתלבו יחד לרחוב ירושלמי שיתופי, פרי יצירת המבקרים.

כלול במחיר הכניסה למגדל דוד מוזיאון ירושלים
במהלך חודש אוגוסט, בימים שני עד חמישי בין השעות 15:00-10:00, יוצעו סדנאות יצירה לילדים ברוח התערוכה (בתשלום).

סיורי הקיץ של מגדל דוד
מסע בזמן בין בעלי המלאכה הכי מעניינים בירושלים, ביקור במנזר המצלבה, סיורי שקיעה על הגגות ועלייה לצריח המפורסם, טיול בעקבות אוהבים ירושלמים לכבוד ט"ו באב ועוד. מוזמנים למגוון סיורים ייחודיים ברחבי ירושלים מבית מגדל דוד, שבהם נכיר לכם את האתרים הפחות מוכרים בעיר שלא מפסיקה להפתיע.

לפרטים וכרטיסים הכנסו: https://bit.ly/3XYf4ku

פירוט סיורי הקיץ:

תפארת וחורבן
סיור זיכרון, חורבן ותקומה לקראת תשעה באב
סיור לקראת צום תשעה באב, בעקבות שרידי העיר המפוארת בשלהי תקופת בית שני. נתחיל את הסיור בגלריות מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש, בהן מוצגים ממצאים ארכאולוגיים מקוריים לצד מיצגים חדשניים ודגמים הממחישים את עברה של העיר. מהמוזיאון נצעד דרך הרובע היהודי לגן הארכיאולוגי לחזות בפלאי הבנייה של הורדוס ובשרידי החורבן, ונסיים בכותל המערבי.
21.7 I 11:30-9:00
25.7 I 18:30-16:00
מחיר: 55 ₪

""
סיור תפארת וחורבן. צילום: באדיבות מגדל דוד מוזיאון ירושלים

להתאהב בירושלים
סיור ט"ו באב בעקבות אוהבים ירושלמים
לקראת ט"ו באב נצא לסיור בעקבות האוהבים הירושלמים הגדולים. נסייר באזור מרכז העיר, נבקר בחצר סרגיי וברחוב הנביאים, ונכיר דמויות ששאבו מירושלים השראה ונפלו שבי בקסמה. נכיר את סיפורם של מאיר פיינשטיין ורחל קרמר, הנסיך סרגיי והנסיכה ייליזבטה, איתמר בן אב"י ולאה אבושדיד, אנה ואלברט טיכו ואחרים. הסיור כולל כוס יין ושוקולד.

1.8 I 21:00-19:00 I 2.8 I 19:00 – 21:00
מחיר: 90 ₪

""
סיור להתאהב בירושלים, לט''ו באב. צילום: באדיבות מגדל דוד מוזיאון ירושלים

העץ הנדיר
סיור במנזר המצלבה
מי היה שותא רוסתוולי ומה הביא אותו אל מנזר המצלבה? האם כלי המקדש באמת מסתתרים בין חדריו? ממתי ומדוע מתנוסס דגל יוון על מנזר גיאורגי? ומה מסתתר מאחורי העץ הפלאי בעל שלוש הצמרות השונות?
נסייר במנזר המצלבה ובכנסייה. נראה את הפסיפסים העתיקים וציורי הקיר, את האיקונה של "נינו" הקדושה ואת הציורים המתארים את ההיסטוריה המופלאה של העץ הנדיר.

21.7, 18.8 I 11:00-9:30, 13:00-11:30
מחיר: 70 ₪

שקיעה על הגגות
סיור שקיעה על חומות מצודת מגדל דוד
בשעה היפה של היום, לעת שקיעה, נצעד על חומות המצודה ונטפס על מגדליה לתצפיות מרהיבות על ירושלים, החדשה והעתיקה. הסיור כולל עלייה לצריח המפורסם של מגדל דוד, סמלה של ירושלים, הצצה לגלריות החדשות של המוזיאון ונשנושים ירושלמים.

1.8, 15.8, 3.8, 10.8, 17.8, 24.8, 27.8, 20.8 I 20:00-18:00
מחיר: 80 ₪ למבוגר I 60 ₪ לילד

""
סיור שקיעה על הגגות. צילום: אילנה סילברמן ריכטר

שווקים וטעמים בעיר העתיקה
נצא לסיור בין סמטאות השוק של העיר העתיקה. נהלך בין דוכני התבלינים, רחוב הקצבים ומסעדות החומוס והכנאפה, המאפיות ובתי הקפה של פעם, ונטעם ממיטב המאכלים. הטעימות כוללות: חומוס, פלאפל, פיתות אסליות, כנאפה, חלבה, שטרודל תפוחים.
*בתי האוכל אינם כשרים

20.7, 16.8 I 18:30-16:00
5.5 I 13:30-11:00
מחיר: 120 ₪ כולל טעימות

""
סיור שווקים וטעמים. צילום: ריקי רחמן
 
בעלי מלאכה בעיר העתיקה
בין הסמטאות הצבעוניות של העיר העתיקה מסתתרים כמה מבעלי המלאכה המעניינים ביותר בירושלים. נצא למסע בזמן בין אומנות בעבודת יד, שיטות ייצור מסורתיות ואוצרות חבויים. בין אורג טליתות וסופר סת"ם, לסוחר בדים, צלם מפורסם ואמן קרמיקה ארמנית, נפגוש את האנשים המרתקים שמאחורי הסיפורים.

7.7, 28.7, 18.7, 3.8 (באנגלית), 12.8 I 13:00-10:00
מחיר: 90 ₪

ירושלים של שיק
סיור בעקבות החוקר ובונה ירושלים קונרד שיק
מי אתה, קונרד שיק? בסיור נצעד בעקבות אחד מהחוקרים החשובים של ירושלים במאה ה-19, שגם בנה דגמים מרהיבים, תכנן בניינים ושכונות, ושרטט מפות של העיר. נראה את הדגמים המקוריים שיצר שיק ושמורים במתחם עמנואל, נבקר במנזר המר מרון הסמוך, שם נמצא המבנה הראשון ששיק בנה בירושלים, ונסיים בכנסיית הגואל הלותרנית הגרמנית אליה שיק השתייך. את הסיור תדריך ד"ר שירלי גרץ, מחברת הרומן "ירושלים של שיק".
28.7, 11.8 I 12:00-9:00
מחיר: 90 ₪

מספרד לירושלים
סיור בעקבות הרמב"ן, מחדש היישוב היהודי בירושלים
סיור מיוחד לכבוד יום עלייתו של הרמב"ן לירושלים.
לפני 756 שנה, בט' באלול, 1.9.1267, עלה לירושלים גדול חכמי ספרד בדורו, הרמב"ן. ממכתביו המרגשים לבנו עולה תמונה מעניינת של המצב בעיר. בסיור נבקר בהר ציון וברובע היהודי ונראה היכן ישבו היהודים בעיר, מה היה מצב הקהילה, והאם ניתן היום להתפלל בבית הכנסת אותו ייסד הרב.

25.8 I 12:00-10:00
מחיר: 70 ₪

סיורי קיץ לילדים

סיורי קיץ המותאמים לילדים, עם משחקים, חידות וסיפורים:

בעקבות שרידי המקדש
סיור לילדים ולכל המשפחה, לקראת תשעה באב
סיור לכל המשפחה לקראת תשעה באב, בעקבות שרידי העיר המפוארת של שלהי תקופת בית שני. נתחיל בגלריות מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש, בהן מוצגים ממצאים ארכאולוגיים מקוריים לצד מיצגים חדשניים ודגמים הממחישים את עברה של העיר. נמשיך דרך הרובע היהודי לגן הארכאולוגי ונראה את פלאי הבנייה של הורדוס ואת שרידי החורבן, ונסיים בכותל המערבי.
הסיור מותאם למשפחות עם ילדים מגילאי 6 ומעלה וכולל סיפורים וחידות המתאימים לילדים.

21.7, 25.7 I 12:30-10:00
20.7, 24.7 I 18:30-16:00
מחיר: מבוגר  - 55 ₪, ילד – 40 ₪

""
סיורי קיץ לילדים. צילום: עודד אנטמן

סיפורי חומות
סיור חוויתי למשפחות ולילדים על חומות ירושלים
סיור אחר-צהרים לכל המשפחה המשלב שירים, אגדות וסיפורים על חומות העיר העתיקה. הסיור יתקיים מול נוף החומות, בין העיר העתיקה לחדשה, בשעה הכי יפה ביום. ניפגש במגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש, נמשיך לחפיר המצודה, נצעד על טיילת החומות ונסיים בכותל המערבי.

10.8, 15.8, 23.8, 19.8 I 19:00-17:00
מחיר: 55 ₪

חלומו של מונטיפיורי
סיור לכל המשפחה בעקבות סיפורה של משכנות שאננים
נלך בעקבות חלומו של משה מונטיפיורי ונספר את סיפורה המרתק של משכנות שאננים, השכונה הראשונה שנבנתה מחוץ לחומות. הסיור מתחיל בתערוכה החדשה של מגדל דוד מוזיאון ירושלים, וכולל תצפית אל העיר העתיקה והחדשה. משם נצעד דרך פארק טדי אל משכנות שאננים. הסיור כולל משחקים וסיפורים המותאמים לילדים.

8.8, 20.8 I 18:00-16:00
12.8 I 12:30-10:30
מחיר: 55 ₪

מופעי הלילה

האבנים העתיקות של המצודה מתעוררות לחיים ומספרות את סיפורה המסעיר של ירושלים. במופעי הלילה שלנו - מופע החיזיון הלילי ומופע המלך דוד - מוקרנים על חומות המצודה דימויים ענקיים בטכנולוגיות מתקדמות של וידאו, סאונד ותאורה, עם מוזיקה וויזואליה בשלל צבעים.
המופעים מתאימים לדוברי כל השפות, נגישים לאנשים המתקשים בניידות, ומוקרנים באוויר הפתוח תחת כיפת השמיים. משך כל מופע כ-40 דקות.  
כרטיסים למופע החיזיון הלילי: https://bit.ly/3Py3JVV
כרטיסים למופע דוד המלך: https://bit.ly/44iXt93

""
חיזיון אור קולי. צילום: נפתלי הילגר

מופעי הלילה VIP

חוגגים אירוע מיוחד? מארחים אורח חשוב? רוצים להפתיע בדרך מקורית?
מוזמנים לשדרג את הצפייה במופעי הלילה בחוויית ה-VIP שלנו וליהנות משלל פינוקים: ליווי צמוד מרגע הכניסה, כניסה לחצר המצודה ללא עמידה בתור, כיסאות שמורים במיקום הטוב ביותר על מרפסת גבוהה עם נקודת צפייה מושלמת, שמיכה ממותגת למזכרת וכוס יין.

כרטיסים לחיזיון הלילי VIP: https://bit.ly/43ljVgx
כרטיסים למופע המלך דוד  VIP: https://bit.ly/43ljVgx


» פורסם במדור התיירות הכפרית
 











קטיף עצמי בבוסתן 'בראשית' בעין זיוון 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



קטיף עצמי בבוסתן 'בראשית' בעין זיוון


'בוסתן בראשית' בעין זיוון, אתר הקטיף העצמי הגדול ביותר בגולן, מזמין אתכם במהלך החודשים יוני ויולי לקטיף דובדבנים ושלל פירות יער נוספים. בבוסתן תוכלו ליהנות מפעילויות לכל המשפחה, תערוכת כלים חקלאים לצד דוכני תנובות הגולן והגליל, מקומות לפיקניק, כיסאות וערסלים במרחבי המטעים, והרבה אוויר צח של הגולן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: יוני - יולי 2023

""
קטיף הדובדבנים בבוסתן בראשית בעין זיוון. צילום: תיירות עין זיוון

הקיץ הגיע ועמו עונת הקטיף. בוסתן 'בראשית' בעין זיוון בצפון הגולן, פותח את שעריו לקטיף הדובדבן הראשון- הזן המקדים בורלא, וכן תות עץ ותות אפגני. לאורך חודש יוני ויולי יתווספו זני פירות יער נוספים. ביוני – דובדבן , אסנה, פטל, נקטרינה ותות עץ אדום; וביולי - אסנה, פטל, תות עץ אדום, נקטרינה לבנה, נקטרינה כתומה, אגס ירוק, אגס אדום, אגס אסיאני, אפרסק ואוכמניות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

'בוסתן בראשית' בעין זיוון אתר הקטיף העצמי הגדול ביותר בגולן, מציע שלל פעילויות לכל המשפחה- פארק חבלים, סיור לילדים על טרקטור ועגלה, פארק חי, מתנפחי מים, עמדות יצירה, איפור פנים, קליעת צמות, עמדות מזון ושתיה- פיתה דרוזית עם לאבנה, שייק פירות, תירס חם ועוד, תערוכת כלים חקלאים לצד דוכני תנובות הגולן והגליל- יין, דבש, תכשיטים ועוד. בין עצי הפרי- שפע מקומות מוצלים לפיקניק, כסאות וערסלים במרחבי מטעי הדובדבן והרבה אוויר צח של הגולן.

""
פינות לפיקניק בצל עצי הדובדבן. צילום: תיירות עין זיוון

בתיירות עין זיוון ממליצים לבקר גם בפארק הוולקני במחצבת אביטל (בסמוך לקיבוץ עין זיוון)- הר געש רדום- ניתן לראות דגמי הרי געש, הממחישים את הפעילות הגעשית. וכן- הליכה ב'עמק הבוסתנים' (בסמוך לפארק הוולקני) מסלול מעגלי קצר וקל למשפחות, לאורך 1 ק"מ, ממצפה רונן (מצפה קוניטרה) העובר בין עצי פרי, טרסות חקלאיות ונקודות תצפית אל עמק קוניטרה.

טיולי רייזרים- לכל המשפחה היוצאים מהפארק הוולקני אל מרחבי צפון הגולן.

הבאים לקטיף העצמי ייהנו גם משלל אטרקציות ואתרי קולינריה בעין זיוון, ביניהם:
• שוק איכרים 'ע"ז-איז מרקט' ברחבת כפר הנופש עין זיוון, שהמתקיים בכל יום שישי בחודש יוני, וביום שישי פעם בשבועיים בחודש יולי.
• 'אלקע בר'- בר אוכל חדש, בניצוחו של השף דור אלקלעי הממוקם ב'מצפה רונן' (קוניטרה) המציע כריכים עשירים, סלטים ועוד. 'פרימורדיה' Primordia - חווה חדשה גידול לפטריות.
• טעימות יין בשני היקבים- יקב פלטר, ויקב בהט (כשר) המציע לצד היין- פיצריית בוטיק ומתחם 'BURGER'. מאפיית 'מטרלו' של האופה עדי פרץ. 'דה קוואליטה'- פודטראק איטלקי, בוטיק לשוקולד 'דה קרינה', 'חוות שדה לבנדר' ועוד.

""
קטיף דובדבן. צילום: תיירות עין זיוון

ניתן ליהנות מארוחת בוקר בופה עשירה- במסעדת כפר הנופש עין זיוון הפתוחה לקהל הרחב (בהזמנה מראש).

כפר הנופש עין זיוון מציע לינה בבקתות העץ, וחוויית לינה בין מטעי הפרי ב'חאן דרכים עין זיוון'.

שעות פתיחה:
ימים א'-ה' בין השעות 10:00-16:00,
ימי שישי ושבת בשעות 9:00-16:00.

ניתן לבצע הזמנה אונליין של כרטיסים באתר תיירות עין זיוון- https://shop.enzivan.co.il.
לפרטים והזמנות- תיירות עין זיוון- 073-7576880

» פורסם במדור התיירות הכפרית
 











שבועות בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



שבועות בערבה הדרומית: מגוון פעילויות, טעימות וחגיגות בסימן החג


בחג השבועות, הערבה הדרומית מציעה למבקרים שפע של חוויות ומזמנת היכרות עם החקלאים והיצרנים המקומיים בשילוב עם טיולים ואוכל טוב. בנוסף, הצעות לחופשה מלאת אטרקציות, סיורים ופעילויות לכל המשפחה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: 25-27 במאי 2023

""
שדה אורגני בקיבוץ נאות סמדר. צילום: באדיבות קיבוץ נאות סמדר

הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת בעשרה קיבוצים, מציעה שפע של חוויות ומזמנת היכרות עם החקלאים, חומרי הגלם הגדלים באזור, יצרנים מקומיים ושילוב בין טיולים לאוכל טוב.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

בנוסף, במהלך חג השבועות מציעים אתרי התיירות של הערבה הדרומית חופשה מלאת אטרקציות, סיורים ופעילויות לכל המשפחה. בין הפעילויות: פארק תמנע יארח את הזמרת מירי מסיקה למופע מרגש באמפי תמנע אל מול האגם, עוד יתקיימו סיורי שקיעה, סיורי עששיות וסיור 12 השבטים באוהל מועד.


קיבוץ קטורה

מבשלת "בירצינות"
מבשלת בירצינות הממוקמת בקיבוץ קטורה, מבשלה המייצרת בירות בטעמים פורצי דרך תארח מבקרים במבשלה ותציע טעימות בירה. בנוסף תתקיים סדנת בירה הכוללת טעימות.  
אין צורך בהרשמה מראש, לפרטים: ניל - 0546171243
כניסה חופשית למבשלה כולל טעימה
החל משעה 14:00 סדנת בירה כולל טעימות
מחיר: תשלום לפי כמות שתיה, מחיר סדנה – 35 למשתתף
בין השעות 25.5.23 09:00-16:00 I קיבוץ קטורה

קיבוץ אליפז

חממת 5 החושים ושף השמש
חוויה חקלאית בין מטעי התמרים ופרדס הפומלות של קיבוץ אליפז.
סיור מודרך בין הערוגות והחממות המפיצות ריח תבלינים למרחקים. בואו לשמוע על הגידולים המדבריים, איך באדמה מלוחה אפשר לגדל שפע, לצלות ירקות בתנור השמש הטבעי הייחודי הבנוי מצינורות ואקום ולתבל בצמחים מהשדה ולבסוף ליהנות מירקות צלויים טעימים טעימים, ללגום חליטת צמחים שנקטפו זה הרגע ולבסוף, יש קטיף מגידולי המקום.
המחיר – 42 ₪ לאדם, 30 ₪ לאורחי התיירות באזור
27 במאי בין השעות 9:30 – 14:00
חממת חמשת החושים-חקלאות מדברית bookit

""
חממת 5 החושים, שף השמש - קיבוץ אליפז. צילום: חגית גל

הרפתן המדען בקיבוץ אליפז
סיור ברפת הקיבוץ ומשק החלב. ממה מורכב חלב? מה אפשר לעשות עם חלב בבית? הילדים וההורים יתנסו במשחקי חלב, הכנת גבינה, סיור ברפת ועוד.
הפעילות מתאימיה מגילאי שנתיים +
מחיר: 35 ₪
26 במאי בין השעות 9:00 – 11:00
להרשמה: 052-3688384 / 08-6356236

""
הרפתן המדען. צילום: באדיבות אליפז חופש וחוויה

קיבוץ נאות סמדר

קיבוץ נאות סמדר יחגוג את השבועות עם שלל אירועים ובינהם:
ארוחת שף המבוססת על שפע התוצרת המקומית - גבינות, ירקות, פירות, יינות, מיצים
25 במאי בשעה 10:00
בפונדק נאות סמדר תהיה מוזיקה חיה, יין וגבינות מהיקב והמחלבה המקומיים
25 במאי 12:00
סיור חקלאי מהגן לצלחת - סיור הכרות קצר עם שטחי החקלאות של הקיבוץ, דיר העיזים וגן הירק
נכיר את שיטת החקלאות האורגנית, האתגרים והמורכבות. הסיור יסתיים במחלבה וביקב, שם נראה איך חומרי הגלם אותם פגשנו הופכים למוצרי מזון טעימים ומזינים.
משך הסיור כשעה וחצי.
26 במאי בשעה 9:00 

""
פונדק נאות סמדר. צילום: באדיבות קיבוץ נאות סמדר

סדנת יצירה "ביכורי הנשמה" בבית האומנויות בנאות סמדר
יצירת קלפי קולאז' הנשמה בהקשר של חג השבועות. לכל המשפחה
משך הסדנה שעה וחצי
27 במאי בשעה 10:00

בית האומנויות בנאות סמדר
בית האומנויות תוכנן ונבנה במשך 15 שנה בידי אנשי המקום, כפרויקט מרכזי של לימוד שיתוף פעולה תוך התייחסות להיבט האקלימי והאקולוגי של בנייה מדברית.
המגדל המתנוסס מעליו הוא מגדל צינון פסיבי, המצנן את כל המבנה במינימום אנרגיה.
המבנה הייחודי ויוצא הדופן משמש לבתי מלאכה לאומנות מתחומים שונים: צורפות, ויטראז', משי, קרמיקה, נייר, נגרות.
לאחר הסיור בין אם עצמאי ובין המודרך, בקרו ביקב המקומי הכולל טעימות יין.
מה עוד תמצאו במקום?
הצצה לסדנאות, ביקור בגלריה, צפייה בסרט קצר המספר על המקום.
מחיר: 30 ₪ למבוגר
בימי א',ה' – 10:00-16:30, ב',ג',ד' – 10:00-14:30, ו' – 9:30-12:30
אתר הבית של נאות סמדר www.neot-semadar.com

קיבוץ לוטן

אקו כייף
סיור מודרך חווייתי לכל המשפחה העובר בין תחנות שונות הכוללות ביקור בגינה אקולוגית, התנסות בבניית לבני בוץ, יצירת קומפוסט והשימוש בו, יצירת גז משאריות מזון וכמובן מגרש משחקים הבנוי כולו מחומרים ממוחזרים.
מחיר: 35 ₪
כל יום I החל משעה 9:30
https://www.bookit.fun

חי-בר יטבתה

שמורת טבע ייחודית להשבת חיות הבר הגדולות שנכחדו מנופי ארצנו, באזור המלחה עשיר יחסית בצמחייה ולכן מאפשר קיום של מגוון בעלי חיים: פראים, ראמים, צבאים, יענים, ובעופות דורסים.
*הטיול בשמורה, הוא רק בנסיעה ברכב.
מחיר: מבוגר – 28 ₪, ילד 14 ש"ח
כל יום בשעות הפעילות
יש להזמין מקומות מראש באתר רשות הטבע והגנים

פארק הצפרות אילת

הזדמנות מעולה להגיע ולגלות את עולמן של הציפורים. הדרכות מרתקות על חיי בעלי הכנף, תצפית באמצעות טלסקופ על ציפורי המים ובראשם הפלמינגו, הדגמת טיבוע ומטרתו.
בכל ימות השבוע מזריחה ועד שקיעה I ללא תשלום בכניסה-רק בהדרכה
פארק הצפרות אילת www.eilatbirds.com

שבועות בפארק תמנע

פארק תמנע המשתרע על-פני כ-70 קמ"ר ושופע בתצורות נוף מרשימות. בין אתרי הטבע הרבים מוזמנים לבקר בהר בורג, הספינקס, הפטרייה, הקשתות, עמודי שלמה ואחרים.
הביקור בפארק ברכבים פרטיים המשלבים קטעי הליכה בין האתרים השונים.
הרוכשים כרטיס כניסה לפארק נהנים מכניסה חופשים במהלך 7 ימים מיום הביקור הראשון.
הרוכשים באתר ייהנו מ-5% הנחה מדמי הכניסה
מחיר: 49 למבוגר ₪, רכישה באתר 45 ₪ למבוגר
רכישת כרטיסים https://www.parktimna.co.il

הופעה של מירי מסיקה לצד האגם
פארק תמנע שמח לארח את הזמרת מירי מסיקה למופע מרגש באמפי תמנע אל מול האגם. במופע מבצעת מירי את הלהיטים מכל אלבומיה לצד שירים נוספים אותם היא מבצעת במגוון סגנונות ובשפות שונות. יהיה גם בר יין וגבינות למכירה, דוכן פרחים ועוד הפתעות ברוח החג.
יום רביעי ה-24 במאי I פתיחת שערים - 20:00 תחילת המופע - 21:30 I מחיר: 180 ₪

""
פארק תמנע. צילום: אבי טלמור

סיורי שקיעה בפארק תמנע
בואו להכיר את האתרים הסודיים של פארק תמנע. סיור מודרך המשלב הליכה רגלית, טיפוס בסולמות וירידה במדרגות חצובות בסלע. את הטיול נסיים ברחבת האגם להתרעננות במזרקות החדשות ולמילוי בקבוק בחול צבעוני.
משך הסיור כשלוש שעות
מתאים לילדים בני 5 ומעלה
המחיר – 59 ₪ למבוגר, 49 ₪ לילד
25 במאי בשעה 17:30 I 26 במאי בשעה 17:00
טיול שקיעה https://www.parktimna.co.il/he/245

סיור עששיות בפארק תמנע
חוויה לילית בפארק תמנע המואר. מוזמנים לסיור מודרך באמצעות עששיות בין אתרי הפארק המוכרים והמוארים בתאורה לילית מיוחדת ומעצימה. הסיור עובר בין הקשתות, הפטרייה, עמודי שלמה ומסתיים ברחבת האגם למילוי בקבוק בחול צבעוני.
מתאים לבני 3 ומעלה
משך הסיור כשעתיים וחצי
המחיר – 69 ₪ למבוגר ו-59 ₪ לילד
25 במאי בשעה 19:30
סיור עששיות https://www.parktimna.co.il/he/244

סיור 12 השבטים באוהל מועד שבפארק תמנע
סיור מרתק המספר את סיפורם של בני ישראל במסעם במדבר, תהליכי הקמת אוהל מועד אותו נשאו במסע הארוך ונבקר באוהל מועד - דגם משוחזר להפליא. בסיור נכיר את תהליכי כריית הנחושת בפארק והשימוש בו לבניית בסיסי העמודים של האוהל.
הסיור יסתיים במילוי בקבוק בחול צבעוני ולגימת תה מדברי מול נוף האגם הקסום.
המחיר - 59 ש"ח למבוגר, 49 ש"ח לילד
סיור 12 השבטים לקבוצות https://www.parktimna.co.il/he/300/
26 במאי בשעה 16:00

הפעילויות יתקיימו בין התאריכים 25 – 27 במאי 2023
לפרטים נוספים > https://www.aravadesert.co.il
או בטלפון: 08-6616976

» פורסם במדור התיירות הכפרית











פסטיבל הדובדבן בחבל יתיר 2023 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל הדובדבן בחבל יתיר 2023


חגיגה חקלאית ומתוקה לכל המשפחה עם אטרקציות וקטיף דובדבנים מתוקים. שוק אמנים ואיכרים, מופעים, שחקנים, הצגה לילדים, פינת ליטוף, מעגל מתופפים וסדנאות יצירה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: 9 ביוני 2023

""
פסטיבל הדובדבן בחבל יתיר. צילום: מרים אמיתי

עונת הדובדבנים הקצרה מתקרבת אלינו, ותגיע לשיאה בתחילת חודש יוני, אז יתמלאו העצים באלפי דובדבנים אדומים, מתוקים ועסיסיים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

מטעי חבל יתיר מניבים כ-50 טון בשנה של דובדבנים עסיסיים, זאת בזכות תנאי הגידול האופטימליים השוררים באזור. גם השנה, יחגגו בתיירות חבל יתיר את העונה האדומה מתוקה הזאת עם פסטיבל הדובדבן - חגיגת קטיף דובדבנים לכל המשפחה.

""
פסטיבל הדובדבן בחבל יתיר. צילום: מרים אמיתי

חגיגת הדובדבנים תתקיים ביום שישי, 9 ביוני, ובמהלכה יוכלו המבקרים לנשנש ולקטוף כמה דובדבנים מתוקים שרק ירצו.

לצד הקטיף יחכו ברחבי המטע שחקנים שיכניסו את המבקרים לאווירת הפסטיבל, הצגה לכל המשפחה, שוק אומנים ואיכרים עם תוצרת מקומית, מתחם יצירה וסדנאות מן הטבע, פינת ליטוף עם מגוון בעלי חיים, הצגת ילדים של תיאטרון הפרינג', מעגל מתופפים, מספרת סיפורים, פינות ישיבה בין עצי הדובדבן, מופע קבלת שבת ועוד. כמובן שהמבקרים יוכלו גם לרכוש דובדבנים לביתם.

""
פסטיבל הדובדבן בחבל יתיר. צילום: מרים אמיתי

לאחר הביקור בפסטיבל, ניתן להמשיך לפעילויות נוספות באתרי התיירות של חבל יתיר: תוכלו ליהנות מיין טוב באחד מיקבי האזור - יקב יתיר, יקב דרימיה ויקב לה פורה בלאנש, ליהנות מאוכל טוב בפוד טראק "מעלה עשן" או בקפה רונאל המציע ארוחה חלבית משובחת עם נוף מדברי שקט, לצאת למסע בעקבות "הניגון האבוד" בסוסיא הקדומה, לצאת לקטיף של פירות יער אצל סיגלית ברייר ביער יתיר ועוד.

פסטיבל הדובדבן של חבל יתיר

9 ביוני, 09:00-15:00, במטע דובדבן שבמושב מעון, חבל יתיר
לפרטים, מחירים והרשמה: Goyatir.co.il
1599-57-57-58


» פורסם במדור התיירות הכפרית
 











פסטיבל המוזיקה עין כרם 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל המוזיקה עין כרם


שלושה ימים של מוזיקה, מקהלות, ג'אז ושירה בחג השבועות בעין כרם בירושלים, בהשתתפות תזמורות מהמובילות בארץ. את הפסטיבל ייסד ומנהל מוזיקלית המנצח ואמן כלי ההקשה חן צימבליסטה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: 25-27 במאי 2023

""
פסטיבל המוסיקה בעין כרם. צילום: ינעם צימבליסטה

עמותת מפעל המוזיקה צימבליסטה גאה להציג את פסטיבל המוזיקה השלישי בעין כרם. שלושה ימים של מוזיקה קלאסית (25-27 במאי) בהשתתפות מוזיקאים מן התזמורות המובילות בארץ.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

את הפסטיבל ייסד ומנהל מוזיקלית המנצח ואמן כלי ההקשה חן צימבליסטה כאשר הדגש המוזיקלי של הפסטיבל הינו מוזיקה קלאסית עם נגיעות במוזיקת ג'אז ומוזיקת עולם. הפסטיבל נוסד ומתקיים ע"י עמותת מפעל המוזיקה אשר דוגלת בעשיה מוזיקלית ברב תרבותיות.

הפסטיבל יפתח ביום חמישי (25.5) עם הקונצרט "צריך לצלצל פעמיים" - שירים מאת המשוררים העבריים נתן אלתרמן ומשה וילנסקי ("צריך לצלצל פעמיים", "בכל זאת יש בה משהו", "ונצואלה") שירה: ציפי זרנקין , ובעיבודים ייחודיים לפסטיבל מאת עידן סוכובולסקי , לצד יצירות מופת קלאסיות מאת:י.ס.באך – "קונצ'רטו לשני כינורות", אלגרו למרימבה מייתרים ונקשנים, ה.סדראן-"התקרבות" בביצוע תזמורת מפעל המוזיקה.

בהמשך יתקיים מופע ייחודי "יחזקאל רז ותאי רונה במנזר" חווית האזנה לילית עם אמן הסאונד תאי רונה והפסנתרן יחזקאל רז. ההופעה תתקיים בחלל התפילה המקורי של המנזר. (מספר מקומות מוגבל). מופע ישיבה המשלב שימוש בסינטיסייזרים מודולרים, סמפלרים והקלטות מעולמות התפילה וההתמסרות.

ביום שישי (26.5) בבוקר נפתח עם קונצרט לכל המשפחה ״בוקר משפחתי בבוסתן״ חן צימבליסטה ואנסמבל מפעל המוזיקה בקונצרט חגיגי לכל המשפחה.
בתכנית: י.ס באך- "קונצ'רטו בלה מינור", צ'ייקובסקי- "מפצח האגוזים", פיירוז "חבאייתאק" - לקנון ושירה.
"GO" שלמה גרוניך/ ביצוע מורי ותלמידי העמותה.
סולן ומנחה" חן צימבליסטה.

""
פסטיבל המוסיקה בעין כרם. צילום: שלי באהרון

בהמשך היום יתקיים הקונצרט הייחודי "שירת הנזירים "-שירת הכנסייה של ימי הביניים והרנסנס בחלל המדהים והמסתורי של מנזר יוחנן בהרים, המופע הייחודי של אנסמבל מגניפיקט יספק הצצה נדירה לעולמם של הנזירים הפרנציסקנים עם ביצועים של מוזיקה קולית כנסייתית מימי הביניים ומתקופת הרנסנס. מספר המקומות מוגבל! אנסמבל מגניפיקט:
סופרן - ג'וליאנה מטיני
אלט- אנג'לי וילהלוז
טנור -אלברטו פרי
בס -פאהים חורי
טניה בלצר- כינור
סשה איואנוב -פסנתר

לאחר מכן מוזמנים ל "ג'אז בשקיעה" - מופע פתוח לקהל הרחב בבוסתן המנזר. בחצר הכנסיה תתקיים מכירת יין וכיבוד קל.

""
שירת הנזירים במנזר 'יוחנן בהרים'. צילום: שלי באהרון

את הערב השני של הפסטיבל נחתום עם שירת המקהלות – ״אדיאמוס״- בביצוע רב משתתפים בו 70 נגנים על הבמה ביניהם, מקהלת מורן, מקהלת אלפרדיאוס, תזמורת מפעל המוזקה ונקשנים לביצוע היצירה האייקונית אדיאמוס מאת קארל ג׳נקינס, "סוויטת הולברג" מאת המלחין הנורווגי גריג, "הללויה" מאת לאונרד כהן.
מנצח: חן צימבליסטה.

את יום שבת בבוקר (27.5 ) נפתח עם יצירות מופת קלאסיות מאת שוברט, דבוז'אק, צ'ייקובסקי בביצוע הרכב הקאמרי של מורי מפעל המוסיקה.
הפסטיבל יחתם עם ״שירת הנזירים בבוסתן״ מופע בוקר קסום וחוויתי בו תינתן הצצה לעולמם של הנזירים הפרנסיסקנים במופע ייחודי של אנסמבל מגניפיקט. האנסמבל יבצע את שירת הכנסייה של ימי הביניים והרנסנס.
סופרן - ג'וליאנה מטיני
אלט- אנג'לי וילהלוז
טנור -אלברטו פרי
בס -פאהים חורי
צ'לו - תמר דויטש

לאורך הפסטיבל, דוכן יין, כיבוד ושתיה קלה יהיה לרשות המבקרים.

*אטרקציות בכפר וחבילות לינה וטיולים: אגדת עין כרם 02-6418682; www.ekl.co.il


לאורך הפסטיבל, הבית העתיק בעין כרם ובוטיק הריבות "שושנת עין כרם" הפועל בתחומו יהיו פתוחים למבקרים. חווית ביקור בבית אותנטי ובו ארכיאולוגיה מרגשת, אדריכלות מופתית ותצפית מרהיבה מגגות הבית. ניתן לשבת בגינות הבית לקפה/עוגיות/ריבות מתוצרת בוטיק הריבות ובו כ 100 טעמי ריבות וליקרים. הביקור בבית בתשלום סמלי. לברור שעות פתיחה : 050-2452800 . כתובת: דרך האחיות 14 עין כרם.

עמותת מפעל המוזיקה צימבליסטה מקיימת פעילויות מוסיקליות וחינוכיות של פסטיבלים, קונצרטים, *הפסטיבל אינו למטרות רווח וכל ההכנסות מוקדשות לפעילות העמותה. סדנאות וכיתות אמן. העמותה מפגישה בין מוסיקאים מובילים לנוער מוסיקלי מצטיין בדגש על דו קיום ורב תרבותיות.

פסטיבל המוזיקה עין כרם

מחיר כרטיס לקונצרט:85- 140 ש"ח
*כרטיסים ברכישה מוקדמת בלבד באתר בימות
https://shorturl.at/xGHKZ
או בטל' 6226*
* 50% הנחה לתושבי עין כרם בהצגת תעודת תושב

אורחים שותפים: עמותת קוסטודיה די טרה סנטה ומכון מגניפיקט למוזיקה

תכנית הפסטיבל המלאה:

יום חמישי 25.5

20:30- "צריך לצלצל פעמיים"
שירים מאת המשוררים העבריים נתן אלתרמן ומשה וילנסקי בעיבוד יחודי לפסטיבל ובליווי התזמורת של מפעל המוזיקה. לצד יצירות מופת קלאסיות מאת המלחינים באך, ויואלדי ויוסופוב.
'בכל זאת יש בה משהו' 'ונצואלה' - שירה: ציפי זרנקין , פסנתר ועיבודים: עידן סוכובולסקי .

21:30 -"צלילים במנזר"
חווית האזנה לילית עם אמן הסאונד תאי רונה. פסנתר -יחזקאל רז.

יום שישי 26.5

10:00- ״בוקר משפחתי בבוסתן״
חן צימבליסטה ואנסמבל מפעל המוזיקה בקונצרט בוקר חגיגי לכל המשפחה
מפצח האגוזים מאת צ׳ייקובסקי
יצירות מאת באך/ צ׳ייקובסקי / גרוניך/ יוסופוב
ביצוע מורי ותלמידי העמותה.
חן צימבליסטה סולן ומנחה.

""
חן צימבליסטה. צילום: אלכסנדר חנין

18:00- ״שירת הנזירים בכנסייה״.
בחלל המדהים והמסתורי של מנזר ״יוחנן בהרים״ תינתן הצצה לעולמם של הנזירים הפרנסיסקנים במופע ייחודי של אנסמבל מגניפיקט. האנסמבל יבצע את שירת הכנסייה של ימי הביניים והרנסנס. מספר המקומות מוגבל!

19:00- "ג'אז בשקיעה"
מופע פתוח לקהל הרחב בחצר של האב סברינו בכנסיית יוחנן בהרים.
בחצר תתקיים מכירת יין וכיבוד קל.

20:30 - שירת המקהלות - ״אדיאמוס״
ביצוע רב משתתפים של היצירה האייקונית אדיאמוס מאת ג׳נקינס. תזמורת מפעל המוזיקה, נקשנים, מקהלת מורן ומקהלת אלפירדאוס, במופע חד פעמי בו ייקחו חלק 70 נגנים בחצר המרכזית של מנזר ״יונתן בהרים״!
בתוכנית אדיאמוס מאת קארל ג׳נקינס, סוויטת הולברג מאת המלחין הנורווגי גריג.

21:30 - ״סאווארינו ג'אז״
מוזיקה ויין בחצר של סווארינו במנזר ״יוחנן בהרים״ (הכניסה חופשית!). הצטרפו אלינו לכוס יין לג'אם סשן עם מיטב אמני הפסטיבל.

יום שבת 27.5

10:00- קלאסי קאמרי - יצירות מופת קלאסיות מאת שוברט, דבוז'אק, צ'ייקובסקי לצד לויטיס וגרוניך ובביצוע הרכב הקאמרי של מורי מפעל המוסיקה.

- 11:00 ״שירת הנזירים בבוסתן״.
מופע בוקר קסום וחוויתי בו תינתן הצצה לעולמם של הנזירים הפרנסיסקנים במופע ייחודי של אנסמבל מגניפיקט. האנסמבל יבצע את שירת הכנסייה של ימי הביניים והרנסנס. מספר המקומות מוגבל!

» פורסם במדור התיירות הכפרית
 











ביקורים והמלצות לחג הביכורים בצפון 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



ביקורים והמלצות לחג הביכורים בצפון


חג הביכורים, השבועות והמים מתחבר לסופ''ש ארוך שמהווה הזדמנות לביקור בצפון בשילוב טיול, בילוי, אטרקציה עם משפחה וחברים - כשהצפון בשיא פריחתו, הנחלים זורמים והכנרת מלאה. לכם נותר לבקר וליהנות מארץ זבת חלב ודבש

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: שבועות תשפ''ג 2023

""
Cheese and wine bar צילום מגדלה

יריד היין בראש פינה – יין לפני החג
איפה: ראש פינה
מה: ראש פינה חוגגת 140 שנה ביריד היין השנתי השבוע יתקיים יריד היין ה-11 בסימן 140 שנות התיישבות חקלאית למושבה ראש פינה. היריד השנתי הפך למסורת של אווירה ייחודית, תרבות, יין וטעמים.  כ-30 יקבים גליליים מובילים יציגו ביריד והשנה מצטרפות גם מזקקות גליליות ושפע של תוצרת גלילית, מיטב יקבי הגליל, הגולן והעמקים יתארחו ביריד ויציגו יינות משובחים מהטרואר הצפוני, לצד דוכני מזון גליליים בדגש על תוצרת חקלאית מקומית. כל הטוב הזה יתקיים  במתחם רחב ידיים שיעוצב עם פינות ישיבה ומוסיקה חיה באווירה לילית קסומה.
מתי: ימים רביעי-חמישי, 17-18.5, בין השעות: 19:00-24:00
במתחם יריד היין, ראש פינה (שילוט והכוונה בכניסות למושבה)
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים: https://bit.ly/3Vgs8QL

""
יריד יין בראש פינה. צילום הידרומדיה, מיכל טייטלבאום

שבועות באתר התיירות ראש הנקרה
מה? מה יותר מתאים משבועות הנקרא גם 'חג המים' מאשר ביקור בנקרות הצפוניות? אתר התיירות ראש הנקרה ממוקם בנקודת הגבול הצפונית על קו חוף ים התיכון, מציע חווית טבע מרהיבה לכל המשפחה, עוצמות הים מתפרצות בנקרות ויוצרות דיאלוג ייחודי  עוצר נשימה.  אל הנקרות מגיעים בעזרת הרכבל, מבקרים גם במנהרת הרכבת המנדטורית שנסעה מחיפה ללבנון וצופים בסרטון מרשים ומיוחד במינו. בשעות הבוקר ואחה"צ ניתן לצפות בשפני הסלע  שמתחממים על הסלעים. פעילות מיוחדת בסופ"ש של חג השבועות (ה'-ש' 25-27.5) - הפנינג  פעילויות יצירה לילדים (בשישי ושבת בלבד), עמדת צילום ,מוסיקה ואווירה טובה לכל אורך היום.
כמה? במועדון התיירות ראש הנקרה www.rosh-hanikra.com בחנות הווירטואלית מוצעים לרכישה כרטיסים מוזלים לשלל האטרקציות והחוויות השונות של אתר הנקרות ובאתרי תיירות נוספים בגליל המערבי, כמו גם לינות במלונות וצימרים נבחרים.
 מחיר כניסה בקופות האתר:מבוגר 53 ₪, ילד 43 ₪.  מחיר מוזל במועדון : מבוגר 47 ₪ , ילד 39 ₪
מתי? שעות פתיחת האתר 09:00-19:00 (כניסה אחרונה 18:00), ביום ו' ובערב החג עד השעה 17:00 (כניסה אחרונה 16:00).

""
שבועות באתר ראש הנקרה. צילום: ליאת הלוי-כהן

סיורי פריחה ברום החרמון
איפה? אתר החרמון
מה? בחג השבועות תפתח לראשונה השנה עונת סיורי הפריחה כשההר כולו ירוק ופורח. הנקודה הצפונית והאסטרטגית במדינה, מפגש הגבולות החשוב עם סוריה ולבנון, ההר הגבוה במדינה שעל אדמתו נרשמו בדם סיפורי קרבות, ההר שזכה בתואר "העיניים של המדינה". הסיורים מודרכים ומשלבים טבע, מורשת וגיאופוליטיקה. הסיור מתחיל בפסגת החרמון (2040 מ') בתצפית מרהיבה והסבר על הגולן, הגליל העליון, עמק החולה והרי הלבנון וסיומו בסיפור המרתק של הקרב על החרמון מועברים ע"י מדריכי החברה להגנת הטבע. משך הסיור כשעה וחצי, יש להגיע חצי שעה לפני שעת הסיור (משך הנסיעה ברכבל 15 דק') ולהצטייד בנעלי הליכה, לבוש חם ומים. (הסיורים מתקיימים בהתאם לתנאי מזג האוויר)
מתי? ימים חמישי, שישי ושבת  25-27.5  בשעות:  11:00 , 13:00.
כמה? הכניסה לאתר ללא תשלום, הסיורים  ללא תשלום  בהרשמה מראש באתר האינטרנט. עלות נסיעה ברכבל – 51 ₪ לאדם ברכישה אינטרנטית.
שעות פעילות : בין השעות 8:00 – 16:00 (כניסת רכב עד השעה 15:00)
לפרטים:  אתר החרמון : 1599-550-560  אתר החרמון

""
שבועות באתר החרמון. צילום: עדן לרר

הפנינג שבועות בקצרין
מה: קצרין, בירת הגולן מתכוננת לחג השבועות בהפנינג חגיגי לכל המשפחה. גדוש בעמדות פעילות : מתנפחי מים, שזירת פרחים, סדנאות יצירה, פיתות בטאבון ונשנושים, הופעה של להקת 'תוצרת הארץ' ועוד מלא הפתעות!!!  שיר ילדי גני החובה וברכת התינוקות החדשים בקצרין.
מתי : יום רביעי 24.5 ד' בסיוון, בין השעות 16:00-19:00
איפה: רחבת היכל התרבות בקצרין.
עלות: ללא תשלום.

""
הפנינג שבועות בקצרין. צילום: מועצה מקומית קצרין

יין וגבינות ביקב בזלת הגולן
איפה: יקב בזלת הגולן בקדמת צבי
מה? בילוי מושלם לזוגות ומשפחות לחג השבועות במרכז המבקרים וחצר היקב שמארח בימי החג ומציע את ביכורי היין לצד פלטות גבינות עשירות ומטעמים מתוצרת ביתית, מוסיקה טובה וחברה נהדרת. מרתף החביות ביקב בזלת, הפך לחלל אירוח רחב ידיים מול חצר היקב המלבלבת מול נוף הכנרת. יקב בזלת הגולן והעומדים בראשו יואב לוי בעל היקב והיינן ויעל פיודיק, זוגתו ומנהלת מרכז המבקרים ותחום האירועים, ידועים בקבלת האורחים האישית שלהם, תמיד בחיוך ישתפו בסיפור היקב ובהסבר על יינות היקב המשובחים, כחלק מבילוי וקולינריה שמוגשת היישר מ'החבית' פודטראק מעוצב שנבנה במיוחד ומציע תפריט חגיגי לשבועות בסימן גבינות: פלטות גבינות עשירה ומגוונת, פלטות ירקות עשירה, מטבלים, לחמים טריים, גבינה מותססת המוגשת באמבט מים חמים... מדהימה, סלט בוראטה, סלט בייבי מוצרלה, קישים ופשטידות במגוון טעמים, פיצה איטלקית הנאפת במקום, אבטיח קר בליווי גבינה בולגרית ודובדבנים צוננים מצפון הגולן.
שעות פעילות: כל ימות השבוע 10:00 - 18:00 למעט ערבי חג 10:00 עד 16:00
לפרטים והזמנת שולחן 04-6965010

""
יין וגבינות ביקב בזלת. צילום: יעל פיודיק, יקב בזלת

חג המים בירדן הצונן  
איפה: קייקי כפר בלום
מה? בחג המים, אין כמו לבלות במים ובסביבתם. אתר השייט הוותיק בגליל, מציע חווית שייט  מהנה במי הירדן הצוננים, במסלול המתמשך כשעה ורבע בין צמחיה טבעית, מים ושמים. מנקודת השילוח בבית הילל בזרימה נפלאה בואכה למפלון המוכר (מומלץ לחייך – כי מצלמים אתכם). אורך המסלול כ-4 ק"מ. ניתן גם לבחור במסלול האתגרי שאורך כשעתיים וחצי. לאמיצים מומלץ לגלוש באומגה היישר אל מי הירדן לצד פארק החבלים מעל צמרות העצים, מתחם חץ וקשת ומתחם לינת אוהלים ה"בלום וילג", אוהלים ממוזגים.
הזמנת שייט:   www.kayaks.co.il או בטלפון :  04-6395613

""
חג המים שבועות בקייקי כפר בלום. צילום: גלעד שושן

חגיגת שבועות בקניון נחמיה
איפה: קניון נחמיה בקרית שמונה.
מה: אווירה חגיגית תורגש בחלל הקניון, עמדת צילום ברוח החג תקבל את פני המבקרים, מומלץ להגיע בלבן ולהצטלם למזכרת. סדנת 'שלידודס', מיוחדת לחג עם שלל יצירות והפעלות, סדנת יצירה חווייתית לילדים וזמן איכות לכל המשפחה, בהדרכת ורד חזן.
לקראת החג יריד דוכנים ומטעמים: אוכל דרוזי, עוגות, פרחים ועוד...
איפה? קניון נחמיה, קרית שמונה.
מתי? שלידודס יצירה, יום ג', 23.5 בשעה 17:00, יריד דוכנים יום ה' 25.5 בין השעות 9:00-15:00.
כמה? הכניסה לפעילות ללא תשלום.

חגיגה לבנה במתחם שופינה
מתחם 'שופינה' בראש פינה, נערך לחג הביכורים. אווירה חגיגית תורגש ברחבי המתחם שיקושט בשלל דוכני מזון, טקסטיל ומתנות, מתנפחים ופעילויות לילדים, ביום רביעי בשעה 19:00 -הופעת טברנה ישראלית של הזמר משה חדד מהתוכנית של ירון אילן.
איפה? מתחם שופינה, ראש פינה.
מתי? יום רביעי 23.5 בין השעות 16:00-20:00, יום חמישי 24.5 בין השעות 10:00-15:00.
כמה? הכניסה חופשית.

""
מתחם שופינה בראש פינה. צילום: באדיבות שופינה

Cheese & Wine Bar-חדש במלון מגדלה
איפה: מלון מגדלה.
מה: חג השבועות הוא עיתוי מושלם לפתיחת בר חדש על טהרת גבינות מיוחדות מרחבי העולם לצד יינות מהארץ ומהעולם, במלון מגדלה על שפת הכנרת. מנת הדגל של בר הגבינות והיין תהיה פלטת עץ ושיש, עליה יוגשו חמש סוגי גבינות לבחירה במנות נדיבות של 200 גרם גבינה לפלטה, מבין 14 סוגי גבינות שונות שיובאו ויוצגו במקום לבחירת הסועדים! הפלטה תוגש עם לחם חם שיאפה במקום, מלווה בטפנד זיתים תוצרת הבית, ממרח עגבניות מיובשות ושמן זית משובח.
כחלק מנוסטלגיה ואווירה בינלאומית הקיימת במלון, מציע הבר פונדו גבינה שיוגש בכלי מיוחד לשולחן. במלון שקדו על תפריט הגבינות והיינות יחד עם יועץ מומחה  קולינריה מספרד ולכל גבינה תינתן המלצה והתאמה ליין המדויק  לה ביותר, לחוויית טעם משובחת.
מתי: כל ימות השבוע בין השעות – 11:00 – 23:00.
לפרטים נוספים:  באתר   או 0747003204  

מוסיקה על ים כנרת - ארץ שבעת המינים
איפה: מרכז תיירות מגדלה
מה: במסגרת סדרת הקונצרטים השנתית במלון מגדלה על שפת הכנרת, יתקיים קונצרט חגיגי לשבועות 'ארץ שבעת המינים' - "שעורה, חיטה ועינב", שירי חג ואביב בביצוע זמרות עלמה והגיטריסט איל לבר. ביצוע: עלמה קול נשי ישראלי, גיטרה: איל לבר, ניהול מוזיקלי: אלה מדינה.
'מרכז 'מגדלה' מהווה, מכלול תרבותי שנבנה רבדים רבדים, כאשר הבסיס הוא ההיסטוריה והמורשת של המקום, אליו מתלווה עוצמת הטבע, נופי הכנרת והארבל ממעל, לצד תרבות, רוח והממד המוסיקלי, שמוסיף נדבך משמעותי לכל היופי. ניתן לשלב סיור בפארק הארכיאולוגי המרהיב מהמאה הראשונה לספירה, בוא מתקיימים סיורים מודרכים.(17 ₪ לאדם. סטודנטים ומבוגרים מעל 65 - 12 ₪ (ילדים מתחת לגיל 12 ללא תשלום).
מתי: שבת, 27.5.23, בשעה 12:00.
עלות: כרטיס - ₪100 לאדם.
אורחי המלון נהנים מהשתתפות בקונצרטים ללא תשלום. (הכרטיסים בעלות למבקרים שאינם לנים במלון.)  
לרכישת כרטיסים: 052-3784586,  אתר מלון מגדלה

""
הרכב עלמה - מוסיקה על הכנרת במגדלה. צילום: לימור שייק, מגדלה

שייט עצמי ב'חווימה'
איפה: חוף גנוסר, סמוך לבית אלון.
מה? מקבלים את חג השבועות בכנרת, מזווית אחרת, חדשה ומפתיעה. אטרקציה ישראלית כחול לבן - 'חווימה' בכנרת - שייט עצמי, בליווי הדרכה קולית ומפה חיה באפליקציית ניווט מתקדמת, לפינות חמד, נסתרות ויפות ביותר באגם הלאומי. שייט בסירות מנוע קטנות ואיכותיות, ללא צורך ברישיון משיט, מאובזרות במסך טאבלט, עליו נבנתה מערכת ניווט ייחודית הכוללת מפת ניווט חיה והדרכה קולית, מרתקת וערכית המלווה את המשתתפים במהלך השייט.  
הפעילות ב'חווימה' מתקיימת על פי תקנות הבטיחות המחמירות ביותר.
איפה? חוף גינוסר, סמוך לבית יגאל אלון, בוויז 'חווימה'.
שעות:  25.5, חמישי, 9:00 - 16:00. שישי- ערב חג ושבת סגור.
לפרטים נוספים והרשמה: 'חווימה' בכנרת

""
שייט עצמי בחווימה - חוף גינוסר. צילום: עין השופט הפקות

חגיגת מים  בחמת גדר
מה? גן העדן הישראלי, המופלא מציע בילוי כולל לחג השבועות במרחצאות המים הטרמו-מינרליים, סיור בחוות התנינים, בילוי ורחצה בבריכה הקרה ובמגלשת "הספלאש"  
חגיגה של מים מרעננת. לינה בטבע, במתחם האוהלים הממוזגים והמאובזרים ואפשרות ללינת קמפינג עצמאית (בתיאום והזמנה מראש), חופשה וזמן איכות משפחתי במחיר הוגן.
איפה? אתר המרחצאות חמת גדר.
מתי? סופ"ש 25-27.5.23
מחיר :  128 ₪  לאדם בסופ"ש/ חג .(מבצעים באתר הבית)
להזמנות : 6393* באתר www.hamat-gader.com  דף הפייסבוק "חמת גדר"

""
קיץ בחמת גדר. צילום: יבגני בוטקובסקי

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

» פורסם במדור התיירות הכפרית











חוגגים שבועות בצפון הנגב 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



חוגגים שבועות בצפון הנגב


מכינים גבינה מחלב עזים טרי, או חמאה בעבודת יד, קוטפים תותים ומבקרים ביריד שבועות מיוחד עם תוצרת מקומית וסדנאות לכל המשפחה. בואו לטייל במרחבים ובאוויר הפתוח עם טיולי אופניים, ביקורים בחווות חקלאיות, סיורי מורשת וחקלאות ועוד מגוון אפשרויות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: שבועות תשפ''ג 2023

""
חממות האננס במשק 77 במושב תקומה. צילום: באדיבות משק 77

אזור צפון הנגב מציע בחג השבוע מגוון של אטרקציות ופעילויות לילדים, להורים, לזוגות, לאוהבי הטבע, למטיילים ובכלל לכל המשפחה. מוזמנים לבוא ולטייל במרחבים ובאוויר הפתוח עם טיולי אופניים, ביקורים בחווות חקלאיות, סיורי מורשת וחקלאות, אכילה ממטעמי שבועות ועוד מגוון אפשרויות - רק לבחור ולבוא!

קטיף תותים אחרון לעונה במשק 77
בערב חג שבועות יתקיים קטיף תותים מהנה במיוחד שיכלול: סיור לימודי בחממות - אננס, בננה, אוכמניות ופטל. בנוסף, טיול בטרקטור, ועוד מגוון אטרקציות ופעילויות מהנות לכל המשפחה.
קטיף תותים עם קבלת סלסלה לבית
סיור מודרך בטרקטור בחממות המשק
כניסה חופשית למתנפח נינג׳ה ישראל
קיר טיפוס
משך הסיור: כחצי שעה
משך הקטיף: כחצי שעה
יום הפעילות:
יום חמישי 25.5.2023
בין השעות 9:00 עד 13:00
מחירון:
סיור חקלאי מודרך בחממות המשק+ קטיף תות וסלסלה הביתה ב-50 ₪ בלבד!
קטיף תות + סלסילה הביתה ב-40 ₪ בלבד!
סיור חקלאי מודרך בחממות המשק - 20 ₪ בלבד!
מספר הכרטיסים מוגבל- מהרו להזמין ולשריין מקומות
מחכים לכם!
משק 77 - תקומה, מהחקלאי לצרכן, קטיף תותים ופעילות לילדים
ליצירת קשר: 077-7295896

""
שבועות בחווה של גילר. צילום: נעמה ארזי

מכינים גבינה מחלב עיזים טרי בחווה של גילר
לכבוד שבועות, בחוות גילר ילמדו כיצד להכין גבינה ביתית, מחלב עיזים טרי. כי אין כמו לחגוג שבועות עם גבינה שמכינים לבד.
במשך שעתיים, המבקרים יגיעו אל הדיר, שם יוכלו ללטף ולהאכיל את הכבשים, הגדיים והעיזים.
לאחר הביקור כל משתתף יצטרף לסדנה מיוחדת וחגיגית, בה ילמדו כיצד להכין גבינה טעימה מחלב עיזים טרי, שאותה ייקח הביתה בסיום.
מתי: 25.5 בשעה 12:30, 26-27.5 בשעות 9:00,12:00,15:00.
איפה: חוות גילר, נתיב העשרה
מחיר: 50 ₪ למשתתף, 15 ₪ למלווה
לפרטים נוספים: 077-7295834

""
מכינים גבינה בחווה של גילר. צילום: נעמה ארזי

יצירת חמאה והיכרות עם חקלאות מקומית בתיירות יד מרדכי
לא רק גבינות מככבות בחג השבועות, מתי בפעם הכנתם חמאה בעצמכם?
בתיירות יד מרדכי יקיימו בשבועות סדנה מיוחדת להכנת חמאה, בו מבינים איך שמן ומים מתערבבים בתוך חלב ושמנת, ואז מקבלים ערכה ומכינים יחד חמאה טעימה, אותה אפשר לנשנש בסיום עם קרקרים.
לצד הסדנה, הפעילות כוללת גם ביקור בבית הדבש והדבורה, שם מכירים את עולמן הקסום של הדבורים, וסיור בטרקטור הקיבוצי, איתו מגיעים לחלקים שונים בקיבוץ, צופים במשק החקלאי, לומדים על תהליך החליבה, על גידולי השדות והפרדסים ועוד.
מתי: 26-27.5 בשעות 10:00-14:00. בהרשמה מראש
איפה: קיבוץ יד מרדכי
מחיר: 55 ₪ לילד, 50 ₪ למבוגר.
לפרטים נוספים: 077-7295701

""
משתלת בלבן. צילום: אבי בלבן

יריד שבועות מיוחד במשתלת בלבן
משתלת בלבן תארח אצלה יריד שבועות ססגוני, עם 17 דוכנים מגוונים עם בגדי מעצבות, תכשיטים, קרמיקה, עיצוב הבית, אוכל בוטיקי, צעצועי עץ, מתקני נינג׳ה ומשחקים מונטסוריים, כדורים פורחים בעבודת יד ייחודית, פטריות אקזוטיות ועוד.
לצד דוכני המכירה, יתקיימו גם סדנאות ילדים כמו הכנת בשמים עם מכתש ועלי, הכנת זרים לראש או הכנת קונפטי מעלים.
מתי: 24.5, בשעות 14:00-20:00
איפה: משתלב בלבן, א.ת אשקלון
מחיר: הכניסה חופשית, סדנאות ילדים במחיר של 10 ₪.
לפרטים נוספים: 077-7295764.

לפעילויות ואפשרויות בילוי נוספות בצפון הנגב: https://www.habsor.co.il










בואו לטייל בפנינת טבע קסומה: מבואת הגשר הטורקי בנחל יששכר 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



בואו לטייל בפנינת טבע קסומה: מבואת הגשר הטורקי בנחל יששכר


מבואת נחל יששכר בגליל התחתון, אשר צופה על גשר הרכבת החיג'אזית, שופצה ונפתחה לקהל הרחב. המבקרים במקום יוכלו ליהנות מתצפית, פינות מוצלות, חניון יום מוסדר וגם מקטעי טיול באורך 20 ק''מ עם נוף מרהיב על הרי הגלעד ונהר הירדן הדרומי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: כל השנה

צילום: באדיבות רשות מקרקעי ישראל

מבואת נחל יששכר, פינת חמד קסומה הצופה על גשר הרכבת החיג'אזית (רכבת העמק) מעל נחל יששכר שבשביל נוף גאון הירדן, שוקמה ופותחה לאחרונה עבור הציבור.  בהגיעכם לתצפית תמצאו שביל הליכה המוביל אל  גשר טורקי המשקיף על מיימי הנחל הזורמים, פינת תצפית, פינות הצללה וחניון מוסדר אשר הוקמו במסגרת עבודות שיקום ופיתוח ע"י רמ"י לרווחת המבקרים. המבואה משמשת כנקודת יציאה למסלול האתגרי "מעלה הר ציון".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

פרוייקט הפיתוח נעשה ע''י רשות מקרקעי ישראל בשיתוף המועצה האזורית עמק המעיינות ורשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי.

""
מבואת נחל יששכר. צילום: באדיבות רשות מקרקעי ישראל

נחל יששכר הנמצא בלב שמורת נחל יששכר, הינו עורק הניקוז העיקרי של רמות יששכר, אזור הקרוי ע"ש השבט שהתנחל כאן בימי המקרא. נחל יששכר מחלק את הרמה לשניים – רמת צבאים בדרום ורמת כוכב בצפון. בעבר התרוצצו ברמה עדרי צבאים גדולים אשר עם השנים הלכה והידלדה כאשר ב – 2014 נספרו ברמות כ – 1000 צבאים. מרחביה הגדולים של שמורת הנחל משמשים בסיס לעולם עשיר של בע"ח ובהם תנים, זאבים, חזירי בר, דרבנים, שועלים ושפני סלע. סמוך לערוץ הנחל בולטים עצי שיזף, דקל וערבה לצד שיחי פטל קדוש וקנה מצוי, עצי רימון מספרים שבעבר גידלו פה בוסתנים של עצי פרי.

""
פינות תצפית והצללה. צילום: רשות ניקוז ירדן דרומי

רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), באמצעות הקרן לשמירה על שטחים פתוחים, הקצתה כ-6.5 מיליון ש"ח לטובת פרויקט דרך נוף גאון הירדן הכולל את מבואת נחל יששכר, תצפית נשר, תצפית ישמעאל וחורשת ירדנה – בית יוסף. במסגרתו, הוקמו מצפורים , נקודות תצפית,  הוצב שילוט והסברים, ועוד.   הפרויקט עובר מדרום לכנרת, מלווה את נהר הירדן מעל פיתולי גאון הירדן ומציע שביל מורשת נופי של אתרים היסטוריים, דתיים ותרבותיים. לאורך הפרויקט מוצבות לרווחת המקרים רחבות מנוחה ותצפית בהן שילוט הסבר ותוכן לגבי נהר הירדן הדרומי והאזור כולו.

צאו לטבע והשאירו אחריכם נקי!
איך מגיעים? בווייז: "גשר הרכבת הטורי על נחל יששכר".

 

""
גשר רכבת העמק בנחל יששכר. צילום: רשות ניקוז ירדן דרומי

דרך נוף גאון הירדן

שביל נוף גאון הירדן מלווה את נהר הירדן לאורך דרך המערכת הישנה מעל פיתולי גאון הירדן, דרומית לנהריים. אורך השביל כ-20 ק"מ (במקטעים) והוא מספק לעובר בה מבט ייחודי ומרהיב על הרי הגלעד ונהר הירדן הדרומי שהוא נכס היסטורי, דתי ותרבותי בנוסף להיותו נכס טבע ייחודי. השביל קושר אתרים מזרחית לכביש 90 בתחומי מורשת, צפרות, היסטוריה וארכיאולוגיה. השביל נסלל במקטעים ופותחו תצפיות לאורכו, כחלק מפרויקט רחב שמתבצע בשנים האחרונות על ידי רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, במימון הקרן לשטחים פתוחים – רמ"י להנגשת ערכי הטבע והנוף באזור.

שר השיכון והבינוי, יצחק גולדקנופף: "פרויקט מבואת הגשר הטורקי שרמ"י שותפה מרכזית בו, הינו נדבך בשליחות שלנו לבניית ארצנו, טיפוחה, שמירת השטחים הפתוחים והנגשתם לציבור הרחב. האתר איננו רק נקודת חן בטבע אלא מקום עם היסטוריה ומורשת המציעים למבקרים טיול מרתק, מגוון ומתאים לכל המשפחה."

ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "מבואת הגשר הטורקי בנחל יששכר הינו חלק ממיזם דרך גאון הירדן שרמ"י היתה התורמת המרכזית לפיתוחו, עוסק באתר טבע ומורשת היסטורי תרבותי חשוב בחלקו הדרומי של הירדן. המבקרים שיגיעו בתקופת האביב שבפתח יזכו ליהנות מטיול יומי קסום . רמ"י מייחסת חשיבות רבה בשמירה על איזון בין פיתוח לשימור השטחים הפתוחים בישראל, לטובת שמירה על המגוון הביולוגי, המערכות האקולוגיות  רווחת הציבור והדורות הבאים. רמ"י הקצתה בשנים האחרונות, באמצעות הקרן לשמירה על שטחים פתוחים, כ – 1 מליארד ש"ח למימון פרויקטים שנועדו לשמירה, פיתוח סביבתי וטיפוח  נחלים, פארקים ושטחים פתוחים מחוץ לשטחים עירוניים בנויים

» פורסם במדור התיירות הכפרית
 











תפוזים בדרך אלון - פסטיבל מטיילים חורפי במדבר יהודה הירוק 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



תפוזים בדרך אלון - פסטיבל מטיילים חורפי במדבר יהודה הירוק


פסטיבל המטיילים החורפי הראשון ביוזמת אגף התיירות במועצת בנימין, יתקיים בימי שישי של חודש מרץ סביב דרך אלון המיתולוגית כשנוף המדבר מכוסה מרבדים ירוקים. בואו ליהנות מהטבע הפראי של מדבר יהודה וממגוון אטרקציות באזור

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: ימי ששי, חודש מרץ 2023

""
עין מבוע. צילום תיירות חבל בנימין

אגף התיירות במועצת בנימין יקיים לראשונה את פסטיבל "תפוזים בדרך אלון", פסטיבל מטיילים חורפי סביב דרך אלון המיתולוגית, כביש העובר בחלק המזרחי של הרי בנימין באזור צפון מדבר יהודה בין צומת כפר אדומים ועד כוכב השחר, שהנוף סביבו לובש פריחה ירוקה מרהיבה ונדירה רק בתקופה זו של השנה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

במהלך הפסטיבל, שיתקיים בימי שישי בחודש מרץ סביב הדרך הקרויה על שמו של הוגה התכנית, יגאל אלון, יהיו זמינים למטיילים באזור עשרות פעילויות, אתרי טבע יפיפיים לחוויות ולפיקניק, אטרקציות, אפשרויות קולינאריות ועוד. לאורך הדרך, יוצבו במגוון תחנות מעניינות בנוף עמדות בהן יוכלו להנות המטיילים באזור מכוס מיץ תפוזים טרי וצונן בכוס ממותגת מתנה.

תחנת מידע למבקרים בפסטיבל תיפתח בתחנת סונול בכפר אדומים, והמידע יהיה זמין גם באתר תיירות חבל בנימין >> https://gobinyamin.co.il

בין המקומות מהם ניתן יהיה להנות בפסטיבל החדש, שיהפוך מעתה למסורת שנתית:

אוכל

מסעדת "הכנענית" היא מסעדת שף מדברית בכפר אדומים. מסעדת בוטיק בשרית המתאפיינת בבר שתייה עשיר ובבשר משובח המוכן לעיני הסועדים במרכז המסעדה. התפריט מורכב מחומרי גלם מקומיים ונתחי בשר טריים שעוברים תהליכי עישון מסורתיים. בין המנות הראשונות יש כנפיים בדובדבנים, פילטים של ברבוניות, קרפצ'יו סינטה עגל, לחם מדברי בשמן זית וזעתר ועוד. בין המנות העיקריות ניתן למצוא אסאדו פריים ריב, סטייק קצבים ועוף מעושן על גחלים. כל המנות נעשות בתיבול מקומי, עם אינטרפטציות קולינריות מעניינות ותוך יצירת אווירה מדברית ייחודית. מתאים לזוגות וליחידים, ניתן לקיים במקום אירועים ולארח קבוצות (קבוצות עד 10, קבוצות עד 30, קבוצות עד 50, קבוצות 50 ומעלה), כולל תפריטים מיוחדים לילדים ולקבוצות.
כשר.
www.hacnaanit.co.il
א'-ה' 11:00 עד 13:00
02-5353840 / 02-5355351

""
מסעדת 'הכנענית' בכפר אדומים. צילום: תיירות חבל בנימין

בית הקפה פרסיליה נמצא בצומת כפר אדומים, באווירה מדברית. בית קפה גדול ומרווח בו ניתן להנות מארוחה טובה למטיילים באזור, וגם פגישות וארוחות זוגיות. העיצוב והטעם נפגשים עם מרחבים מותאמים לכל צורך - לעבודה ולפגישות עסקיות, כמו גם ארוחות משפחתיות. כשר ונגיש.
א' – ד' - 6:00-14:00, ה' - 6:00-19:00, ו' - 6:00-13:00
053-2236130

פוד-טראק סקוואר. מסעדת המבורגרים משובחים בפוד-טראק בתחנת הדלק של כפר אדומים. פתוחה בימי חול מ-12:00 עד 22:00. סגור בימי שישי ושבת.
לפרטים: 050-7776676

אטרקציות

טיולי ג'יפים, טומקאר ואתגרי שטח. בתחנת הדלק של כפר אדומים ממוקמת כנען תיירות, המנגישה את פינות החמד של בנימין ומדבר יהודה באמצעות ריינג'רים, באגי וטומקארים, טיולי שטח בנהיגה עצמית ופעילויות שטח מגוונות לרבות ארוחות שטח. ניתן להנות מטיולים מודרכים על רכבי ריינג'ר, טומקארים ובאגי, מטיולי 4X4 מודרכים בג'יפים פרטיים או מושכרים, מסעות שטח עם לינה, פעילויות וארוחות בשטח ממדורות עם סירי פויקה ומטפונה ועד ארוחות גורמה בשטח. הטיולים באורכים ומסלולים שונים, אך כולם משלבים נהיגה בשטח תוך התמודדות עם מכשולים, חציית ואדיות, הגעה לנקודות תצפית מרהיבות והסברים. בחלק מהמסלולים אף מגיעים למעיינות ופינות חמד נסתרות.
02-5355351 או 052-8088885

""
כנען תיירות, טיולי ג'יפים טומקאר ואתגרי שטח. צילום: תיירות חבל בנימין

כוכבי שטח. טיולי טרקטורונים מכוכב השחר. חוויית שטח אתגרית בנהיגה עצמית במזרח הרי בנימין, בתיאום מראש. מסלולים ברמות אתגר שונות, הדרכה צמודה, נופים מרהיבים ותצפיות. הטיולים מתאפשרים בדרגות קושי שונות. אל הטיולים אפשר לצאת ביום, לקראת השקיעה ובלילה. הנסיעה בריינג’רים מתבצעת אל הכרמים ואל תצפית פנורמית של 360 מעלות לכיוון ירושלים, ים המלח, בקעת הירדן ונחל העוג’ה. במסלול האתגרי מטפסים במעלה מורכב אל “הר הכוכב” (“קובת אל נג’מה”) הנמצא בשמורת כוכב השחר. גם מסלול החוצה את וואדי וואחיתה, מכוכב השחר ליישוב רימונים, נמצא בין המסלולים והוא כולל נסיעה בשבילי 4X4 אתגריים, מרתקים ונסתרים. במסלולים השונים ייתכן ויהיה ניתן לראות צבאים, שועלים ועופות דורסים. בכל מסלול מתקיימת הדרכה צמודה וביקור בפינות חמד נעימות ומוצלות, המאווררות בבריזה המיוחדת של הרי בנימין. המעוניינים יכולים לשלב בטיול: שכשוך ב”מעיינות הכרמים”, השכרת מתחם בריכה פרטית, ביקור בחוות צאן, השכרת אופניים ועוד.
לפרטים: 055-9115612

לינה ואירוח

ארץ בראשית. בדרך לים המלח, עין גדי ומצדה, בלב אזור מדברי בעל תופעות טבע ייחודיות, ורק עשרים דקות מירושלים, נמצאת ארץ בראשית. ארץ בראשית היא חווה מקראית המשחזרת את סיפורי המקרא, ומגישה אותם כחוויה מקראית. אליעזר עבד אברהם ואורחת גמלים, מובילים את המבקרים להכנסת אורחים באוהל אברהם, בו ישמעו את סיפור המקום מימי אברהם אבינו בארץ כנען, דוד המלך, ירמיהו הנביא, הורדוס המלך ועד ימנו אנו. המקום גם פעילויות לבתי ספר מכיתה א' ועד כיתה יב' הכוללות טיולי גמלים, סדנאות יצירה, פעילויות מיוחדות לגילאי בר / בת מצווה. ארץ בראשית מארחת קבוצות מבוגרים וועדי עובדים לימי כיף, פעילויות גיבוש, מסיבות ופעילויות אתגר. המקום מציע לינה וכלכלה לקבוצות באוהל המחומם בשקי שינה על גבי מזרונים. לזוגות / משפחות ניתן להתארח לינה בצימרים הצופים אל נוף המדבר ומציע לאורחיו לינה ושהייה באווירה מדברית ייחודית. עוד מציע המקום סעודות תנכיות בתפריט כשר. האתר נגיש לבעלי מוגבלויות.  
ארץ בראשית, ישוב אלון 90618
טל. 02-9974477
פקס. 02-9974482

לינה לקבוצות בחאן ארץ הצבי. מתחם גלאמפינג מושקע, המאפשר לקבוצות לישון כמו מלכים ולהתעורר ישר אל הטבע. בחאן, המהווה מרחב טבעי לאירועים, אירוח ולינה מדברית, מגוון אוהלים מושקעים אותם ניתן לשכור עבור קבוצה גדולה שמגיעה למקום. ניתן למצוא אוהל נוף משפחתי מותאם לקבוצות, אוהל רועים ללינה משותפת של 20 מבקרים, וגם אוהלים זוגיים ממוזגים. המקום מומלץ במיוחד לאירועים וכולל חניה מסודרת, אוהל ענק לפעילות וסעודה, מקלחות חוץ עם מים חמים, רחבת ריקודים מאובזרת על קצת הנוף, פינות מדורה ופינות ישיבה מול הנוף ועוד.
לפרטים: 058-6883020.
שעות המענה הטלפוני:
בימים א' – ה': 09:00 – 17:00. ו': 09:00 – 14:00.

חאן ענבלים ממוקם על גבעה מדברית מול נוף הצופה לים המלח, הירדן וירושלים. המקום מבטא את החיבורים ביו אדם לאדם ובין אדם לאדמה, באירוח, מוסיקה ותכנים נוספים. במתחם אוהל אירוח צבעוני באווירה מדברית, אפשרות ללינת שטח בבוסתן עם שירותים אקולוגיים והרבה נוף מדברי. במקום מתקיימים אף אירועים ומופעים לצד סדנאות מוסיקה עם כלים ייחודיים כמו סנטור פרסי, פאנטם מצרי, בוזוקי יווני, עוד טורקי, דיג'רידו אוסטרלי, כלי נגינה מדרום אמריקה, אפריקה והמזרח התיכון, וגם כלי נגינה מימי בית המקדש ומהדור שלנו.\
לפרטים: 050-7451432 \ 050-4324446

""
תפוזים בדרך אלון. צילום תיירות חבל בנימין

תצפיות

תצפית ארץ המרדפים. תצפית מרהיבה עם ספסלים ופינות ישיבה, שממוקמים ממש בתוך הנוף. מתאימים לעצירת פיקניק, פק"ל קפה, או סתם לשיחה רומנטית.

מצפה אורית. נקודת תצפית שממוקמת מול הכניסה ליישוב אלון. היא צמודה לרכב, ויופיה,עוצר נשימה במיוחד בשעת השקיעה.

מצפה חגית. נקודת תצפית קלילה שממוקמת ממש על דרך אלון, עם שולחנות פיקניק שמזמינים לפק"ל קפה ממש על הנוף.

טיילת נחל פרת. טיילת דק עץ וקטעי שביל סלולים מונגשת שאורכה כקילומטר וחצי, הממוקמת בכפר אדומים, ממש מעל ערוץ נחל פרת. ההליכה בטיילת נוחה ונעימה ומאפשרת להנות מהנוף המדברי שהופך בימים אלה לירוק, בקלות וללא מאמץ. מקום מומלץ לעצירה להתרעננות ומתאים לטיול לכל המשפחה, מעל מצוקי נחל פרת. החניה והתחלת המסלול בבית ספר כפר אדומים.

""
טיילית נחל פרת. צילום תיירות חבל בנימין

מעיינות

עין מבוע. המעיין פועם הגדול בישראל, נדיר מסוגו בעולם כולו. המעיין פועם בלב הערוץ המצוקי של נחל פרת. זהו האמצעי מבין שלושה מעיינות גדולים הנובעים בין עין פרת במעלה הנחל לעין קלט במורדו. מימיו מגיחים בפעימות ובין פעימה לפעימה המעיין יבש. המעיין נמצא במרחק של כחמש דקות ירידה רגלית מהחנייה, מנוהל על ידי רשות הטבע והגנים, והכניסה אליו ללא עלות. זהו אחד המעיינות ויפים והמעניינים ביותר בישראל ומומלץ מאד לבקר בו לפיקניק.  

מסלול נחל פרת ל"יונתן הקטן", הבלו-הול של בנימין, ניתן למצוא בריכת קסם קטנה ותכולה במסלול מעלה נחל פרת.  המקום נמצא במרחק הליכה של כחצי שעה בשמש למשפחות מטיבות לכת. בבריכת הנחל יש גם פינות צל. מדובר במיקום חדש עם גב מים שנמצא בין עין פרת לעין מבוע, וזורם בכל השנה. זו נקודה שקטה שמתאימה במיוחד לטיול זוגי רומנטי ולכל מי שמחפשים נקודה שקטה בסביבת נחל פרת.

פסטיבל תפוזים בדרך אלון 2023
ימי שישי של חודש מרץ, מה-3 במרץ
https://gobinyamin.co.il
 

» פורסם במדור התיירות הכפרית
 











חגיגות ט''ו בשבט באתרי המורשת ברחבי הארץ 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



חגיגות ט''ו בשבט באתרי המורשת ברחבי הארץ


המועצה לשימור אתרים מזמינה אתכם לבקר באתרי המורשת עם פעילויות מגוונות - הצגות ילדים אינטראקטיביות, הפנינג לכל המשפחה המשלב טבע וסביבה, סיורים בעקבות מנהיגים, יצירה, אפייה ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: פברואר 2023

""
ט''ו בשבט במועצה לשימור אתרים - אתר הפרדסנות ע''ש מינקוב. צילום: איתי בלסון

ראש השנה לאילנות הוא הזדמנות נהדרת לצאת, לבלות ולהעמיק את החיבור שלנו אל הסביבה. במיוחד לכבוד החג, המועצה לשימור אתרים מזמינה את המבקרים לבקר באתרי המורשת שלנו עם פעילויות מגוונות, עשירות וחינוכיות אשר כולן, איך לא, מספרות את הסיפור הישראלי של כולנו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

כך יוכלו המבקרים ליהנות מהפנינג ט"ו בשבט בגן הבוטני בחוות הנוי, מפסטיבל "בין מנדרינה לקלמנטינה" באתר הפרדסנות ע"ש מינקוב, מסיורים מרתקים בעקבות נטיעות ואילנות במוזיאון מורשת צאן ברזל, מסיורים בעקבות יושבי ראש הכנסת בהר הרצל עם מרכז הרצל או מפעילות מהנה לכל המשפחה בחצר ראשונים עין שמר.

הפנינג ט"ו בשבט בגן הבוטני בחוות הנוי

לכבוד ט"ו בשבט יקיימו במרכז לחינוך סביבתי חוות הנוי הפנינג קסום לכל המשפחה עם סדנאות יצירה מהטבע, מופע מחול אומנותי על עץ עם 10 רקדנים ומוזיקאי, הרצאה על עולמם המופלא של העצים והקשר עם האדם, הדגמה של טיפוס נכון על עצים ומופע מוסיקלי של להקת עולמה. בנוסף, ברחבי האזור יהיו פזורים דוכנים עם מגוון מוצרים ביניהם סלים מנצרים ועציצים לצד בית קפה קהילתי שיופעל על ידי תלמידים הלומדים בחווה החקלאית.
המרכז לחינוך סביבתי חוות הנוי, עמק חפר
יום שישי, 10 בפברואר, בשעה: 12:00-16:00
מחיר: 25 ₪ במכירה מוקדמת, 35 ₪ ביום האירוע.

""
הגן הבוטני בחוות הנוי - אילנאי ישראל. צילם: שקד אגסי

בין מנדרינה לקלמנטינה – הפסטיבל השנתי באתר הפרדסנות ע"ש מינקוב

בין עצי הדר, שוכן אתר הפרדסנות המספר את סיפורה של משפחת מינקוב והפרדס שלהם, שהיה אחד האתרים החשובים במפעל הפרדסנות בארץ ישראל. לכבוד ט"ו בשבט, יקיימו באתר הפרדסנות פסטיבל מהנה לכל המשפחה עם הצגה אינטראקטיבית של תיאטרון "בלי גג" – "בלשים ביער" שתציג בפני המבקרים סיפור בלשי מהנה בו הם יפתרו תעלומה עבור חיות היער.
אתר הפרדסנות ע"ש מינקוב, רחובות
יום שבת, 4 בפברואר, בשעות: 09:30, 11:30, 13:30
מחיר: 35 ₪ לאדם

""
ט''ו בשבט במועצה לשימור אתרים - אתר הפרדסנות ע''ש מינקוב. צילום: איתי בלסון

נטיעות ואילנות במוזיאון מורשת צאן ברזל

מוזיאון מורשת צאן ברזל מזמין את המבקרים לסיור מודרך בסימן "נטיעות ואילנות" על התיישבות וצמיחה בנגב. הסיור יעבור בתחנות משמעותיות מתחילת המאה שעברה ועד ימינו ויבחן את הנטיעות כסמל לעצמאות, התחדשות וצמיחה כפי שהם באים לידי ביטוי בחריטות, הטבעות הפלדה, הברונזה והנחושת המוצגים במוזיאון. לאחר מכן תתקיים הרצאה מרתקת של הסופרת יוכי ברנדס, בעקבות ספרה "הפרדס של עקיבא".
מוזיאון מורשת צאן ברזל, צאלים
יום חמישי, 2 בפברואר, בשעה: 18:30
מחיר: ללא תשלום בהרשמה מראש

ט"ו בשבט במרכז הרצל

לרגל ט"ו בשבט, שהוא גם יום הולדתה של הכנסת, יקיימו במרכז הרצל סיור מיוחד בחלקת גדולי האומה בעקבות יושבי ראש הכנסת, מי הם היו? ומה הוא התוכן הייחודי שיצקו לתפקידם? בנוסף, יקיימו סיור ירוק בהר הרצל בו יוכלו המבקרים לשמוע על הרעיון העומד מאחורי הנטיעות בהר, הקשר בין ארזים להרצל, הנטיעות של מעגל העצים במקום ועוד.
מרכז הרצל, ירושלים
סיור ירוק בהר הרצל – יום שלישי, 7 בפברואר, בשעות: 11:00-12:30 I סיור בעקבות יושבי ראש הכנסת – יום שישי, 3 בפברואר, בשעות: 10:00-11:30 ויום ראשון, 5 בפברואר, 11:00-12:30.
מחיר: 20 ₪ למשתתף, 40 ₪ לכרטיס משולב עם ביקור במוזיאון.
לפרטים נוספים: חפשו אירועי ט"ו בשבט באתר המועצה לשימור אתרים

""
ט''ו בשבט במועצה לשימור אתרים. צילום: באדיבות מרכז הרצל

פעילות ט"ו בשבט לכל המשפחה בחצר ראשונים עין שמר

לכבוד החג, יקיימו בחצר ראשונים עין שמר פעילות מהנה בה יוכלו המבקרים לשתול שתילים בעציצים ממוחזרים, לסייר ולהכיר עצים מיוחדים ברחבי הקיבוץ, ליצור בחומרי טבע, לצאת לסיור רכוב על טרקטור, לאפות לחמניות ולצאת להדרכה חוויתית במוזיאון ההיסטורי.
חצר ראשונים עין שמר
יום שבת, 4 בפברואר, 10:00-15:00
מחיר: 40 ₪ למבוגר ולילד בגיל 2-5, 45 ₪ לילד מעל גיל 5, 35 ₪ לנכה\אזרח ותיק

""
 חצר ראשונים עין שמר. צילום: מיקי פורת

לפרטים נוספים: חפשו אירועי ט"ו בשבט באתר המועצה לשימור אתרים
https://shimur.org/events/27145

» פורסם במדור התיירות הכפרית
 











סיורי פטריות לכל המשפחה בגליל המערבי 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סיורי פטריות לכל המשפחה בגליל המערבי


החורף כבר כאן ואיתו צצות גם הפטריות. בשני סיורים מרתקים לכל המשפחה, מוזמנים להכיר את עולמן העשיר של הפטריות, ללמוד איזה סוגים ניתן לאכול (ואיזה ממש לא), איפה קוטפים אותן ומה מכינים מהן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: ינואר 2023

""
סיורי פטריות בגליל המערבי. צילום: אלון מאיר

כולם כבר יודעים שאחרי הגשם צצות הפטריות, אבל כמה באמת יודעים איפה ניתן למצוא פטריות טריות זמינות לליקוט, איזה מהן הן פטריות מאכל עסיסיות, ומאילו פטריות כדאי להיזהר, ומה אפשר להכין עם הפטריות שלוקטו (ספוילר: המון דברים).

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

בשיא עונת הפטריות, יתקיימו בגליל המערבי שני סיורים מרתקים בעקבות עולמן העשיר של הפטריות.

סיור ליקוט פטריות לכל המשפחה בחוות לקט

סיור משפחתי מרתק ומהנה בו לומדים, מלקטים ומציצים אל תוך עולמן המופלא של הפטריות ביער שגב שבגליל. מתחילים את הסיור בקבלת פנים בחוות לקט, חווה המתמחה בגידול של גינת ירק, דבוראות, הידרופוניקה וגידול תרנגולות, משם יוצאים לסיור ביער שגב המדהים. מכירים את הייחודיות והמאפיינים של הייצור החי הזה, מזהים פטריות ואת ההבדלים ביניהן ומקנחים בפיקניק משותף שבה כל משפחה מביאה את המאכלים החביבים עליה.

הסיור יתקיים בכל מזג אויר, במיוחד בגשם.
מתי? יום שישי 13.1.2023
בין השעות 10:00-14:00
איפה? חוות לקט, ישוב יעד, משגב
מחיר מבוגר: 150 ₪ ילד: 85 ₪
טלפון  072-3941122

""
סיור פטריות בגליל המערבי. צילום: גל רומבק

פטריות או לא להיות"- חוויה קסומה לכל המשפחה עם מורת הדרך כרמית ארבל

מוזמנים עם כל המשפחה ליער קסום ללמידה על ממלכת הפטריות. יוצאים למסע חיפוש פטריות ושומעים מעט רקע על היצורים המופלאים הללו, מי הם ומה הם. לומדים להבדיל בין פטריות מאכל ורעל, ואם פוגשים פטריות רבות, אז אולי אפילו יתאפשר ללקט דוגמאות שלהן יחד. לאורך הסיור יצוצו כל מיני יצורי יער מצחיקים ומעניינים שיהפכו את כל הסיור לחוויה מיוחדת במינה.
הסיור יועבר על ידי המומחית לפטריות מיא גינזבורג ומורת הדרך כרמית ארבל שתלווה את הסיור בצורה חווייתית דרך דמויות תיאטרליות ותשלב מהידע שלה על ליקוט צמחים.
בסיום הסיור מתכנסים סביב המדורה לאכול מרק מהביל מן הקדרה.

מתי? יום שישי 27.1.2023
בין השעות 14:00-17:00
איפה? באזור קיבוץ לטם
מחיר למבוגר 150 ₪, מחיר לילד 100 ₪  
טלפון 072-3971215

 פרטים נוספים על הסיורים, ועל פעילויות נוספות בגליל המערבי
באתר עמותת זמן גליל מערבי: https://www.westgalil.org.il

» פורסם במדור התיירות הכפרית
 











חנוכה במכוורות ברחבי הארץ 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



חנוכה במכוורות ברחבי הארץ


מועצת הדבש מזמינה את הקהל הרחב לחגוג בחנוכה במכוורות ברחבי הארץ, עם שלל פעילויות - הכנת נרות מדונג דבורים, סופגניות דבש, מפגשים עם דבוראים, סדנאות יצירה ודבש ישראלי בקנייה ישירה מהדבוראים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: חנוכה 2022

""
חנוכה בדבורת התבור. צילום: מכוורת דבורת התבור

לכבוד חג החנוכה מזמינה מועצת הדבש ליהנות מפעילויות במכוורות ברחבי הארץ, הכנת נרות מדונג דבורים, הכנת חנוכיות, סופגניות עם דבש, התבוננות בכוורת אמיתית, מפגש עם דבוראים ולמידה על עולמן הקסום של הדבורים ועל חשיבותה של הדבורה הקטנה בהאבקת פרחי ירקות ופירות ההופכים למזון מן הצומח.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

אזור הצפון

• מכוורת 'דבורת התבור' בשדמות דבורה- תקיים את 'חגיגת נרות דונג לחנוכה' עם סדנאות יצירה להכנת מנורת חרס לשמן ונר דונג בריח דבש, סיורים במכון רדיית הדבש, ובאולם גידול אלפי פקעות המשי היחיד בארץ.
להזמנות: 04-6769598, 050-5637645.

• מכוורת 'הכל דבש' ביסוד המעלה- בחג החנוכה מזמין הדבוראי עמית יוסף לפעילות חנוכה- טעימות דבש גלילי, סרט על עולם הדבורה והדבש, וסיור בין מחלקות מפעל הדבש. להזמנות: .050-9518181

• משק 'אופיר' באלון הגליל- ממוקם בלב חורשה נעימה, בו מכוורת, יקב בוטיק וכרם, במקום טעימות ממגוון הדבש הזני, יין וגבינות, ועוד.
להזמנות: 04-9861466.

""
טעימות דבש במשק אופיר. צילום: אדווה אופיר

• מכוורת 'גליל דן' ליד קיבוץ דפנה - בחנות הבוטיק מגוון רחב של דבש זני, לצד מוצרי בריאות מהכוורת, ניתן  לבצע משלוחים.
להזמנות: 04-6947826.

• מכוורת 'רייקין' בשדה אליעזר- מכוורת משפחתית, בת שלושה דורות של דבוראים, המייצרים דבש טהור ואיכותי, שניתן לקנות מהם ישירות.
להזמנות: 054-5240024.

""
סדנה להכנת נרות מדונג. צילום: הכוורת בית חורון

• מכוורת 'דבש מכמנים' במצפה מכמנים - הדבוראים רוני ורוקי רק, מזמינים לסיור מודרך במכון הרדייה, ולסדנאות הכנה ופיסול נרות דונג, טעימות דבש ועוד.
להזמנות: 052-2476768.

• מכוורת 'יערת הדבש' באלוני אבא - מכירת דבש וסיורים מודרכים במכוורת, פעילות לילדים, לבישת חליפת דבוראי ועוד.
להזמנות: 054-4437402.

""
פעילות חנוכה במכוורת. צילום: מכוורת הבוסתן

• מכוורת 'הבוסתן' בפקיעין- הדבוראי ג'מאל חיר, משלב בין אירוח דרוזי ופעילויות להכרת עולם הדבורים.
להזמנות: 052-2477897.

אזור המרכז

'הכוורת' מבית שי ספקטור בכפר רות- בחנות הבוטיק כ- 13 סוגי דבש זני, ביניהם: פרחי אקליפטוס, אשל, תלתן, זעתר, שלמון, דרדרי הגולן, מרווה וקורנית, הדרים, ושיזף.
להזמנות: 08-9762082, 052-3211360.

• 'הכוורת בית חורון'- מזמינה ל'פסטיבל המכבים בכוורת', במסגרתו יתקיימו- מפגש עם דבוראי, הצגה בהשתתפות המבקרים על תפקידי הדבורה בכוורת, הכנת נרות מדונג, אפיית פיתות, כוורת שקופה, ועוד.
להזמנות: 02-5458856.

""
הכוורת בית חורון - סיור חנוכה לילדים. צילום: באדיבות מועצת הדבש

אזור הדרום

• מכוורת 'פורת' בעין יהב בערבה התיכונה- יקיימו טעימות דבש, סיור במוזיאון הדבורה- בו מוצגים מעולם המדבר והמכוורת, כוורת שקופה, סרטון על חיי הדבורה ועוד. בסופי השבוע- מופעי מוסיקה, בירה והמבורגר.
להזמנות: 058-5666032

• אוטובוס הדבש BEEBAR במכוורת מרדכי גולן במושב גילת בנגב- יתקיים סיור במכוורת וקנייה ישירה של מגוון סוגי דבש מפרחי הנגב הצפוני והמערבי.
להזמנות: 052-7772291.

""
מכוורת פורת בעין יהב.  צילום: נבו אוטולנגי

• 'בית הדבש והדבורה' בקיבוץ יד מרדכי- מזמינים פעילות חווייתית להכרת עולם הדבש ושמן הזית. המבקרים ייהנו מסיור מודרך עם דבוראי, טעימות דבש והכנת נרות מדונג, יתנסו בהפקת שמן זית, יכתשו ויסחטו זיתים, סיור בטרקטור הקיבוצי ועוד.
להזמנות: 08-6720485 052-3923104.

צריכת הדבש נמצאת בעלייה זה מספר שנים. עם המודעות הבינלאומית הגוברת לאורח חיים בריא, נצרך הדבש כממתיק טבעי של הטבע, המשמש כממרח וכן לבישול ובחג החנוכה נאכל עם סופגניות ומתוקים.

מועצת הדבש קוראת לציבור הישראלי לתמוך בתוצרת הארץ ולרכוש דבש איכותי ישירות מדבוראי ישראל, המציעים מכירה ישירה של הדבש במכוורות או באמצעות משלוחים.

על פי נתוני 'מועצת הדבש', צריכת הדבש בקרב הציבור הישראלי מסתכמת בכ-6,200 טון בשנה. בישראל מאות דבוראים המטפלים בעשרות אלפי כוורות הפזורות באלפי נקודות מרעה צופני ברחבי הארץ כאשר כ- 80,000 כוורות מאביקות גידולים חקלאיים של פירות וירקות.

מנכ"ל מועצת הדבש, אופי רייך: "המכוורות ברחבי הארץ פותחות את שעריהן לביקור ומזמינות ליהנות מפעילות חינוכית ומעשירה, המשלבת את ערכי חג האורים. הילדים ילמדו כי דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש, אלא גם המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת (הפרייה) 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם ואחראית על ייצור המזון לכולנו".

מומלץ לתאם הגעה מראש.

מועצת הדבש והדבוראים מאחלים חג חנוכה שמח ומתוק כדבש!

פרטים נוספים באתר מועצת הדבש- www.honey.org.il

» פורסם במדור התיירות הכפרית
 











בחנוכה מבקרים בארמונות החשמונאים בבנימין 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



בחנוכה מבקרים בארמונות החשמונאים בבנימין


מסע בעקבות הממלכה החשמונאית באתר בשפך נחל פרת. הפנינג נדיר וחוויתי לכל המשפחה של סיורים וחוויות, סדנאות חשמונאיות, סיורי משאיות ספארי למבצר דוק המרשים, סיורים למטיבי לכת בנחל פרת ועוד שפע חוויות חנוכה ברוח התקופה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: חנוכה 2022

""
חנוכה בארמונות החשמונאים. צילום: תיירות חבל בנימין

ארמונות החשמונאים קמים לתחייה בחג החנוכה בבנימין. המועצה האזורית בנימין רשות העתיקות, מפעל הפיס וביס"ש עפרה של החברה להגנת הטבע, יקיימו במהלך ימי החג את פסטיבל ארמונות החשמונאים 2022, הפנינג חוויתי נדיר באתר ארמונות החורף של החשמונאים הסמוכים ליריחו למרגלות נחל פרת, בו התרחשו אירועים משמעותיים ומרתקים בתקופת הממלכה החשמונאית. פיתוח ושימור האתר החשוב, מבוצע על ידי משרד ירושלים ומורשת, רשות העתיקות ומועצת בנימין.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

הפסטיבל, שיתקיים בימים שלישי עד חמישי, כ"ו-כ"ח בכסלו, 20-22 בדצמבר כחלק משבוע המורשת, יציע למבקרות והמבקרים חווית מורשת ברוח החג עם סיורים וחוויות לכל המשפחה במקום בו חיו ופעלו מלכי החשמונאים, לצד סככות עם פעילות חנוכה חווייתית לילדים שכוללת הצגות שחקנים וסדנאות חימר ועוד באווירת ימי החשמונאים.

במסגרת הפסטיבל, סיפור ארמונות החשמונאים יקום לתחייה באמצעות שחקנים שישחקו דמויות מרכזיות שחיו בארמונות. באירוע יתקיימו סיורים בארמונות בעלות של 25 שקלים למשתתף. את הסיורים יעבירו מדריכים מוסמכים בשיתוף השחקנים שימתינו בתצפית הארמון הקבור, בבריכה הגדולה עם סיפור הטביעה של יהודה אריסטובולוס, ארמונות התאומים, בית הכנסת הראשון בהיסטוריה, במטע בו יוחבאו כדים עם חידות לילדים ובארמונות של הורדוס.

עוד יתקיימו במסגרת הפסטיבל סיורים מיוחדים במשאיות ספארי למבצר דוק – המבצר העתיק ביותר ששימש את החשמונאים, סיור למטיבי לכת בנחל פרת אל הארמונות ועוד שפע חוויות חנוכה ברוח התקופה. עלות ההשתתפות בסיור משאיות הספארי עומדת על 40 שקלים לכל משתתף ובה יקבל הנוסע חוויה ייחודית בשטח המדברי אל המבצר האדיר.

ארמונות החשמונאים הם המקום האולטימטיבי לטיול משפחתי בחנוכה. אתר הארמונות למרגלות נחל פרת בתחומי חבל בנימין, הוא ערש הממלכה החשמונאית, מיוחנן בן הורקנוס ועד להורדוס ומהווה מקום מושלם לסיור חוויתי. באתר נחשף מכלול של מבנים מתקופת בית שני ששימשו את משפחות המלוכה ומלוויהן ובהם בריכות שחייה, בתי מרחץ, גני נוי ובוסתנים שהיו חלק מהמתחם. הארמונות היו במרחק שעות ספורות מירושלים - 20 ק"מ בתוואי הדרך הרומית הקדומה.

""
חנוכה בארמונות החשמונאים. צילום: תיירות חבל בנימין

פסטיבל ארמונות החשמונאים מתקיים במסגרת שבוע המורשת - יוזמה של משרד ירושלים ומורשת, לצד גופי המורשת המובילים: רשות הטבע והגנים, רשות העתיקות, הספרייה הלאומית והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, שחברו לפני כעשור על מנת לציין יחד פעם בשנה את "חג המורשת הישראלי" בחנוכה ולהזמין את הציבור להגיע לאתרי מורשת מצפון ועד דרום, במהלך שבוע שלם גדוש בפעילויות והדרכות לכל המשפחה. בחלוף השנים, הפך "שבוע המורשת" למסורת שמביאה מאות אלפי אנשים – יחידים, זוגות ומשפחות – לגלות, להתחבר ולהתרגש ממה שיש לישראל להציע, בפארקים ובגנים הלאומיים, באתרי המורשת ובמוזיאונים ברחבי הארץ.

פסטיבל ארמונות החשמונאים
ימים שלישי עד חמישי, 20-22 בדצמבר, 09:00-16:00
מחיר: סיור למשפחות – 25 שקלים למשתתף; סיור ברכב ספארי למבצר דוק – 40 שקלים למשתתף

לרכישת כרטיסים ⇔ 02-9975516
פרטים נוספים באתר תיירות חבל בנימין ⇔ https://www.rishumil.com/armonot2022


» פורסם במדור התיירות הכפרית
 











האור הצפוני - דצמבר מואר בצפון 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



האור הצפוני - דצמבר מואר בצפון


בדצמבר עולים לגלות את האור הצפוני - שפע של אירועים, פעילויות ומופעים, פסטיבל חנוכה במשגב, 'לגעת באור' בגולן, סיורים מודרכים ברחבי הגליל, הגולן והעמקים, חגיגות חג המולד, חנוכה ועוד...

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: חודש דצמבר 2022

""
חומה ומגדל. צילום: מרכז סיור גלבוע מעיינות

אין כמו להתעורר לבוקר גלילי, לא בכדי נכתב במגזין היוקרתי "קונדה נאסט טרוולר" (Condé Nast Traveler) באנגלית, הצפון והגליל הוא 'טוסקנה של ישראל', אז לא זה לא טוסקנה. זה הגליל ובדצמבר יהיה פה אור גדול והרבה פעילויות מהנות ומיוחדות לכל המשפחה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

אירועי תרבות לכל המשפחה ובמקביל גם זמן מושלם לבילוי רומנטי, שילוב נפלא של  הופעה טובה עם לינה בצפון וקינוח בטיול טבע משגע או בילוי קולינרי משובח, מפגש ביקב לצלילי קונצרט או הרכב מוסיקלי. רק תבחרו יש כאן הכל.

הרשות לפיתוח הגליל והמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, אשר תומכים באירועי התרבות והתיירות, מזמינים את הציבור הרחב להגיע ולהנות משפע חגיגות דצמבר בצפון המואר.

פסטיבל חנוכה במשגב

מופעים, הפקות מקור, פעילויות לכל המשפחה, הצגות ילדים ועוד.. בין האמנים שיופיעו: אריאל זילבר במופע להקה (19.12), ביטלמניה והשירים הגדולים של הביטלס (21.12), אדון שוקו בשירים וסיפורי אריק איינשטיין לקטנים ולגדולים (21.12), מופע שירי לאה גולדברג (22.12), שתי חבורות הזמר של משגב על במה אחת "קולות משגב"  ו"שיר בהר", במופע משולב עם שירה בציבור (24.12).
מתי: בין התאריכים 19-24.12
לאירועים נוספים ורכישת כרטיסים:  פסטיבל חנוכה במשגב

'לגעת באור' בגולן

המרכז הקהילתי גולן, מציג חודש גדוש בהופעות, הצגות, סדנאות ועוד, בין האמנים: אברהם טל (26.12), שבאבניקים (29.12), תערוכת "לגעת באור" בצנובר, חוויה רב חושית לכל המשפחה, מפגש בין אור וצל, מיצגי אור אינטראקטיביים, וידאו ארט, תערוכת צילום מחושך לאור, יריד מעצבי תאורה. האור הוא לא מוחשי, ולא נתפס, דווקא בגלל זה, בתערוכה ננסה לגעת בו, בחלקיקים ממנו, נרגיש אותו בחושים שלנו. נטעם אותו, נמשש אותו, נקשיב ונראה אותו יחד.
מתי: בין התאריכים 15-22.12, מתחם צנובר.
לפרטים: לגעת באור בגולן

חורף חם בכפרים - "כפר ביקרתם"

פרויקט 'כפר ביקרתם', בהובלת הרשות לפיתוח הגליל, משרד התיירות והרשות לפיתוח כלכלי של הישובים הדרוזים והצ'רקסים, יפעיל סיורים מודרכים בכפרים, בעין קניה בגולן, יתקיים סיור מודרך ותצפית אל נחל סער, נופי הגליל העליון והגולן והכפר הציורי עין קניה, ביקור בגרעין הכפר העתיק, במוזיאון הבית העתיק ובכנסייה המארונית. בסיום סדנת בישול אוכל דרוזי אותנטי. בכפר כמא, יתקיימו סיורי קולינריה ואירוח בבתים צ`רקסים בליווי והדרכה של מדריכים מקומיים, טעימת מאכלים מהמטבח הצ'רקסי, סיור בגרעין העתיק, מופע פולקלור צ'רקסי קצבי. בפקיעין, הכפר הגלילי המרתק נכיר את סיפור המקום דרך היסטוריה של חיים בהרמוניה בין ארבע עדות. תצפית מרהיבה מעל בתי הכפר, מערת רשב"י, הדרכה במעיין הכפר וסיפורים מרתקים. בסיום תתקיים סדנת קולינריה וסדנת מתוקים בבית עתיק בכפר.
לאירועים נוספים: חורף חם - כפר ביקרתם

""
סיור בכפר הבדואי טבאש. צילום: אירית גוריון

חנוכה במרכז סיור גלבוע מעיינות

טיולים שווים וייחודיים לכל המשפחה, טיול לבעלי ג`יפים בהדרכת אל"מ במיל` משה פלד (מוסא פלד). טיול מרתק בבית הקברות של גדעונה בהדרכת משה הומינר, מנהל מרכז הסיור.  וכמובן אטרקציית 'כאן בונים ציונות'- פעילות מגבשת וכיפית לכל המשפחה. יחד נחזור לתקופת חומה ומגדל, נגלה את הסליקים, נפתור כתבי חידה, נבנה את החומה ונרים את המגדל.
בחנוכה שווה להגיע לגלבוע ועמק המעיינות
מתי: בין התאריכים 20-26/12
לפרטים:  חנוכה במרכז סיור גלבוע מעיינות

""
טיול ג'יפים. צילום: מרכז סיור גלבוע מעיינות

סיורים מודרכים לכל המשפחה

במהלך חודש דצמבר יתקיימו סיורים מודרכים ייחודיים ברחבי הגליל: 'בעקבות הפרשים מהדהרה', טיול מרתק בשמורת הר עצמון בעקבות סיפורים אותנטיים על שבט חוג'יראת שחי כאן בעבר ועל היחסים המיוחדים עם מייסדי יודפת (טיילת הר שכניה), 'רזי חורש הצפון', טיול קליל וייחודי המותאם לכל המשפחה. הטיול אשר כולל שיטוט, נקודות תצפית והתבוננות במרחב יפגיש אתכם מקרוב עם הטבע המיוחד שנמצא בחורש הצפון גולני ובגולן בכלל( חניון קק"ל מול קיבוץ עין זיוון), 'מוזיאון דונה גרציה', טבריה, חוויה מיוחדת במינה. סיור מודרך עם מדריכות המוזיאון המרתקות, הכרות עם סיפורה של האישה היהודייה ״דונה גרציה״. 'סדנת למפיונים וסיור עששיות' בנחל ציפורי, 'סיור בכפר הבדואי טבאש' הכרת אורח החיים הבדואי והחיים המשותפים בכפר ועוד... לכל הסיורים באתר גו גליל

חגיגות כריסמס

בעילבון יתקיימו, חגיגות כריסמס מרקט באווירה אותנטית, מסיבות, דוכנים, קונצרטים, מופעים ממזרח ומערב, עץ אשוח ענק מקושט, מופעי ילדים ועוד..  (ברחבת הכנסייה הקתולית, בין התאריכים -8-10.12  15-17.12 בין השעות  17:00 עד 22:00)
חגיגת כריסמס בנצרת, חמישים ימי חגיגות חג המולד ברחבי העיר, מופעים, מחזמר, כריסמס מרקט, עץ אשוח מקושט, קונצרטים, תהלוכת חג ועוד..
לאירועי כריסמס נוספים: חגיגות כריסמס

את כל העושר הזה תמצאו בקלות באתר האינטרנט גו גליל, של הרשות לפיתוח הגליל, בו ניתן להתעדכן בלוח האירועים והפעילויות הגדול של הצפון – גליל, גולן ועמקים, כל מה שקורה בצפון – לפי נושא, מיקום, עניין ותוכן, למבוגרים, ילדים, לכל המשפחה ולקבוצות.

היכנסו לאתר:  GoGalil   
* האתר מתעדכן באופן יומי במידע ואירועים נוספים

 











פסטיבל spirit ערבה - מתוך הקשבה לרוח 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל spirit ערבה - מתוך הקשבה לרוח


חוויה המחברת רוח ואדמה לייצר מסע של חיבור פנימה. 120 סדנאות הרצאות ותרגולים בארבעה ימים קסומים ברחבי הערבה, בשלושה אזורי פעילות שונים בתוכנם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: 30.11-3.12.2022

""
Hila Abady, צילום: Harel Madhala

פסטיבל 'spirit ערבה' יתקיים בתאריכים 30.11-3.12 ויתפרס על פני ארבעה ימי פעילות, במהלכם יתקיימו 120 סדנאות, הרצאות ותרגולים של יוגה, פילוסופיה, מיינדפולנס, מדיטציה, טאי צ'י, הומאופתיה, ריברסינג שירת הלב, הילינג אנרגטי מרחוק, צלילים מרפאים ועוד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

את הפעילויות ינחו עשרות מורים, מרצים ואנשי רוח שעוררו השראה בשנים האחרונות בארץ ובעולם, ביניהם- סיגל ביבר, תבל חזן, נגה וייס, מיכל ארד, רחלי רוגע, הדר הוד, רותם ג'קסון, רתם רטנר, מוריה קאשי, ועוד.

""
צלם: Miki Schauder

הפסטיבל מתקיים ביוזמת מועצה אזורית הערבה התיכונה ומועצה אזורית חבל אילות, בשיתוף משרד התיירות ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר.

מארגני האירוע: ''מתוך התבוננות במרחבי הערבה נוצרה בנו התשוקה ליצור חוויה המחברת רוח ואדמה לייצר מסע של חיבור פנימה, מסע שיאגד בתוכו תרגול פיזי ורוחני, יוגה, מוזיקה, תנועה, נשימה, פילוסופיה, שירת הלב ובעיקר רווחה. מתוך כוונה והתכווננות של כולנו אחד''

""
רתם רטנר, מורה בכירה ליוגה. צילום: אלבום ביתי

הפסטיבל יתקיים בשלושה אזורי פעילות שונים בתוכנם. בכל מוקד יוצע מספר רחב של סדנאות, שיעורים והרצאות. האירוע המרכזי של הפסטיבל יתקיים בפארק תמנע - ביום שישי ה-2.12 – סדנת יוגה לכל באי הפסטיבל בליווי צלילים מרפאים, מעגל "שירת השבט" בהנחיית אורי יבור והופעה חיה של TARANTE GROOVE MECHINE.

""
רחלי רוגע, מדיטציה מערות השועל. צילום: אלבום ביתי

לאפשרויות לינה והסעדה- ניתן ליצור קשר עם מארגני הפסטיבל
מידע ורכישת כרטיסים באתר האירוע spiritarava.co.il

» פורסם במדור התיירות הכפרית
 











פסטיבל 'צבעי מדבר' בנגב ובערבה 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל 'צבעי מדבר' בנגב ובערבה


הרשות לפיתוח הנגב תקיים בפעם הראשונה פסטיבל שיערך במהלך חודש דצמבר במרחבי הנגב עד לערבה הדרומית. במסגרת פסטיבל 'צבעי מדבר' יוצעו מאות פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה בעלות מסובסדת של עד 20 שקלים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: חודש דצמבר 2022

""
צילום: רגב כלף

בחודש דצמבר הקרוב יתקיים בפעם הראשונה בנגב פסטיבל שיחלוש על כל אזור הנגב ויציע מאות פעילויות, טיולים, סדנאות ואטרקציות לכל המשפחה בעלות מסובסדת של עד 20 ₪.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

את הפסטיבל, "צבעי מדבר", תוביל מחלקת התיירות ברשות לפיתוח הנגב והוא יפתח את עונת טיולי החורף בנגב הישראלי ויציע 'טעימות' והיכרות עם הנגב ואנשיו.

הפסטיבל יתקיים בחמישה מרחבים אשר לכל מרחב אופי ייחודי החל מצפון הנגב, באר שבע והסביבה, מרחב הר הנגב, לאורך כביש 90 מים המלח ועד לערבה ובתיירות הבדואית – "קסם המדבר".

""
אתר הקשתות פארק תמנע. צילום: ויקטור זיסלין

הפסטיבל יאפשר למבקרים מבט מבפנים על הנגב דרך הא.נשים, הסיפורים, הצבעים, האמנות, הנופים והטעמים הייחודיים לנגב, ויציע שילוב מעניין של חוויות חקלאיות, לצד תיירות אורבנית במיטבה, תיירות בדואית, טיולים בטבע, סדנאות, הצצה לחיי הלילה של באר שבע, מראות מרהיבים של הנגב בזריחה ובשקיעות החורפיות, פעילויות בלב מדבר ולינה במקומות מיוחדים במטרה לעודד את עסקי התרבות, התיירות, הבילוי והפנאי.

""
שדה בוקר - בקעת צין, פעילות-יניר במדבר. צילום: קרדיט דניאל בר

בין היתר יתקיימו סיורי "נגב תור" בכל הנגב. הסיורים יציעו מגוון סיורי אוכל וטעימות ברחבי הערים השונות -  סיור אוכל רחוב בשדרות, סיור ארוחות בוקר במצפה רמון, סיור נטול גלוטן בבאר שבע, סיור עוגיות ומתוקים ברהט, ומגוון סיורים בעקבות חג החנוכה עם הדלקת חנוכיות וטעימת סופגניות ולביבות.

""
שוק עירוני באר שבע. צילום: יאיר גולן

בין מגוון הפעילויות שיתקיימו – פעילויות "חקלאיות בנגב הצפוני, אירועים וסדנאות מוזיקה בירוחם, מצפה רמון וברמת הנגב, בתים פתוחים על כביש 90, סיורים מודרכים ובתים פתוחים ברהט, סיורים חקלאיים בחוות רימון שבסמוך ליער להב, סדנת צלילים בירוחם, סיורים וטעימות יין במגוון כרמי הנגב, סיורי מוזיקה במצפה רמון, סיורים ב"דרך האוהלים", מפגשים עם התיירניות והתיירנים הבדואים של "קסם המדבר", מופעי תרבות בעיר העתיקה של באר שבע ועוד.

""
תמר ים המלח. צילום איתמר גרינברג

משה מור יוסף, מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב מסר כי: "הרשות לפיתוח הנגב שמחה לקיים פסטיבל חגיגי אשר מטרתו לחזק את הכלכלה המקומית ולאפשר לכל מי שמבקר בנגב להנות מתוכן מקומי איכותי. בתקופה זו בה הנגב פורח וצבעוני חשוב לנו שכל מי שמבקר באזור יכיר ויטעם גם מהתוצרת המקומית והתוכן האיכותי הקיים במרחב".
לפרטים נוספים:

פסטיבל 'צבעי מדבר'

חודש דצמבר 2022
לפרטים נוספים - https://gonegev.co.il

 

» פורסם במדור התיירות הכפרית
 

 











פסטיבל 'דרינק eat' - חגיגת יין ואוכל בעמק יזרעאל 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל 'דרינק eat' - חגיגת יין ואוכל בעמק יזרעאל


הפסטיבל הראשון יוצא לדרך ומציע עשרה ימים של חגיגת יין ואוכל בעמק יזרעאל - סיורים וטעימות ביקבים וסדנאות יין ואוכל אצל בשלנים מקומיים ושפים באזור

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: 10-19.11.2022

""
יקב סער. צילום: אבי חיימוביץ, באדיבות מועצה אזורית עמק יזרעאל

המועצה האזורית עמק יזרעאל משיקה לראשונה, את פסטיבל "דרינק eat", חגיגה של יין ואוכל בעמק יזרעאל. הפסטיבל ייערך בין התאריכים 10-19.11.22 (ימים חמישי – שבת) ויציע סיורים וטעימות ביקבים וסדנאות יין ואוכל אצל בשלנים מקומיים ושפים מהאזור.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

לפני כשנה השיקה המועצה האזורית בשיתוף יקבי העמק את מיזם "עמק יין" המאגד 13 יקבים הפזורים במרחב התיירות של עמק יזרעאל למותג אחד תחת השם "עמק יין- חוויה יזרעאלית".

במסגרת הפעילות המשותפת, מקיימת המועצה אירועי יין ייחודיים המאפשרים למבקרים ולמבקרות היכרות עם תעשיית היין המשגשגת בעמק יזרעאל.

אירועים, סיורים וסדנאות ביקבים:

• סיור בכרם וביקור במרכז המבקרים ביקב סער במושב מרחביה
• חצר האירוח הביתית של היקב נפתחת לאירוח עם טעימות מיינות היקב וסדנה לחידוד חוש היין ביקב TOUCH BY FUSION בתמרת
• חגיגות הבוז'ולה וחוויית טעימות ייחודית וסיור ביקב משק אופיר באלון הגליל
• טעימות מודרכות, מנות מיוחדות ו'בראנצ'כוהול' ביקב עמק יזרעאל בחנתון
• 'השף בשדות' - שף דורון בר און מתארח ביקב שדות עם תפריט ספיישלים ייחודי ועונתי בשדה יעקב
• 'בראנץ' בכרם' - בראנץ' חגיגי בכרם יקב המצודה בציפורי
• ערב שירה באווירה מיוחדת ביקב היוגב 8 במושב היוגב
• ערב קולינרי עם איש היין צ'ינו לרנר לצד פלייליסט מוזיקלי ייחודי וטעימות ביקב טוליפ בכפר תקווה ועוד
• צוות עגלת הקפה קפה 79 מארח את יקב יונה מציפורי לטעימות יין, לצד הקפה והמאפים בעגלה
• טעימות של יינות בחצר יקב סימון בקרית טבעון, כולל הדרכת יין וסיור ביקב למעוניינים

אירועים במסעדות:

• מסעדת 'ללה' פותחים את פסטיבל דרינקאיט בארוחת בוקר משובחת וחגיגית מתוצרת העמק ומארחים את יקב עמק יזרעאל לארוחה איטלקית.
• קבלת שבת ויין יזרעאלי ב'מסיק' תל עדשים מקבלים את השבת בחגיגה של יינות העמק, אוכל מקומי ומוזיקה עברית.
• "אדמה ויין" שף דורון בר און ויקב 'שדות' בערב משותף וחד פעמי אצל דורון במושב היוגב.
• מסעדת 'תמרלין' עם מנות ספיישל שעושות כבוד ליין המקומי ותפריט יינות מיקבי העמק ו'שישי מעשנה' וטעימות יין בחצר תמרלין.
• מסעדת בלה בבית שערים עם תפריט ייחודי ושופע המבוסס על טעמים מקומיים לכבוד הפסטיבל – בעסקית ערב.

סיורים:

• 'ציפורי מהשדה לצלחת' - סיורים קולינריים במושב ציפורי עם ויקי גורנשטיין
• סיור מרתק בין המשקים השונים במושב ציפורי כולל טעימות מהתוצרת החקלאית ובראנץ' משובח.
• יין ומורשת - סיור מודרך בין יקבים ואתרי מורשת בעמק יזרעאל
• כפר יהושע – בין הפסיפס לאנדרטת הנופלים – מורשת והתיישבות, יקב שדות בשדה יעקב – סיור ביקב וטעימות יין, בית זייד – סיפור אנשי ארגון השומר ויקב טוליפ בכפר תקווה - סיור מודרך וטעימות יין. עם מורה הדרך ארנון רומן.

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, אמר: "למבקרות ולמבקרים במסגרת הפסטיבל מצפה בילוי מגוון, ייחודי ומהנה תוך היכרות עם פעילות היקבים, המסעדות, השפים והבשלנים המקומיים, באתרי התיירות והמורשת הפזורים ברחבי העמק. נמשיך להרחיב ולהעצים את הפעילות התיירותית הצומחת ומתפתחת בעמק יזרעאל."

פרטים נוספים על אירועי הפסטיבל, באתר המועצה האזורית עמק יזרעאל  www.eyz.org.il.

» פורסם במדור התיירות הכפרית
 











טיול אל 'מבשרות הסתיו' - פריחת החלמונית והסתוונית בגולן 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



טיול אל 'מבשרות הסתיו' - פריחת החלמונית והסתוונית בגולן


במרומי רכס בשנית, פורחות זו לצד זו החלמונית הגדולה וסתווניות התשבץ, שני מיני גיאופיטים נדירים, מהמרשימים שבפרחי ארצנו. המלצה למסלול טיול סתווי ברכס שהוא מהיפים במסלולי הגולן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: סתיו 2022

""
סתוונית התשבץ ברכס בשנית, צילום: יעל סלע, רשות ניקוז ונחלים כינרת

מזג האוויר קריר יותר ומתאים לטיולים בחיק הטבע. כדאי לנצל את העונה הקצרה ולמהר לפגוש בפריחת הגיאופטים- צמחי הפקעות, המגיחים מהאדמה ומבשרים לנו על שינויי מזג האויר. החצב הקדים את כולם וכבר פורח מאמצע אוגוסט, עמודי הפריחה המרשימים שלו נפוצים ומייפים את כל הארץ. עכשיו הגיע תורן של החלמונית והסתוונית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

יעל סלע, מנהלת אגף חינוך, קהילה והסברה ברשות ניקוז ונחלים כינרת: "הטיול מאוד מומלץ, בוודאי במזג האוויר הנהדר במרומי רכס בשנית, שם פורחות זו לצד זו החלמונית הגדולה וסתווניות תשבץ, שני מיני גיאופיטים נדירים (צמחים בעלי בצל ופקעת), מהמרשימים שבפרחי ארצנו ולמרות גודלם הקטן, הם זוהרים ביופיים: החלמונית בפריחה צהובה עזה הדומה לחלמון ומכאן השם וסתוונית התשבץ, מין נדיר של סתווניות, הצומח בישראל על תלי געש בודדים בגולן. צבעה ורוד עז ועל גבי עלי הכותרת שלה מצוירת דוגמת משבצות מכאן שמה. צבעי הצהוב והסגול על רקע האדמה החרבה של הקיץ וסלעי הבזלת הכהים, יוצרים אסתטיקה נהדרת ומרעננת. הפריחה קצרה, אל תפספסו".

אחד ממאפייני הפריחה של החלמונית הוא ההופעה ב"כתמים", כלומר למרות נדירותן של החלמוניות, הפריחה מופיעה בנקודות מאוד מסוימות וקבועות, כך שחובבי הפריחה יודעים בדיוק היכן אפשר למצוא אותן. אחת מנקודות הפריחה המפורסמות של החלמונית היא רכס בשנית בגולן.

מסלול הטיול הסתווי אל פריחת החלמונית הגדולה ברכס בשנית הוא מהיפים במסלולי הגולן. מועדי הפריחה לכל "כתם" פריחה של חלמוניות שונה, ברכס בשנית הן פורחות במהלך חודש אוקטובר. את הראשונות אפשר לפגוש כבר עכשיו ואת האחרונות בסופו.

""
חלמונית ברכס בשנית, צילום: יעל סלע, רשות ניקוז ונחלים כינרת

המסלול מתחיל בתחילת מקטע 'שביל הגולן' היורד אל הכפר הצ'רקסי הנטוש ג'ואיזה. זהו שביל הליכה היורד דרומה בין עצי האלון הפזורים על הרכס. סמוך לנקודת ההתחלה של המסלול ניתן להבחין בריכוזי פריחה של החלמונית. אם חשקה נפשכם במסלול יותר ארוך, המשיכו דרומה כקילומטר, המסלול מתחיל לרדת במתינות לכיוון דרום-מערב. בהמשך, חוצים שביל ג'יפים המוביל לישוב אלוני הבשן. לאחר המפגש עם שביל הג'יפים המסלול הופך פתוח יותר וחשוף יותר לשמש. המסלול מסתיים בסמוך לחורבות הכפר הצ'רקסי ההרוס ג'ויזה, כאשר השביל פונה מערבה ונפגש עם כביש 98 כק"מ דרומית מהכניסה לישוב אלוני הבשן.

דרגת קושי - קלה-בינונית

איך מגיעים? עולים לרמת הגולן בכביש 98, לכיוון מושב אלוני הבשן, כ- 1,700 מטרים מצפון לכניסה לאלוני הבשן יש לשים לב לפניה מזרחה, הבאים מדרום יפנו ימינה הבאים מצפון שמאלה. הפנייה הינה לכביש צר ועקלקל העולה לרכס בשנית. תחילת המסלול בציר העלייה לרכס בשנית במפגש עם ציר גישה פנימי "להר חזק" (נ"צ 229600/273300). מחנים את הרכב בחניון בסמוך לשילוט גדול של "שביל הגולן" ועוברים במעבר מסודר דרך 'גדר הבקר' אל שטח שמורת חזקה. מנקודה זו נצמדים לסימון מסלון שביל הגולן לכיוון מערב.

שימו לב שלא לדרוך על החלמוניות ולהשאיר את המקום נקי לבאים אחריכם.

עוד המלצות לטיולים בנחלים ובאזור הכינרת באתר רשות ניקוז ונחלים כינרת- www.kineret.org.il
ובדף הפייסבוק- רשות ניקוז ונחלים כינרת .

» פורסם במדור התיירות הכפרית
 











טון אשלג וקורט מלח - מופע באתר רכבת העמק 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



טון אשלג וקורט מלח - מופע באתר רכבת העמק


סיור מודרך ברחבי אתר רכבת העמק בבית יהושע, לצד שירים וסיפורים מרתקים על היחסים המורכבים בין האדם לנוף בים המלח, תצלומים מרהיבים וסרטים נדירים. הפעילות במסגרת מיזם 'שבת ישראלית' של המועצה לשימור אתרים ומשרד התיירות והספורט - והכל בחינם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: 22-10-2022

""
רכבת העמק כפר יהושע צילום אורנה בן חיים

במוצאי שבת הקרובה יתארח ברכבת העמק בכפר יהושע המופע 'טון אשלג וקורט מלח', העוסק ביחסים בין האדם לנוף במקום הנמוך בעולם, באמצעות סיפורים ושירים מוכרים ואהובים בליווי פסנתר, בהנחייתה של ד"ר דורית אנגלברג ברעם, שכתבה עבודת דוקטורט על הנושא.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

אתר רכבת העמק נמצא בסמוך לכניסה למושב כפר יהושע, בחלקו המערבי של עמק יזרעאל ובו מתקיימים סיורים מודרכים באתר וסביבתו, אשר חושפים את הסיפור המרתק של תחנת אל-שמאם. התחנה פעלה ונסללה בראשית המאה ה-20 על ידי הטורקים בפיקוח גרמני וחיברה בין חיפה לדרעה שבעבר הירדן ומשם התחברה לנתיב המסילה החיג’אזית – מדמשק דרך עמאן לחצי האי ערב.

בנוסף, ניתן למצוא באתר שבעה מבני אבן מרשימים בסגנון טמפלרי, ביניהם מגדל המים, מבנה שירותים וכן באר מים, שלושה קרונות משא, שניים מתקופת המנדט הבריטי ואחד אותנטי מתקופת הקמת קו רכבת העמק; מרכז מבקרים –בו מתקיימת תצוגה מרהיבה המשחזרת את סיפורה של רכבת העמק ותחנותיה העיקריות, באמצעות רכבת מיניאטורית נוסעת המהווה העתק מדויק לרכבת העמק ועוד ועוד.

'טון אשלג וקורט מלח' - 22 באוקטובר 2022.
ההרשמה חובה, מספר המקומות מוגבל.
המופע מתקיים תחת כיפת השמיים - כדאי להתלבש בהתאם.
19:30 – סיור באתר, 20:30 - תחילת המופע
רכבת העמק, כפר יהושע
הכניסה חינם במסגרת מיזם 'שבת ישראלית' של המועצה לשימור אתרים ומשרד התרבות והספורט.
לפרטים נוספים והרשמה: בקישור כאן

» פורסם במדור התיירות הכפרית
 











חגיגה של חקלאות מדברית מתקדמת בחול המועד סוכות 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



חגיגה של חקלאות מדברית מתקדמת בחול המועד סוכות


בואו ליהנות משלל סיורים וחוויות בישובי פתחת ניצנה שברמת הנגב והכל בעלות סמלית - סיורים חקלאיים מודרכים בחוות, יציאה עם צאן למרעה, מסיק זיתים, סדנת מלאכות קדומות, גלישת חולות, סיורי עקרבים, תצפיות כוכבים, משחק בריחה מדברי, טעימות יין ותוצרת מקומית משובחת וטיולים מודרכים בנופי המדבר הנסתר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: 11-13.10.2022

""
משקים פתוחים בפתחת ניצנה. צילום: עדי זיו אב

שותפות תיירות הר הנגב, קרן מיראז' ישראל ומשרד החקלאות מזמינים אתכם לחוויה חקלאית מדברית קסומה ומיוחדת. בואו להכיר מקרוב את החקלאות המדברית המפוארת במדבר הנסתר של פתחת ניצנה ולקטוף חוויות לכל המשפחה. חול המועד סוכות בין התאריכים ט"ז-י"ח תשרי תשפ"ג, 11-13.10.2022, בעלות סמלית ומסובסדת בסך 15 ₪ למשתתף.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

זו השנה השישית בה מתקיים פסטיבל "משקים פתוחים בפתחת ניצנה" ע"ש שמוליק ריפמן ז"ל, ואנו מציעים לכם ליהנות משלל סיורים וחוויות בחממות ובמשקים חקלאיים בישובי פתחת ניצנה שברמת הנגב. בין הפעילויות: סיורים חקלאיים מודרכים בחוות, יציאה עם צאן למרעה, מסיק זיתים, סדנת מלאכות קדומות, גלישת חולות, סיורי עקרבים, תצפיות כוכבים, משחק בריחה מדברי, סיורי וטעימות יין ותוצרת מקומית משובחת וטיולים מודרכים בנופי המדבר הנסתר של פתחת ניצנה.

מה בתוכנית?

סיור בחוות שירת המדבר - סיור חוויתי בו נצלול לעולם צמחי מרפא ותבלין, נלמד כיצד ניתן להשתמש בצמחים מוכרים יותר ופחות בחיי היומיום, איך להכין מיצויים ועוד. הסיור מודרך על ידי גולן כהן, הרבליסט קליני ומייסד חוות "שירת המדבר".

סיור במשק תושיה - הסיור יחשוף בפניכם סיפור משפחתי ייחודי ומרגש שיוביל את המבקרים מהמועדונים המפורסמים של חיי הלילה התל אביביים, להקמת משק חקלאי אורגני חינוכי ושומר שמיטה במדבר שעל גבול מצרים. בסיפור ציוני במיוחד, תטיילו בין כרמי גפנים וזיתים ובבוסתני פרי עשירים. בסיום הסיור תוכלו לטעום ולרכוש יינות מדבר ייחודיים ותירוש מקומי מעולה המיוצר ביקב המקומי.

""
משק תושיה. צילום: יעקב נחומי

סיור במשק כרמי שלום - אורן שלום, ממקימי הישוב באר מילכה וחלוץ גידול גפני היין במדבר יקח אתכם לסיור חוויתי מודרך ומעמיק שמספר את סיפור ההתיישבות בפתחת ניצנה. בסיור תשמעו כיצד הפכו בני המקום את "השממה" למקור חיים, וגם על ההתמודדות של תושבי הפתחה מול אתגרי האזור וסיפור על חדשנות אל מול מציאות ביטחונית מורכבת. כמובן שתטעמו מהיין המדברי של הפתחה.

סיור שקיעה בתל ניצנה - מורת הדרך איריס ברזאני תיקח אתכם לסיור במסלול סובב ניצנה שם תפגשו את סודות המדבר הנסתר: עמודי השלום, חווה חקלאית קדומה, עקבות בעלי חיים, תל ניצנה העתיק וגם מבט לשכנתנו מצרים, שיחסיה עם מדינת ישראל הולכים ומתהדקים בשלל דרכים מעניינות. נשתף אתכם על קצה המזלג בסיפורי התיישבות וחקלאות עכשווית ונכיר דמויות מיוחדות העוסקות בהפרחת השממה המדברית יומיום.

סיור במשק ניצנה - סיור חוויתי בניחוח חינוכי שמועבר על ידי השינשינים בניצנה שהוכשרו כמדריכי טיולים ומתעסקים בחינוך מאתגר באופן יומיומי. המשק החקלאי בניצנה הינו אחד מבין מיזמיה של הקהילה החינוכית ניצנה, המקיימת חיבורים בין קבוצות שונות בחברה הישראלית. נשמע את סיפורו המרתק של המשק, נבקר בחממות ובגן הירק וכמובן נטעם מתוצרת המשק.

""
משק ניצנה. צילום: חן איילה גרוס

סיור במשק מוניץ - סיור טרופי ומיוחד במשק מוניץ שבקדש ברנע עם רן ומאיה שעזבו משרות ניהול נחשקות והחליטו לנהל משק חקלאי בנגב. הם יספרו אודות לול החופש שבנו, על גידול עגבניות השרי בתחילת הדרך והחיפוש אחר ענפי חקלאות נוספים שיכולים להתאים לאזור. על מטע המנגו והליצ'י שלהם והאננס הטרופי בלב מדבר.
סיור "מהמצפור לחורשה" - במצפור הצבאים הצבעוני שבקדש ברנע עם תה צמחים קר וחטיף טבעוני ביתי ומתוק תפגשו את נעמה כץ, מורך דרך תושבת מושב קדש ברנע שתיקח אתכם למסע בזמן בפתחת ניצנה. מתצפיות על גבול מצרים, סיפורי החקלאות וההתיישבות המיוחדת של פתחת ניצנה לזחל''ם המסתער ממלחמת יום העצמאות ועד לחורשת-בארותיים "המכושפת והמכשפת" עם הסיפור המרתק שעומד מאחוריה והעצים המוזרים שבה שמתאימים לטיפוס.

מרעה צאן בשקיעה - פעילות מיוחדת, עם אתגר והומור, בה תתנסו בהוצאת עדר כבשים למרעה. עם ההגעה למשק, תתכבדו בקפה ותה ולאחר הסבר קצר על המשק והצאן, תצטרפו אל לירן אלמוסנינו, בעל החווה, להוצאת הכבשים למרעה. תלמדו כיצד מובילים צאן, איך שומרים על הכבשים ואיך מטפלים בהן, תוך האזנה לסיפורי הרועים במדבר.
עקרבים וכוכבים - פעילות לילית חוויתית לכל המשפחה בסיור ערב מרתק הכולל צפייה בכוכבים והתחקות אחר עולמם הנפלא של העקרבים בעזרת פנסי אולטרה סגול. הסיור אורך כשעה וחצי.

""
מסלול ניצנה. צילום: נועם שליו

המדבר בלבן - טיול המשלב פעילות שירה בציבור יחד עם הדר גיני, תושבת קדש ברנע ומדריכת טיולים ואמנויות באיזור. יחד עם הדר יוצאים למסע  שירי בהשראת המדבר, תוך הנחייה וסיפורים שמאחורי השירים למרגלות חמוקי ניצנה.

מסיק זיתים משפחתי -  פעילות חוויתית לכל המשפחה במשק מדליה השוכן במושב כמהין. בסיור תתנסו במסיק עצמי וכבישת זיתים בשיטה מסורתית ותשמעו מירון מדליה מהו הסוד המיוחד של עצי הזית.

סדנת מלאכות קדומות -  בסדנה מתחלפת שתתקיים בסוכה במשק ניצנה בכל צהריים, תיכנסו לעולם קסום במסע אל העבר שרלוונטי להפליא גם לכאן ולעכשיו.  ביחד ובסבלנות תתנסו ותלמדו ליצור, לשזור, ללבד, לארוג, ללפף, באמצעות חומרים מהטבע, ותרגישו את ערך החיבור של האדם והאדמה. מתחת לגיל 10 נדרש ליווי מבוגר.
סדנת קליעת לולבים - בסדנא תפגשו את אלה סיני מבאר מלכה ויחד תתנסו בקליעת לולבים לכדי תחתית אלגנטית ופשוטה, בטכניקה בסיסית הדומה מאוד לשתי וערב. התוצר שיתקבל בסיום הסדנא יוכל לשמש כתחתית לסיר, קישוט לקיר או כל שימוש העולה על דעתכם/ן, ובקלות תוכלו לשחזר את ההצלחה בבית עם צמחים שתמצאו במקום מגוריכם.

""
גלישת חולות. צילום: דרור בן אור

לצד הפסטיבל המסובסד (המציע מחירים סמליים לכל הפעילויות הללו), מציע האזור גם שלל פעילויות נוספות במרחב בתיאום מראש:
• טיולי אופניים עצמאיים בשביל סובב ניצנה
• סיור עששיות וכוכבים
• משחק בריחה מדברי "שיקוי הנעורים הנבטי" לכל המשפחה
• סיור "סודות שבטה" בשקיעה
• סיורי רכב 4X4 תומקאר
• סדנאות יוגה ותנועה
• גלישת חולות
• חדר הפלאות

למידע נוסף על הפסטיבל ומידע על אפשרויות הלינה במרחב: https://www.negevtour.co.il

» פורסם במדור התיירות הכפרית
 











פסטיבל מסיק הזיתים של ארגון 'השומר החדש' בסוכות 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל מסיק הזיתים של ארגון 'השומר החדש' בסוכות


שלושה ימים של פעילויות לכל המשפחה בכרמי הזיתים ביער אליקים - מסיק, סדנאות, שוק איכרים, תחנות יצירה והפעלה וחוויה שורשית ישראלית במחיר סמלי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: 11-13 באוקטובר 2022

""
פסטיבל המסיק, באדיבות ארגון השומר החדש

בפעם השביעית -  פסטיבל המסיק של ארגון 'השומר החדש' בחול המועד סוכות - יוצא לדרך! חגיגה אמיתית לילדים ולכל המשפחה, הזדמנות לצאת לטבע ולהתחבר לאדמה ולשורשיות ישראלית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

המשתתפים בפסטיבל יזכו לעבור סיור מודרך במטע הזיתים וללמוד על גידולם, למסוק זיתים ואף להכין זיתים כבושים בצנצנות לכל המשפחה. בנוסף, יוכלו המשתתפים ליהנות משלל פעילויות לכל המשפחה: פיתות בטאבון, תחנות יצירה והפעלה לילדי, הצגה, סדנת חושים, ציור בטבע, שזירת זרים, עץ משאלות, חידונים ועוד.

""
פסטיבל המסיק, באדיבות ארגון השומר החדש

הפסטיבל מתקיים השנה בכרמי הזיתים ביער אליקים: נחנה את הרכבים ומשם נצא להליכה קצרה של 600 מטרים בשביל הליכה מוסדר בחורש, במהלך הדרך נהנה ממגוון תחנות יצירה ותוכן מיוחד לכבוד חג הסוכות והמסיק, במתחם המרכזי יחכו לנו שלל הפעלות ושוק איכרים צבעוני ומיוחד, המסלול בפסטיבל הינו קילומטר וחצי, הליכה במסלול טבעתי, ישנה אפשרות להליכה עם עגלות במסלול הלוך- חזור על כביש אספלט מסודר .

חן שנטל, מנהלת התנדבות חקלאית צפון בשומר החדש "זו השנה השביעית לפסטיבל המסיק. הרעיון מאחורי הפסטיבל הוא לחבר את כולם לאדמה. בפסטיבל אנו מוסקים עצי זית עתיקים שנמצאים בשטחי קק"ל, יהיו סיורים מודרכים ביער, חידון ארצישראלי, ותחנות יצירה לילדים, מהזיתים שנמסוק נוכל להכין צנצנת לכבישה, ובכל ארוחה לטעום טעימה קטנה מאדמת ארץ ישראל. מחכים למסוק אתכם"

מיקום: בכרמי הזיתים ביער אליקים, חניון יער קרן הכרמל
הוראות הגעה: יש לשים בוויז: "יער קרן הכרמל" , לאחר מכן הכוונת שילוט
תאריכים: ימים שלישי-חמישי (11-13.10), חוה"מ סוכות
שעות: שעות פעילות המסיק: 9:00 עד 1:00
חנייה: מוסדרת ללא תשלום
כניסה: בעלות של 15 ש"ח למשתתף I ילד גיל 5 הכניסה חינם
 מותנה בהרשמה מראש באתר:  https://did.li/4k6YH

"השומר החדש" הינו ארגון חינוכי-התנדבותי. הארגון הוקם במטרה לסייע לחקלאים ולבוקרים בנגב ובגליל ומהווה תנועה ציונית המחברת בין אזרחי ישראל למורשתם ולאדמתם לחיזוק הערבות ההדדית ואהבת הארץ והאדמה.

» פורסם במדור התיירות הכפרית











אירועי חגי תשרי בערבה הדרומית - מגוון פעילויות וחוויות מדבר 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



אירועי חגי תשרי בערבה הדרומית - מגוון פעילויות וחוויות מדבר


מגוון פעילויות לכל המשפחה - ליל סליחות בפארק תמנע, שוק לילה בקיבוץ אילות, הפנינג סתיו בפארק הצפרות, טיולים וסיורים מודרכים בפארק תמנע, סדנת נדידת ציפורים, חממת חמשת החושים בקיבוץ אליפז, פעילויות בחי בר יטבתה, אקו כיף ואקו ארט בקיבוץ לוטן ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: ספטמבר - אוקטובר 2022

""
אקו כיף קיבוץ לוטן. צילום: באדיבות קיבוץ לוטן

בין קודש לחול: תקופת החגים ובוא הסתיו זו תחילתה של עונת הטיולים בערבה הדרומית. זו תקופה מצוינת לצאת לחופשה, ליהנות מהטבע המדברי ולאסוף חוויות בחג האסיף עם מזג אוויר אידיאלי וליהנות ממגוון האטרקציות שיש לערבה הדרומית להציע בחודשים ספטמבר - אוקטובר 2022.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

אילות מרקט - אילות
22/9/22 בשעות 18:00-23:00
פותחים את עונת החקלאות החדשה באילות מרקט.שוק לילה ססגוני ועשיר עם מיטב התוצרת החקלאית מהערבה והסביבה. בואו לפגוש חקלאים, יוצרים ואמנים מקומיים בשוק הלילה שהפך למסורת לפני החגים.
הכניסה חינם

ליל סליחות בפארק תמנע
2/10/22 בשעה 22:00
פארק תמנע מזמין אתכם לחוויה רוחנית מעצימה למרגלות עמודי שלמה העצומים.
ליל הסליחות יחל במופע של האחים גת – "מבוב דילן עד אריק איינשטיין". האחים יארחו במופע את האמן דוד לוי. בתום המופע ולאחר הפוגה מוזיקלית תתקיים בחצות תפילת סליחות בהנחיית הרב לוי הכט, תפילה לגברים ונשים בהפרדה, כולל תקיעת שופר.
לפרטים נוספים והזמנות - https://www.parktimna.co.il

פארק תמנע – טיולים וסיורים מודרכים
סוכות -9-16/10/22
פארק תמנע פתוח לקהל המבקרים בכל יום בין השעות 08:00-16:00 למעט יום כיפור).
שלל מסלולים ברגל, ברכב או באופני הרים, מרכז מבקרים עשיר ומיצג אור-קולי מרשים.
אורחי הפארק  יצוידו במפת המסלולים והמלצה אישית של הריינג'ר המקומי.
לפרטים נוספים והזמנת סיורים מודרכים - https://www.parktimna.co.il

טיולי יום בפארק תמנע
10-13/10 ו-16/10 בשעה 10:00
טיול לכל המשפחה בין אתרי פארק תמנע, המשלב הליכה רגלית וטעי נסיעה ברכב הפרטי. בתום המסלול נגיע לאגם למילוי בקבוק בחול צבעוני.
משך הסיור כשלוש שעות
מתאים לילדים בני 3 ומעלה
המחיר – דמי כניסה בלבד, ההדרכה בחינם,  49 ₪ למבוגר, 39 ₪ לילד
לפרטים נוספים והזמנת סיורים מודרכים - https://www.parktimna.co.il

טיולי שקיעה בפארק תמנע
10-16/10/22, בשעה 16:30 בשבת בשעה 16:00)
בואו להכיר את האתרים הסודיים של פארק תמנע. סיור מודרך המשלב הליכה רגלית, טיפוס בסולמות וירידה במדרגות החצובות בסלע. את הטיול נסיים ברחבת האגם להתרעננות במזרקות החדשות ולמילוי בקבוק בחול צבעוני.
משך הסיור כשלוש שעות
מתאים לילדים בני 5 ומעלה
המחיר – 59 ₪ למבוגר, 49 ₪ לילד
לפרטים נוספים והזמנת סיורים מודרכים - https://www.parktimna.co.il

""
‏‏הפטריה בתמנע, סיור שקיעה בפארק. צילום: אלון צנגוט
 

טיול זריחה פארק תמנע
12/10 וב-14/10 בשעה 06:00
טיול מודרך בפארק תמנע עם קרני השמש הראשונים הצובעים את נופיו הקסומים בגוונים אדומים. הטיול כרוך בקטעי הליכה קצרים. את הטיול נסיים ברחבת האגם להתרעננות במזרקות החדשות ולמילוי בקבוק בחול צבעוני.
משך הסיור כשעתיים וחצי
מתאים לילדים בני 3 ומעלה
המחיר -  59 ₪ למבוגר, 49 ₪ לילד
לפרטים נוספים והזמנת סיורים מודרכים - https://www.parktimna.co.il

סיור 12 השבטים
16/1/22 בשעה 17:30
סיור מודרך באוהל מועד – שחזור מדויק של המשכן כפי המתואר בתנ ך, שליווה את 12 השבטים במסעם במדבר.
משך הסיור כשעתיים
מתאים לבני 5 ומעלה
המחיר – 59 ₪ למבוגר, 49 ₪ לילד
לפרטים נוספים והזמנת סיורים מודרכים - https://www.parktimna.co.il

סיור עששיות
10-13/10 ו-16/10 בשעה 18:30
חוויה לילית בפארק תמנע המואר. מוזמנים לסיור מודרך באמצעות עששיות בין אתרי הפארק המוכרים והמוארים בתאורה לילית מיוחדת ומעצימה. הסיור עובר בין הקשתות, הפטרייה, עמודי שלמה ומסתיים ברחבת האגם למילוי בקבוק בחול צבעוני.
מתאים לבני 3 ומעלה
משך הסיור כשעתיים וחצי
המחיר – 69 ₪ למבוגר ו-59 ₪ לילד
לפרטים נוספים והזמנת סיורים מודרכים - https://www.parktimna.co.il

אקו-כיף קיבוץ לוטן
כל ימי השבוע
חוויה אקולוגית לכל המשפחה במגרש השעשועים שבנוי כולו מחומרים ממוחזרים.
שבילים נגישים ונוחים לכולם, פינות צל, שלטי הסבר למעוניים בסיור עצמאי.
סיור מודרך באקו-כיף
כל יום בשעה 09:30
אנו מזמינים אתכם לסיור מודרך בין תחנות הגן בליווי מדריך מקומי בנווה מדבר צבעוני ופורח עם המון פינות מוצלות, ומרחבים קסומים.
במהלך הסיור נעבור בין תחנות, נלמד ונתנסה בחוויה אקולוגית :
-  תהנו מפעילות של בניה בבוץ
-  נלמד על גינון אורגני,
-  כיצד ניתן לייצר קומפוסט משאריות מזון ומה חשיבותו לצמחים.
- כיצד ניתן לייצר גז משאריות מזון, נצפה בהדלקת אש באמצעות שימוש במערכת ביוגז.
- הילדים יוכלו לבנות טירות ומגדלים בעיר המיני בוץ.
בהרשמה מראש
המחיר - 38 ש"ח לאדם מגיל 3
להזמנת מקום - https://www.bookit.fun
 

""
‏‏פעילות לילדים בבוץ. צילום: באדיבות קיבוץ לוטן
 

סדנת נדידת ציפורים בפארק הצפרות
9-13+16/10/22 בשעות 09:00 ו-11:00
בואו להכיר את הציפורים הנודדות מעל שמי אילת. מפגש מקרוב עם ציפורים נודדות, מהי נדידת הציפורים, מלאכת הטיבוע וסיור ברחבי הפארק עם טלסקופים.
הסיור מתאים לכל המשפחה.
משך הסיור כשעה וחצי
המחיר – 35 ₪ לאדם, כרטיס משפחתי (זוג   2) – 100 ₪, הנחה למחזיקי כרטיס "מטמון"
לפרטים נוספים והרשמה – 050-7671290

הפנינג סוכות בפארק הצפרות
14-15/10/22 בשעות 09:00-13:00
הפנינג חוויתי בפארק הצפרות לקראת נדידת הסתיו. בואו לשמוע על נדידת הציפורים, להשתתף בטיבוע, ליהנות מתצפיות אל הציפורים הנודדות וליצור יצירות ברוח הנדידה והחג.
הכניסה חינם
מתאים לכל המשפחה
לפרטים נוספים – 050-7671290
 

""
פארק הצפרות. צילום: נועם ויס
 

חממת 5 החושים – אליפז
החל מה-1 באוקטובר בכל ימי חג הסוכות בשעה 10:00
פותחים את עונת חקלאות החורף עם חממת 5 החושים: בואו לבקר בחממה המצליחה לגדל גידולי שדה שונים וגן ירק עשיר בתנאי המדבר המאתגרים בערבה הדרומית. בואו לראות את השדות, לשמוע על החקלאות המתקדמת, להריח את צמחי התבלין, לגעת בגידולים ואולי אפילו לקטוף צמחי תבלין ובושם ולטעום תה מדברי מבושם מהצמחים שנקטפו ממש עכשיו.
בתשלום – המחיר 42 ₪ לאדם מגיל שנתיים
לפרטים והזמנות - https://www.bookit.fun

אקו-ארט - עציצים וכדורי זרעים
26/9, 10/10, 12/10, 14/10,/17/10 בשעה 10:30
מחזור זה המוטו שלנו בלוטן. קחו נייר משומש, קפלו אותו וצרו משהו חדש, לדוגמה עציץ או קופסה קטנה…. זה בדיוק מה שתצטרכו כדי לקחת אתכם את כדורי הזרעים שתכינו בפעילות. גינת האקו-ארט ממתינה לכם עם בוץ פיסולי וחומרים מהטבע.

איך מכינים כדורי זרעים? ומה זה בכלל? לוקחים מיקס של זרעים, מערבבים עם קצת קומפוסט, חימר ומים - ויוצרים כדור.
שהכדור מתייבש החימר שומר עליו יציב, מגן על הזרעים, את הכדור שימו בעציץ, או באדמה, השקו במים, ותקבלו גינה בהפתעה….
מיקס של זרעים ייצור מיקס של שתילים - תשקו באהבה ותשלחו לנו תמונות של הגינה שצמחה לכם -
תגלו שם בזיליקום, חמניות, צמחים לתה, צמחי תבלין ועוד הפתעות.
בהרשמה מראש
המחיר - 40 ש"ח לאדם מגיל 3
להזמנת מקום - https://www.bookit.fun

בנייה בבוץ ויצירת קשת מלבנים
25/9, 9/10, 11/10, 13/10, 15/10 ו-18/10 בשעה 10:30
פעילות המיוחדת הזו נתנסה בבניה בבוץ (קש-קל) ובבניה של קשת מלבני בוץ.  
ערבוב של בוץ עם קש יוצר חומר בניה יציב - בנינו מזה ספסלים, מתקני שעשועים ואפילו בתים. מוכנים להפשיל שרוולים ולנסות גם?
אחרי שבנינו לבנים מבוץ נעשה יחד פעילות מאתגרת ומהנה.   אתם יודעים מהי אבן הראשה?
מה צריך לשים בין הלבנים על מנת שהקשת תהיה חזקה ויציבה?
ומי מספיק אמיץ ומוכן לטפס על הקשת שבניתם?
כבר לפני 5000 שנים גילו כמה חשובה הקשת לתהליך של בניה. הרומאים שיפרו ויכללו את המבנה והיום ניתן למצוא מבנים דמויי קשתות בכל העולם. אתם מוזמנים להצטרף לפעילות קבוצתית או משפחתית שבה תבנו יחד קשת מלבני בוץ, נשמע קל ופשוט?
אנחנו מבטיחים לכם אתגר מהנה ומגבש!
בהרשמה מראש
המחיר - 40 ש"ח לאדם מגיל 3
להזמנת מקום - https://www.bookit.fun

חי בר אקשן: מגוון פעילויות לסוכות
כל ימי חג הסוכות 11-17/10 בשעות 09:00-16:00
בעלי החיים בשמורת חי בר יטבתה מחכים לכם עם שלל פעילויות לסוכות!
לאורך כל ימי החג יתקיימו במבואת חי בר יטבתה בשעות 15:00-9:00 פינות יצירה לילדים בהפעלת צוות מחוו"ה אילת.
באולם ההקרנה ישודרו בשעות 11:00 + 15:00 סרטונים מחיי החי בר: שחרור ראמים, הצלת קיפודים ועוד.
בשעות 10:00 + 16:00 תוכלו להצטרף לפקחים להאכלת בעלי החיים בשמורה.
ובתאריכים 11-13.10 בשעה 20:00 נקיים תצפיות כוכבים בהדרכת יובל גרין ללא עלות נוספת לאורחי חניון הלילה.
יש להזמין מקומות מראש באתר רט"ג
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.
טל לפרטים - 08-6373057
 

""
חי בר יטבתה, צילום: ניצן גולן
 

» פורסם במדור התיירות הכפרית
 











סוף הקיץ ברשות הטבע והגנים 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



סוף הקיץ ברשות הטבע והגנים


רגע לפני שנפרדים רשמית מהקיץ, הזדמנות אחרונה ליהנות מכל הטוב שלו. בספטמבר מחכות לכם בגנים הלאומיים ובשמורות פעילויות, סיורים וחוויות שמוקדשות כולן לרגעים האחרונים של העונה החמה.

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: ספטמבר 2022

""
גן לאומי כוכב הירדן. צילום: יובל מורן - באדיבות רשות הטבע והגנים

נכון שבחוץ עדיין חם, אבל החצבים כבר פורחים, החסידות מעופפות בשמיים בדרכן לאפריקה והטבע מתחיל להיערך לסתיו   
רגע לפני שניפרד רשמית מהקיץ, הזדמנות אחרונה ליהנות מכל הטוב שלו. בספטמבר מחכות לכם בגנים ובשמורות פעילויות, סיורים וחוויות שמוקדשות כולן לרגעים האחרונים של העונה החמה.

צפון:
 

גן לאומי כוכב הירדן- "עפים על זה" בכוכב הירדן
 

החלה נדידת הציפורים הגדולה מאירופה לאפריקה!
מיקומו הייחודי של המבצר על ציר הנדידה מאפשר לראות את העופות הנודדים במרחק נגיעה.
בואו לנדוד אתנו למחוזות רחוקים ולהכיר מקרוב את עולמן של הציפורים.
באתר מחכים לכם הפעלות ומשחקים בנושא ציפורים ונדידה.
בשבתות יתקיימו הדרכות בשעה 10:30.
במידה שיתאפשר, יבוצע שחרור של עוף דורס בשעה 13:00, כחלק מהשבתם לטבע של עופות שנפצעו ושוקמו בבית החולים לחיות בר בספארי.
הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.
היכן: גן לאומי כוכב הירדן
מתי: בימי שבת בחודש ספטמבר בשעות 10:00–15:00. נוסף על כך, בימים שני ושלישי, 26.9 ו-27.9 (ראש השנה) בשעות 10:30, 12:30.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.
 

גן לאומי בית שערים- סיור סליחות במערות
 

חודש אלול הוא חודש הסליחות והרחמים ואנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לסיור מיוחד בגן הלאומי בית שערים.
בסיור נתוודע לעיר בית שערים של ימי המשנה והתלמוד ונדון בשאלות:
° מהי מהות הסליחה ועל מי האחריות לסלוח?
° מה דרש רבי יהודה הנשיא על חטאי הגוף והנשמה?
° במה חטאו תלמידיו של רבי ומדוע לא סלחו זה לזה?
° כיצד נקשר המקום בסליחה ונקמת דם?
הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ
היכן: גן לאומי בית שערים
מתי:  בימי חמישי בספטמבר בשעה 17:45. יש להקפיד להגיע בזמן.
הסיור יתקיים בשעות הערב הנעימות. בהרשמה מראש באתר הרשות. מספר המקומות מוגבל
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.

""
סיורי סליחות בבית שערים. צילום: טבי כרכום באדיבות רשות הטבע והגנים
 

שמורת טבע חי בר- יש נשר בשמיים – חודש הנשרים בשמורת הטבע חי בר כרמל
 

הנשר המקראי מכונה "מלך העופות"  אבל גם למלך יש בעיות והנשר מוכרז כמין בסכנת הכחדה בארץ ובעולם כולו!
איך מחזירים נשרים לטבע? כמה ביצים מטילה אמא נשר בשנה? מהי ביצת מילואים ומה כל אחד מאיתנו יכול לעשות כדי לשמור על הנשרים שלא ייעלמו?
בחודש ספטמבר, בסמוך ליום הנשר הבינלאומי אנחנו מזמינים אתכם לפגוש ממש מקרוב את הנשרים של הכרמל ולשמוע ממדריכי רשות הטבע והגנים על הפעולות לשימור אוכלוסיית הנשרים ועל הקינונים במצוקי הכרמל שחזרו אחרי שנים.
במהלך היום תוכלו למשש נוצה של נשר, להשוות את "מוטת הכנפיים" שלכם לזו של הנשר, לראות מה גודלה של ביצת נשר ואיך משתמשים במשדר כדי לעקוב אחרי הנשרים.
היכן? שמורת טבע חי בר כרמל
מתי? בימי שבת בספטמבר התחנות יפעלו רצוף בשעות 10:00-15:00,
בראש השנה ב-26.9 וב- 27.9 יערכו סיורים של כשעה בשמורה בשעות 10:00, 12:00, 14:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.
 

מרכז:
 

גן לאומי בית גוברין – גלריה במערות מציגה "השתקפות האידאה"
 

ביצירתו החדשה, "השתקפות האידיאה", מציג פילפלד את ההשראה שקיבל מביקורו בגן לאומי בית גוברין, אתר המשלב מסורות ותרבות אדם לאורך השנים עם נוף אורבני קדום ומרחבי טבע בשפלת יהודה. החיבור למערות הוביל את פילפלד ליצור דמויות וחיבורים רוחניים ופנטסטיים שהתעוררו בו כששהה שעות רבות במרחב הפתוח ובתוך המערות. את ההשראה לשם התערוכה קיבל פילפלד ממשל המערה של אפלטון, אשר מסמל את התעתוע בין עולם האמת לעולם השקר ולאורך השנים עיצב תפיסות פילוסופיות מהן נגזרו רעיונות חברתיים ופוליטיים, לחם חוקו של אמן הגרפיטי היום.
את התערוכה מלוות כתוביות בכתב עברי קדום, כתב בעל ערך היסטורי ואופי גרפי אסתטי המהווה מוטיב חוזר ביצירתו של פילפלד, המחבר בין יצירותיו ומבטא את זיקתו לתרבות ולמורשת הארץ. המבקר בתערוכה מוזמן לאתגר קריאתן באמצעות מפתח הכתב בו בחר להשתמש. עבודותיו המאופיינות במוטיבים קוויים איקוניים, לרוב בצבעי שחור לבן, מציגות סיפור של תרבויות עתיקות, מסתוריות ושבטיות, מוצאות במה חדשה ויוצאת דופן להיראות, הן מוצגות בזירת ההשראה מהן נוצרו.
התוצאה המרשימה היא סינרגיה בין עולמות היצירה והמוטיבים המאפיינים את סגנונו של האמן לבין עולמות התוכן של אתר מורשת עולמי ויוצרת חוויה ייחודית יוצאת דופן.
תתקיימנה גם הדרכות במערת הפעמון בשעות 19:00, 20:00, 21:00. משך ההדרכה כחצי שעה. למעוניינים ניתן להצטרף לסיור בשעה 17:30 בעיר בני החורין שבגן הלאומי (סמוך לתחנת הדלק באותו כרטיס כניסה)
הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.
היכן: בגן לאומי בית גוברין – מתחם מערות הפעמון
מתי: בימי חמישי ומוצאי שבת החל מה- 25 באוגוסט ועד סוף אוקטובר
בשעות 19:00–22:00. כניסה אחרונה לתערוכה בשעה 21:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון.
יש לתאם במערכת ההזמנות ביקור לתערוכה (לא לביקור יום) לפני ההגעה לאתר

""
השקת תערוכת השתקפות האידאה בגן לאומי בית גוברין. צילום חורחה נובומינסקי - באדיבות רשות הטבע והגנים
 

גן לאומי אפולוניה – עפיפולוניה
 

מעיפים עפיפונים לשנה החדשה
עשרות מטרים מעל הים התיכון ובעזרתה האדיבה של הבריזה מן הים, נבנה או נעיף עפיפונים באחד המקומות היפים בישראל, גן לאומי אפולוניה. ברחבה ליד המבצר העתיק ניעזר ברוח המקומית ונשלח את ברכת השנה החדשה אל-על. אפשר להביא עפיפונים מהבית או לרכוש במקום. יתקיימו גם סיורים מודרכים
היכן: גן לאומי אפולוניה
מתי: יום שני, ראש השנה, 26.9 בשעות 10:00–15:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה. חינם למנויי מטמון.
 

גן לאומי נבי סמואל – סליחות, ניגונים ופיוטים
 

הצטרפו לסיור סליחות לכל המשפחה בהר השמחה ולערב קסום של ניגונים ופיוטים בשיתוף קהל.  
17:00– נצא לסיור באווירת ימי הסליחות, נצעד אחורה בזמן לאורכו של רחוב בן 2,000 שנה שבו נזכה בהצצה ייחודית לחיי היומיום בבית הלניסטי טיפוסי, נחפש חרותות סתתים במבנים העתיקים ונקנח בתצפית הגג המרהיבה בשעת שקיעה.
18:30 – ערב קסום עם אנסמבל מפואר של מקהלת פיוט קהילות שרות עם הנגנים והפייטנים מנחם נאבת, שגם מנגן על עוד ממסורת ספרד-ירושלים ,כוכבה לוי ממסורת הלאדינו ושיר יפרח ממסורת מרוקו.  את ההרכב ישלימו נגן הכינור אברהם מימרן ונגן הדרבוקה נתנאל בן-שטרית.
שימו לב – יש להירשם ולתאם ביקור בקישור המצורף מטה. אפשר להשתתף בסיור הסליחות ובערב הפיוטים או רק באחד מהם.
הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.
היכן: פארק (גן לאומי) נבי סמואל
מתי: ביום חמישי 29.9 (ד' תשרי) בשעות 17:00–19:30
בהרשמה מראש וללא תשלום.
להרשמה ותיאום הביקור –  בקישור כאן
 

דרום:
 

גן לאומי תל באר שבע – אתר מורשת עולמית
 

נסייר בעיר המקראית הקדומה בין שער העיר, ארמון המושל ומבני מגורים ומחסנים, שהשתמרו בזכות האקלים המדברי של הנגב. נעמיק למאגר מים תת-קרקעי מרשים מימי המלך חזקיהו ונראה את הבאר העמוקה בארץ. מראש התל נצפה בבקעת באר שבע רחבת הידיים ובסביבתה.
אחרי הסיור אתם מוזמנים לקנות את 'קוד העתיקות' – משחק משימות משפחתי נושא פרסים שיוביל אתכם לקוד הסודי של העיר! מחיר המשחק 20 ₪.
הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.
היכן: גן לאומי תל באר שבע. ניפגש במבואת הכניסה.
מתי: בספטמבר מדי שבת, ובראש השנה בתאריכים 26-27.9 בשעות 11:00 14:00.
משך הסיור: כשעה ורבע
מי: מתאים לכל גיל. המסלול אינו מונגש. דרגת קושי: קלה.
ציוד נדרש: מים לשתייה, טלפון חכם, נעלי הליכה וכובע.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון.

""
גן לאומי תל באר שבע - צילום קובי חזן - באדיבות רשות הטבע והגנים
 

גן לאומי מצדה -  אל פסגת מצדה
 

בואו לסיור מודרך על בימת ההר שהפך לסמל. נטייל בין שרידי ארמונות פאר מתקופתו של המלך הורדוס, שרידי המצור הרומי, בורות מים, מחסני ענק ותצפית מקיפה על אזור ים המלח ומדבר יהודה. סיור מרתק, חווייתי, שלא מותיר אף מטייל אדיש.
ניתן לעלות אל מצדה בשביל הסוללה (כעשרים דקות) לבאים ממערב, דרך ערד או בשביל הנחש (כשעה עד שעה+) לבאים ממזרח, מכביש ים המלח או ברכבל. המסלול על מצדה מתאים לכל הגילאים   
הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.
היכן: גן לאומי מצדה. על ההר, בסככה הסמוכה לנכנסים אל ההר מהרכבל ומשביל הנחש.
מתי: בספטמבר מדי שבת, ובראש השנה בתאריכים 26-27.9 בשעה 6:30.
מה להביא: מים לשתייה, נעלי הליכה וכובע
העלייה בשבילים היא בתשלום דמי כניסה, חינם למנויי מטמון. העלייה ברכבל בתוספת תשלום, למנויי מטמון 25% הנחה.











שישי משפחתי בחבל יתיר 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



שישי משפחתי בחבל יתיר


בילוי שישי עם כל המשפחה בחודשי הקיץ בחבל יתיר, בין מדבר לכרמים ושדות מוריקים, אתרי מורשת ונוף אנושי מיוחד במינו. בואו להינות מחגיגת חקלאות, טבע ונוף, מורשת, אומנות, אוכל ויין

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: ימי שישי 17 ביוני עד 29 ביולי 2022


יין וגבינות מול הנוף. צילום: באדיבות יקב לה פורה בלאנש

בגובה של כ- 1000 מטר מעל פני הים, בין מדבר לכרמים ושדות מוריקים, חבוי לו חבל ארץ נדיר ולא מוכר. חבל יתיר הוא ריאה ירוקה ענקית טובלת בפריחה עוצרת נשימה, שילוב בין יער ומדבר בשלל צבעים, יינות משובחים, אתרי מורשת ונוף אנושי מיוחד במינו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

במהלך חודשי הקיץ, בין התאריכים ימי שישי 17 ביוני עד 29 ביולי 2022 מציעים בתיירות חבל יתיר מדי יום שישי, מגוון פעילויות מהנות לכל המשפחה, המאפשרות להכיר את הטבע, החקלאות, האומנות, המורשת, והקולינריה המקומית של האזור.

ביער יתיר, היער הנטוע הגדול בישראל, יתקיים יריד חקלאות מקומית, עם פירות יער, מגוון ירוקים, פרחי לבנדר ועוד, לצד מוזיקה חיה, פיצות בעבודת יד וגלידות, שאפשר לשבת ולאכול במקום. ובסוסיא הקדומה, אתר מורשת לאומי מרתק, יקיימו מדי שישי סיורים מודרכים במקום, עם הסברים על האתר, מופע אור קולי מרהיב ועוד. לא רחוק משם, בישוב סוסיא, יקיימו מדי שישי סדנאות נגרות זוגיות או משפחתיות, בסטודיו Simart, מהן תוכלו לצאת עם רהיט ייחודי שיצרתם בעצמכם.


טיול ג'יפים. צילום: באדיבות דני במדבר

חובבי הטיולים יוכלו לצאת לטיולי ג'יפים מודרכים עם נקודות תצפית מרהיבות, ביער יתיר עם מטיילים חבל יתיר ובמדבר יהודה עם דני במדבר. ולמי שרוצה קצת להתרענן בחום של הקיץ, המעיינות הצלולים עין אבידן בתעניאל והבור באביגיל פתוחים לרחצה, ללא תשלום.


עין אבידן, צילום: תיירות חבל יתיר

וכמובן שאי אפשר בלי קולינריה. מדי ים שישי יפעל בסנסנה פוד טראק "מעלה עשן", המושך אליו מבקרים מרחבי הארץ, ומציע מגוון בשרים משובחים הישר מהמעשנה, לצד אווירה טובה ונוף משגע. מי שמעדיף את ארוחת הצהריים של שישי דווקא חלבית, יוכל להצטרף לבופה ישראלי עשיר ומגוון מול נופי המדבר בקפה רונאל במצפה יאיר.


קפה רונאל. צילום: עומר הרפז

וגם היין מקבל מקום מכובד. ביקב דרימיה בסוסיא יקבלו את המבקרים עם מוסיקה חיה, יין טוב, פיצות ואווירה טובה, וביקב לה פורה בלאנש ביתיר יערכו סיורים ביקב וטעימות יין וגבינות.

שישי משפחתי בחבל יתיר
ימי שישי 17 ביוני עד 29 ביולי
לפרטים נוספים:  1599-57-57-58 I goyatir.co.il

 פורסם במדור תיירות










מכפר נחום לטבחה - פריחות אביביות, מפל נסתר ותצפית מרהיבה על הכנרת 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



מכפר נחום לטבחה - פריחות אביביות, מפל נסתר ותצפית מרהיבה על הכנרת


מסלול לטיול ב'שביל סובב כנרת' לאורך רצועת חוף קסומה בצפון האגם - פריחות אביביות של תורמוסים, מפל נסתר שנוצר מבאר ארטזית שוצפת ותצפית מרהיבה על הכינרת. השביל מסומן והכניסה ללא תשלום

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 10:37:02 2022-03-18


תורמוס ההרים בשביל סובב כינרת, בין כפר נחום לאמנון. צילום: דניאל וקנין, איגוד ערים כינרת

הכינרת מלאה ויפה, ניצני האביב כבר כאן וזה הזמן לצאת לטיול משפחתי ב'שביל סובב כינרת' לאורך רצועת חוף קסומה בצפון הכינרת, פריחות אביביות של תורמוסים, מפל נסתר שנוצר מבאר ארטזית שוצפת ותצפית מרהיבה על הכינרת.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

התורמוס (Lupinus) הוא פרח ממשפחת הפרפרניים. עלי התורמוס מאוצבעים בעלי פטוטרת ארוכה. הפרחים גדלים כתפרחת בצבע סגול. בגליל ניתן למצוא תורמוסים בצבעי סגול ולבן הנמצאים על עמוד התפרחת. לפרחים אין צוף והחרקים נמשכים אליהם בשל צבעם. זרעי הצמח, מכילים חומרים רעילים ממשפחת האלקלואידים הנותנים לצמח טעם מר. פרי הצמח הוא תרמיל, המתבקע בהתייבשו, הקצוות מסתלסלות והזרעים "קופצים" מתוכו. בישראל גדלים בר שבעה מינים ובעולם כולו קיימים כ-300 מינים.

איך מגיעים? מחנים את הרכב בחניון חוף כפר נחום 3.5 ק"מ מצומת כפר נחום מזרחה, נקודת הסיום בעין איוב. מומלץ לארגן רכב איסוף ,שימתין ברחבת החניה בכניסה לפילגרהאוס. יש לנקוט משנה זהירות במעבר בכבישים.


כנסיית שניים עשר השליחים בכפר נחום. צילום: דניאל וקנין, איגוד ערים כינרת

תיאור המסלול

מתחילים בסמוך לחוף כפר נחום והולכים מערבה לטיול בין הכינרת לבין מטעי המנגו והזיתים. לאחר כ- 1,000 מטר מגיעים למבנה בזלת חסר גג וממשיכים ללכת עם השביל שמוביל אל חצי-אי עם תצפית מרהיבה אל הכינרת.

הולכים לצד מטע הזיתים ובקצהו כבר שומעים את שצף המים הנופלים במפל הנסתר ישירות אל הכינרת, מגיעים אל עין איוב והמפל הנסתר ונהנים מתצפית ונוף עוצר נשימה. המפל השוצף הוא תוצאה של קידוח של תה"ל משנות ה-60, כחלק מהמאמץ של המוביל הארצי למניעת נביעת המעיינות המלוחים בכינרת. הבאר ארטזית, כלומר: פורצת בכוחות עצמה בלחץ המים, ללא משאבה. כיוון שנתגלה שהמים הם בעלי מליחות נמוכה, הם זורמים בחופשיות אל הכינרת.


נביעת מפל איוב בריכת הרמה - שביל סובב כנרת. צילום: דניאל וקנין, איגוד ערים כינרת

משפת הכינרת עולות מדרגות אל כביש 87. בדרך למעלה אל הכביש מבחינים משמאל במבנה עגול, "באר איוב". זוהי בעצם בריכת הרמה שנבנתה מעל עין איוב. המעיין הנובע בין קירות הבריכה ממלא אותה ומאפשר השקיית שדות סמוכים. בסיום המדרגות פונים שמאלה והולכים עוד כ- 200 מטר לרחבת החניה בכניסה לפלגרהאוס, שם יחכה הרכב במידה וחניתם, ואם לא, מהמפל חוזרים חזרה לתחילת המסלול.

אורך המסלול: 2 ק"מ
רמת קושי: בינונית

'שביל סובב כינרת' הינו אחד מהפרויקטים המרכזיים של איגוד ערים כינרת, השביל חובק את הכינרת אורכו כ- 65 קילומטרים, המקיף 85% מחופי הכינרת ומאפשר מעבר חופשי לחופים באמצעות שביל טיילות, נוח ונגיש, לטיול רגלי ללא תשלום, בשביל מסומן, עם נופים ופינות חמד נסתרות.

מה ניתן לעשות באזור?
• ביקור בכנסיות כפר נחום
• בילוי באחד מחופי איגוד ערים כינרת השקטים המותאמים למשפחות (בהם אסורה השמעת מוסיקה), חוף מפרץ אמנון וחוף חוקוק צפון קרובים למסלול.

הצעות לטיולים ומקטעים נוספים ב'שביל סובב כינרת' - באתר - www.kineret.org.il


 פורסם במדור תיירות











פסטיבל השקד - גליל בורוד לבן 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל השקד - גליל בורוד לבן


פסטיבל פריחת השקד מזמין אתכם לחוויה מרהיבה שמתרחשת רק פעם בשנה! בואו לטייל, להתרגש וכמובן להצטלם בין המרחבים הפורחים של הכרמים שצובעים את האופק בחגיגה ורודה לבנה. ולחוויה גלילית אותנטית מושלמת - הפסטיבל מציע מגוון פעילויות לכל המשפחה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: מרץ 2022


פסטיבל השקד - גליל בורוד לבן. צילום: דוברות גליל תחתון

פריחת השקדיות בגליל נמצאת בשיאה ואתר "פסטיבל השקד – גליל בורוד לבן" מנגיש לקהל המבקרים את מיקומי החלקות הפורחות של מטעי השקדיות אשר משתרעות על אלפי דונמים ויוצרות מחזה מרהיב של חגיגה ורודה לבנה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

הפסטיבל הינו אירוע מרחבי והוא אינו תחום במרחב או בזמן. אתר הפסטיבל מאגד תחת קורת גג אחת נוחה ונגישה את מרחבי השקדיות, בתי העסק באזור ומסלולי הטיול השונים. לא נדרש רישום או תשלום כללי כל-שהו אלא רק מול בתי העסק והאטרקציות עצמן.

מטרתו המרכזית של הפסטיבל היא להנגיש לציבור הרחב את פריחת השקדיות המדהימה במלוא הדרה ויופיה ובתוך כך לחזק את העסקים המקומיים, זאת בדומה לאירועי פריחה שונים בארץ ובעולם. באירועים צפויים להשתתף אלפי מבקרים ומטיילים וקהל היעד הוא משפחות המתגוררות מחוץ לאזור הגליל ושאינן נגישות בדרך כלל למרבדי פריחת השקדיות.


פסטיבל השקד - גליל בורוד לבן. צילום: דוברות גליל תחתון


הפסטיבל מציע למבקריו מגוון פעילויות ומוצרים לכל המשפחה:

- סיורים רכובים בין שקדיות פורחות במשאית ספארי, נהיגה עצמית ברכבי קלאבקר וכמובן סיורים רגליים קצרים עם תחנות עצירה לצילום, וסיורים מודרכים ואינטראקטיביים.

- סדנאות מוצרי שקד, פארק אטרקציות עץ מודרני, מתחם אטרקציות ייחודי של דבש דבורים בכלל וצוף שקדים בפרט.

- מגוון עסקים מקומיים: שקדים ומוצרים מבוססי שקדים של מפעל תוצרת השקדים מהגדולים בישראל, יינות מקומיים, זיתים, שמן זית ועוד.

- מרכזי מבקרים: מוזיאון "חצרות האיכרים" בכפר תבור והמרכז למורשת הצ'רקסית בכפר כמא.

- אוכל: מגוון מסעדות ודוכני פודטראקס במיקומים מרהיבים, מארזי ארוחות לפיקניקים ועוד.

- בתאריכים 4-5 במרץ יתקיים הפנינג לכל המשפחה בפארק המעיין בכפר תבור

פרטים נוספים:  באתר הפסטיבל


 פורסם במדור תיירות











פסטיבל 'בא לי גליל' הראשון - אביב קולינרי בבקעת בית הכרם 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



פסטיבל 'בא לי גליל' הראשון - אביב קולינרי בבקעת בית הכרם


הפסטיבל הראשון מסוגו יתפרש על פני שני סופי שבוע ארוכים, במהלכם יזכו המבקרים ליהנות מעושר קולינרי תרבותי במטבחים מגוונים - לצד סדנאות בישול, סיורי ליקוט, סיורים מודרכים ושלל פעילויות לכל המשפחה. ממש בא לי גליל!

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: סופי שבוע 24-26.3 / 31.3-2.4


פסטיבל בא לי גליל. צילום: אוהד רוט

את האביב באשכול בית הכרם, יפתח לראשונה השנה פסטיבל קולינריה ייחודי שידגיש ויחשוף את העושר הקיים בחבל ארץ זה, אותו לא רבים מכירים, בפסטיבל 'בא לי גליל' - אביב קולינרי בבקעת בית הכרם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

הפסטיבל הראשון מסוגו באזור יתקיים במהלך שני סופי שבוע ארוכים, מחמישי עד שבת ויחשוף בפני חובבי הקולינריה והטיולים את האזור המאגד בתוכו תרבויות אוכל וקולינריה שונות ומגוונות, בתי אוכל, דמויות מרתקות, מסלולי טיול, סדנאות בישול וליקוט, מחלבות, יקבים, אטרקציות – והכל אל מול נוף גלילי עוצר נשימה.


פסטיבל בא לי גליל. צילום: אוהד רוט

בימי הפסטיבל יתקיימו סיורי ליקוט ותרבות, בתים מארחים, סדנאות בישול עם שפים ואנשי קולינריה מוכרים ביניהם השף עומר אלוואן, מוזנה בשרה, אהוד סוריאנו- מומחה שמן זית, לצד הדגמות, הרצאות וימי שוק ססגוניים. בפסטיבל יושם דגש על כרמי הזיתים העתיקים ושמן הזית המשובח המאפיינים את האשכול.


צילום: אוהד רוט

אשכול בית הכרם מאגד בתוכו שמונה רשויות: כרמיאל, משגב, מג'ד אל כרום, ראמה, נחף, דיר אל אסד וסאג'ור. אוכלוסיית האשכול מעורבת ומובילה דו קיום בין מגזרים החיים יחד זה לצד זה ומקדמים עסקים, תיירות, תרבות ועוד. האשכול מאופיין בקהילות מגוונות, דתות שונות וצורות חיים שונות: כפרים, ערים, מושבים, ישובים קהילתיים וקיבוצים ובכל ישוב רקמה אנושית, פסיפס דמויות וסיפורי חיים מרתקים.


פסטיבל בא לי גליל. צילום:  אוהד רוט

משה קונינסקי, ראש העיר כרמיאל ויו״ר אשכול בית הכרם: ״פיתוח פעילות תרבותית משותפת בבקעת בית הכרם הינה הדרך לחשיפת האוצרות התיירותיים, הכלכליים ואיכות החיים הקיימים באיזורנו. אני מזמין את כולם להנות מחוויה קולינרית ותרבותית במשך שלושה ימים, בואו לגליל!

רונית עובדיה, מנכ"לית אשכול בית הכרם: "מרחב אשכול בית הכרם הוא חבל ארץ שלא רבים מכירים לעומק. בזכות פסטיבל 'בא לי גליל' הראשון, אני סבורה שרבים ייחשפו לטעמים ולתוכן הרב באזור, בשלל האירועים והפעילויות שיתקיימו בפסטיבל. אני גאה להוביל את עשיית אשכול בית הכרם שיוזם ומוביל תיירות קולינרית משובחת".


צילום: אוהד רוט


פסטיבל בא לי גליל

איפה? רחבי אשכול בית הכרם.
עלות? מרבית הפעילויות ללא תשלום, חלק מהסדנאות בתשלום מסובסד ובהרשמה מראש.
מתי? שני סופי שבוע חמישי עד שבת בתאריכים 24-26.3 / 31.3-2.4
פרטים נוספים והרשמה:  באתר הפסטיבל
טלפון לבירורים: 04-8276500

 פורסם במדור תיירות











מגלים את נחל ציפורי - משחק משימות חווייתי לכל המשפחה 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



מגלים את נחל ציפורי - משחק משימות חווייתי לכל המשפחה


רשות ניקוז ונחלים קישון מזמינה אתכם לפגוש, ללמוד ולהכיר את נחל ציפורי באמצעות משחק משימות משפחתי מהנה בשלושה מרחבים של הנחל. נרשמים בטלפון בנייד, מבצעים עם הילדים כמה שיותר משימות, וזוכים בפרסים מדליקים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: 27 בפברואר - 27 במרץ 2022


נחל ציפורי. צילום: רשות ניקוז ונחלים קישון

בסוף השבוע הקרוב יחלו אירועי פסטיבל 'טעמים בעמקים' שיתקיים בין התאריכים 27 בפברואר - 27 במרץ 2022. השנה יעמוד במרכזו של הפסטיבל משחק חווייתי מרתק המיועד לכל בני המשפחה: "מגלים את נחל ציפורי".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

המשחק מתנהל באמצעות הטלפון הנייד, כאשר המשימות עצמן מתבצעות בקטעי ההליכה והתנועה בין אזורי המשימות השונים - מתבצעת ברכב.

רשות ניקוז ונחלים קישון מובילה מזה מספר שנים תהליך משמעותי של שיקום ופיתוח, המקרב אל נחל ציפורי חלקים גדולים מאד מציבור המטיילים בארץ. בשיתוף עם גופים נוספים (קק"ל, החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים והרשויות המקומיות והאזוריות הסמוכות) יצרה הרשות טיילת יפהפיה ועוד מספר מרחבי בילוי לאורך כ-16 ק"מ מנחל ציפורי.


גשרון על נחל ציפורי. צילום: רשות ניקוז ונחלים קישון

מדי שנה, קרוב ל-700 אלף ישראלים מטיילים לאורך הנחל וכעת יתאפשר למבקרים להוסיף לביקור מימד נוסף: היכרות מעמיקה עם מגוון האטרקציות והאיכויות שיש לנחל – באמצעות משחק משפחתי מהנה שאותו פיתחו אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון ביחד עם BeeTravel.

המשחק הרכוב "מגלים את נחל ציפורי" ישלח את מי שיירשמו בחינם בקישור המצורף למשימות בשלושה מרחבים שונים של הנחל: באזור שמשית-הסוללים (מסלול מעגלי בחלקו המזרחי של הנחל), ליד גשר כעביה, ובדרך נוף מדהימה ביופיה המובילה אל ראס עלי וטחנת הנזירים (בחלק המערבי של הנחל).


טיילת נחל ציפורי. צילום: רשות ניקוז ונחלים קישון


איך משחקים? יש פרסים?

היכנסו לאתר של BeeTravel , שבו ניתן למצוא פירוט של כל המשימות.
הירשמו בחינם, מלאו אחר ההוראות והתחילו לצבור נקודות.

בכל תחנה הכינו עבורכם אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון ואתר BeeTravel סרטון הסבר וכמובן -את המשימה ומידע עשיר נוסף אודות הנחל.

עם סיום המשחק, תצורפו לטבלה של כל מי ששיחקו ולמשפחות שיזכו במירב הנקודות תישלח הודעה על זכייה בפרס. אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון בחרו בפרסים שיאפשרו לבני המשפחה להכיר את מיגוון הטעמים, הריחות והאטרקציות התיירותיות המצויות בסביבת הנחל.

המשחק יהיה זמין בקישור גם בתום הפסטיבל וזו הזדמנות טובה עבור הורים וילדים להתוודע אל עולם הנחלים ואל נפלאותיו של נחל ציפורי באופן מיוחד.


נחל ציפורי. צילום: אלון לויטה - באדיבות רשות ניקוז ונחלים קישון

הפרוייקט הלאומי לשיקום אגן נחל ציפורי
בימים אלה מובילה רשות ניקוז ונחלים קישון, בשיתוף קרן 'יד הנדיב', את הפרויקט הלאומי לשיקום אגן נחל ציפורי. זהו פרויקט פורץ דרך, חדשני, מורכב ורב-שותפים, שטרם נעשה כמותו בארץ. הפרויקט יימשך כחמש שנים, בשאיפה שיהפוך למודל לשיקום אגני מקיים לנחלים נוספים בארץ ובעולם.

בתהליך מרתק, מגובשת אסטרטגיה רב תחומית לשיקום הנחל, המתייחסת בין היתר ל:
ניהול משאב המים
אקולוגיה
תיירות
תכנון פיסי
קהילות
חינוך
פיתוח כלכלי
חקלאות
ניהול השטח
נגישות וטיילות
ועוד...
כחלק מהתהליך, מוקמות שותפויות בעלי עניין בכל סוגיות הליבה אשר מגבשות חזון ודרכי פעולה למימושן.

 פורסם במדור תיירות











כלניות...כלניות... פסטיבל דרום אדום 2022 יצא לדרך 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



כלניות...כלניות... פסטיבל דרום אדום 2022 יצא לדרך


הפסטיבל חוזר זו השנה ה-17 אל נופי צפון הנגב, במהלך סופי השבוע של חודש פברואר. על רקע מרבדי הכלניות האדומים והססגוניים, תתקיימנה מגוון רב של פעילויות לכל המשפחה, חלקן ללא תשלום

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה - תיירות כפרית
תאריכים: פברואר 2022

""
דרום אדום 2022. צילום: רפי בביאן

פסטיבל "דרום אדום" חוזר עם מרבדים אדומים ושלל פעילויות במרחבים הירוקים בין נחל שקמה לנחל הבשור בצפון הנגב. גם השנה קרן קיימת לישראל שותפה לחגיגה האדומה. ביערות ובחניוני קק"ל, בהם עיקר מוקדי הפריחה, יערכו שלל הפעלות וסיורים מודרכים ללא תשלום, לרווחת המבקרים בפסטיבל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים ? הצטרפו אלינו לווטסאפ / טלגרם / פייסבוק

בין הפעילויות המתוכננות במהלך הפסטיבל השנה: "גאונים חשבו על זה קודם" - לאורך סופי השבוע מוזמנים להגיע ולשחק במשחקי חשיבה ואתגר ייחודיים בפינות חמד בטבע - ללא תשלום, סיורי פריחה מודרכים בהדרכת קק"ל - ללא תשלום, "צבע בטבע" - סדנאות הפעלה ויצירה בטבע, 'נוגעים בעבר' עם רשות העתיקות בבית הכנסת העתיק מעון – נירים, תערוכה מיוחדת לציון 40 שנה לפינוי חבל ימית, סיורים חקלאיים האופייניים וייחודיים לאזור, סיורים היסטוריים וסיורים מודרכים ברכב וברגל בכל המרחב אל מוקדי הפריחות.

""
דרום אדום בשוקדה. צילום: רפי בביאן

וכשהערב יורד, זו השעה של דרום אדום Live - מופעים עם מיטב האמנים: גורי אלפי, תיסלם, חווה אלברשטיין במופע חדש, הדג נחש שחוגגים 25 שנות פעילות, מארינה מקסימיליאן ונרקיס.

כמו בשנה שעברה, צעדת הכלניות המסורתית של קק"ל, לזכרה של ענקית הזמר שושנה דמארי, תתקיים על פני מספר ימים בתאריכים 21-25.2, וכמוה גם מרוץ הכלניות שייערך בתאריכים 7-11.2 ויספק חוויית ריצה בין שדות חקלאיים ופריחה.

""
מרוץ הכלניות. צילום: רפי בביאן

לאורך סופי השבוע, וגם במהלכם, ניתן להגיע לבקר בשדות האינסופיים של הכלניות בצפון הנגב, וליהנות מעשרות פעילויות באתרים בסביבה כמו קטיף תותים וירקות, סיורים חקלאיים, מגוון סדנאות יצירה, סיור מודרכים, ביקורים בחוות, מוזיאונים בכניסה ללא תשלום בשישי ושבת כחלק ממיזם "שבת ישראלית", טיולי אופניים בטבע ועוד.

לא פחות מ-10 שווקים וירידים יתקיימו בימי הפסטיבל, והם יציעו למבקרים את מיטב התוצרת המקומית, עם דוכני אוכל מוכן, ירקות ופירות, גבינות, בירות ויין, יצירות אומנות ועוד.

וגם למי שכלניות פותחות את התיאבון אין מה לדאוג, באזור מחכים מגוון גדול של בית קפה, בשלנים ביתיים, פוד טראקס, מסעדות והמון סלי פיקניק מעולים, שרק צריך להזמין מראש ולאסוף בדרך אל הטבע.

פסטיבל דרום אדום, חג הכלניות של צפון הנגב, 1-28 בפברואר

לפרטים נוספים אודות הפסטיבל, מידע על אתרי לינה, מסעדות ואטרקציות: www.habsor.co.il

או בדף הפייסבוק "פסטיבל דרום אדום" ובאפליקציית "מטרו נגב"

 פורסם במדור תיירות
 











חורף בטבע הישראלי: טיולי פריחות וזרימות נחלים 
הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



חורף בטבע הישראלי: טיולי פריחות וזרימות נחלים


הפריחות והמים הזורמים בכל מקום, יוצרים בעונה זו תחושה מיוחדת באתרי ארצנו. אז למה אתם מחכים? לבשו מעילים ומגפיים וצאו לראות את הטבע בעיניים. את הצבעים היפים – של הפרחים, מפלים זורמים וכל זה בשילוב פעילויות מיוחדות לילדים וסיורים מרתקים. צאו לטייל באתרי רשות הטבע והגנים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: פברואר 2022


רקפות בנחל עיון. צילום: שרית פלצ'י מיארה - רשות הטבע והגנים

טיולי פריחות וזרימות נחלים בכל הארץ באתרי רשות הטבע והגנים.
(*יש להתעדכן באתר רשות הטבע והגנים בנוגע לשינויי הפעילויות בעקבות מזג האוויר).

שמורת טבע נחל עיון – טיול במגפיים
בשמורת טבע נחל עיון הנחל זורם בקניון יפהפה ובמפלים מעמק עיון באצבע הגליל אל עמק החולה.
בואו איתנו לסיור חורפי עם מטריות ומגפיים בין מפלי המים. נצפה בזרימה, בטבע ששינה את צבעו ונראה את הפרחים מלבלבים.
למעוניינים: היסעיות (שאטלים) בתשלום (10 ₪ לאדם) מסוף מסלול הסיור למכוניות.
במזג אוויר סוער הפעילות עשויה להתבטל, יש להתעדכן באתר הרשות או בטלפון השמורה: 04-6951519 .
היכן: שמורת טבע נחל עיון. נקודת מפגש: חניון עליון – מטולה.
מתי: ימי שבת: 5.2, 12.2, 19.2 בשעות 10:00, 13:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, חינם למנויי מטמון.

כלניות, עצי אלון עתיקים ובית גידול לח שמשלים את התמונה
חורשת טל משנה את פניה בחודשי החורף: החרמון הלבן מתנוסס מעליה, כלניות פורחות בשלל צבעים, צבעי השלכת צובעים את הקרקע וקול פכפוך הנחלים ורחש העלים יוצרים את הפסקול הכי טוב שתוכלו לדמיין. בפברואר בכל שבת תוכלו ליהנות מסיורים בין כלניות בשלל צבעים לצד עצי אלון גדולים ומרשימים במיוחד. כמו כן תשמעו על בתי גידול לחים, תוכלו ליהנות מפינת ציור וגם לתעד את כל היופי הזה.
במזג אוויר סוער הפעילות עשויה להתבטל, יש להתעדכן באתר הרשות
היכן: גן לאומי חורשת טל
מתי: ימי שבת, בשעות 10:00–14:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, חינם למנויי מטמון.


חורשת טל. צילום: דודו פרו - רשות הטבע והגנים

היום הבינלאומי לשמירה על בתי גידול לחים בשמורת טבע עין אפק
מה משותף למעיינות, ביצות, נחלים ובריכות חורף? כולם בתי גידול לחים בסכנה מפיתוח עירוני מואץ, מזיהומים ממקורות שונים ומשינויי אקלים. ביום מיוחד זה נלמד על חשיבות בתי הגידול הלחים, על בעלי החיים והצמחים המבקשים את קרבת המים ואיך אפשר לעזור ולשמור על מקורות המים שלנו.
בתוכנית: פינת "החוקר הצעיר", סיורים מודרכים, תצפית על אחו הג'מוסים בעזרת משקפות ועוד הפתעות.
היכן: שמורת טבע עין אפק
מתי: יום שבת 5.2, 19.2 בשעות 10:00–14:30.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לשמורה, חינם למנויי מטמון.

ממחצבה נטושה לבריכת חורף שוקקת
פעילות עצמאית לכל המשפחה בנושא בריכות חורף.
בגן לאומי מגדל צדק יש מחצבות אבן רבות. לאחר פינוי הפסולת הרבה שהושלכה לתוכן במשך שנים הן שוקמו והפכו ממפגע לפנינת טבע פורחת. באחת המחצבות הונחה תשתית לבריכות חורף, ועם המים באו החי והצומח. הגשמים הראשונים מילאו את הבריכות ואתם מוזמנים לטייל ביניהן ולגלות את יופיין ואת ייחודיותן בעזרת דף פעילות ומשימות. את דף הפעילות ניתן לקנות במרכז השירות במחיר סמלי: 5 ₪ למשפחה.
היכן: גן לאומי מגדל צדק
מתי: ימי שבת, בשעות 9:00–14:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.


גן לאומי מגדל צדק. צילום: דניאל די-צ'זרה - באדיבות רשות הטבע והגנים

פסטיבל בפארק - דרום אדום
גן לאומי הבשור מהווה מרכז פסטיבל הפריחה "דרום אדום" בנגב המערבי בחודש פברואר. מרבדי כלניות צפויים למלא את הבתרונות הנרחבים של הפארק – וכן פעילויות רבות להנאת קהל המבקרים.
מדי שבת בפברואר יתקיים "שוק ליד המים", שוק ססגוני ובו דוכני אמנות, יצירה ומזון לכל המשפחה. בתכנית - בית קפה פתוח ומשאיות אוכל, לצד מיטב התוצרת החקלאית, בשלני בירה מקומיים ואמנים מהסביבה.
לצד השוק נקיים את "קרקס ליד המים" עם צוות "קבורקה" - אורי ונעה וייס: מופע קרקס זוגי מצחיק ומרגש בשיתוף מתנדבים מהקהל הכולל בתוכו אלמנטים של אקרובטיקה, ג'אגלינג וטרפז זוגי נייד היחיד מסוגו בעולם.
המופע זכה פעמיים (!) באליפות העולם לתיאטרון רחוב. המופע יתקיים מדי שבת בשעות: 12:00, 14:30, ובשעות: 11:00, 13:00 יתקיימו סדנאות קרקס לכל המשפחה.
עוד בפארק, הפנינג "קסם המדבר" – מתחם בדואי קסום, צבעוני, רחב ידיים באוויר הפתוח. במקום יהיה אוהל אירוח אותנטי כמיטב המסורת הבדואית שמגיש תה חם ומתוק וקפה מר כמיטב המסורת הבדואית, סדנאות אומנות, יצירה ותכשיטנות, טקס קפה, סדנאת תה צמחים וצמחי מרפא, מפגשים עם תיירנים ונשים מעוררות השראה, וכן סיורי גששות בטבע על ידי מורה דרך מוסמך. כל פעילויות "קסם המדבר" ללא תשלום.
אהלן וסהלן.
בנוסף, יפעילו מתנדבי עמותת "דיסקגולף ישראל" מתחם התנסות בספורט החם של אירופה, שבו יש לקלוע צלחות מעופפות לסלים מיוחדים הפזורים ברחבי הפארק.
היכן: פארק אשכול, באזור המעיינות
מתי: ימי שבת, בשעות 10:00–16:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.


גן לאומי הבשור. צילום: מנו גרינשפן - באדיבות רשות הטבע והגנים

 פורסם במדור תיירות