הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נא להכיר - תמר צפריר


הזן החדש שהתאקלם מצוין באזור עמק הירדן הוא מתוק וייחודי, וניתן לאכול אותו מיד לאחר הקטיף, ללא צורך בהבחלה. ''ההתרגשות אצלנו גדולה, להצליח להוציא זן פירות חדש אל השוק היא כמו להביא ילד לעולם'' אומרים בצמח ניסיונות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-08-2019


Responsive
צפריר - התמר החדש מעמק הירדן, צילום: רון יצחקי - באדיבות צמח ניסיונות

זן חדש של תמרים מבית צמח ניסיונות יוצא אל השוק. התמר העונה לשם צפריר, הוא בעל טעם מתוק וייחודי וניתן לאכול אותו ישירות מן העץ. שמו ניתן לו על ידי ד"ר יאיר ישראלי, חוקר בצמח ניסיונות, לזכרו של צפריר ישראלי זכרו לברכה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

בצמח ניסיונות, חוות המחקר והפיתוח בעמק הירדן, עובדים על פיתוח הזן החדש "צפריר" כבר משנת 2007. אחת הבשורות הגדולות היא, שבצמח ניסיונות מאמינים שלזן זה התכונות המתאימות לגידול בעמקים הצפוניים, ובנוסף הצליחו להביא אותו לרמת מתיקות גבוהה ומרקם מצוין, ואחד היתרונות המובהקים שלו הוא שניתן לאכול אותו באופן ישיר מן העץ ללא צורך בתהליך הבחלה לאחר קטיף.

בשלב זה כמות הייצור מוגבלת, וניתן למצוא את התמר החדש בחנות התמרים שבקיבוץ כנרת.

רון יצחקי מנכ"ל צמח ניסיונות: "ההתרגשות אצלנו בצמח ניסיונות גדולה, להצליח להוציא זן פירות חדש אל השוק היא כמו להביא ילד לעולם. הזן החדש מתוק וייחודי, ואני בטוח שיערב לחך הישראל וגם אל מחוץ לגבולות הארץ. אני רוצה להודות לכל צוות הפיתוח אצלנו בחוות הניסיונות, שמח וגאה לראות שעבודתנו הקשה נושאת פרי במלוא מובן הביטוי".



פורסם בחדשות