הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות מודיע על מחסור זמני בפלפלים


ממעקב שוטף שמבצע המשרד, עולה כי ישנו מחסור בפלפל שעתיד להסתיים תוך כשבועיים-שלושה. הסיבה - החורף הארוך במיוחד שעיכב את הגידולים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-05-2019


Responsive
פלפלים מהערבה, צילום: שלומית קידר - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

אם תהיתם מדוע אין שפע של פלפלים בשווקים, ומדוע מחירם זינק בחודש האחרון, משרד החקלאות מסביר כי ישנו מחסור זמני של פלפלים אשר צפוי להסתיים בתוך כשבועיים - שלושה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

המומחים מסבירים, כי השנה, כיוון שהחורף האחרון היה ארוך במיוחד, גידולי הפלפלים התעכבו והיקפם הצטמצם, כך שנוצר פער בין הזמן בו מגיעים לשווקים הפלפלים שנזרעו במהלך ינואר לבין אלו שעדיין ניתן לראות בשווקים ונזרעו עוד בחודשי הקיץ.

כתוצאה מכך, ישנו כאמור מחסור זמני, עד לקבלת הגידולים החדשים. לקראת החודשים יולי - אוגוסט, נוכל כבר לראות עודפים של פלפלים בחנויות ובשווקים, ובהתאמה המחירים ירדו.

הפלפל הישראלי גדל בעיקר בחודשי החורף, ונותן מענה לצריכה המקומית, הנאמדת בכ-75,000 טון בשנה, ולייצוא, הנאמד בכ-90,000 טון בשנה. עיקר הייצוא של הפלפל מתרכז בחודשי החורף, נובמבר – מאי. אולם, בחודשי הקיץ מגודלים בישראל שטחי גידול שמספקים את התצרוכת לשוק המקומי. אך כיום, באופן חריג, בשל תנאי מזג האוויר, הגידולים מניבים פחות מהביקוש, ונותנים מענה חלקי לצריכה המקומית. בשל כך, נוצר מחסור קל בחנויות.