הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חברת Seedo הצטרפה לתוכנית המזון והחקלאות של האו''ם


הכניסה לתוכנית מאפשרת לחברה הישראלית גישה ל- 38 אלף מכרזים שנתיים של האו''ם, המתוקצבים ביותר מ-4 מיליארד דולר. סידו מספקת טכנולוגיות חקלאיות לגידול אוטומטי של צמחים ללא שימוש בחומרי הדברה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-05-2019



Seedo Automated Farm

חברת ההייטק הישראלית SEEDO, המספקת טכנולוגיות חקלאיות לגידול אוטומטי של צמחים וללא שימוש בחומרי הדברה, הצטרפה לתוכנית המזון והחקלאות של האו"ם. קבלתה של סידו כספק רשום של האו"ם, מאפשרת לחברה גישה ל- 38 אלף מכרזים שנתיים של האו"ם המתוקצבים ביותר מ- 4 מיליארד דולר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

מערכת הגידול האוטומטית של סידו מגדלת שיחי צמחים החל משלב ראשוני ועד לשלב הנבת תוצרת. הטיפול הרובוטי מאפשר גידול במערכת סגורה החסומה בפני מזיקים ומחלות צמחים ולכן גם נקיה מחומרי הדברה. תהליך הגידול מנוהל על ידי אלגוריתם המפענח את מצב וצורכי הצמח בעזרת טכנולוגיות ניתוח תמונה. טכנולוגיה נוספת של לימוד מכונה מאפשרת לרובוט לשפר את ביצועי הגידול על ידי הסקת תובנות ממחזורי גידול קודמים.

החקלאי יכול לשלוט מרחוק בגידול באמצעות תוכנה המאפשרת לקבל מידע על הצמחים בחממה ואף לצפות בהם בוידאו בזמן אמת. כך המערכת מאפשרת אספקה עקבית, ללא השפעה חיצונית של תנאי הטבע ועונות השנה. תוך חיסכון משמעותי בעלויות הגידול ובהתאמה לדרישות המחמירות.

לאחרונה חתמה החברה עסקה עם קיבוץ דן להקמת חוות קנאביס רפואי, בה הגידול יתבצע בצורה מבוקרת באמצעות מערכות מתקדמות, מה שיאפשר להגיע לתוצרת איכותית. הפרויקט צפוי להגיע בתוך שלוש שנים להיקף יצור של 14 טון תפרחת יבשה בשווי של 86 מיליון שקל

זוהר לוי, מנכ"ל סידו: "הטכנולוגיות שלנו יסייעו במיוחד למדינות בסיכון, עם בעיות אקלים וזיהום. אנו כבר מקיימים פגישות עם נציגים מרכזיים של מספר ארגוני או"ם, ביניהם תוכנית המזון העולמית, הקרן הבין-לאומית לפיתוח חקלאי, ארגון הפיתוח התעשייתי של האו"ם ועוד".

לאחרונה הצטרפו לסידו ד"ר ג'ינדאיי פרייזר, ששימשה יועצת בכירה של קונדוליסה רייס וממונה על אפריקה במשרד מזכיר המדינה בממשל בוש. ועו"ד פנינת ינאי הפועלת לשילוב טכנולוגיות הגידול המסחרי של סידו במדינות בהן האקלים אינו מאפשר גידול רציף ואיכותי של קנאביס או תוצרת חקלאית למאכל.