הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מבצע אכיפה בים התיכון: דוחות לנהגים והחרמת ציוד דיג בעונה האסורה


מספר דייגים נתפסו היום במסגרת מבצע אכיפה משולב של פקחי רשות הטבע והגנים, וציוד הדייג שלהם הוחרם. כמו כן, ניתנו דוחות לנהגים שנסעו עם כלי רכב על החוף, תוך סיכון הנופשים ופגיעה בטבע

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-05-2019



מבצע אכיפה בחופי הים, צילום: אביתר בן אבי - רשות הטבע והגנים

מספר דייגים שעסקו בדיג לא חוקי בעונת הרבייה של הדגים בים התיכון, נתפסו היום (שבת) באזור שבין נתניה ואשקלון, על ידי פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, האמונה מטעם משרד החקלאות על הפיקוח על הדייג בישראל. הדייגים נחקרו והציוד שלהם הוחרם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

הדייגים נתפסו במסגרת מבצע אכיפה משולב של פקחי רשות הטבע והגנים שהתבצע במסוק מהאוויר, בים עם סירות וביבשה עם תצפיתנים. מבצע אכיפה זה נערך כחלק מפעולות האכיפה לאיסור הדיג בים התיכון בעונת הרבייה של הדגים שנמצאת בעיצומה וצפויה להסתיים באופן מדורג בסוף מאי לכל סוגי הדייג, ועד סוף חודש יוני לדייג דגים ממין דקר.

בתוך כך, במהלך סוף השבוע ניתנו על ידי פקחי רשות הטבע 15 דוחות לנהגים שנסעו עם הרכב שלהם על החוף בניגוד לחוק תוך סיכון של הנופשים ופגיעה בטבע בסביבה החופית. כמו כן פונו מהסביבה החופית בשמורות בניצנים, זיקים וגדור מספר אוהלים וזולות שהוקמו בניגוד לחוק, תוך פגיעה בטבע.

ברשות הטבע והגנים מציינים, כי בתקופה זו של השנה מתחילה עונת ההטלה של צבות הים בחופי הים של ישראל. נסיעה על החוף והקמת אוהלים וזולות בנגוד לחוק, במקומות שאינם מיועדים לכך, הינן חמורות פי כמה וכמה בשל הסיכון לפגיעה בהליך ההטלה התקין של צבות הים ובקיני הביצים שמוטלות בחופים.

רשות הטבע והגנים תמשיך בפעולות הפיקוח ואכיפה בחופים ובסביבה הימית למען הטבע בישראל.