הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שודרגה דרך נוף יער גבעת המורה


הדרך שאורכה כ-3 קילומטרים, עוברת בתוך יער נטוע עצי אורן ואקליפטוס וביניהם חלונות פנורמיים המעניקים מבט על עפולה ועמק יזרעאל. הפרויקט בוצע על ידי מרחב צפון בקק''ל, במימון משותף של קק''ל JNF קנדה ובהשתתפות משרד הביטחון

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-05-2019


Responsive
דרך נוף יער גבעת המורה, צילום: לבנת קינן - מערך ההסברה של קק''ל

דרך נוף יער גבעת המורה שודרגה לאחרונה על ידי קרן קיימת לישראל, במטרה להנגיש את היער לציבור בצורה נוחה יותר.  דרך הנוף מתחילה בקצה שכונת גבעת המורה בעפולה בפאתי הכפר דחי ומסתיימת במגדל התצפית של קק"ל שבראש הגבעה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

גבעת המורה היא רכס הררי קצר ומבודד המתנשא מעל עמק יזרעאל ועמק חרוד, שני העמקים המקיפים אותו מכל עבריו. קק"ל טיפחה בגבעת המורה יער גדול, המשתרע על פני כ-10,000 דונם, ובנתה בלבו מגדל תצפית המעניק מבט פנורמי מרהיב על הגליל התחתון.

אורכה של דרך נוף גבעת המורה כ-2.7 קילומטרים והיא עוברת בתוך יער נטוע עצי אורן ואקליפטוס וביניהם 'חלונות פנורמיים' המעניקים מבט על עפולה ועמק יזרעאל.

הדרך נפרצה לפני כ- 40 שנה עם הידע והאמצעים שהיו קיימים בזמנו. לאורך השנים, עקב בעיות ניקוז ושחיקה, הדרך הידרדרה למצב קשה ובלתי עביר לרכבים ואוטובוסים ובכך היער לקה במיעוט מבקרים ונשכח ברוב ימות השנה.

בשנת 2018 חברו יחד מספר גורמים שאפשרו את שדרוג הדרך והנגשת היער לציבור לרמה המאפשרת נסיעה נוחה ובטוחה של כל סוגי הרכב לרבות אוטובוסים. הפרויקט בוצע על ידי יחידת הביצוע של מרחב צפון בקק"ל ובמימון משותף של קק"ל JNF קנדה ובהשתתפות משרד הביטחון בעלות של כ- 2.5 מליון שקל.

בטקס חנוכת שדרוג דרך נוף גבעת המורה השתתפו מנהל מרחב צפון בקק"ל ד"ר עמרי בונה, יערני ועובדי קק"ל, ראש העיר עפולה אבי אלקבץ, ראש המועצה האזורית בוסתן אל מארג' עבד אלכרים זועבי ומוזמנים נוספים.

"יער גבעת המורה הוא יער הבית של תושבי עפולה והדרך הזו מחברת בין העיר ליער", אמר מנהל מרחב צפון בקק"ל עמרי בונה, "ביער גבעת המורה ישנה פריחה ייחודית של האירוס הנצרתי ותורמוס ההרים. יש בו גם סינגל אופניים מהיפים בארץ וכמובן נופים מיוחדים ומרהיבים של רחבי הגליל התחתון".