הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כ-250 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים


בין האתרים הבולטים היו הגנים הלאומיים בקיסריה, מצדה, אשכול ואשקלון. בין שמורות הטבע בלטו בעיקר הבניאס, עין גדי, נחל עיון, עיינות צוקים, שניר ואפק. בחג הקרב ובסוף השבוע צפוי להיות מזג אוויר מזמין ליהנות מאתרי הטבע, הפריחה, אתרי המים והנחלים הזורמים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-04-2019


Responsive
גן השלושה היום, צילום: יהודה כרמי - רשות הטבע והגנים

כ-250 אלף מטיילים פקדו היום (יום רביעי- חול המועד) את שמורות הטבע והגנים הלאומיים, כך מדווחת היום רשות הטבע והגנים. בשני ימי החג הקרובים ובסוף השבוע  צפוי להיות מזג אוויר נעים ומזמין לטייל בטבע.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

בין האתרים הבולטים בהם ביקרו היום המטיילים היו הגנים הלאומיים קיסריה עם למעלה מ-8000 מטיילים, מצדה עם כ 6000 מטיילים, אשכול (הבשור) ואשקלון עם כ-5000 מבקרים בכל אחד מהם. בין שמורות הטבע בלטו בעיקר בניאס עם 6000 מבקרים, עין גדי עם כ-7000 מטיילים, נחל עיון, עיינות צוקים, שניר ואפק עם למעלה מ-3,000 מטיילים בכל אחת מהן.

אתרים בולטים נוספים היו שמורת האלמוגים באילת בה ערכה רשות הטבע והגנים סיור אקולוגי למבקרים באתר, הגן הלאומי אפולוניה, בו ערכה רשות הטבע והגנים את פעילות צרים על אפולוניה.

עשרות אלפי מבקרים פקדו את תחנות המידע וההסברה ביציאה למסלולי הטיול בשמורות ובגנים לא בתשלום. עיקר תנועת המבקרים הייתה בשמורת נחל תבור, נחל צלמון , גן לאומי חורשת הצנחנים ליד גן לאומי פלמחים, עין מבוע, אוג והמכתש הגדול.

Responsive
גן לאומי תל ערד, צילום: אורי ארליך - רשות הטבע והגנים

בלילה האחרון כ-10,000 מטיילים בחרו ללון בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים. ברשות הטבע והגנים מציינים כי עדיין נשארו מקומות ללינה במספר חניוני לילה בחג השני אך מומלץ להקדים הרשמה כדי לשריין מקום.

בתוך כך רשות הטבע והגנים נערכת למאות אלפי מטיילים גם בימי החג הקרבים. בין הפעילויות הבולטות שיתקיימו בימים הקרובים:
• תערוכת צילום שמי לילה במכתש רמון, מחפשים ת'פסמון בחי רמון, משחק חידות בתל באר שבע.
• סיור בהרודיון בארמון הורדוס ובעין פרת לכל המשפחה. סיור בשמורה החבויה וכניסה לבריכות המים.
• סיורים מודרכים בבית שערים במערות, סיור בנושא השבת בעלי חיים אל הטבע בחי בר כרמל.

לדברי רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, בחג הקרב צפוי להיות מזג אוויר מזמין לאתרי המים, זאת הזדמנות להנות מאתרי הטבע, הפריחה והנחלים הזורמים. זכינו לראות מספר רב של מטיילים גם בשמורות בשטחים הפתוחים בכל הארץ. אנו ממליצים למטיילים הרבים להגיע לאתרים בשעות הבוקר עם פתיחתם על מנת להימנע מהעומסים המאפיינים את אמצע היום וסופו".