הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מנכ''ל מילואות: נמצאים במאבק על עתידה של החקלאות


באספה השנתית של תשלובת מילואות ומשקי המפרץ, ציין המנכ''ל און ברזילי כי למרות האתגרים הקשים והמאבק על עתידה של החקלאות מול הממשלה, שנת 2018 הסתמנה כשנה טובה. פרס איש השנה הוענק למשה תרזי מראש הנקרה על התנדבותו בבי''ס לחינוך מיוחד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-04-2019


Responsive
מנכ''ל תשלובת מילואות און ברזילי, ושני המנכ''לים היוצאים יונתן מלמד וגיורא מסד. צילום: רובי נוי

בשבוע שעבר נערכה אסיפת המשקים השנתית של תשלובות מילואות ומשקי המפרץ, בה הוצגו לנציגי המשקים-הבעלים תוצאות שנת 2018 והתחזיות לשנת 2019.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

באירוע החגיגי נכחו, נוסף ל-26 נציגי הקיבוצים הבעלים והנהלות מילואות ומפעליה, גם ראש המועצה האזורית זבולון - עמוס נצר, ראש המועצה האזורית מטה אשר - משה דוידוביץ', מזכ"ל התנועה הקיבוצית - ניר מאיר, יו"ר שולחן הארגונים - יאיר ריינמן, חבר דירקטוריון מילואות - השר לשעבר שלום שמחון ואחרים.

מנכ"ל תשלובת מילואות און ברזילי אמר באירוע: "למרות האתגרים הקשים שעמדו בפנינו השנה, תוצאות 2018 טובות. אנחנו נמצאים במאבק על עתידה של החקלאות מול מדיניות ממשלה שפוגעת בה באופן מתמשך. זהו מאבק שמתרחש במקביל למאבק בכוונה להפקיע אדמות חקלאיות לטובת בנייה עירונית. זוהי מלחמה על כל שעל, וכך צריך להתייחס לזה".

ראשי המועצות האזוריות, כמו גם מזכ"ל התנועה הקיבוצית הסכימו על הבעיות הרגולטוריות והצרת צעדי החקלאים ועל הצורך לשתף פעולה ביחד – מועצות אזוריות, תאגידים חקלאיים והתנועה הקיבוצית, כדי להצליח ולשמר את החקלאות.

לאחר הצגת התוצאות על ידי המנהלים, הגיע רגע מרגש בו הוענק הפרס השנתי על תרומה לקהילה לאחד מחברי המשקים של מילואות. מזכיר התשלובת וחבר צוות מעורבות בקהילה של תשלובת מילואות, רמי רז, העניק למשה תרזי מראש הנקרה, את אות 'איש השנה' על התנדבותו בבית הספר לחינוך מיוחד 'חורשה' ועבודתו עם ילדים אוטיסטים.

תרזי מלמד כבר 10 שנים את ילדים בית הספר כיצד לעבוד עם כלי עבודה מכניים וחשמליים והם מצפים לו מידי שבוע. "תשלובת מילואות מגדירה את המעורבות בקהילה כחלק מהמדיניות והחזון שלה ומקצה מידי שנה תקציב יעודי לשם כך. הענקת אות ההוקרה על ידי הארגון מהווה חלק מהדגש שאנחנו נותנים לנושא ומסר חשוב לציבור על חשיבות הקשר שלנו לקהילה" אמר רמי רז.

תשלובת מילואות מקיימת מידי שנה אסיפת משקים ומזמינה אליה את הנהלות המשקים, הדירקטורים של כל חברות מילואות, ומנהלי תשלובת מילואות ומשקי המפרץ.

משקי המפרץ, אגודה שיתופית מרכזית לחקלאות בע"מ, היא ארגון הקניות של הקיבוצים היושבים מגבול הלבנון שבצפון בואכה עמק זבולון בדרום. מאוגדים וחברים באגודה 23 קיבוצים ושני מושבים שיתופיים. כמו כן שותפים בפעילות גם שלושה משקים נלווים.

בשנת 1960 הקים האגון, ביזמת בעליו הקיבוצים והמושבים את תשלובת מילואות – תאגיד הכולל חברות עסקיות ומפעלי תעשיה העוסקים בעיבוד תוצרת חקלאית המיוצרת במשקי החברים.