הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החקלאים הצעירים של העמק מציגים: חידושים בחווה בנהלל


אל החווה החקלאית מגיעים תלמידים מבתי-הספר בעמק יזרעאל, שם הם לומדים על-פי תכנית לימודים מובנית וסדורה לכל שכבה. בחווה בנהלל מאמינים בחקלאות בת-קיימא המבוססת על שימוש במשאבים זמינים, תוך שמירה על האדמה ועל האיזון האקולוגי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-04-2019


Responsive
תלמידי בתי-ספר בחווה החקלאות בנהלל, צילום: דוברות מועצה אזורית עמק יזרעאל

בשבועות האחרונים פקדו תלמידי בתי-ספר מרחבי עמק יזרעאל את החווה החקלאית בנהלל, קטפו את כל יבול החורף, הכינו את הערוגות לקראת שתילות האביב והקיץ - עדרו, עשבו, עקרו, קטפו וחיפו ערוגות בגזם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

דרך העבודות החקלאיות התלמידים לומדים את התהליך שעובר החקלאי - משלב הזריעה, דרך גידול היבול ועד הקטיף. זאת על אף קשיים שעלולים לצוץ כמו: מפגעי מזג אוויר, בוץ ושלוליות, לצד גשמי ברכה ופוריות אדמת העמק.

לאחר כל העמל הזה, שתלו החקלאים הצעירים עגבניות שרי תמר, חצילים, פלפלים אדומים, מלפפונים וגם אבטיח ובחממה הנביטו קישואים ושעועית ירוקה לשתילה. בנוסף הוקמה משתלת עצי פרי מייחורים של עצים מהגליל התחתון, הגליל העליון וכמובן מהעמק. כמו כן, הוקם מרחב למידה חדש בחווה אשר נקרא "גינת הרמב"ם", בו נשתלו מגוון של צמחי תבלין ושם ילמדו התלמידים על בריאות וצמחי מרפא.

Responsive
תלמידי בתי-ספר בחווה החקלאות בנהלל, צילום: דוברות מועצה אזורית עמק יזרעאל

בשנת תשע"ח נפתחה באופן רשמי החווה החקלאית בנהלל, אחת מתוך 13 חוות חקלאיות במחוז צפון, אשר מנוהלת על ידי רחלי פרץ, בעלת תואר שני בחינוך ומורה לחקלאות. אל החווה החקלאית מגיעים תלמידים מבתי הספר ברחבי העמק, שם הם לומדים על פי תכנית לימודים מובנית וסדורה לכל שכבה. לכל כיתה יש ערוגה אישית בה מגדלים מגוון רחב של צמחים וירקות על טהרת הגידול האורגני ושמירה על הקרקע.

בחווה בנהלל מאמינים בחקלאות בת קיימא המבוססת על שימוש במשאבים זמינים בסביבה תוך שמירה על האדמה ועל האיזון האקולוגי. בחווה מקפידים במיוחד להשתמש בצמחיה ארץ ישראלית מקורית מתוך אמונה שיש לשמור על הזנים המקומיים.

"הכל מתחיל מהאדמה'' אומרת מנהלת החווה רחלי פרץ. ''בחווה התלמידים מגלים את פלאי הטבע, עוקבים אחר תהליכי התפתחות הצמחים ונהנים מהתוצרת החקלאית. באמצעות החקלאות ניתן ללמוד על מסירות, עקביות, עבודת צוות וסבלנות שבסוף משתלמת."

Responsive
תלמידי בתי-ספר בחווה החקלאות בנהלל, צילום: דוברות מועצה אזורית עמק יזרעאל