הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בשורה לרוכבי האופניים: נחנך סינגל יער חוף הכרמל


אורכו של הסינגל שנמצא בלב יער יפיפה כ-40 קילומטר, והוא עובר בשטחים פתוחים ומגוונים עם תצפיות מרהיבות להרים ולים. השביל צפוי להיות אחד מיעדי הרכיבה המובחרים והמובילים בארץ

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  21-04-2019


Responsive
סינגל יער חוף הכרמל החדש, צילום: לבנת קינן - מערך ההסברה של קק''ל

אירופה זה כאן: קרן קימת לישראל חנכה את סינגל יער חוף הכרמל באירוע חגיגי בו השתתפו כ-500 רוכבים מכל רחבי הארץ. אורכו של הסינגל הוא כ-40 קילומטר והוא צפוי להיות אחד מיעדי הרכיבה המובחרים והמובילים בארץ.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

הסינגל המיוחד והמאתגר נבנה ע''י אזור גליל מערבי-כרמל בקק"ל, בניהולו של שלי בן ישי, ותוכנן בקפידה על ידי וורן פרייר מ'עז הרים'. בבנייתו שותפים גם היערן מיכה סלקו, שהעניק פתרונות לכל בעיה שעלתה, המועצה האזורית חוף הכרמל, המועצה המקומית פורדייס, המשרד להגנת הסביבה ו'אפיק ישראל'.

הקמת הסינגל הוא חלק מתכנית אסטרטגית של קק"ל לפיתוח שבילי אופניים עבור כלל האוכלוסייה בישראל לצרכי פנאי ונופש, שתורמת רבות לאיכות החיים ולאיכות הסביבה.

סינגל יער חוף הכרמל עובר בשטחים פתוחים ומגוונים, חלקם ביער מחטני נטוע, יער מעורב וחורש טבעי. הרוכבים בסינגל יבינו מיד מדוע הכרמל נקרא 'ההר הירוק כל ימות השנה', כאשר הוא ייקח אותם למסע משגע עם ים כחול שניבט מרחוק ונוף גבעות ירקרקות מלווה לאורך כל הדרך. התחושה ברכיבה בסינגל היא – אירופה זה כאן.

כאמור הסינגל כולו באורך כ-40 ק"מ, אתגר לא קטן לרוב הרוכבים, אך הוא גם כולל מספר מקטעים עבור מי שאינם נחשבים רוכבי-על: סובב כרם מהר"ל - אורך 15 ק"מ; סובב פוריידיס - אורך 11 ק"מ; סובב גבעות עופר - אורך 14 ק"מ.

בנוסף ארבע מבואות נפרדות מאפשרות להתחיל ולסיים את הרכיבה במקומות שונים ובכך גם לזכות ברכיבות שמרגישות שונות: מבואת זיתים, מבואת כרם מהר"ל, מבואת פוריידיס ומבואת בת שלמה.

בחנוכת הסינגל רוכבי שטח מכל רחבי הארץ התרשמו מיופיו ואתגריו ולאחר מכן התאספו לאירוע חגיגי בבית היערן של קק"ל ביער חוף הכרמל בו נהנו ממוזיקה טובה, חומוס ובירה חופשית.

לכל הפרטים על הסינגל כולל הוראות הגעה לחצו כאן

רכזת קהילה ויער בקק"ל פנינה לבנון, שניהלה את אירוע פתיחת הסינגל, ציינה כי העבודה על הקמת הסינגל נעשתה תוך שמירה על הטבע וערכי הנוף.

מנהל מפ"ק (מפעלי פיתוח קרקע) בקק"ל ירון אוחיון בירך את הרוכבים ואת אלו שעמלו על הקמתו. "קק"ל הגבירה בשנתיים האחרונות את קצב בניית שבילי אופניים בכל רחבי הארץ כדי לחבר את הקהילה לטבע וליופי שהוא מציע", אמר אוחיון, "אני מזמין את כל הרוכבים להגיע לסינגל, ליהנות ממנו ולשמור עליו".