הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות מבהיר: חלב 1.5% שומן הוא מוצר בפיקוח


תנובה החלה לשווק חלב 1.5% שומן, משום שחלב 1% מצריך הוספת ויטמין A שהשנה אינו כשר לאוכלי קטניות. החשש הוא כי רשתות השיווק והחנויות ימכרו אותו במחיר גבוה. משרד החקלאות מבהיר: ''מחיר שמעל 5.4 ₪ לקרטון ייחשב להפקעת מחירים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-04-2019


Responsive
חלב 1.5 אחוז שומן, צילום: חברת תנובה

המוצר החדש שמשווקת תנובה לקראת חב פסח, חלב טרי 1.5% בקרטון, הוא מוצר בפיקוח מחירים ממשלתי.  כך הודיע הבוקר (ד') משרד החקלאות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

בימים האחרונים משווקת המחלבה קרטון חלב של 1.5% שומן לצד חלב 1%, ו-3% הנמצאים בפיקוח, ולצד חלב 2% מעושר / דל לקטוז שאינם במחיר מפוקח.

במשרד החקלאות מבקשים להביא לידיעת הצרכנים כי חלב 1.5% שומן, הנמכר ככשר לפסח, הוא מצרך דומה ומחירו מפוקח וזהה למחיר של חלב 1% שעומד כיום על 5.40 ₪ לקרטון של ליטר אחד.



המחלבה, בהתאם להצהרתה, מוכרת את קרטון החלב 1.5% שומן לקמעונאים באותו מחיר כמו חלב 1%. ''לאור הצהרת המחלבה, אם חלב 1.5% נמכר במחיר הגבוה מהמחיר המפוקח של חלב 1%, הרי מדובר בהפקעה של הקמעונאי'' אומר אורי צוק-בר, המפקח על המחירים במשרד החקלאות.

בהתאם להנחיית משרד הבריאות, לחלב 1% שומן יש להוסיף ויטמיןA . כיוון שאין ויטמין A בהכשר לפסח, לא ניתן היה לשווק מוצר זה בכשרות לפסח, ועל כן "נולד" המוצר 1.5% שומן, כדי לאפשר לצרכנים שמעוניינים להמשיך לצרוך חלב באחוז שומן נמוך לצורכו גם במהלך ימי החג. יצוין כי בשנים עברו שווק חלב 1% שומן בפסח ללא הוספת ויטמין A לתקופה מוגבלת זו, אך השנה משרד הבריאות לא התיר זאת.