הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


איגוד התעשייה הקיבוצית ערך כנס ראשון לתחום הקנאביס הרפואי


על רקע אישור הממשלה לייצוא קנאביס רפואי והצמיחה האדירה הצפויה בביקוש למוצרי הקנאביס על כל גווניהם, באיגוד התעשייה הקיבוצית רואים הזדמנות לפיתוח מנועים כלכליים חדשים בקיבוצים. כנס ראשון נערך בשבוע שעבר בהשתתפות כ-70 קיבוצים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-04-2019


Responsive
חממת גידול אוטומטית לקנאביס רפואי שתוקם בקיבוץ דן, תצלום מתוך סרטון של חברת Seedo

איגוד התעשייה הקיבוצית ערך כנס ראשון לקיבוצים שמתכננים לפעול בתחום הקנאביס. המפגש נערך על רקע אישור הממשלה לייצוא קנאביס רפואי והצמיחה האדירה הצפויה בביקוש למוצרי הקנאביס על כל גווניהם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

במפגש השתתפו כ-70 קיבוצים מרחבי הארץ, בעלי רישיונות או כאלו שבתהליך לריבוי, גידול, ייצור, הפצה, מסחר, מחקר וטיפוח זנים. וכן קיבוצים המתעניינים להשקיע בתחום במיזם שמתוכנן בקיבוץ אחר.

מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית, מרים דרוק, שיזמה את הכינוס, אמרה שהאיגוד רואה בקנאביס הרפואי הזדמנות לפיתוח מנועים כלכליים חדשים בקיבוצים. יש לנו ניסיון רב שנים בפיתוח חקלאות איכותית ומדויקת וטיפול בתוצרת חקלאית רגישה. כמה ממפעלי הקיבוצים הם המובילים בתחומם ברמה העולמית. התחום החדש הוא מסלול התפתחות טבעי עבורנו, אולם הכניסה אליו מצריכה אחריות גדולה ולמידה של הענף ואת זאת הקיבוצים ואנחנו עושים כיום.

מנכ"ל התאחדות התעשיינים, רובי גינל, ברך את המשתתפים ואמר שההתאחדות יחד עם איגוד התעשייה הקיבוצית יסייעו בפתרון החסמים הרגולטוריים על מנת לסייע לתעשייה הישראלית החדשה לבסס את יתרונותיה התחרותיים ובכך לפתח מנוע צמיחה משמעותי למשק כולו ולצורך כך הוקם פורום קנאביס בהתאחדות התעשיינים בשיתוף איגוד התעשייה הקיבוצית המיועד למחק, פיתוח וייצור

רו"ח דורון אראמי, מחברת BDO, הציג בפני חברי הקיבוצים את מסלול הכניסה לענף הקנאביס וציין שבישראל ישנם כיום קרוב למאות בעלי רישיונות גידול, אולם בין קבלת הרישיון לבין היצור בפועל יש עוד דרך ארוכה שמצריכה השקעות, מציאת שותפים נכונים שיעמדו בדרישות החוק ושיווק. לדבריו, גם אם התחזיות האופטימיות ביותר תתממשנה ושוק הקנאביס הרפואי בישראל יגדל פי חמש עדין הוא יהיה מדובר בהיקף לא גדול ולכן כל הגורמים בתחום מכוונים את עצמם לחו"ל. הוא ציין עוד שמחיר הקנאביס הרפואי בישראל צפוי לעלות בכ-70% כשהוא ישווק באמצעות בתי המרקחת בשל פערי התיווך.

עו"ד אלי דניאל, ראש צוות ענף ביומד ורו"ח אביעד אליעד מהרשות ניירות ערך, פרסו בפני המשתתפים את תמונת המצב כיום מבחינת חברות הקנאביס הנסחרות בבורסה הישראלית והנדרש כדי להצטרף אליהן והאפשרויות להשקעה בתחום בצורה ישירה ודרך קרנות.

בתוך כך, בחודש שעבר חתמה חברת ההייטק SEEDO עסקה עם קיבוץ דן להקמת חוות קנאביס רפואי, בה הגידול יתבצע בצורה מבוקרת באמצעות מערכות מתקדמות, מה שיאפשר להגיע לתוצרת איכותית. הפרויקט צפוי להגיע בתוך שלוש שנים להיקף יצור של 14 טון תפרחת יבשה בשווי של 86 מיליון שקל