הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


אבוג'ן תפתח מוצרי קנאביס רפואיים מהדור הבא באמצעות חברה בת


ההחלטה על הקמת החברה התקבלה לאחר מעל לשנה של הערכת שוק, השגת האישורים הרגולטוריים הדרושים, הערכת טכנולוגיה ותכנון ראשוני של קו מוצרים. מנכ''ל חברת-הבת Canonic: סמוך ובטוח שנוכל להשפיע בצורה מהותית על עולם הקנאביס הרפואי

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-04-2019


Responsive
Image by 7raysmarketing from Pixabay

אבוג'ן, רחובות, ישראל – אפריל 2019: אבוג'ן (סימול ת"א: אבגן,NASDAQ:EVGN ), חברת ביוטכנולוגיה מובילה לפיתוח מוצרים חדשניים לתעשיות מדעי החיים, מודיעה היום על הקמת חברה בת חדשה בשם Canonic לפיתוח מוצרי קנאביס רפואי מהדור הבא.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

אבוג'ן בחנה את תחום הקנאביס הרפואי במשך מעל לשנה, כאשר בחינה זו כללה הערכת שוק, השגת אישורים רגולטוריים לתוכנית המחקר ולהקמת מתקן גידול לצרכי מחקר, הערכה טכנולוגית ותכנון ראשוני של קו מוצרים.

הפעילויות ההתחלתיות של Canonic יתמקדו ביצירת זני קנאביס משופרים שיתמודדו עם מחסומי הפיתוח הנוכחיים: יבול נמוך של חומרים פעילים, חוסר יציבות בפרופיל של החומרים הפעילים והתאמת ההרכב המטבולי של הצמח לאינדיקציות רפואיות. מאמצי הפיתוח יתבססו על שימוש בפלטפורמת החיזוי הביולוגי המחשובי (CPB) של אבוג'ן, שהראתה הצלחה בפתרון אתגרים דומים בגידולים אחרים.

שוק הקנאביס מוערך בכ-13 מיליארד דולר וצפוי להגיע ל-24 מיליארד דולר עד שנת 2025. למרות הגידול המהיר בשוק הקנאביס, מוצרי הדור הבא יידרשו להתגבר על המגבלות הביולוגיות הבאות: (i) יבול נמוך של מטבוליטים בצמחי הקנאביס – המוביל לעלות גבוהה עבור החולים (ii) יציבות נמוכה בזני הקנאביס – המובילה למוצרים לא הדירים שהופכים לא אמינים כטיפול רפואי (iii) חוסר יכולת להתאים בין פרופיל מטבולי ספציפי של צמח הקנאביס לאינדיקציות רפואיות מובחנות.

לאבוג'ן יש יתרון תחרותי ייחודי לפתרון מגבלות הפיתוח המתוארות דרך פלטפורמת ה-CPB ויכולותיה המוכרות כמובילה עולמית בתחום הגנומיקה של הצמח. יכולות אלו פותחו במשך מעל לעשור דרך שיתופי פעולה רבים עם חברות זרעים ואג כימיה מובילות בעולם כגון BASF, Bayer, Corteva, כיל ו-Monsanto, שהתמקדו בשיפור תכונות כדוגמת יבול דרך הגנומיקה של הצמח, וכעת יאפשרו לחברה הבת של אבוג'ן, Canonic, לא רק לעמוד באתגרי הפיתוח המתוארים, אלא גם להאיץ את תהליך פיתוח המוצר דרך הגישה המדעית החיזויית של החברה.

תוכנית העבודה הנוכחית של Canonic מתמקדת בעיקר בשלושה סוגי מוצרים, כולם באמצעות גישותשאינן טרנסגניות: זני קנאביס בעלי יבול גבוה של מטבוליטים; זני קנאביס יציבים עם יבול מטבוליטים הדיר; זני קנאביס עם פרופיל מטבוליטי ייחודי המותאם לאינדיקציות רפואיות מובחנות. האינדיקציות הנוכחיות שהחברה תתמקד בהן: כאב כרוני, הפרעת דחק פוסט-טראומתית (PTSD) וסרטן.

ד"ר ארנון היימן, מנכ"ל Canonic: "לאחר שהובלתי בשנים האחרונות את חטיבת הזרעים של אבוג'ן, אני גאה להוביל כעת את פעילות הקנאביס של אבוג'ן כמנכ"ל Canonic. הטכנולוגיה הגנומית פורצת הדרך של אבוג'ן, יחד עם הצוות המולטידיסיפלינרי של החברה ממצב את Canonic באופן ייחודי להבאת מוצרי קנאביס מתקדמים והדירים מהדור הבא. אני סמוך ובטוח שנוכל להשפיע בצורה מהותית על עולם הקנאביס הרפואי."



עופר חביב, נשיא ומנכ"ל אבוג'ן: "תחום הקנאביס הרפואי נמצא בתפר שבין פעילותינו בתחום הגנומיקה של הצמח ופעילותנו בתחום בריאות האדם. ביצענו הערכה מעמיקה של התחום והיתרון התחרותי שלנו במשך מעל לשנה, וכעת, עם הקמתה של Canonic, אנו מצפים שהחברה החדשה תתקדם באופן מהיר בפיתוח מוצרי קנאביס רפואיים מהדור הבא ותייצר ערך משמעותי תוך זמן קצר יחסית. ציפייה זו מבוססת בעיקרה על היכולות המוכחות של אבוג'ן בגנומיקה של הצמח והיכולות המחשוביות הייחודיות של החברה שיאפשרו ל-Canonic להתמודד עם האתגרים העיקריים בתחום הצומח והמשמעותי של הקנאביס. אנו מצפים לעדכן אתכם עם התקדמותה של Canonic."

כפי שאבוג'ן דיווחה בעבר, כדי לנצל בצורה מירבית את פלטפורמת ה-CPB, אבוג'ן החליטה להתמקד, באמצעות חטיבה או חברה בת, במספר תעשיות מבוססות מדעי החיים בהן הטכנולוגיה הייחודית שלה עשויה להוות יתרון משמעותי בפיתוחם של מוצרים מהדור הבא. Canonic, בדומה לחברות הבת האחרות של אבוג'ן, תקבל גישה מלאה ליכולות הארגוניות המלאות ולפלטפורמה לחיזוי בילוגי ה-CPB של אבוג'ן. בנוסף, Canonic תוכל לקדם באופן עצמאי את האסטרטגיה העסקית והפיננסית שלה ולהבטיח בכך את מימון פעילותה בעתיד.

אבוג'ן (NASDAQ,TASE: EVGN) הינה חברת ביוטכנולוגיה מובילה המפתחת מוצרים חדשניים לתעשייות מדעי החיים באמצעות שימוש בפלטפורמה מחשובית ייחודית לחיזוי ביולוגי (CPB) הממנפת הבנה מדעית עמוקה וטכנולוגיות מחשוביות מתקדמות.

היום, פלטפורמה זו משמשת את החברה וחברות הבנות לגילויי ופיתוח מוצרים חדשניים בתחומים הבאים: כימיה לחקלאות, אג-ביולוגיקלס, תכונות משופרות לזרעים, פתרון חקלאי משולב לאספקת שמן הקיקיון ותרופות מבוססות על המיקרוביום האנושי. כל חברת בת או חטיבה יבססו את צנרת פיתוח המוצרים ואסטרטגיית המסחור שלהן באופן עצמאי, כפי שבא לידי ביטוי בשיתופי הפעולה הקיימים עם חברות כגון: BASF, Corteva, Bayer וכי"ל. לפרטים נוספים: www.evogene.com

מידע צופה פני עתיד: הודעה זו כוללת "התבטאויות צופות פני עתיד". "התבטאויות צופות פני עתיד" אלו מלוות לעיתים קרובות בביטויים כגון "עלול", "צפוי", "מצפה", "משער", "מאמין", "מעריך", "מקווה", "מתכוון", "מתכנן" או ביטויים דומים והן מתארות עמדות, דעות וציפיות הקיימות בתאריך הוצאת הודעה זו באשר לאירועים עתידיים. "התבטאויות צופות פני עתיד" אלו כוללות סיכונים, אי ודאויות ואלמנטים אחרים, ידועים ולא ידועים, אשר עשויים לגרום לתוצאות, לביצועים ולהישגים הממשיים של אבוג'ן בע"מ להיות שונים מהותית מאלו החזויים במועד זה, וזאת כתוצאה מסיבות שונות. אבוג'ן בע"מ איננה נוטלת על עצמה כל התחייבות לעדכן לגבי "הודעות צופות פני עתיד", בין אם כתוצאה ממידע חדש, התפתחויות עתידיות או מכל גורם אחר.