הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מאיה רוזמן וליאת ברששת מובילות קמפיין לקידום תזונה בריאה


הדיאטנית ד''ר מאיה רוזמן ואושיית הרשת ליאת ברששת מובילות קמפיין חדש של מועצת הצמחים, לעידוד ולקידום תזונה בריאה בקרב ילדים והגברת צריכת פירות וירקות בחמישה צבעים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-04-2019


Responsive image
ד''ר מאיה רוזמן וליאת ברששת, צילום: באדיבות מועצת הצמחים

מועצת הצמחים משיקה קמפיין חדש שמטרתו להגביר את המודעות בקרב ילדים לחשיבות תזונה נכונה, תוך מתן דגש על הגדלת וגיוון צריכת ירקות ופירות.  במרכז הקמפיין סדרת סרטונים שתופיע במשבצת "דקה לשמונה" בערוצים קשת 12 ורשת 13 שיסבירו לקהל על החשיבות בגיוון צריכת הפירות והירקות.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

את הקמפיין, פרי יוזמת מועצת הצמחים ובהפקת משרד הפרסום חברון זלצמן, יובילו התזונאית הקלינית ד"ר מאיה רוזמן, ואושיית הרשת ליאת ברששת, שמגדלת לבדה 12 ילדים ומשתפת על כך בדף הפייסבוק שלה www.facebook.com/12kids

הקמפיין מתקיים במסגרת תכנית "כוח הצבע" של משרד החקלאות ומועצת הצמחים בשיתוף משרד החינוך, הפועלת זו השנה השלישית בכ-200 בתי ספר יסודיים ברחבי הארץ ומסייעת ביצירת שינוי תזונתי אמיתי בקרב ילדי ישראל.

תכנית "כוח הצבע" נבנתה על ידי גופים אלו במטרה לקדם הגברת מודעות בקרב ילדים צעירים בכל הקשור לתזונה בריאה ולהגדלת צריכת ירקות ופירות, כמו גם ליצור חשיפה למגוון גדול יותר של פירות וירקות. התכנית החלה בשנת הלימודים תשע"ז, כפיילוט ב-20 בתי ספר יסודיים ברחבי הארץ, נחלה הצלחה גדולה ולכן המשיכה את פעילותה בשנת הלימודים תשע"ח – בה התרחבה משמעותית, כאשר השתתפו בה כ-60,000 תלמידים מכ-150 בתי ספר יסודיים בכל רחבי הארץ. התכנית ממשיכה בהצלחה בשנת הלימודים הנוכחית (תשע"ט).



צבי אלון, מנכ"ל מועצת הצמחים, מספר: "אנו גאים לומר כי מאז תחילתה - תכנית 'כוח הצבע', שפועלת בבתי הספר היסודיים, הצליחה מעבר למשוער והוכיחה לנו כי שינוי התנהגות המוטמע בגיל צעיר מאפשר שינויים בהרגלי הצריכה של פירות וירקות. כעת, לאחר שילדים ממגוון בתי ספר ברחבי הארץ התנסו וטעמו פירות וירקות תוצרת הארץ ואף החלו לצרוך אותם בזכות התכנית, אנו מבקשים להרחיב את ההשפעה ומקווים להגיע באמצעות הקמפיין למשפחות רבות נוספות. תזונה נכונה קריטית לבריאותנו, וחשוב שהציבור הרחב יידע זאת".

דודי חברון, חברון זלצמן: "נושא התזונה הנכונה, והרצון של ההורים לספק לילדיהם את המזון הטוב ביותר, היא סוגיה שמעסיקה כיום כל משפחה בישראל. שמחנו לגלות שבדיוק כמונו, גם מאיה וליאת מאמינות מאוד בכוחם של פירות וירקות ותרומתם לאורח חיים בריא. אנו מקווים שהקמפיין יזכיר לכל מי ששכח את החשיבות של תזונה בריאה בכל גיל, ואת הכוח הטמון בפירות וירקות".