הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מנהיגי מפלגת כחול לבן נפגשו עם ראשי התאחדות חקלאי ישראל


במפגש שמעו מראשי התאחדות חקלאי ישראל על המצוקות בענף החקלאות. בני גנץ: ''מדינת ישראל חייבת מבחינה ערכית ואסטרטגית שיהיה לה חוסן חקלאי''. יו''ר התאחדות החקלאים: ''בתכנון מסודר וכסף קטן יחסית, ניתן לייצר חקלאות במחירים הוגנים לצרכן והוגנים לחקלאים''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-03-2019



מפגש מפלגת כחול-לבן עם התאחדות חקלאי ישראל, צילום: שריה דיאמנט

ראשי התאחדות חקלאי ישראל נפגשו אתמול (ב') עם בני גנץ, המועמד לראשות הממשלה מטעם מפלגת 'כחול לבן', ומנהיגי המפלגה משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

במהלך המפגש שמעו ראשי המפלגה על המצוקות בענף החקלאות וענו לשאלות המשתתפים, ביניהם מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן, יו״ר מרכז המועצות האזוריות שי חג׳ג׳ ומזכ״ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר.

"זהו המפגש השלישי שלנו בנושא חקלאות'' אמר בני גנץ. ''מדינת ישראל חייבת מבחינה ערכית ואסטרטגית שיהיה לה חוסן חקלאי. ערך ההתיישבות הוא ערך שחייב להישאר בתוקף. אנחנו צריכים לתמוך באזורים החקלאיים הקדמיים במיוחד, ולחשוב איך אנחנו רוצים לראות את מדינת ישראל כשתחגוג 100 ולהתחיל לפעול למען זה כעת''.

משה (בוגי) יעלון: ''המדיניות היום היא מדיניות אנטי חקלאית. אנחנו מבינים שמדובר באינטרס לאומי של מדינת ישראל, המטרה היא שתהיה פה חקלאות פורחת. כחול לבן תכניס את הנושא במסגרת תכנית 100 הימים''.

גבי אשכנזי: "אנחנו משוכנעים שצריך להגן עליכם, לא רק על השטח. אין יותר מידי וויכוחים מה צריך לעשות. פשוט צריך לעשות. החקלאות היא פרח מוגן וצריך לשמור עליו".

מאיר צור, מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל אמר בדיון: ״אני מודה על המפגש. העניין הוא תפיסת העולם והמדיניות הממשלתית, עד כמה אחרי הדיבורים היפים כלפי החקלאות, חשוב באמת לקובעי המדיניות שיהיו כאן חקלאות וייצור מקומי. בתכנון מסודר וכסף קטן יחסית ניתן לייצר חקלאות במחירים הוגנים לצרכן והוגנים לחקלאים״.

מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן: ״החקלאות הישראלית היא סיפור הצלחה. עם זאת, למעלה מעשר שנים שאין מדיניות כלשהי בתחום החקלאות ומי שייקח את תיק משרד החקלאות יוכל לחולל כאן פלאות. יש אנשים, יש ידע ומחקר, רק חסרה הנהגה״.

יו״ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג': ״חושבים שיש להכניס את המצע החקלאי להסכמים הקואליציוניים, הותמל עושה נזק למדינת ישראל והגיע הזמן שיעבור מהעולם. כך גם בנוגע לגבי הועדות הגיאוגרפיות. יש לבצע חשיבה על מסלול מחדש ולשבת איתנו כדי לפתור את הבעיה.

מזכ״ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: אני מכיר את כולכם יותר מיום אחד , אתם מבינים היטב את המשמעות הלאומית של החקלאות. חשוב לי שתצא הצהרה מעשית שתמנעו את החרבת כל החקלאות בעמק יזרעאל בדרך של הקמת נמל תעופה בין לאומי וקחו את זה למדבר. עזרו לשמר אזור חקלאי מוביל מצליח וגאה״.