הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


לראשונה: ביטוח בקר לחלב ברפתות כנגד מחלת הברוצלוזיס


תכנית הביטוח החדשנית של חברת קנט גובשה בשיתוף משרד החקלאות והמועצה לענף החלב בישראל, מתוך הכרה בחשיבות השמירה על בריאות הציבור, איכות הסביבה, שמירה על בריאות העדר ומניעת מפגעים תברואתיים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  14-03-2019



צילום: משה לוי - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

חברת קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, הודיעה כי תחל לבטח, לראשונה, את כלל עדרי הבקר לחלב כנגד נזקי מחלת הברוצלוזיס. זאת לאחר שהמועצה לענף החלב רכשה בקנט ביטוח עבור כלל מגדלי הבקר לחלב לשנת 2019.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

תכנית הביטוח החדשנית גובשה בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר, המועצה לענף החלב בישראל וקנט מתוך הכרה בחשיבות השמירה על איכות הסביבה, שמירה על בריאות העדר, מניעת מפגע תברואתי ושמירה על בריאות הציבור.

הביטוח מכסה את עדר הבקר לחלב, מיום לידתו, למקרה של המתת העדר החולה כתוצאה ישירה ממחלת הברוצלוזיס, לפי קביעת השירותים הווטרינריים.

מחלת הברוצלוזיס, הנקראת גם קדחת מלטה על שם המקום בו זוהתה לראשונה, היא מחלה הנגרמת על ידי חיידקים מהסוג Brucella המתאכסנים בבעלי חיים ומדביקים בני אדם .המחלה עלולה לגרום להפלות בבעלי חיים וההדבקה לאדם עלולה לגרום לתחלואה קשה. החיידקים גורמי המחלה נמצאים לרוב בצאן ובקר והדבקה של בני אדם נעשית באופן ישיר, במגע עם הפרשות בעלי חיים ובעת אכילת בשר נא וחלב לא מפוסטר מבעלי חיים נגועים.

על פי תכנית הביטוח החדשה, הכיסוי הביטוחי כולל התפרצות מחלת הברוצלוזיס בעדר הבקר המבוטח אשר גרמה באופן ישיר לכך שהשירותים הווטרינריים הורו בצו על המתת העדר הנגוע או חשוד כנגוע במחלת הברוצלוזיס והמיתו אותו בפועל. יצויין כי המבוטחים חייבים לנהוג לפי הנחיות השירותים וכי המתת עדר הבקר בעקבות התפרצות המחלה תבוצע אך ורק על פי החלטת השירותים הווטרינריים ועל ידם ובאחריותם הבלעדית.