הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הפתעה בנתב''ג: 14 ציפורים בשווי 14,000 ₪ במזוודה של נוסע


שני ניסיונות הברחה של ציפורים סוכלו ביממה האחרונה על ידי מפקחים של משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים. 14 ציפורים בשווי של 1,000 כל אחת, נתפסו במזוודה של ישראלי בעל חווה לגידול ציפורים, ו-70 חוחיות נתפסו במעבר חיזמה

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-02-2019



צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

בעל חווה לגידול ציפורים נעצר היום (א') בנמל התעופה בן-גוריון, בחשד שניסה להבריח לישראל 14 ציפורים יקרות ערך, במטרה למכור אותן בישראל. כמה שעות לאחר מכן, נעצרו שני גברים במעבר חיזמה צפונית לירושלים בחשד לניסיון הברחה של 70 חוחיות משטחי יהודה ושומרון.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים  הצטרפו אלינו לפייסבוק

בעל החווה לגידול ציפורים שחזר מטיסה מבלגיה, עורר את חשדם של מפקחי משרד החקלאות שהיו במקום במבצע משותף עם רשות הטבע והגנים, כאשר ניסה לעבור במסלול הירוק בנתב"ג. בבדיקה הופתעו המפקחים לגלות לא פחות מ-14 ציפורים אשר היו מוטמנות בתוך מזוודתו של הנוסע.

הציפורים, ששווין מסתכם ב- 14,000 שקלים, הוברחו ללא רישיון ייבוא ממנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, וללא תעודות בריאות כמתחייב בחוק. בעל החווה הינו תושב ישראל בשנות ה-40 לחייו. הציפורים הוחרמו והחשוד הועבר לחקירה.


צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

במקרה השני, איתרו מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות שני חשודים תושבי ישראל אשר ניסו לעבור במעבר חיזמה, כשאיתם כ- 70 ציפורי חוחיות. מבדיקת המפקחים עלה כי הציפורים הגיעו ללא תעודת בריאות וטרינרית ולא עברו את הבדיקות הנדרשות לייבוא בעלי כנף לישראל. מהחקירה עולה כי החשודים התכוונו למכור את הציפורים, אך נתפסו בטרם עברו את המעבר. החשודים עוכבו לחקירה והציפורים הועברו בחזרה לשטחי יהודה ושומרון.

ד"ר צביקה אבני, רופא וטרינר אחראי של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בנתב"ג: "בעלי חיים, ובפרט ציפורים, המגיעים מחו"ל ללא תעודות בריאות ורישיונות כנדרש מהווים סכנה, ובאפשרותם להפיץ מחלות, כגון: שפעת העופות, ופגיעה ממשית בבריאות בעלי החיים".

בתוך כך, בשבוע שעבר, בפעילות משותפת של מג''ב ורשות הטבע והגנים, נתפס חשוד תושב ירכא בסחר ואחזקת 108 חוגלות במחלף תות ביציאה מכביש 6. בנוסף, נמצאו ראיות הקושרות אותו לאחזקת חיות בר מוגנות. החשוד נחקר ויוגש נגדו כתב אישום.

במשמר הגבול ורשות הטבע והגנים מציינים: ''תופעת ציד לא חוקי וסחר בחיות מוגנות, מתבצעים בצורה אכזרית תוך התעללות גסה בבעלי החיים, פגיעה בחיות הבר וערכי טבע ומהווה זלזול בשלטון החוק. אנו עדים גם לניסיונות הברחה של חיות בר לתחומי מדינת ישראל מהשטחים. שיתוף הפעולה עם משטרת ישראל ומג"ב מצליח לצמצם תופעה אסורה ואכזרית זו''.